Είστε εδώ

Test Drive

Mercedes E220d Coupe: Κορμί κόσμημα και πετρελαιοκινητήρας διαμάντι

του Γιώργου Ψαρρά

Οι πολύτιμοι λίθοι συνήθως μπαίνουν σε μικρά κουτάκια, αλλά και σε μεγαλύτερες κασετίνες όπως αυτή της E-Class Coupe, της οποίας τόσο το περιεχόμενο όσο και το μεταλλικό της «περιτύλιγμα» είναι εκθαμβωτικά.

Δε μας αρέσει να χρησιμοποιούμε υπερβολικές εκφράσεις όταν περιγράφουμε κάποιο μοντέλο, όμως για το καλοσμιλεμένο σχήμα της E-Class Coupe θα κάνουμε μια εξαίρεση.

Θες να κάτσεις απέναντι της και να τη «φλερτάρεις» για ώρα, παρότι ξέρεις ότι δε μπορεί να ανταποκριθεί στο «ερωτικό» κάλεσμα σου όταν είναι στάσιμη, παρά μόνο όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της.

Αναμφισβήτητα σημείο αναφοράς πάνω στο «κορμί» της αποτελεί η κεκλιμένη οροφή και η επακόλουθη μορφή που προσδίδει στο πίσω τμήμα. Παράλληλα το μάτι δε σταματά τις απολαυστικές του βόλτες από τη διαμαντένια μάσκα, στο μακρύ καπό, στους εμπρός Multibeam Led προβολείς, στις δυο μεγάλες και βαριές πόρτες χωρίς πλαίσιο (όπως αρμόζει σε ένα γνήσιο coupe) μέχρι το πόρτμπαγκαζ που έχει λειάνει κάθε ακμή του και φιλοξενεί κατά το ήμισυ τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Κάθε χιλιοστό της σου προκαλεί έντονα συναισθήματα και αφού μιλήσαμε για χιλιοστά να πούμε ότι στην περίπτωση της Ε-Class Coupe είναι πολλά σε κάθε της διάσταση. Συγκεκριμένα, το μήκος της φτάνει τα 4.826  χλστ., το πλάτος της αγγίζει τα 1.860 χλστ., ενώ το ύψος της βρίσκεται στα 1.430 χλστ.

Σε ποιον όμως απευθύνεται η Ε-Class Coupe; Στο νεαρότερο ηλικιακό κοινό που θέλει το prestige της sedan E-Class, αλλά σε πιο μοντέρνο καλούπι.

Πάμε τώρα να δούμε αν ότι λάμπει είναι όντως «χρυσός», μπαίνοντας στο εσωτερικό της E-Class Coupe. Μια λέξη αρκεί. Εκθαμβωτική, σε επίπεδο άνεσης, πολυτέλειας, ποιότητας, χώρων και τεχνολογίας.

Δείτε τις δυο μεγάλες οθόνες των 12,3 ιντσών (αμφότερες με προσαρμόσιμο οπτικό περιεχόμενο ενδείξεων) που εξυπηρετούν το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Σημειώστε ότι ούτε η δεξιά οθόνη είναι αφής, καθώς ο χειρισμό της γίνεται μέσω της επιφάνειας αφής που υπάρχει στη βάση της κεντρικής κονσόλας και από το στρογγυλό περιστροφικό–πιεζόμενο όργανο ακριβώς από κάτω της. Οπωσδήποτε όμως χρειάζεται χρόνος και μελέτη μέχρι να μάθεις όλα τα συστήματα.

Vintage πινελιά το αναλογικό-φωτιζόμενο ρολόι κάτω από τους αεροπορικού τύπου διακόπτες στην κεντρική κονσόλα.  Δέρμα ντύνει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, ενώ σχεδόν όλα τα πλαστικά είναι μαλακά.

Προσέξτε επίσης τον ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό με δυνατότητα επιλογής πάρα πολλών αποχρώσεων (ροζ στην προκειμένη περίπτωση), τους αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας, τα κουμπιά αφής στις δυο κολόνες του τιμονιού, το λεβίε ταχυτήτων που βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού αφήνοντας αρκετό αποθηκευτικό χώρο στη βάση της κεντρικής κονσόλας, αν και το μεσαίο υποβραχιόνιο που ανοίγει σε δυο τμήματα έχει αρκετό βάθος.

Τα εμπρός δερμάτινα καθίσματα είναι ιδανικά για πολύωρη οδήγηση, ενώ οι πίσω επιβάτες εκτός από μια μικρή ταλαιπωρία στην επιβίβαση και αποβίβαση τους (όπως σε κάθε coupe, καθώς δεν υπάρχουν πίσω πόρτες), έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια τους και ικανοποιητικό «αέρα» για τα κεφάλια τους, παρότι η οροφή δεν ακολουθεί ευθεία  γραμμή.

Μεσαίος επιβάτης στην πίσω σειρά καθισμάτων δε συνίσταται, καθώς τη θέση του έχει πάρει το διαχωριστικό με τις ποτηροθήκες. Ανοίγοντας το πόρτμπαγκαζ δε θα ενθουσιαστείς τόσο με το φάρδος του, αλλά με την προέκταση του, ενώ προσφέρει 425 επαρκέστατα λίτρα.

Στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται η ένδειξη E220d. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πρόκειται για τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της E-C-Class Coupe, η οποία τροφοδοτείται από δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 194 ίππων και 400 Nm ροπής.

Ξεχνάς όμως ότι πρόκειται για πετρελαιοκινητήρα, καθώς η χροιά του σε καμία περίπτωση δεν τον προδίδει, ενώ λάμπουν με την απουσία τους κραδασμοί και θόρυβοι. Σε όλο το εύρος λειτουργίας του είναι πρόθυμος σε κάθε πάτημα το γκαζιού, ενώ τραβάει γερά από τις χαμηλές μέχρι και τις υψηλότερες στροφές.

Σε καμία περίπτωση δε σου δίνει την εντύπωση ότι «ιδρώνει» για να κινήσει ένα βαρύ αμάξωμα, ενώ αυτό αποκαλύπτεται και από τις επιδόσεις του που αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 242 χλμ./ώρα. Συνεργάζεται αρμονικότητα με το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic των εννέα σχέσεων, το οποίο αλλάζει σχέσεις βελούδινα και ακαριαία, ενώ τα paddles πίσω από τιμόνι προκαλούν τα δάκτυλα για χειροκίνητες αλλαγές.

Από το διακοπή Dynamic Select επιλέγεις ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης Individual, Sport, Sport+, Comfort και Eco, με το καθένα να φέρνει ανάλογες αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης, στην κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου και στην ανάρτηση, η οποία αν και κάπως σφιχτή δεν ενοχλεί σε λακκούβες.

Με το πρόγραμμα Eco και με «χαλινάρι» στο δεξί σου πόδι μπορείς να πετύχεις μέση κατανάλωση 8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ με το Sport+ βλέπεις και μέχρι 10,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,0 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 119 γρ./χλμ.).

Ακόμα όμως και αν «μαστιγώσεις» πάνω στην άσφαλτο την E220d Coupe θα αντιδράσει προβλεπόμενα και ουδέτερα χωρίς να δυστροπήσει ο πίσω κινητήριος άξονας, ενώ ούτε ο όγκος της θα σε τρομάξει. Καταπίνει αχόρταγα χιλιόμετρα, είναι «βράχος» στον αυτοκινητόδρομο, καθώς παραμένει ακλόνητη ακόμα και αν η βελόνα στο κοντέρ ανεβαίνει ψηλά, ενώ και σε αυτές τις ταχύτητες ξέρει να «ξορκίζει» αεροδυναμικούς θορύβους.

Όταν στην πορεία συναντήσεις έντονες στροφές η E220d Coupe σου λέει νοερά «πάμε» δυνατά, καθώς ξέρει ότι δε θα πάρει ανησυχητική κλίση. Το τιμόνι της μας ικανοποίησε σε ακρίβεια και βάρος περισσότερο στο πρόγραμμα Sport ή Sport+, ενώ το Eco ή το Comfort προτείνονται για πιο χαλαρή οδήγηση.

Αν θέλετε να βάλετε στη «μπιζουτιέρα» του γκαράζ σας το σχήμα της E-Class Coupe παρέα με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 194 ίππων θα πρέπει να ξοδέψετε για τα «μάτια» της 68.510 ευρώ. Τι να κάνουμε, τα ακριβά «αρώματα» βλέπετε δε μπαίνουν πάντα σε μικρά μπουκαλάκια ούτε σε μικρούς τραπεζικούς λογαριασμούς.

Σχετικά άρθρα

SEAT

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

IAME Series Greece

Ο 2ος γύρος του IAME Series Greece διεξήχθη στην πίστα «Kartmania», στα Βραχναίικα της Πάτρας με οργανωτή τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Πατρών (ΑΟΠ).

Audi E-Tron

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον κατασκευάζουν λίγα τμήματα του αυτοκινήτου μόνες τους αφού για τα περισσότερα κάνουν μόνο τη σχεδίαση και τα αναθέτουν σε τρίτους προμηθευτές, τάση που θα ενισχυθεί με τα ηλεκτρικά που έρχονται.

Smart

Το μέλλον της Smart ως ανεξάρτητη εταιρεία έχει τεθεί αρκετές φορές σε αμφισβήτηση όμως η Mercedes – Benz, στην οποία ανήκει, έκανε μία συμφωνία με την Geely η οποία εξασφάλισε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά για τα επόμενα χρόνια.

Jeep Gladiator

Απόβαση στη Γηραιά Ήπειρο θα κάνει το ερχόμενο καλοκαίρι το περίφημο Gladiator, το pickup που επιστρέφει την Jeep στην κατηγορία αυτή.

Koenigsegg Jesko

Η Koenigsegg στοχεύει να σπάσει το όριο των 300 μιλίων/ώρα (482,8 χλμ./ώρα) με μια ειδικά προετοιμασμένη εκδοχή του πιο πρόσφατου μοντέλου της, του Jesko, που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο.

Citroen

Τον προηγούμενο μήνα στο Σαλόνι της Γενεύης η Citroen μας παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο της το Ami One Concept.

Lamborghini

Ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν στο μουσείο της Lamborghini που βρίσκεται στην έδρα της, στην περιοχή Σαντ'Αγκάτα Μπολονέζ.

Aston Martin

Η Aston Martin έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει το πρώτο της SUV το οποίο θα ονομάζεται DBX και τώρα βρίσκεται σε φάση δοκιμών με τα τελευταία στάδια αυτών να γίνονται στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

Nissan

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan που αποτελεί μέρος της συμμαχίας Alliance (Renault, Mitsubishi) προσφέρει 100.000 ευρώ στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ζημιών στην Παναγία των Παρισίων (Notre-Dame de Paris) ύστερα από την καταστροφική πυρκαγιά που υπέστη.