Είστε εδώ

Test Drive

Hyundai Tucson 1.6 48V 7-DCT: Υβριδικό και diesel

του Γιώργου Ψαρρά

Ίσως το πάντρεμα ενός πετρελαιοκινητήρα και ενός ήπιου υβριδικού συστήματος να μην είναι σύνηθες (συχνότερα με βενζινοκινητήρες), ωστόσο ο «γάμος» αυτός που επέλεξε η Hyundai για το Tucson αποδεικνύεται πετυχημένος.

Πριν όμως εισχωρήσουμε στο τεχνολογικό κομμάτι του μπλε Tucson που βλέπετε στις φωτογραφίες, ας ρίξουμε μια ματιά στην εξωτερική του εικόνα.

Οι πρώτες υποψίες για το ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει στο συγκεκριμένο κορεάτικο SUV έρχονται από τα λογότυπα 48V που είναι τοποθετημένα στα εμπρός φτερά και στο πίσω δεξί τμήμα.

Το μάτι στη συνέχεια στρέφεται στη χαρακτηριστική μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα της Hyundai ονόματι “Cascading Grille”, η οποία κάνει την όψη του Tucson επιβλητική. Πιο αποφασιστικό κάνουν το «βλέμμα» του οι εμπρός Bi-Led προβολείς, ενώ χαμηλότερα διακρίνουμε τους προβολείς ομίχλης που πλαισιώνονται από τα Led φώτα ημέρας. Τα πίσω διαιρούμενα φωτιστικά σώματα τύπου Led συμπληρώνουν την εικόνα, ενώ σπορ αύρα αποπνέουν οι δίδυμες χρωμιωμένες τραπεζοειδείς εξατμίσεις και η αεροτομή οροφής.

Χαρακτηριστικό των SUV αποτελεί το μαύρο προστατευτικό πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, τα αλουμινένια ένθετα χαμηλά στους προφυλακτήρες και στη βάση των θυρών, ενώ μας άρεσαν οι 19αρες ζάντες με διαμαντένιο και μαύρο φινίρισμα, οι οποίες ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 245/45. Για τους οπαδούς των αριθμών να πούμε ότι το Tucson έχει μήκος/πλάτος/ύψος 4.480 χλστ., 1.850 χλστ. και 1.655 χλστ. αντίστοιχα.

Περνώντας στο εσωτερικό του Tucson αυτό που θες αμέσως να εκθειάσεις είναι το υψηλό ποιοτικό του επίπεδο. Μαλακό πλαστικό καλύπτει ολόκληρη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, δέρμα έχει χρησιμοποιηθεί στο τιμόνι και σε ένα τμήμα της «φάτσας» του ταμπλό.

Στη συνέχεια αντιλαμβάνεσαι την καλή εργονομία, καθώς κάθε χειριστήριο είναι εκεί που το περιμένεις. Πράγματι ο εσωτερικός διάκοσμος δεν έχει κάτι που θα σε εντυπωσιάσει σχεδιαστικά, αλλά δεν περνάει την κόκκινη γραμμή του συντηρητισμού. Το «παρών» δίνει φυσικά και η απαραίτητη σήμερα κεντρική οθόνη αφής (7 ιντσών).

Εύκολα ο οδηγός ρυθμίζει ηλεκτρικά το κάθισμα του, το οποίο είναι άνετο, δερμάτινο και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα. Οι πίσω επιβάτες (μέχρι και τρεις στον αριθμό) σίγουρα θα απολαύσουν τον άφθονο χώρο για τα πόδια τους και τον ικανοποιητικότατο «αέρα» για τα κεφάλια τους παρά την ύπαρξη της πανοραμικής γυάλινης ηλεκτρικά ανοιγόμενης ηλιοροφής.

Ανοίγοντας την πόρτα του χώρου αποσκευών βρίσκεσαι ενώπιον 459 λίτρων, τα οποία μπορούν να αυξηθούν στα 1.449 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ βρήκαμε δυστυχώς κιτ επισκευής ελαστικού, αλλά και το λόγο που η χωρητικότητα του μειώνεται κατά 25 λίτρα. Αναφερόμαστε στη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με ονομαστική ενέργεια 0,44 kWh και χωρητικότητα 9,7 Ah.

Παράλληλα κάτω από το εμπρός καπό του Tucson βρίσκεται o πετρελαιοκινητήρας CRDi 1.6 λίτρων απόδοσης 136 ίππων (4.000 σ.α.λ.) και 320 Nm ροπής (2.000-2.250 σ.α.λ.) που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Αποστολή του είναι να λειτουργεί ως γεννήτρια/μίζα, ενώ υποστηρίζει τον πετρελαιοκινητήρα με ισχύ έως και 12 kW, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.

Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης ενέργεια ανακτάται για να επαναφορτιστεί η μπαταρία. Παράλληλα το σύστημα βοηθάει τον πετρελαιοκινητήρα αποφορτίζοντας τη μπαταρία και μειώνοντας το φορτίο του με μικρή επιτάχυνση, ενώ παρέχει πρόσθετη ροπή στον κινητήρα σε συνθήκες υψηλής επιτάχυνσης.

Με αυτό τον τρόπο, το σύστημα βελτιώνει σημαντικά την οικονομία καυσίμου (7%) και τις εκπομπές ρύπων CO2 (115 γρ./χλμ./προδιαγραφών ρύπων Euro 6d TEMP) του πετρελαιοκινητήρα.

Πάνω στην άσφαλτο τώρα το Tucson αποτελεί ακόμα μια απόδειξη πόσο μπροστά έχουν προχωρήσει οι Κορεάτες και στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς. Το πάτημα του αποδεικνύεται στιβαρό, το πλαίσιο του αρκετά άκαμπτο, η πρόσφυση νιώθεις ότι δύσκολα μειώνεται, ενώ μας εντυπωσίασε η ηχομόνωση της καμπίνας ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες.

Με μαεστρία ξέρει να διαχειρίζεται κάθε είδους άσφαλτο η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) του Tucson, κάνοντας τις διαδρομές άνετες και ξεκούραστες. Το τιμόνι είναι μεστό και ζωντανό σε πληροφόρηση και αίσθηση, ενώ τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω εμπνέουν εμπιστοσύνη.

Καλό βαθμό δίνουμε και στο αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων που έχει αναπτύξει η Hyundai, καθώς είναι σβέλτο, αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερο kickdown. Σημειώστε ότι διατίθεται και με μηχανικό 6 σχέσεων.

Σαφώς πιο άμεση ήταν η απόκριση στο γκάζι όταν επιλέγαμε το πρόγραμμα οδήγησης Sport, ενώ για τη διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 11,2 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 180 χλμ./ώρα.

Τόση ώρα μιλάμε για άσφαλτο, καθώς το Tucson που είχαμε στη διάθεση μας δεν ήταν τετρακίνητο αν και προσφέρεται με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Η απόσταση του πάντως από το έδαφος βρίσκεται στα 172 χλστ.

Από κατανάλωση καυσίμου με τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες και το δεξί μας πόδι να μην κάθεται φρόνιμο είδαμε μέχρι 8,3 λίτρα/100 χλμ. Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς η κατανάλωση είναι εφικτό να πέσει περίπου μια μονάδα πιο κάτω. Άλλωστε αυτό ήθελε να πετύχει η Hyundai με την εν λόγω έκδοση του Tucson, να ανεβάσει όσο πιο ψηλά μπορεί την αποδοτικότητα του. Και το κατάφερε.

Η αρχική τιμή του προσθιοκίνητου Tucson 1.6 48V Hybrid με το αυτόματο κιβώτιο στην έκδοση Exclusive διαμορφώνεται στα 28.890 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

To νέο e-Racer είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα της Cupra, το οποίο δείχνει το «ρεύμα» που θα επικρατήσει μάλλον στο μηχανοκίνητο αθλητισμό του μέλλοντος.

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.