Είστε εδώ

Test Drive

Mercedes GLA 200: Για όσους θέλουν παραπάνω ισχύ

του Γιώργου Ψαρρά

Αν οι 122 ίπποι της Mercedes GLA 180 σας «πέφτουν» λίγοι, τότε μπορείτε να ανεβείτε ένα «σκαλοπάτι» πιο πάνω στη βενζινοκίνητη γκάμα της.

Εκεί θα συναντήσετε την GLA 200, η οποία έχει σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ, καθώς ο γνωστός τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων κινητήρας της αποδίδει 156 ίππους.

Όντως προσφέρει στο γερμανικό μικρομεσαίο crossover αισθητά περισσότερη δύναμη, ενώ πέρα από την υψηλότερη ισχύ θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα και στην πλούσια ροπή των 250 Nm, η οποία δηλώνει «παρούσα» από τις 1.250 σ.α.λ.

Ο εν λόγω ικανότατος βενζινοκινητήρας είναι «χαμαιλέοντας», καθώς προσαρμόζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις, χάρη στο Dynamic Select που περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco/Sport/Comfort/Individual).

Εμείς στις περισσότερες «εκλογικές» αναμετρήσεις οδήγησης δώσαμε ψήφο εμπιστοσύνης στο πρόγραμμα Sport, καθώς η αμεσότητα σε κάθε πάτημα του γκαζιού μας συγκινούσε. Παράλληλα αρκετά αντιληπτή γινόταν και η διαφοροποίηση στη κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, καθώς εκτελούσε πιο ψηλά τις αλλαγές των σχέσεων.

Γενικότερα πάντως το εν λόγω αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για την ταχεία ανταπόκριση του στις αλλαγές σχέσεων, οι οποίες εκτελούνται ομαλότατα. Οι ενδιαφερόμενοι πάντως ας σημειώσουν ότι η GLA 200 συνδυάζεται και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Οι τόνοι έπεφταν αρκετά όταν διαλέγαμε το πρόγραμμα Eco, καθώς όπως λέει και το όνομα του αποκλειστικό στόχο έχει τη μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου. Επειδή όμως, όπως προαναφέραμε, δείξαμε μια αδυναμία στο πρόγραμμα Sport η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 8,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,4 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 147 γρ./χλμ.).

Από πλευράς επιδόσεων η GLA 200 με σύμμαχο το αυτόματο κιβώτιο τα καταφέρνει μια χαρά, καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,1 δευτ. και η τελική ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 215 χλμ./ώρα.

Ανεξάρτητα από το ποιος κινητήρας βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό της GLA σε κάθε περίπτωση σε γοητεύει με την «αυτοπεποίθηση» που εκπέμπει όταν κινείται στην άσφαλτο (κυρίως σε άσφαλτο πατούν οι τροχοί της, αφού δεν είναι τετρακίνητη), χάρη στο στιβαρό της πλαίσιο, ενώ αίσθημα ασφάλειας σου βγάζουν τα αποτελεσματικά της φρένα, το σωστό ζύγισμα του τιμονιού και οι αρκετά συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές.

Η τελευταία ανανέωση που υπέστη η GLA έφερε μικροεπεμβάσεις στα φωτιστικά σώματα, στους προφυλακτήρες και στη μάσκα. Το εσωτερικό τώρα της υφιστάμενης GLA δείχνει κάποια σημάδια «κόπωσης» με δεδομένο ότι βασίζεται σε αυτό της προηγούμενης γενιάς της A-Class. Ωστόσο δε μπορούμε να παραβλέψουμε ότι η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.

Ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη των 8 ιντσών σε μορφή tablet, ο έλεγχος της οποίας πραγματοποιείται μέσω του στρογγυλού περιστροφικού-πιεζόμενου χειριστηρίου.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν ενθουσιάζουν, αλλά ούτε απογοητεύουν (μεταξόνιο 2.699 χλστ.). Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 421 έως 1.235 λίτρα και στη θέση της ρεζέρβας βρήκαμε για ακόμα μια φορά κιτ επισκευής ελαστικού.

Το συμπέρασμα είναι ότι η GLA εξακολουθεί να είναι επίκαιρη στην κατηγορία της, ενώ με το βενζινοκινητήρα των 156 ίππων και με το αυτόματο κιβώτιο (επιπλέον κόστος 2.291 ευρώ) αποτελεί ένα καλό συνδυασμό δύναμης, άνεσης, πολυτέλειας και οδηγικών δεξιοτεχνιών που συναντάς σε κάθε αστέρι της Mercedes.

Η τιμή της αυτόματης GLA 200 ξεκινάει από τα 36.746 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.