Είστε εδώ

Test Drive

Kia Sportage 1.6 CRDi: Τετρακίνητο με πετρελαιοκινητήρα 136 ίππων

του Σωτήριου Χάλλα

Η Kia ανανέωσε το Sportage και πρόσθεσε στη γκάμα του έναν πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος ταιριάζει «γάντι» στο χαρακτήρα του κορεάτικου SUV.

Πρόκειται για τον 1.6 CRDi που αποδίδει 136 ίππους και 320 Nm ροπής, ο οποίος ήρθε για να αντικαταστήσει τον 1.7 CRDi. Το ίδιο μοτέρ είναι διαθέσιμο και με ισχύ 115 ίππων και 280 Nm ροπής, όμως η τετρακίνηση συνδυάζεται μόνο με την πιο ισχυρή έκδοση.

Οι επιδόσεις που προσφέρει ο εν λόγω  πετρελαιοκινητήρας είναι αρκετά αξιοπρεπείς, έχοντας ως δεδομένο ότι πρόκειται για ένα μεγάλο αυτοκίνητο με μήκος 4.485 χλστ., πλάτος 1.635 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και βάρος 1.560 κιλών. 

Συγκεκριμένα για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,2 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την επιτάχυνση, σημαντικό ρόλο παίζει η αυτόματη τετρακίνηση, η οποία αποτρέπει τα φαινόμενα σπιναρίσματος και βοηθάει τα μέγιστα ώστε να βγει όλη η ισχύς στο δρόμο.

Βέβαια, το μοτέρ όσο είναι σε χαμηλές στροφές δείχνει λίγο ράθυμο όμως μετά τις 1800 σ.α.λ. «ζωντανεύει» απότομα. Στα θετικά πρέπει να σημειωθεί το γεγονός ότι το χαρακτηριστικό κροτάλισμα που έχουν οι πετρελαιοκινητήρες, στην προκειμένη περίπτωση είναι σημαντικά μειωμένο. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. με τη συντριπτική πλειοψηφία των αποστάσεων να γίνεται εντός της πόλης και με κάπως «βαρύ» δεξί πόδι. Να σημειώσουμε ότι οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 167 γρ./χλμ. (τέλη κυκλοφορίας 409 ευρώ).

Η συμπεριφορά του ανανεωμένου Sportage στο δρόμο γεμίζει με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση τον οδηγό, αφού υπακούει αρκετά γρήγορα στις εντολές που δίνονται μέσω του τιμονιού, έχει άκρως ικανοποιητικά φρένα, αντιδράει με τρόπο που δεν τρομάζει (σημαντικό ρόλο παίζουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι στο πίσω μέρος) και διαθέτει επαρκή ροπή ώστε να ολοκληρώσεις μία προσπέραση σε αρκετά μικρούς χρόνους.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο έχει επιλογέα που «κάθεται» πολύ καλά στο χέρι, είναι σαφής στις αλλαγές και έχει σφιχτή κλιμάκωση.

Εκτός από την άσφαλτο το Sportage είναι από τα λίγα, πλέον, SUV που νιώθει άνετα και πέρα από αυτήν, αφού μπορεί να αντιμετωπίσει πληθώρα εμποδίων χάρη στην αυτόματη τετρακίνηση που διαθέτει, η οποία έχει και επιλογή για κλείδωμα, για πιο σκληρές καταστάσεις.

Toν off-road χαρακτήρα του τονίζει επίσης το σύστημα ελέγχου κατάβασης, το οποίο αναλαμβάνει να ελέγξει την ταχύτητα κίνησης όταν το Sportage βρίσκεται σε κατηφόρα, με τον οδηγό να βάζει νεκρά και να μη χρειάζεται να πατήσει κανένα πεντάλ.

Μοναδική ένσταση σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου ικανότητες, είναι η απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 172 χλστ., όμως τα εφόδια του Sportage είναι τέτοια, που μόνο τα ελαστικά θα σας περιορίσουν ως προς το πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε.

Η ανανέωση εκτός από το νέο πετρελαιοκινητήρα έφερε ορισμένες μικρές αλλαγές και στην εμφάνιση. Εκτός από τους προφυλακτήρες που έχουν ελαφρώς διαφοροποιημένη εμφάνιση τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω, ο αέρας ανανέωσης «φύσηξε» και επάνω στους προβολείς ομίχλης αλλά και τα πίσω φώτα.

Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά υλικά στο επάνω μέρος του ταμπλό, βελτιώνοντας την ποιότητα, όμως η βασική λογική στη σχεδίαση έχει μείνει ίδια, με την οθόνη αφής των 7 ιντσών να είναι ψηλά τοποθετημένη και ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.

Μεγάλο ατού του Sportage είναι οι χώροι που διαθέτει τόσο στην καμπίνα του, όπου τέσσερις ή και πέντε ενήλικες θα χωρέσουν με ελάχιστους έως μηδενικούς συμβιβασμούς, όσο και στο πορτ-παγκάζ, το οποίο αναλόγως με την έκδοση κυμαίνεται από 439 μέχρι 503 λίτρα. Στην περίπτωση που εξετάζουμε η χωρητικότητα είναι στα 467 λίτρα έχοντας, μάλιστα, ρεζέρβα και όχι κιτ επισκευής ελαστικού.

Συνολικά, το Sportage δείχνει έτοιμο να καλύψει τις ανάγκες του καθένα που θέλει χώρους και ταυτόχρονα έχει διάθεση, τόσο για σπιρτόζα κίνηση στην άσφαλτο, όσο και για εξερευνήσεις εκτός αυτής, χωρίς να σκέφτεται ότι μόλις δει ένα λάκκο με λάσπη θα πρέπει να σταματήσει.

Η τιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης με τους 136 ίππους και την τετρακίνηση ξεκινάει από τις 28.000 ευρώ, ενώ συνοδεύεται από επταετή εργοστασιακή εγγύηση.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Πίστα Μεγάρων- Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας

Το σωματείο ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. διοργανώνει τον 3ο γύρου του πανελληνίου πρωταθλήματος ταχύτητας και του επάθλου ατομικής χρονομέτρησης Hellenic Time Trial Challenge 19-20 Οκτωβρίου.

Air China

Σε γνωστό ξενοδοχείο της Αθήνας με θέα τον Αργοσαρωνικό, ο ΔΑΑ και η Air China μέλος της star Alliance (Lufthansa, Aegean, Swiss) έκοψαν την τούρτα δύο χρόνων πτήσεων της απευθείας γραμμής Αθήνας-Πεκίνου.

Ford Transit Custom Nugget

Tα εκδρομικά βαν που διαθέτουν καθιστικό, κουζίνα και κρεβάτι γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στην Ευρώπη, καθώς οι πωλήσεις τους έφτασαν τις 125.000 μονάδες το 2018. Οι αυξανόμενες πωλήσεις τους προβλέπεται ότι θα συνεχιστούν και την επόμενη δεκαετία.

Νέο Volkswagen Atlas Cross Sport

Υπάρχει ένα SUV της Volkswagen, πέρα από τα T-Cross, Τ-Roc, Tiguan και Touareg, το οποίο δεν είναι γνωστό στην Ευρώπη, καθώς κάνει καριέρα σε Βόρεια Αμερική, Ρωσία και Μέση Ανατολή

Ηνωμένες Πολιτείες - Τενεσί

Το παρακάτω βίντεο αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη του πόσο σημαντικό είναι να είμαστε απόλυτα συγκεντρωμένοι όταν οδηγούμε, και ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες αν δεν το κάνουμε.

Γκραν Πρι Ιαπωνίας

Το φετινό Γκραν Πρι Ιαπωνίας ήταν από τα πιο δύσκολα στην ιστορία της Formula 1, λόγω του σούπερ-τυφώνα με την ονομασία Hagibis ο οποίος έπληξε την πίστα το Σάββατο και ανάγκασε τις ομάδες να καταφύγουν σε μέσα όπως η

Νέο Peugeot 208

Το νέο Peugeot 208 είναι ένα από τα καινούργια μοντέλα που θα αποκαλυφθούν για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό, στην έκθεση «Αυτοκίνηση 2019» που διεξάγεται μεταξύ 9-17 Νοεμβρίου στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Volkswagen ID.R

Η Volkswagen επισκέφτηκε με το ID.R, το ηλεκτρικό αγωνιστικό που έχει δημιουργήσει τον δρόμο Tianmen Shan Big Gate Road ο οποίος οδηγεί στη λεγόμενη “Πύλη του Παραδείσου” μετά από 99 στροφές.

Honda

H μαύρη σιλουέτα που βλέπετε να διαγράφεται στην παραπάνω φωτογραφία ανήκει στο νέο Honda Jazz.

Formula 1-Γκραν Πρι Μαϊάμι

Το 2021 είναι η χρονιά των μεγάλων αλλαγών στη Formula 1. Νέα αεροδυναμικά, αλλά κυρίως νέες διαστάσεις ελαστικών που μετά από πάρα πολλά χρονιά τα υψηλού προφίλ ελαστικά 13 ιντσών παραδίδουν τη σκυτάλη στα χαμηλού προφίλ 18 ιντσών.