Είστε εδώ

Test Drive

Mercedes E220d Coupe: Κορμί κόσμημα και πετρελαιοκινητήρας διαμάντι

του Γιώργου Ψαρρά

Οι πολύτιμοι λίθοι συνήθως μπαίνουν σε μικρά κουτάκια, αλλά και σε μεγαλύτερες κασετίνες όπως αυτή της E-Class Coupe, της οποίας τόσο το περιεχόμενο όσο και το μεταλλικό της «περιτύλιγμα» είναι εκθαμβωτικά.

Δε μας αρέσει να χρησιμοποιούμε υπερβολικές εκφράσεις όταν περιγράφουμε κάποιο μοντέλο, όμως για το καλοσμιλεμένο σχήμα της E-Class Coupe θα κάνουμε μια εξαίρεση.

Θες να κάτσεις απέναντι της και να τη «φλερτάρεις» για ώρα, παρότι ξέρεις ότι δε μπορεί να ανταποκριθεί στο «ερωτικό» κάλεσμα σου όταν είναι στάσιμη, παρά μόνο όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της.

Αναμφισβήτητα σημείο αναφοράς πάνω στο «κορμί» της αποτελεί η κεκλιμένη οροφή και η επακόλουθη μορφή που προσδίδει στο πίσω τμήμα. Παράλληλα το μάτι δε σταματά τις απολαυστικές του βόλτες από τη διαμαντένια μάσκα, στο μακρύ καπό, στους εμπρός Multibeam Led προβολείς, στις δυο μεγάλες και βαριές πόρτες χωρίς πλαίσιο (όπως αρμόζει σε ένα γνήσιο coupe) μέχρι το πόρτμπαγκαζ που έχει λειάνει κάθε ακμή του και φιλοξενεί κατά το ήμισυ τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Κάθε χιλιοστό της σου προκαλεί έντονα συναισθήματα και αφού μιλήσαμε για χιλιοστά να πούμε ότι στην περίπτωση της Ε-Class Coupe είναι πολλά σε κάθε της διάσταση. Συγκεκριμένα, το μήκος της φτάνει τα 4.826  χλστ., το πλάτος της αγγίζει τα 1.860 χλστ., ενώ το ύψος της βρίσκεται στα 1.430 χλστ.

Σε ποιον όμως απευθύνεται η Ε-Class Coupe; Στο νεαρότερο ηλικιακό κοινό που θέλει το prestige της sedan E-Class, αλλά σε πιο μοντέρνο καλούπι.

Πάμε τώρα να δούμε αν ότι λάμπει είναι όντως «χρυσός», μπαίνοντας στο εσωτερικό της E-Class Coupe. Μια λέξη αρκεί. Εκθαμβωτική, σε επίπεδο άνεσης, πολυτέλειας, ποιότητας, χώρων και τεχνολογίας.

Δείτε τις δυο μεγάλες οθόνες των 12,3 ιντσών (αμφότερες με προσαρμόσιμο οπτικό περιεχόμενο ενδείξεων) που εξυπηρετούν το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Σημειώστε ότι ούτε η δεξιά οθόνη είναι αφής, καθώς ο χειρισμό της γίνεται μέσω της επιφάνειας αφής που υπάρχει στη βάση της κεντρικής κονσόλας και από το στρογγυλό περιστροφικό–πιεζόμενο όργανο ακριβώς από κάτω της. Οπωσδήποτε όμως χρειάζεται χρόνος και μελέτη μέχρι να μάθεις όλα τα συστήματα.

Vintage πινελιά το αναλογικό-φωτιζόμενο ρολόι κάτω από τους αεροπορικού τύπου διακόπτες στην κεντρική κονσόλα.  Δέρμα ντύνει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, ενώ σχεδόν όλα τα πλαστικά είναι μαλακά.

Προσέξτε επίσης τον ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό με δυνατότητα επιλογής πάρα πολλών αποχρώσεων (ροζ στην προκειμένη περίπτωση), τους αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας, τα κουμπιά αφής στις δυο κολόνες του τιμονιού, το λεβίε ταχυτήτων που βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού αφήνοντας αρκετό αποθηκευτικό χώρο στη βάση της κεντρικής κονσόλας, αν και το μεσαίο υποβραχιόνιο που ανοίγει σε δυο τμήματα έχει αρκετό βάθος.

Τα εμπρός δερμάτινα καθίσματα είναι ιδανικά για πολύωρη οδήγηση, ενώ οι πίσω επιβάτες εκτός από μια μικρή ταλαιπωρία στην επιβίβαση και αποβίβαση τους (όπως σε κάθε coupe, καθώς δεν υπάρχουν πίσω πόρτες), έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια τους και ικανοποιητικό «αέρα» για τα κεφάλια τους, παρότι η οροφή δεν ακολουθεί ευθεία  γραμμή.

Μεσαίος επιβάτης στην πίσω σειρά καθισμάτων δε συνίσταται, καθώς τη θέση του έχει πάρει το διαχωριστικό με τις ποτηροθήκες. Ανοίγοντας το πόρτμπαγκαζ δε θα ενθουσιαστείς τόσο με το φάρδος του, αλλά με την προέκταση του, ενώ προσφέρει 425 επαρκέστατα λίτρα.

Στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται η ένδειξη E220d. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πρόκειται για τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της E-C-Class Coupe, η οποία τροφοδοτείται από δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 194 ίππων και 400 Nm ροπής.

Ξεχνάς όμως ότι πρόκειται για πετρελαιοκινητήρα, καθώς η χροιά του σε καμία περίπτωση δεν τον προδίδει, ενώ λάμπουν με την απουσία τους κραδασμοί και θόρυβοι. Σε όλο το εύρος λειτουργίας του είναι πρόθυμος σε κάθε πάτημα το γκαζιού, ενώ τραβάει γερά από τις χαμηλές μέχρι και τις υψηλότερες στροφές.

Σε καμία περίπτωση δε σου δίνει την εντύπωση ότι «ιδρώνει» για να κινήσει ένα βαρύ αμάξωμα, ενώ αυτό αποκαλύπτεται και από τις επιδόσεις του που αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 242 χλμ./ώρα. Συνεργάζεται αρμονικότητα με το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic των εννέα σχέσεων, το οποίο αλλάζει σχέσεις βελούδινα και ακαριαία, ενώ τα paddles πίσω από τιμόνι προκαλούν τα δάκτυλα για χειροκίνητες αλλαγές.

Από το διακοπή Dynamic Select επιλέγεις ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης Individual, Sport, Sport+, Comfort και Eco, με το καθένα να φέρνει ανάλογες αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης, στην κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου και στην ανάρτηση, η οποία αν και κάπως σφιχτή δεν ενοχλεί σε λακκούβες.

Με το πρόγραμμα Eco και με «χαλινάρι» στο δεξί σου πόδι μπορείς να πετύχεις μέση κατανάλωση 8,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ με το Sport+ βλέπεις και μέχρι 10,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,0 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 119 γρ./χλμ.).

Ακόμα όμως και αν «μαστιγώσεις» πάνω στην άσφαλτο την E220d Coupe θα αντιδράσει προβλεπόμενα και ουδέτερα χωρίς να δυστροπήσει ο πίσω κινητήριος άξονας, ενώ ούτε ο όγκος της θα σε τρομάξει. Καταπίνει αχόρταγα χιλιόμετρα, είναι «βράχος» στον αυτοκινητόδρομο, καθώς παραμένει ακλόνητη ακόμα και αν η βελόνα στο κοντέρ ανεβαίνει ψηλά, ενώ και σε αυτές τις ταχύτητες ξέρει να «ξορκίζει» αεροδυναμικούς θορύβους.

Όταν στην πορεία συναντήσεις έντονες στροφές η E220d Coupe σου λέει νοερά «πάμε» δυνατά, καθώς ξέρει ότι δε θα πάρει ανησυχητική κλίση. Το τιμόνι της μας ικανοποίησε σε ακρίβεια και βάρος περισσότερο στο πρόγραμμα Sport ή Sport+, ενώ το Eco ή το Comfort προτείνονται για πιο χαλαρή οδήγηση.

Αν θέλετε να βάλετε στη «μπιζουτιέρα» του γκαράζ σας το σχήμα της E-Class Coupe παρέα με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 194 ίππων θα πρέπει να ξοδέψετε για τα «μάτια» της 68.510 ευρώ. Τι να κάνουμε, τα ακριβά «αρώματα» βλέπετε δε μπαίνουν πάντα σε μικρά μπουκαλάκια ούτε σε μικρούς τραπεζικούς λογαριασμούς.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Σαρδηνίας

Το έχουμε επισημάνει εκατοντάδες φορές, θα το επισημάνουμε άλλη μία. Στους αγώνες τίποτα δεν είναι δεδομένο καθώς όλα τελειώνουν με φόντο την καρό σημαία. 

Ράλι Σπριντ Μπράλου

Σε μια από τις ωραίες οδηγικά Ειδικές Διαδρομές πραγματοποιήθηκε το ράλι Σπριντ Μπράλου με διοργανωτή το σωματείο AΛΑΛ, που είχε νικητές τους Καμπύλη-Σταμέλο με Skoda Fabia S1600,. Ο αγώνας ήταν ο 2ος γύρος του Κυπέλλου Ασφάλτινων ράλι Νοτίου Ελλάδος.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Με ρεσιτάλ οδήγησης οι Τάνακ-Γιερβόεγια, κερδίζοντας και τις 6 Ειδικές Διαδρομές του 2ου σκέλους στο ράλι ράλι Σαρδηνιας, πέρασαν με το Toyota Yaris  WRC στην πρώτη θέση αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σόρδο-Ντελ Μπάριο με το Hyundai i20 WRC με διαφορά 25,9 δευτ.με τρίτους την έκπληξη του ιταλικο

Ferrari Passione Rossa

Μπορεί να βρισκόμαστε στην Πάτρα και να παρακολουθούμε ενα ξεχωριστό 2ημερο που έχει οργανώσει  η ΦΙΛΜΠΑ, που όμοιο σκηνικό μπορείς να το συναντήσεις μόνο στο Μαρανέλο ή στο Μόντε Κάρλο .
Ο λόγος, ότι τόσες Ferrari μαζεμένες που δεν είναι εύκολο να συναντήσεις

Mercedes

Με αφορμή την αυριανή Ημέρα των Σκύλων, που θεσπίστηκε από τη γερμανική ένωση κυνοτροφείων, η Mercedes παρουσιάζει μια νέα συλλογή από αξεσουάρ για τους αγαπημένους σας τετράποδους φίλους.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας είναι και το μεγαλύτερο.
Μπορεί να περιλαμβάνει 6 μόνο Ειδικές Διαδρομές αλλά με 142,42 χλμ.
Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη Ειδική Διαδρομή με τον Τάνακ ταχύτερο που πέρασε δεύτερος στην κατάταξη 4,7 πίσω από τον Σόρδο που εξακολουθεί να προηγείται

Renault

Στη γαλλική πρωτεύουσα βρέθηκαν οι πιλότοι της Renault Sport, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με μια ιδιαίτερη πρόκληση.

Ράλι Σαρδηνίας -1ο σκέλος

Σενάριο από δραματική ταινία ήταν το 1ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας όπου η μια ανατροπή ακολούθησε την άλλη και μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό οι Σόρδο -Ντελ Μπάριο οδηγούν την κατάταξη στο ράλι Σαρδηνίας.

Αττική Οδός

Aυξήσεις τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα.  Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορί

Νέα Alpine A110S

Στο ερώτημα αν η A110 μπορεί να γίνει πιο σπορ η Alpine απάντησε καταφατικά παρουσιάζοντας τη νέα A110S.