Είστε εδώ

Test Drive

Kia XCeed: Η νέα πράξη στα crossover

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στη Μασσαλία ο καιρός ήταν θαυμάσιος, καλοκαιρινός θα λέγαμε και οι παραλίες (αν μπορούμε να τις πούμε έτσι) γεμάτες λουόμενους που τους χαζεύαμε οδηγώντας σε δροσερή ατμόσφαιρα -λόγω του αυτόματου κλιματισμού- το νέο μέλος της οικογένειας Ceed, το XCeed.

Τι είναι λοιπόν το XCeed.

H καινούργια πρόταση της εταιρίας στα crossover μέσα από μια διαφορετική αισθητική, που αν το αναλύσουμε επιπλέον το XCeed ανοίγει μια καινούργια κατηγορία.

Δεν είναι δηλαδή ψηλό σαν ένα SUV, αλλά είναι ένα υπερυψωμένο hatchback με αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Και όχι απλά αυξημένη αλλά έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σύγκριση με πιο καθαρόαιμους αντιπάλους στην κατηγορία των SUV όπως Toyota CH-R (155 χλστ.), Volkswagen T-Roc (161 χλστ.), Kia Sportage (172 χλστ.), Seat Ateca, Skoda Karoq (176 χλστ.), Μercedes GLA (183 χλστ.), Nissan Qashqai (188 χλστ.).

Για το XCeed η απόσταση είναι 184 χλστ. με ζάντες 18 ιντσών που «φορούσαν» τα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στο λιμάνι της Γαλλίας.

Απόσταση ιδιαίτερα σημαντική καθώς ως crossover μπορείτε κάλλιστα να αφήσετε την άσφαλτο και να ακολουθήσετε τον ήπιο χωματόδρομο που εκτείνεται μπροστά σας, μέχρι να «παραπονεθεί» ο μπροστινός άξονας καθώς η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Στη γλώσσα των αριθμών το νέο μοντέλο της Kia έρχεται με μήκος/πλάτος/ύψος 4,395 χλστ./1.826 χλστ./1.483 χλστ. με ζάντες 16 ιντσών και 1.495 χλστ. με ζάντες 18 ιντσών, με 426 λίτρα χώρου αποσκευών με στάνταρ τη ρεζέρβα για τα μοντέλα που θα εισαχθούν στην Ελληνική αγορά. 

Το αυτοκίνητο διαφέρει σχεδιαστικά από το Ceed, που λόγω του coupe ύφους έρχεται πιο κοντά στο ProCeed, με μόνο κοινό σημείο μεταξύ του Ceed και του XCeed οι μπροστινές πόρτες.

Όλα τα άλλα μέρη είναι καινούργια.

Το εσωτερικό διακρίνεται για την προσοχή που έχει δώσει η Kia για να παρουσιάσει ποιοτικό «σαλόνι». Το ταμπλό, τα καθίσματα, οι επενδύσεις στις πόρτες δείχνουν ότι η Kia έχει επενδύσει σε ώρες και υλικά.

Αφρώδη πλαστικά, προσεγμένη συναρμογή ενώ το βλέμμα μαγνητίζει η οθόνη των 10.25 ιντσών (η βασική έκδοση θα έχει 8 ιντσών) καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12.3 ιντσών.

Το Kia XCeed είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στην Ευρώπη που προσφέρουν το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης UVO Connect, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να φέρει την οδήγηση στην ψηφιακή εποχή παρέχοντας πληροφορίες μέσω της οθόνης αφής (αποκλειστικά με οθόνη 10,25 ίντσες) και του smartphone.

Το σύστημα χρησιμοποιεί τη δική του κάρτα eSIM για την ανάκτηση και την ενημέρωση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Παρέχει πληροφορίες για την κυκλοφορία, για εστιατόρια, για χώρους πάρκινγκ (συμπεριλαμβανομένης της τιμής, της θέσης και της διαθεσιμότητας), για τεχνική υποστήριξη, ακόμα και για πού είναι παρκαρισμένο.

Επίσης το UVO Connect επιτρέπει στους οδηγούς να στέλνουν κατευθύνσεις διαδρομών στο αυτοκίνητό τους πριν από ένα ταξίδι και τους επιτρέπει να ελέγχουν τη θέση του οχήματος ανά πάσα στιγμή.

Είναι δωρεάν διαθέσιμο για 7 χρόνια.

Τι οδηγήσαμε στη Μασσαλία; Δύο ενδιαφέρουσες εκδόσεις για την ελληνική αγορά.

Μια έκδοση με κινητήρα βενζίνης στα 1.4 λίτρα T-GDi με 140 ίππους (242 Nm ροπής) με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, 0-100 9.4 δευτ., μέση κατανάλωση 6 λίτρα/100 χλμ., C02 136-142 γρ./χλμ.)

Η δεύτερη ήταν η diesel CRDi στα 1.600 κ.εκ. (236 Nm ροπής) με 136 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 10.1 δευτ., μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ., CO2 112-117 γρ./χλμ.).

Μάλιστα η diesel έκδοση διέθετε και επιλογή sport mode που άλλαζε το φάσμα των στροφών του κινητήρα ενώ έδινε και περισσότερη αίσθηση στο γενικά καλό σύστημα διεύθυνσης.

Οι αναρτήσεις ισορροπούν μεταξύ «μαλακής και σφικτής». Στις στροφές, που κατά τη διαδρομή στον ορεινό όγκο πάνω από τη Μασσαλία είχε πάρα πολλές και διαφορετικές με πολύ καλή άσφαλτο, το αυτοκίνητο δεν παρουσίασε κλίσεις ενώ οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης είναι ένα επιπλέον χαρακτηριστικό για τις off-road επιλογές.

Πολύ υψηλό βαθμό επίσης για την ποιότητα κύλισης, αποτέλεσμα των δοκιμών εξέλιξης στους δρόμους Αγγλίας, Σουηδίας, Ισπανίας και Γερμανίας.

Η θέση οδήγησης καλύπτει κάθε σωματική διάπλαση, το τιμόνι βρίσκεται σε εργονομική θέση, ενώ προσφέρει και καλή ορατότητα παρά το πιο μεγάλο και πιο ψηλό καπό από το Ceed.

Το αυτοκίνητο αναμένεται προς τα τέλη Οκτωβρίου με άγνωστη προς το παρόν τιμή. Προσφέρει τις ανέσεις ενός hatchback συνδυάζοντας τις αρετές ενός crossover σε ένα διαφορετικό σχεδιαστικά πακέτο και ήχο από JBL Hi-Fi...

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες στο στρατηγικό πλάνο ονόματι “Strategy 2025” που έχει καταρτίσει η Skoda είναι η διεθνοποίηση της τσέχικης εταιρείας και η επέκταση της σε νέες αγορές.