Είστε εδώ

Test Drive

Mercedes GLA 200: Για όσους θέλουν παραπάνω ισχύ

του Γιώργου Ψαρρά

Αν οι 122 ίπποι της Mercedes GLA 180 σας «πέφτουν» λίγοι, τότε μπορείτε να ανεβείτε ένα «σκαλοπάτι» πιο πάνω στη βενζινοκίνητη γκάμα της.

Εκεί θα συναντήσετε την GLA 200, η οποία έχει σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ, καθώς ο γνωστός τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων κινητήρας της αποδίδει 156 ίππους.

Όντως προσφέρει στο γερμανικό μικρομεσαίο crossover αισθητά περισσότερη δύναμη, ενώ πέρα από την υψηλότερη ισχύ θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα και στην πλούσια ροπή των 250 Nm, η οποία δηλώνει «παρούσα» από τις 1.250 σ.α.λ.

Ο εν λόγω ικανότατος βενζινοκινητήρας είναι «χαμαιλέοντας», καθώς προσαρμόζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις, χάρη στο Dynamic Select που περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco/Sport/Comfort/Individual).

Εμείς στις περισσότερες «εκλογικές» αναμετρήσεις οδήγησης δώσαμε ψήφο εμπιστοσύνης στο πρόγραμμα Sport, καθώς η αμεσότητα σε κάθε πάτημα του γκαζιού μας συγκινούσε. Παράλληλα αρκετά αντιληπτή γινόταν και η διαφοροποίηση στη κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, καθώς εκτελούσε πιο ψηλά τις αλλαγές των σχέσεων.

Γενικότερα πάντως το εν λόγω αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για την ταχεία ανταπόκριση του στις αλλαγές σχέσεων, οι οποίες εκτελούνται ομαλότατα. Οι ενδιαφερόμενοι πάντως ας σημειώσουν ότι η GLA 200 συνδυάζεται και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Οι τόνοι έπεφταν αρκετά όταν διαλέγαμε το πρόγραμμα Eco, καθώς όπως λέει και το όνομα του αποκλειστικό στόχο έχει τη μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου. Επειδή όμως, όπως προαναφέραμε, δείξαμε μια αδυναμία στο πρόγραμμα Sport η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 8,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,4 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 147 γρ./χλμ.).

Από πλευράς επιδόσεων η GLA 200 με σύμμαχο το αυτόματο κιβώτιο τα καταφέρνει μια χαρά, καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,1 δευτ. και η τελική ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 215 χλμ./ώρα.

Ανεξάρτητα από το ποιος κινητήρας βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό της GLA σε κάθε περίπτωση σε γοητεύει με την «αυτοπεποίθηση» που εκπέμπει όταν κινείται στην άσφαλτο (κυρίως σε άσφαλτο πατούν οι τροχοί της, αφού δεν είναι τετρακίνητη), χάρη στο στιβαρό της πλαίσιο, ενώ αίσθημα ασφάλειας σου βγάζουν τα αποτελεσματικά της φρένα, το σωστό ζύγισμα του τιμονιού και οι αρκετά συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές.

Η τελευταία ανανέωση που υπέστη η GLA έφερε μικροεπεμβάσεις στα φωτιστικά σώματα, στους προφυλακτήρες και στη μάσκα. Το εσωτερικό τώρα της υφιστάμενης GLA δείχνει κάποια σημάδια «κόπωσης» με δεδομένο ότι βασίζεται σε αυτό της προηγούμενης γενιάς της A-Class. Ωστόσο δε μπορούμε να παραβλέψουμε ότι η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.

Ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη των 8 ιντσών σε μορφή tablet, ο έλεγχος της οποίας πραγματοποιείται μέσω του στρογγυλού περιστροφικού-πιεζόμενου χειριστηρίου.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν ενθουσιάζουν, αλλά ούτε απογοητεύουν (μεταξόνιο 2.699 χλστ.). Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 421 έως 1.235 λίτρα και στη θέση της ρεζέρβας βρήκαμε για ακόμα μια φορά κιτ επισκευής ελαστικού.

Το συμπέρασμα είναι ότι η GLA εξακολουθεί να είναι επίκαιρη στην κατηγορία της, ενώ με το βενζινοκινητήρα των 156 ίππων και με το αυτόματο κιβώτιο (επιπλέον κόστος 2.291 ευρώ) αποτελεί ένα καλό συνδυασμό δύναμης, άνεσης, πολυτέλειας και οδηγικών δεξιοτεχνιών που συναντάς σε κάθε αστέρι της Mercedes.

Η τιμή της αυτόματης GLA 200 ξεκινάει από τα 36.746 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Hyundai i20 WRC

Τους προβολείς Laser τους πρωτοχρησιμοποίησε η M-Sport στα Ford Fiesta WRC, με τον Οζιέ να δηλώνει την πολύ άσπρη δέσμη που εκπέμπουν.

Στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο όπως προκύπτει από τις δοκιμές τα Hyundai i20 WRC θα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν την επιλογή της M-Sport.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Toyota

Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τη νέα Supra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BMW και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη νέα Z4.