Είστε εδώ

Test Drive

Hyundai Kona και Ηyundai i20: Μεγαλώνει η οικογένεια

του Πέρη Χαλάτση

Το νέο Hyundai Κona και το ανανεωμένο i20 έφτασαν στη χώρα μας.

Το νέο σημείο αναφοράς της Hyundai στην κατηγορία των SUV είναι πλέον το ολοκαίνουργιο Kona. Η αρχή έγινε με το νέο Tucson που ήταν και το πιο επιτυχημένο λανσάρισμα στην ιστορία της Hyundai Ευρώπης. Στη συνέχεια τη σκυτάλη στην κατηγορία B-SUV  πήρε το νέο Kona που από τις πρώτες ημέρες  κυκλοφορίας στην Ευρώπη έδειξε όλη τη δυναμική του πορεία.

Οι Κορεάτες της  Hyundai Motor κάνουν διαρκώς σημαντικά βήματα προς το μέλλον. Σχεδιάζουν καινούργια μοντέλα, εξελίσσουν αυτά που ήδη έχουν και προχωρούν μπροστά. Έχουν βάλει στόχο να είναι έως το 2021 η Νο1 ασιατική μάρκα αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Στην Ελλάδα έγινε η πανελλαδική παρουσίαση και ταυτόχρονα οι επικεφαλής της ελληνικής εταιρίας που αντιπροσωπεύουν στη χώρα  μας την Hyundai, παρουσίασαν και το ανανεωμένο i20.

Το Kona φέρει κομψή και μυώδη σχεδίαση, με υψηλής ποιότητας υλικά ενώ διαθέτει από τη βασική του έκδοση προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και τελευταίες τεχνολογίες ασφάλειας.

Οι Κορεάτες έχουν μελετήσει σωστά τη νέα πλατφόρμα έτσι ώστε να μπορεί αργότερα εκτός από τους κινητήρες πετρελαίου με κίνηση στους τέσσερις τροχούς να φιλοξενήσει και την ηλεκτρoκίνηση.

Λίγα χιλιόμετρα το οδηγήσαμε αλλά ήταν αρκετά για να πάρουμε την πρώτη γεύση από τον δυνατό 1000άρι τούρμπο κινητήρα που αποδίδει 120 ίππους. Αυτό που οδηγήσαμε ήταν με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Στις μεγαλύτερες εκδόσεις – που δεν υπήρχαν στην παρουσίαση- το Kona φέρει τετρακίνηση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.

Η έκδοση που οδηγήσαμε έχει ένα πολύ καλό, δυνατό και αξιόπιστο κινητήρα. Στον παραλιακό δρόμο προς το Σούνιο που είναι με αλλεπάλληλες στροφές, ο κινητήρας έδειξε τα χαρακτηριστικά του.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης έχει υψηλή ροπή . Με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων , ο T-GDI 1.0-λίτρων με τους 120 ίππους έχει μικτή κατανάλωση καυσίμου από 5.2 λίτρα/100 χλμ. Στις στροφές ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο ακολουθεί την πορεία που εχει προδιαγράψει ο οδηγός.. Το αυτοκίνητο έχει καλό στήσιμο ενώ σημαντικό ρόλο παίζει το ελαφρύ αμάξωμα και η εξαιρετική ακαμψία.

Υπάρχει και ένας ακόμη υπερτροφοδοτούμενοςκινητήρας 1.6-λίτρων με 177 ίππους. Αυτός έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το καλοκαίρι του 2018, η Hyundai θα λανσάρει την επόμενη γενιά κινητήρων Diesel 1.6-λίτρων για το Νέο Kona, που θα διατίθεται με 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων ή 7-DCT κιβώτιο ταχυτήτων, με προαιρετική τετρακίνηση.

Προς το παρόν οδηγήσαμε το Kona με τον 1000άρι κινητήρα. Οπότε άποψη για τους άλλους δεν έχουμε. Στο Kona διακρίνεις τη μυώδη σχεδίαση με τους διπλούς προβολείς LED ,τα διπλά φωτιστικά, τη διχρωμία αμαξώματος και τις ζάντες αλουμινίου 16’’, 17’’ και 18’’.

Στο εσωτερικό οι χρωματιστές ραφές στα καθίσματα και το τιμόνι, καθώς και οι φωτεινές ενδείξεις γύρω από τους αεραγωγούς διαφοροποιούν αισθητά το χώρο των επιβατών.

Από τη νέα οθόνη αφής ο οδηγός μπορεί να παίρνει ό, τι πληροφορία θέλει. Μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας στην  οθόνη προβάλλονται οδηγικές πληροφορίες. Η οθόνη έχει πολύ καλή φωτεινότητα που φθάνει τα 10.000 cd / m2. Σε συνδυασμό και με το μέγεθος της οθόνης 8-ιντσών, οι πληροφορίες είναι ευκρινέστατες ακόμη και όταν έχει ήλιο.

Αυτό όμως που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι το σύστημα πολυμέσων Display Audio, όπου οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν το περιεχόμενο του smartphone τους στην οθόνη 7-ιντσών του συστήματος μέσω του Apple CarPlay και του Android Auto.

Η λειτουργία αυτή επιτρέπει στους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν τις ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης του τηλεφώνου, να πραγματοποιήσουν τηλεφωνικές κλήσεις, να υπαγορεύσουν μηνύματα ή να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική. Ένα προαιρετικό ασύρματο σημείο φόρτισης (Qi standard) για κινητά τηλέφωνα επιτρέπει στους επιβάτες να φορτίσουν άνετα τα smartphones τους εν κινήσει.

Πολύ καλό είναι το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Krell, με οκτώ ηχεία και ενισχυτή. Τέλος το HyundaiKona διαθέτει ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών HyundaiSmartSense. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά ενεργητικήςασφάλειας συμπεριλαμβάνονται συστήματα όπως : Forward Collision Warning και Forward Collison-Avoidance Assist with Pedestrian Detection, Blind-Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, Lane Keep Assist, Driver Attention Warning, Low Beam Assist-Static and High Beam Assist.

Οι τιμές του νέου Kona ξεκινούν από 16.590 ευρώ και η πιο «φορτωμένη» έκδοση φτάνει τα 27.390 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Την παραγωγή του Kona Electric αυξάνει από τις αρχές του επόμενου μήνα η Hyundai. Σύμφωνα με την κορεάτική εταιρεία η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του Kona θα κατασκευάζεται πλέον και στο εργοστάσιο της που βρίσκεται στο Νόσοβιτς της Τσεχίας.

Η εταιρεία Micro μας έφερε στο νου το Isetta, το λιλιπούτειο αυτοκίνητο που είχε δημιουργήσει η BMW τη δεκαετία του '50, όταν το 2018 παρουσίασε την πρώτη γενιά του Microlino.

Λίγες μέρες έχουν απομείνει μέχρι την παγκόσμια πρεμιέρα της πρώτης plug-in υβριδικής Octavia RS στο Σαλόνι της Γενεύης (5-15 Μαρτίου).

Ο χρόνος που έκανε ο Φέτελ στην πρωινή περίοδο της πέμπτης μέρας για τις δοκιμές εξέλιξης, ήταν αρκετός ώστε να παραμείνει στην κορυφή μετά την ολοκλήρωση και του απογευματινού σκέλους.

Στόχος του νέου Citroen Ami είναι να γίνει ο καλύτερος φίλος μας στις βόλτες εντός της πόλης, ενώ έχει όλα τα απαραίτητα προσόντα για να τα καταφέρει.

Για ακόμα μια φορά η Ford αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για την ασφάλεια των δικυκλιστών.

Έπρεπε να φτάσουμε στο πρωινό της πέμπτης μέρας των χειμερινών δοκιμών, προκειμένου η Ferrari να πιέσει το μονοθέσιό της και να κατεβάσει τους χρόνους της, κάτι το οποίο έκανε με τον Σεμπάστιαν Φέτελ πίσω από το τιμόνι της SF1000.

Μέχρι “σήμερα” τα κιβώτια ταχυτήτων είχαν φτάσει να έχουν μέχρι και 10 σχέσεις, όμως το “αύριο” φέρνει μαζί του μία εντελώς νέα πραγματικότητα στην οποία ο αριθμός των σχέσεων θα μειωθεί μόνο σε 1. Όμως πώς φτάσαμε ως εδώ και γιατί βρισκόμαστε μπροστά σε μία τόσο μεγάλη αλλαγή;

Η ναυαρχίδα στο στόλο της Bentley, η Mulsanne, τον ερχόμενο Απρίλιο θα ρίξει οριστικά άγκυρα και θα παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα Flying Spur.

Ο νέος κορωνοϊός με την ονομασία Covid – 19, έχει προκαλέσει την αναβολή ή ακύρωση εκδηλώσεων στις οποίες θα υπήρχε συγκέντρωση μεγάλου πλήθους ανθρώπων, όπως η έκθεση τεχνολογίας Mobile World Congress που θα γινόταν στη Βαρκελώνη και η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, όμως δε θα γίνει το ίδιο με