Είστε εδώ

Test Drive

Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS: Αντοχή στο χρόνο

του Σωτήριου Χάλλα

Το γαλάζιο Kona των φωτογραφιών είχε γράψει στο κοντέρ 30.332 χλμ. Δύσκολα χιλιόμετρα σε οριακές συνθήκες. Παρά το γεγονός ότι έχει διανύσει τόσα χιλιόμετρα, πολύ δύσκολα χιλιόμετρα όπως προαναφέραμε, εν τούτοις στο εσωτερικό δεν ακούγεται κανένας μικροθόρυβος, ούτε τρίξιμο.

Αυτό δείχνει πόσο “ποιοτικά” έχουν αρχίσει να σκέφτονται οι Κορεάτες της Hyundai. Πώς αλλιώς μπορούν να σκεφτούν όταν θέλουν να ανέβουνε “σκαλιά” και να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό;

Κατά τα άλλα, το Kona ήταν η έκδοση που έγραψε μικτή κατανάλωση 7,2 λίτρα/100 χλμ. Το μοτέρ αυτό είναι ενός λίτρου, τρικύλινδρο, αποδίδει 120 ίππους με 170 Nm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Καλή αίσθηση έχει ο επιλογέας, ο συμπλέκτης δεν φέρει τις παθογένειες των παλαιότερων μοντέλων, αλλά θα τον θέλαμε ακόμα πιο ισχυρό, χωρίς βέβαια να δημιουργεί ενστάσεις.

Με αυτό το μηχανικό σύνολο το μοντέλο των Κορεατών χρειάζεται 12 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, η τελική τταχύτητα φτάνει τα 181 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές C02 είναι στα 125 γρ./χλμ., τιμή που μεταφράζεται σε 150 ευρώ/έτος για τα τέλη κυκλοφορίας.

Το Kona είναι η νεότερη και πιο νεανική πρόταση στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact crossovers της Hyundai, κάτι το οποίο οφείλει κυρίως στην τολμηρή εξωτερική του σχεδίαση.

Η διάταξη με τα φώτα τοποθετημένα σε τρία επίπεδα, η γρίλια – υπογραφή των Κορεατών και η μικρή εισαγωγή αέρα από πάνω, διαμορφώνουν την εικόνα που αντικρίζεις κοιτώντας το αυτοκίνητο από μπροστά. Παρόμοια είναι η εντύπωση και από τα πλαϊνά, όπου το νεύρο κάτω από τα παράθυρα, τα φουσκωμένα φτερά, το μαύρο πλαστικό προστατευτικό που διατρέχει όλο το αμάξωμα και το “παιχνίδι” στην τρίτη κολώνα που κάνει την οροφή να δείχνει σα να αιωρείται, σου περνάνε το δυναμικό τόνο. Σε παρόμοιο στυλ και το πίσω μέρος.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι πιο κοντά σε οικεία μοτίβα, αφού θυμίζει έντονα άλλα μοντέλα της μάρκας. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη των 7 ιντσών του infotainment. Είναι τοποθετημένη ψηλά με αποτέλεσμα ο οδηγός να μη χρειάζεται να απομακρύνει πολύ το βλέμμα του από το δρόμο.

Να θυμίσουμε και τις διαστάσεις. 4.165 χλστ. είναι το μήκος, 1.800 χλστ. το πλάτος και τα 1.550 χλστ. το ύψος.

Σύμμαχος στην πόλη είναι και το τιμόνι. Είναι ελαφρύ, όμως με έναν ευχάριστο τρόπο, που στους ελιγμούς κατά το παρκάρισμα αλλά και γενικότερα κατά την κίνηση στον αστικό ιστό, αποδεικνύεται πολύ χρηστικό.

Βασικό χαρακτηριστικό που σου τραβάει την προσοχή είναι η καλή κύλιση με την ανάρτηση να φροντίζει να περνάει πάνω από τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ ως crossover δεν απουσιάζουν οι κλίσεις του αμαξώματος χωρίς να επηρεάζουν την πορεία του.

Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί τόσο για τους εμπρός επιβάτες, όσο και για τους πίσω, με το πορτ-παγκάζ να προσφέρει 361 λίτρα με στάνταρ τη ρεζέρβα.

Συνοψίζοντας, η Hyundai δημιούργησε ένα μοντέλο για την πιο “καυτή” εμπορικά κατηγορία της αγοράς, το οποίο καλύπτει με άνεση τις καθημερινές ανάγκες και δείχνει ότι θα μπορεί να το κάνει αγόγγυστα σε βάθος χρόνου.

Οι τιμές του Hyundai Kona ξεκινούν από τις 16.890 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Οι Νεβίλ-Γκιολσούλ κερδίζοντας και τις 4 Ειδικές Διαδρομές του τελευταίου σκέλους του ράλι Μόντε Κάρλο, είναι οι μεγάλοι νικητές στην πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Ήταν η πρώτη νίκη της Hyundai στο Μόντε Κάρλο, η πρώτη των Νεβίλ-Γκιολσούλ και η 13η στην καριέρα τους. 

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Με 4 Ειδικές Διαδρομές να αποτελείται το 4ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Μόντε Κάρλο, 60 πληρώματα από τα 76 ξεκίνησαν για τον κύκλο Μόντε Κάρλο-Μόντε Κάρλο. 

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Το 4ο και τελευταίο σκέλος θα κρίνει τον νικητή του φετινού ράλι Μόντε Κάρλο καθώς τρία πληρώματα παίζουν για την πρώτη θέση μετά και το τέλος του 3ουσκέλους που ολοκληρώθηκε στο μικρό πριγκιπάτο της μεσογείου.  

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Έφτασαν στο Μόντε Κάρλο οι Νίκος Παυλίδης-Άλαν Χάριμαν με το Peugeot208 και θα εκκινήσουν από την 41η θέση της γενικής κατάταξης για τις τέσσερις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα που είναι προγραμματισμένες για την Κυριακή 26 Ιανουαρίου.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Στο δρόμο προς το Μόντε Κάρλο είναι το 3ο σκέλος του αγώνα , που ξεκίνησε το πρωί του Σαββάτου από τη πόλη Γκαπόπου βρίσκεται ο χώρος του service park. 

Το πρόγραμμα του Σαββάτου 25 Ιανουαρίου περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές,2 επαναλαμβανόμενες,συνολικού μήκους 75.2 χλμ. 

Porsche

Αν μπορούσατε να πάρετε κάποιο από τα ιστορικά και σύγχρονα μοντέλα που βρίσκονται στο μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη, ποιο θα επιλέγατε;

Formula 1 - Γκραν Πρι Κίνας

Ο κοροναϊός που εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς στην Κίνα αλλά και σε άλλες χώρες σταδιακά, απειλεί τη διοργάνωση του Γκραν Πρι της Σανγκάης, αν μέχρι το τριήμερο 17 – 19 Απριλίου δεν έχει υπάρξει επαρκής αντιμετώπιση.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Στην 42η θέση σε σύνολο 82 συμμετεχόντων συνεχίζουν οι Νίκος Παυλίδης-Άλαν Χάριμαν με το Peugeot208 στο ράλι Μόντε Κάρλο, μετά το τέλος του 2ου σκέλους. 

Βρίσκονται μάλιστα στην 6η θέση της κλάσης RC4 στην οποία συνεχίζουν 20 πληρώματα. 

Volvo

Μετά το facelift που δέχτηκε το 2019, το επόμενο βήμα στην πορεία του XC90 είναι να υπάρξει μία νέα γενιά, κάτι το οποίο αναμένεται να συμβεί το 2022.

Tesla

Η Tesla είναι βάσει χρηματιστηριακής αξίας η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις είναι πολύ χαμηλότερες από τους περισσότερους ανταγωνιστές της.