Είστε εδώ

Test Drive

Mercedes GLA 200: Για όσους θέλουν παραπάνω ισχύ

του Γιώργου Ψαρρά

Αν οι 122 ίπποι της Mercedes GLA 180 σας «πέφτουν» λίγοι, τότε μπορείτε να ανεβείτε ένα «σκαλοπάτι» πιο πάνω στη βενζινοκίνητη γκάμα της.

Εκεί θα συναντήσετε την GLA 200, η οποία έχει σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ, καθώς ο γνωστός τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων κινητήρας της αποδίδει 156 ίππους.

Όντως προσφέρει στο γερμανικό μικρομεσαίο crossover αισθητά περισσότερη δύναμη, ενώ πέρα από την υψηλότερη ισχύ θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα και στην πλούσια ροπή των 250 Nm, η οποία δηλώνει «παρούσα» από τις 1.250 σ.α.λ.

Ο εν λόγω ικανότατος βενζινοκινητήρας είναι «χαμαιλέοντας», καθώς προσαρμόζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις, χάρη στο Dynamic Select που περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco/Sport/Comfort/Individual).

Εμείς στις περισσότερες «εκλογικές» αναμετρήσεις οδήγησης δώσαμε ψήφο εμπιστοσύνης στο πρόγραμμα Sport, καθώς η αμεσότητα σε κάθε πάτημα του γκαζιού μας συγκινούσε. Παράλληλα αρκετά αντιληπτή γινόταν και η διαφοροποίηση στη κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, καθώς εκτελούσε πιο ψηλά τις αλλαγές των σχέσεων.

Γενικότερα πάντως το εν λόγω αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για την ταχεία ανταπόκριση του στις αλλαγές σχέσεων, οι οποίες εκτελούνται ομαλότατα. Οι ενδιαφερόμενοι πάντως ας σημειώσουν ότι η GLA 200 συνδυάζεται και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Οι τόνοι έπεφταν αρκετά όταν διαλέγαμε το πρόγραμμα Eco, καθώς όπως λέει και το όνομα του αποκλειστικό στόχο έχει τη μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου. Επειδή όμως, όπως προαναφέραμε, δείξαμε μια αδυναμία στο πρόγραμμα Sport η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 8,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,4 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 147 γρ./χλμ.).

Από πλευράς επιδόσεων η GLA 200 με σύμμαχο το αυτόματο κιβώτιο τα καταφέρνει μια χαρά, καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,1 δευτ. και η τελική ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 215 χλμ./ώρα.

Ανεξάρτητα από το ποιος κινητήρας βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό της GLA σε κάθε περίπτωση σε γοητεύει με την «αυτοπεποίθηση» που εκπέμπει όταν κινείται στην άσφαλτο (κυρίως σε άσφαλτο πατούν οι τροχοί της, αφού δεν είναι τετρακίνητη), χάρη στο στιβαρό της πλαίσιο, ενώ αίσθημα ασφάλειας σου βγάζουν τα αποτελεσματικά της φρένα, το σωστό ζύγισμα του τιμονιού και οι αρκετά συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές.

Η τελευταία ανανέωση που υπέστη η GLA έφερε μικροεπεμβάσεις στα φωτιστικά σώματα, στους προφυλακτήρες και στη μάσκα. Το εσωτερικό τώρα της υφιστάμενης GLA δείχνει κάποια σημάδια «κόπωσης» με δεδομένο ότι βασίζεται σε αυτό της προηγούμενης γενιάς της A-Class. Ωστόσο δε μπορούμε να παραβλέψουμε ότι η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.

Ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη των 8 ιντσών σε μορφή tablet, ο έλεγχος της οποίας πραγματοποιείται μέσω του στρογγυλού περιστροφικού-πιεζόμενου χειριστηρίου.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν ενθουσιάζουν, αλλά ούτε απογοητεύουν (μεταξόνιο 2.699 χλστ.). Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 421 έως 1.235 λίτρα και στη θέση της ρεζέρβας βρήκαμε για ακόμα μια φορά κιτ επισκευής ελαστικού.

Το συμπέρασμα είναι ότι η GLA εξακολουθεί να είναι επίκαιρη στην κατηγορία της, ενώ με το βενζινοκινητήρα των 156 ίππων και με το αυτόματο κιβώτιο (επιπλέον κόστος 2.291 ευρώ) αποτελεί ένα καλό συνδυασμό δύναμης, άνεσης, πολυτέλειας και οδηγικών δεξιοτεχνιών που συναντάς σε κάθε αστέρι της Mercedes.

Η τιμή της αυτόματης GLA 200 ξεκινάει από τα 36.746 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Alfa Romeo

Κατά τη διάρκεια των τριημέρων της Formula 1 βλέπουμε τα μονοθέσια να τρέχουν από τις διάφορες κάμερες που είναι τοποθετημένες στην πίστα ενώ υπάρχουν και οι onboard λήψεις που μας μεταφέρουν πιο κοντά στη δράση.

Skoda

Τα οχήματα της Skoda δεν εξυπηρετούσαν μόνο τη μεταφορά επιβατών, αλλά και ασθενών, καθώς πολλά χρόνια πριν η τσέχικη εταιρεία κατασκεύαζε και ασθενοφόρα.

Ηνωμένες Πολιτείες

Μπορεί στη χώρα μας ο καιρός να έχει γίνει ανοιξιάτικος όμως στο Κολοράντο των Ηνωμένων Πολιτειών ακόμα και την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν έντονες χιονοπτώσεις οι οποίες είχαν επιπτώσεις και στις μετακινήσεις.

Lotus

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονη φημολογία ότι η Lotus ετοιμάζει ένα νέο hypercar σε συνεργασία με τη Williams και συγκεκριμένα το τμήμα προηγμένης μηχανικής των Βρετανών (Advanced Engineering).

Bugatti

Τίτλοι τέλους με χαμόγελα και ικανοποίηση πέφτουν στη συνεργασία της Bugatti με την πολυτελή ελβετική εταιρεία κατασκευής ρολογιών Parmigiani Fleurier.

Fiat

Η Fiat μέχρι τώρα είχε μείνει πίσω στην κούρσα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού είχε δημιουργήσει μόνο μία ηλεκτρική έκδοση του 500 η οποία με τη χαμηλή της αυτονομία δεν έβαλε ποτέ δύσκολα στον ανταγωνισμό.

Bentley

Κυριολεκτικά βουτιά στην ιστορία των χωρών του Αραβικού Κόλπου έκανε το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner της Bentley.

Porsche

Σίγουρα η οδήγηση μιας Porsche είναι μοναδική εμπειρία, ωστόσο η γερμανική εταιρεία των supercars επιθυμεί και η απόκτηση τους να γίνεται με ξεχωριστό τρόπο.

Pirelli

Στην ειδική εκδήλωση της BMW στη χώρα μας με την ονομασία “X Passion” όπου η γερμανική εταιρία είχε παρατάξει όλη τη σειρά των SUV, X1,X2,X3,X4,X5, τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων ήταν Pirelli. 

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Στο πλαίσιο του 19ου συνεδρίου μάρκετινγκ αεροδρομίου Αθηνών, το ΔΑΑ επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Α