Είστε εδώ

Test Drive

Mazda 3 1.8 Skyactiv-D: Ο διαφορετικός παίκτης της κατηγορίας

του Γιώργου Ψαρρά

Από τους πιο επάξιους πρεσβευτές της Mazda στην εγχώρια αγορά, στην οποία πρόσφατα επέστρεψε μετά από πολύχρονη απουσία, είναι σίγουρα το πιο πρόσφατο μοντέλο στην πλούσια γκάμα της.

Ο λόγος για το νέο Mazda 3, το οποίο εδώ μας συστήνεται στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του (ποιος είπε ότι το diesel πέθανε;).

Καθώς περνούσαμε από ένα cafe στο κέντρο της Αθήνας, παρατηρήσαμε ένα νεαρό να σηκώνεται απότομα από την καρέκλα του και να ακολουθεί με το βλέμμα του το hatchback αμάξωμα (διατίθεται και ως sedan) του Mazda 3, ενώ ταυτόχρονα είδαμε από τον εσωτερικό καθρέπτη να απευθύνεται στα άλλα άτομα της παρέας του. 

Ήταν ακόμα μια απόδειξη ότι πρόκειται για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχεδιαστικά μοντέλα στην κατηγορία του και ότι η επιστροφή των μοντέλων της Mazda στους ελληνικούς δρόμους δεν περνάει απαρατήρητη.

Στην προκειμένη περίπτωση σίγουρα ρόλο παίζει και η φανταχτερή κόκκινη απόχρωση ονόματι “Soul Red Crystal” που αναδεικνύει στο έπακρο τις δυναμικές γραμμές του νέου Mazda 3.  Σύμφωνα με τους Ιάπωνες το αυτοκίνητο «ομιλεί» την εξελιγμένη σχεδιαστική της γλώσσα “Kodo-Soul of Motion”.

Αιχμή του δόρατος αποτελούν τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, με τα εμπρός να είναι στενόμακρα και τα πίσω διαιρούμενα να έχουν ημικυκλικό εσωτερικό σχήμα. Ρίξτε και μια ματιά στις ματ γκρι ζάντες των 18 ιντσών που «ντύνονται» με ελαστικά διαστάσεων 215/45, στη διπλή χρωμιωμένη εξάτμιση, αλλά και στο μαύρο γυαλιστερό ένθετο που κοσμεί τη διακριτική αεροτομή οροφής, τη μάσκα και τη βάση του πίσω προφυλακτήρα και ν πως το παζλ συμπληρώνεται.

Το προφίλ τώρα του νέου Mazda 3 έχει πιο λείες επιφάνειες, ενώ έντονες είναι οι πίσω φαρδιές κολόνες σχήματος “C’ που κάνουν τα πίσω κρύσταλλα να δείχνουν ακόμα πιο μικρά. Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις του νέου Mazda 3 οι αριθμοί δηλώνουν μήκος 4.460 χλστ., πλάτος 1.795 χλστ. και ύψος 1.435 χλστ.

Εξίσου ενδιαφέρον σχεδιαστικά είναι και το εσωτερικό του, καθώς είναι απλό, εργονομικό, ποιοτικό, οδηγοκεντρικό, μοντέρνο και ακολουθεί τις σύγχρονες τεχνολογικές επιταγές (όπως το head-up display για παράδειγμα).

Αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι έχει γίνει αρκετά προσεκτική επιλογή υλικών με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό. Αστοχίες σε φινίρισμα και συναρμογή δε θα βρεις πουθενά, από τα πάνελ των θυρών μέχρι τις χαμηλότερες επιφάνειες. Γενικότερα η ποιότητα στα ενδότερα του νέου Mazda 3 βαθμολογείται με υψηλό βαθμό.

Ελαφρώς στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού είναι η λεπτή κεντρική οθόνη των 8,8 ιντσών, η οποία όμως δεν είναι αφής. Ο έλεγχος της πραγματοποιείται από ένα στρογγυλό περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ το μενού του συστήματος πολυμέσων είναι εύκολο στην περιήγηση. Η κεντρική οθόνη προβάλει επίσης την εικόνα που καταγράφει η κάμερα οπισθοπορείας, της οποίας η ευκρίνεια είναι υψηλή τόσο τη μέρα, όσο και τη νύχτα.

Λίγο πιο κάτω βρίσκονται μόνο ελάχιστοι διακόπτες και μια λεπτή οθόνη για τις ενδείξεις του κλιματισμού. Εύκολος στην ανάγνωση είναι και ο πίνακας οργάνων στο κέντρο του οποίου δεσπόζει το ταχύμετρο, το οποίο μαζί με ορισμένες ενδείξεις φιλοξενείται σε μια ψηφιακή οθόνη.

Από τη θέση οδήγησης βρίσκεις γρήγορα και εύκολα την ιδανική θέση για το σωματότυπο σου και νιώθεις αμέσως οικεία, ενώ μοναδικό παράπονο μπορείς να κάνεις για τον περιορισμό της ορατότητας προς τα πίσω εξαιτίας των φαρδιών πίσω κολόνων. Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι απλά ικανοποιητικοί (μεταξόνιο 2.725 χλστ.), ενώ λίγο πιο περιορισμένος είναι ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και την οροφή. Ο μεσαίος πίσω επιβάτης ίσως νιώσει λιγότερο βολικά, καθώς κάθεται ψηλότερα και το κεντρικό υπερυψωμένο δάπεδο ενοχλεί τα πόδια του.

Ο χώρος αποσκευών έχει κάπως στενό άνοιγμα, ικανοποιεί σε βάθος και το σχήμα του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, προσφέροντας συνολικά 358 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο του το «παρών» δίνει κιτ επισκευής ελαστικού και για ακόμα μια φορά να πούμε ότι θεωρούμε πιο χρήσιμη την παρουσία ρεζέρβας, έστω και ανάγκης.

Σειρά έχει να σας γνωρίσουμε τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα Skyactiv-D των 1.8 λίτρων που τροφοδοτεί το νέο Mazda 3, o οποίος αποδίδει 116 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.600-2.600 σ.α.λ.).

Μπορεί αρχικά να υποθέσετε ότι η ιπποδύναμη είναι δυσανάλογα μικρή σε σύγκριση με το μεγάλο κυβισμό, ωστόσο στην πράξη ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας κινεί με περίσσιο θάρρος το νέο Mazda 3 (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα), έχει γραμμική λειτουργία, πολιτισμένο ήχο, δεν κομπιάζει σημαντικά σε κανένα εύρος στροφών και χαρακτηρίζεται οικονομικός αφού η ένδειξη κατανάλωσης καυσίμου έδειξε 6,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,0 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 109 γρ./χλμ.-προδιαγραφών ρύπων 6d Temp).

Συνεργάζεται αρμονικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει πυκνή κλιμάκωση με τις αλλαγές των σχέσεων όταν μετακινείς το λεβιέ να «κλειδώνουν» πολύ καλά. 

Η πιο ενδιαφέρουσα πτυχή όμως του νέου Mazda 3 είναι η συμπεριφορά του πάνω την άσφαλτο, καθώς «παντρεύει» την άνεση με τη σπορ αίσθηση, τόσο αρμονικά με τη ζυγαριά να βρίσκεται πάντα σε ισορροπία.

Η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική με το επίπεδο της πρόσφυσης να παραμένει πάντα υψηλό.  Η ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να είναι κάπως σκληρή, αλλά αυτό προδίδεται μόνο όταν οι τροχοί συναντήσουν βαθιές και μεγάλες λακκούβες. Σε κάθε άλλη περίπτωση το «βύθισμα» της ανάρτησης είναι πάντα ομαλό, ενώ ταυτόχρονα μεριμνά για την αποφυγή ταλαντώσεων στις στροφές και την ευθυβολία του οχήματος στον αυτοκινητόδρομο, όπου ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες η ηχομόνωση της καμπίνας δε διαταράσσεται. Το σύστημα διεύθυνσης έχει μελετημένο βάρος, ενώ χαρακτηρίζεται για την ακρίβεια του στην εκτέλεση των εντολών χάραξης πορείας που δίνει ο οδηγός. 

Το συμπέρασμα που εξάγεται για το νέο Mazda 3 είναι ότι σε όλους σχεδόν τους τομείς (ποιότητα, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία και σχεδίαση)  έχει να προβάλει από έναν άσσο κρυμμένο στο «μανίκι» του, απέναντι στους ανταγωνιστές μιας τόσο απαιτητικής κατηγορίας. Εκεί που ίσως δεν έχει τόσο καλό «φύλλο» είναι η τιμή του, καθώς ξεκινάει από τα 27.097 ευρώ, ωστόσο προτού βιαστεί κανείς να το χαρακτηρίσει ακριβό θα πρέπει να αναλογιστεί την αξία του ονόματος Mazda...

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες στο στρατηγικό πλάνο ονόματι “Strategy 2025” που έχει καταρτίσει η Skoda είναι η διεθνοποίηση της τσέχικης εταιρείας και η επέκταση της σε νέες αγορές.