Είστε εδώ

Test Drive

Hyundai i20 1.0 T-GDI 7-DCT: Για πιο χαλαρή οδήγηση

του Σωτήριου Χάλλα

Για τους φίλους της πιο χαλαρής οδήγησης, η Hyundai έχει τη λύση, ακόμα και όταν πρόκειται για επιλογή μικρομεσαίου μοντέλου.

Ο λόγος για την έκδοση του i20 με τον κινητήρα βενζίνης του 1.0 λίτρου και των 100 ίππων που διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη.

Στην όλη διαδικασία της λειτουργίας θα θέλαμε λίγο καλύτερη ρύθμιση της μονάδας όταν ξεκινάς από στάση, καθώς σου δίνει την εντύπωση ότι θέλει κάπως περισσότερο γκάζι και αυτό σε «αγχώνει» σε περιπτώσεις.

Κατά τα άλλα κινείται διατηρώντας τον κινητήρα σε χαμηλές στροφές, προσφέροντας τη σχετική οικονομία καυσίμου, ενώ προστατεύει τα μηχανικά μέρη της μετάδοσης όταν κινείσαι με υψηλές ταχύτητες και θέλεις να κατεβάσεις, μη επιτρέποντας τις αλλαγές προς τα κάτω, όταν η μονάδα ελέγχου δεν δώσει το πράσινο φως για τις αλλαγές.

Όμως δεν είναι αυτός ο ρόλος του. Ούτε να αλλάζεις ταχύτητες όταν το στροφόμετρο φλερτάρει με τις κόκκινες ενδείξεις, ούτε για «αγωνιστικά» κατεβάσματα, έχοντας επιλέξει το “sport mode” από τον επιλογέα του κιβωτίου, παρά το γεγονός ότι σε προκαλεί, καθώς η όλη λειτουργία του είναι πιο άμεση.

Ο ρόλος του είναι να σε ταξιδεύει με την άνεση του αυτόματου, έχοντας ως «φίλο» τη σωστή απόσβεση της ανάρτησης και ένα χαλαρό σύστημα διεύθυνσης. 

Στα θετικά του αυτοκινήτου η προσεγμένη ποιότητα, η οθόνη αφής 7 ιντσών συμβατή με Android Auto και με CarPlay, η θέση οδήγησης, οι λιτές γραμμές στο εσωτερικό, οι χώροι μικροαντικειμένων, οι θύρες USB, η ορατότητα περιμετρικά του αυτοκινήτου, τα 326 λίτρα των αποσκευών, χωρίς ρεζέρβα, αλλά με κιτ επισκευής, και φυσικά η διχρωμία του αμαξώματος, που πέρα από τη μόδα, τονίζει όμορφα τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.

Για τις επιδόσεις, το αυτόματο i20 «γράφει» για τα 0-100 11,4 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 182 χλμ./ώρα, οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται μεταξύ 111-118 γρ. C02/χλμ. (αναλόγως του τύπου των ελαστικών) ενώ για τη μικτή κατανάλωση ο υπολογιστής ταξιδίου έδειξε 8.8 λίτρα/100 χλμ.

Από τα 14.290 ευρώ ξεκινάνε οι τιμές του αυτόματου i20 με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου.

Είναι απλά θέμα επιλογής, εάν επιλέξετε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, ή με το χειροκίνητο καθώς η ασφάλεια στην οδήγηση, και τα gadget ακόμα και στη βασική έκδοση είναι δεδομένα.

Περισσότερα για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο πατήστε εδώ.

Σχετικά άρθρα

Πίστα Βαρκελώνης - 2η μέρα

Οι κόκκινες βολίδες από το Μαρανέλο ήταν οι ταχύτερες και στη 2η μέρα των επίσημων δοκιμών, αλλά με τον Μονεγάσκο Λεκλέρκ στο κόκπιτ της Ferrari SF90, αντί του Φέτελ. 

Jaguar E-Type

Τα σύγχρονα μοντέλα, όπως η Jaguar E-Type, διαθέτουν πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων, τα οποία μαθαίνουν τις συνήθειες των οδηγών τους όσο αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ράλι Σουηδίας

Η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του jwrc με τα Ford Fiesta R2.

Τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούν κινητήρα ενός λίτρου τεχνολογίας EcoBoost απόδοσης 200 ίππων. Συνδυάζεται με κιβώτιο της Sadev 5 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Το μέλλον της Formula 1 έχει πάρει το δρόμο της τυποποίησης των τμημάτων.

Χειμερινές δοκιμές

Οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα, με το μεσημεριανό διάλειμμα να βρίσκει και πάλι τη Ferrari στην κορυφή με τον Σαρλ Λεκλέρκ πίσω από το τιμόνι.

Από το Λε Μαν στο πικάπ σας

Η Porsche αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια σειρά δίσκων βινυλίου στην οποία θα αναλύονται οι 19 νίκες που έχει πετύχει στον πιο διάσημο αγώνα αντοχής, τις 24 ώρες του Λε Μαν.

SEAT

Ήδη τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, συμβάλουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Lamborghini

Από τη στιγμή που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, αναπόφευκτα το ίδιο θα συμβεί και με μάρκες που ειδικεύονται στην κατασκευή εξωτικών supercars όπως είναι η Lamborghini.

Subaru

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι επισκεφτούν το περίπτερο της Subaru στο φετινό 89ο Σαλόνι της Γενεύης δε θα βαρεθούν.

Αυτό διότι η ιαπωνική εταιρεία στην ελβετική πόλη, πέρα από δυο ηλεκτρικά μοντέλα τεχνολογίας e-BOXER, θα παρουσιάσει και το νέο Viziv Adrenaline Concept.

Apple

Ολοένα και περισσότεροι χρήστες εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουν αρκετά κινητά μέσω των οποίων αναγνωρίζουν τον κάτοχό τους και ξεκλειδώνουν.