Είστε εδώ

Test Drive

Hyundai Kona και Ηyundai i20: Μεγαλώνει η οικογένεια

του Πέρη Χαλάτση

Το νέο Hyundai Κona και το ανανεωμένο i20 έφτασαν στη χώρα μας.

Το νέο σημείο αναφοράς της Hyundai στην κατηγορία των SUV είναι πλέον το ολοκαίνουργιο Kona. Η αρχή έγινε με το νέο Tucson που ήταν και το πιο επιτυχημένο λανσάρισμα στην ιστορία της Hyundai Ευρώπης. Στη συνέχεια τη σκυτάλη στην κατηγορία B-SUV  πήρε το νέο Kona που από τις πρώτες ημέρες  κυκλοφορίας στην Ευρώπη έδειξε όλη τη δυναμική του πορεία.

Οι Κορεάτες της  Hyundai Motor κάνουν διαρκώς σημαντικά βήματα προς το μέλλον. Σχεδιάζουν καινούργια μοντέλα, εξελίσσουν αυτά που ήδη έχουν και προχωρούν μπροστά. Έχουν βάλει στόχο να είναι έως το 2021 η Νο1 ασιατική μάρκα αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Στην Ελλάδα έγινε η πανελλαδική παρουσίαση και ταυτόχρονα οι επικεφαλής της ελληνικής εταιρίας που αντιπροσωπεύουν στη χώρα  μας την Hyundai, παρουσίασαν και το ανανεωμένο i20.

Το Kona φέρει κομψή και μυώδη σχεδίαση, με υψηλής ποιότητας υλικά ενώ διαθέτει από τη βασική του έκδοση προηγμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και τελευταίες τεχνολογίες ασφάλειας.

Οι Κορεάτες έχουν μελετήσει σωστά τη νέα πλατφόρμα έτσι ώστε να μπορεί αργότερα εκτός από τους κινητήρες πετρελαίου με κίνηση στους τέσσερις τροχούς να φιλοξενήσει και την ηλεκτρoκίνηση.

Λίγα χιλιόμετρα το οδηγήσαμε αλλά ήταν αρκετά για να πάρουμε την πρώτη γεύση από τον δυνατό 1000άρι τούρμπο κινητήρα που αποδίδει 120 ίππους. Αυτό που οδηγήσαμε ήταν με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Στις μεγαλύτερες εκδόσεις – που δεν υπήρχαν στην παρουσίαση- το Kona φέρει τετρακίνηση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.

Η έκδοση που οδηγήσαμε έχει ένα πολύ καλό, δυνατό και αξιόπιστο κινητήρα. Στον παραλιακό δρόμο προς το Σούνιο που είναι με αλλεπάλληλες στροφές, ο κινητήρας έδειξε τα χαρακτηριστικά του.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης έχει υψηλή ροπή . Με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων , ο T-GDI 1.0-λίτρων με τους 120 ίππους έχει μικτή κατανάλωση καυσίμου από 5.2 λίτρα/100 χλμ. Στις στροφές ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο ακολουθεί την πορεία που εχει προδιαγράψει ο οδηγός.. Το αυτοκίνητο έχει καλό στήσιμο ενώ σημαντικό ρόλο παίζει το ελαφρύ αμάξωμα και η εξαιρετική ακαμψία.

Υπάρχει και ένας ακόμη υπερτροφοδοτούμενοςκινητήρας 1.6-λίτρων με 177 ίππους. Αυτός έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το καλοκαίρι του 2018, η Hyundai θα λανσάρει την επόμενη γενιά κινητήρων Diesel 1.6-λίτρων για το Νέο Kona, που θα διατίθεται με 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων ή 7-DCT κιβώτιο ταχυτήτων, με προαιρετική τετρακίνηση.

Προς το παρόν οδηγήσαμε το Kona με τον 1000άρι κινητήρα. Οπότε άποψη για τους άλλους δεν έχουμε. Στο Kona διακρίνεις τη μυώδη σχεδίαση με τους διπλούς προβολείς LED ,τα διπλά φωτιστικά, τη διχρωμία αμαξώματος και τις ζάντες αλουμινίου 16’’, 17’’ και 18’’.

Στο εσωτερικό οι χρωματιστές ραφές στα καθίσματα και το τιμόνι, καθώς και οι φωτεινές ενδείξεις γύρω από τους αεραγωγούς διαφοροποιούν αισθητά το χώρο των επιβατών.

Από τη νέα οθόνη αφής ο οδηγός μπορεί να παίρνει ό, τι πληροφορία θέλει. Μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας στην  οθόνη προβάλλονται οδηγικές πληροφορίες. Η οθόνη έχει πολύ καλή φωτεινότητα που φθάνει τα 10.000 cd / m2. Σε συνδυασμό και με το μέγεθος της οθόνης 8-ιντσών, οι πληροφορίες είναι ευκρινέστατες ακόμη και όταν έχει ήλιο.

Αυτό όμως που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι το σύστημα πολυμέσων Display Audio, όπου οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν το περιεχόμενο του smartphone τους στην οθόνη 7-ιντσών του συστήματος μέσω του Apple CarPlay και του Android Auto.

Η λειτουργία αυτή επιτρέπει στους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν τις ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης του τηλεφώνου, να πραγματοποιήσουν τηλεφωνικές κλήσεις, να υπαγορεύσουν μηνύματα ή να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική. Ένα προαιρετικό ασύρματο σημείο φόρτισης (Qi standard) για κινητά τηλέφωνα επιτρέπει στους επιβάτες να φορτίσουν άνετα τα smartphones τους εν κινήσει.

Πολύ καλό είναι το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Krell, με οκτώ ηχεία και ενισχυτή. Τέλος το HyundaiKona διαθέτει ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών HyundaiSmartSense. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά ενεργητικήςασφάλειας συμπεριλαμβάνονται συστήματα όπως : Forward Collision Warning και Forward Collison-Avoidance Assist with Pedestrian Detection, Blind-Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, Lane Keep Assist, Driver Attention Warning, Low Beam Assist-Static and High Beam Assist.

Οι τιμές του νέου Kona ξεκινούν από 16.590 ευρώ και η πιο «φορτωμένη» έκδοση φτάνει τα 27.390 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η Γαλλία επέστρεψε μετά από 10 χρόνια στο αγωνιστικό καλεντάρι της Formula 1 και το έκανε με έναν αγώνα ο οποίος χάρη στην επεισοδιακή εκκίνηση μας κράτησε το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια και μας προσέφερε πάρα πολλές προσπεράσεις.

Ράλι Ιπρ

Τον αγώνα της πατρίδας τους τίμησαν οι Νεβίλ-Γκιλσούλ και οδηγώντας το Hyundai i20 R5 στα χρώματα της Βελγικής αντιπροσωπείας κέρδισαν το ράλι Ιπρ. Το εργοστασιακό πλήρωμα της Hyundai Motorsport «έγραψαν» τους ταχύτερους χρόνους στις 15 από τις 23 Ειδικές Διαδρομές .

Pirelli P Zero Velo

Στο πλαίσιο του Γαλλικού Γκραν Πρι, η Pirelli παρουσίασε το καινούργιο ελαστικό για το αγωνιστικό ποδήλατο, το P Zero Velo. Ένα ελαστικό που για την εξέλιξή του συμπληρώθηκε ένας κύκλος δύο χρόνων. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η πίστα του Λε Καστελέ, εκεί όπου διεξάγεται το Γαλλικό Γκραν Πρι στις 24 Ιουνίου,  είναι από τις πιο τεχνικές, καθώς συνδυάζει υψηλές ταχύτητες με διαρκή εναλλαγή στροφών. 

Η τελική ταχύτητα στην πίστα των 5.861 χλμ. με τις 15 στροφές θα ξεπεράσει τα 330 χλμ. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Αν και διαξάγεται πρώτη φορά το Γαλλικό Γκραν Πρι με αυτών των κανονισμών μονοθέσια της Formula 1, εντούτοις από τις δοκιμές προέκυψαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Rotax MAX Challenge

Στη Θεσσαλονίκη και στη πίστα «Drive Park» συνεχίστηκε ο 2ος γύρος του θεσμού Rotax MAX Challenge  Το εγχείρημα της Rotax Hellas να «ανεβάσει» αγώνα του επάθλου της στη Θεσσαλονίκη ύστερα από 10 χρόνια, έστησε στο grid 34 συμμετοχές. 

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Skoda

Ο καταμερισμός σημαντικών αρμοδιοτήτων στον Όμιλο Volkswagen επεκτείνεται και στη Skoda.

Γκραν Πρι Γαλλίας - FP3

Η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα Paul Ricard όπου γίνεται το Γκραν Πρι Γαλλίας μας επιφύλασσε μια αρνητική έκπληξη καθώς η βροχή περιόρισε κατά πολύ τους γύρους των οδηγών.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Παραδοσιακά οι οδηγοί μετά τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής έχουν μια συνάντηση με τους τεχνικούς της FIA στην οποία εκφράζουν τα θέματα που κατά καιρούς τους απασχολούν.