Είστε εδώ

Test Drive

Kia Sportage 1.6 CRDi: Τετρακίνητο με πετρελαιοκινητήρα 136 ίππων

του Σωτήριου Χάλλα

Η Kia ανανέωσε το Sportage και πρόσθεσε στη γκάμα του έναν πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος ταιριάζει «γάντι» στο χαρακτήρα του κορεάτικου SUV.

Πρόκειται για τον 1.6 CRDi που αποδίδει 136 ίππους και 320 Nm ροπής, ο οποίος ήρθε για να αντικαταστήσει τον 1.7 CRDi. Το ίδιο μοτέρ είναι διαθέσιμο και με ισχύ 115 ίππων και 280 Nm ροπής, όμως η τετρακίνηση συνδυάζεται μόνο με την πιο ισχυρή έκδοση.

Οι επιδόσεις που προσφέρει ο εν λόγω  πετρελαιοκινητήρας είναι αρκετά αξιοπρεπείς, έχοντας ως δεδομένο ότι πρόκειται για ένα μεγάλο αυτοκίνητο με μήκος 4.485 χλστ., πλάτος 1.635 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και βάρος 1.560 κιλών. 

Συγκεκριμένα για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,2 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την επιτάχυνση, σημαντικό ρόλο παίζει η αυτόματη τετρακίνηση, η οποία αποτρέπει τα φαινόμενα σπιναρίσματος και βοηθάει τα μέγιστα ώστε να βγει όλη η ισχύς στο δρόμο.

Βέβαια, το μοτέρ όσο είναι σε χαμηλές στροφές δείχνει λίγο ράθυμο όμως μετά τις 1800 σ.α.λ. «ζωντανεύει» απότομα. Στα θετικά πρέπει να σημειωθεί το γεγονός ότι το χαρακτηριστικό κροτάλισμα που έχουν οι πετρελαιοκινητήρες, στην προκειμένη περίπτωση είναι σημαντικά μειωμένο. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. με τη συντριπτική πλειοψηφία των αποστάσεων να γίνεται εντός της πόλης και με κάπως «βαρύ» δεξί πόδι. Να σημειώσουμε ότι οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 167 γρ./χλμ. (τέλη κυκλοφορίας 409 ευρώ).

Η συμπεριφορά του ανανεωμένου Sportage στο δρόμο γεμίζει με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση τον οδηγό, αφού υπακούει αρκετά γρήγορα στις εντολές που δίνονται μέσω του τιμονιού, έχει άκρως ικανοποιητικά φρένα, αντιδράει με τρόπο που δεν τρομάζει (σημαντικό ρόλο παίζουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι στο πίσω μέρος) και διαθέτει επαρκή ροπή ώστε να ολοκληρώσεις μία προσπέραση σε αρκετά μικρούς χρόνους.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο έχει επιλογέα που «κάθεται» πολύ καλά στο χέρι, είναι σαφής στις αλλαγές και έχει σφιχτή κλιμάκωση.

Εκτός από την άσφαλτο το Sportage είναι από τα λίγα, πλέον, SUV που νιώθει άνετα και πέρα από αυτήν, αφού μπορεί να αντιμετωπίσει πληθώρα εμποδίων χάρη στην αυτόματη τετρακίνηση που διαθέτει, η οποία έχει και επιλογή για κλείδωμα, για πιο σκληρές καταστάσεις.

Toν off-road χαρακτήρα του τονίζει επίσης το σύστημα ελέγχου κατάβασης, το οποίο αναλαμβάνει να ελέγξει την ταχύτητα κίνησης όταν το Sportage βρίσκεται σε κατηφόρα, με τον οδηγό να βάζει νεκρά και να μη χρειάζεται να πατήσει κανένα πεντάλ.

Μοναδική ένσταση σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου ικανότητες, είναι η απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 172 χλστ., όμως τα εφόδια του Sportage είναι τέτοια, που μόνο τα ελαστικά θα σας περιορίσουν ως προς το πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε.

Η ανανέωση εκτός από το νέο πετρελαιοκινητήρα έφερε ορισμένες μικρές αλλαγές και στην εμφάνιση. Εκτός από τους προφυλακτήρες που έχουν ελαφρώς διαφοροποιημένη εμφάνιση τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω, ο αέρας ανανέωσης «φύσηξε» και επάνω στους προβολείς ομίχλης αλλά και τα πίσω φώτα.

Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά υλικά στο επάνω μέρος του ταμπλό, βελτιώνοντας την ποιότητα, όμως η βασική λογική στη σχεδίαση έχει μείνει ίδια, με την οθόνη αφής των 7 ιντσών να είναι ψηλά τοποθετημένη και ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.

Μεγάλο ατού του Sportage είναι οι χώροι που διαθέτει τόσο στην καμπίνα του, όπου τέσσερις ή και πέντε ενήλικες θα χωρέσουν με ελάχιστους έως μηδενικούς συμβιβασμούς, όσο και στο πορτ-παγκάζ, το οποίο αναλόγως με την έκδοση κυμαίνεται από 439 μέχρι 503 λίτρα. Στην περίπτωση που εξετάζουμε η χωρητικότητα είναι στα 467 λίτρα έχοντας, μάλιστα, ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.

Συνολικά, το Sportage δείχνει έτοιμο να καλύψει τις ανάγκες του καθένα που θέλει χώρους και ταυτόχρονα έχει διάθεση, τόσο για σπιρτόζα κίνηση στην άσφαλτο, όσο και για εξερευνήσεις εκτός αυτής, χωρίς να σκέφτεται ότι μόλις δει ένα λάκκο με λάσπη θα πρέπει να σταματήσει.

Η τιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης με τους 136 ίππους και την τετρακίνηση ξεκινάει από τις 28.000 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από επταετή εργοστασιακή εγγύηση.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Volvo S60

Πιο οικολογικό προφίλ απέκτησε το Volvo S60 καθώς η σουηδική εταιρεία προσέθεσε στην γκάμα του ένα νέο plug-in υβριδικό σύνολο με την ονομασία T8 το οποίο έρχεται να συμπληρώσει το έτερο υβριδικό σύνολο, Τ6, των 340 ίππων.

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.