Είστε εδώ

Test Drive

Honda Jazz 1.5 i-VTEC: Πιο άτακτο με σπορ περιβολή και 130 ίππους

του Γιώργου Ψαρρά

Συνήθως σε μια οικογένεια το τελευταίο παιδί είναι και το πιο ζωηρό, κάτι που αποδεικνύεται και στην περίπτωση του Honda Jazz.

Τι ακριβώς εννοούμε; Στη γκάμα του μικρού ιαπωνικού μοντέλου αρχικά υπήρχε αποκλειστικά το «μοναχοπαίδι» με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.3 i-VTEC που αποδίδει 102 ίππους και 123 Nm ροπής.

 Η «μητέρα» Honda όμως του έφερε για παρέα τον πιο ατίθασο αδελφό του, ο οποίος  τροφοδοτείται από τον τετρακύλινδρο, επίσης ατμοσφαιρικό, 1.5 i-VTEC βενζινοκινητήρα των 130 ίππων.

Την εντονότερη διάθεση του για παιχνίδια στην άσφαλτο την αντιλαμβανόμαστε με την πρώτη από την πιο σπορ αμφίεση του. Προσέξτε λοιπόν τη λεπτή κόκκινη λωρίδα στη βάση των προφυλακτήρων, τη μάσκα που έχει επιθετικότερη σχεδίαση, τα πλευρικά μαρσπιέ, τα μαύρα καλύμματα των καθρεπτών, την αεροτομή οροφής, το μαύρο πίσω διαχύτη, την κεραία οροφής τύπου «πτερύγιο καρχαρία» και τις μαύρες ζάντες 16 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 185/55.

Για να δούμε τώρα τι γίνεται και στο εσωτερικό. Εδώ τα πράγματα είναι πιο «ήρεμα», καθώς τα μόνα σημάδια που σου δείχνουν ότι το συγκεκριμένο Jazz έχει περισσότερο «νεύρο» είναι οι κόκκινες ραφές που διατρέχουν το δερμάτινο τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων και το χειρόφρενο. Παράλληλα τα εμπρός καθίσματα έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη και νέες ταπετσαρίες.

Για να είμαστε ειλικρινείς θα θέλαμε κάτι παραπάνω που να κάνει πιο δυναμική τη διακόσμηση. Τα πλαστικά παραμένουν στο σύνολο τους σκληρά όμως είναι αρκετά «καλοδεμένα», ενώ η εργονομία βρίσκεται στα γνωστά καλά επίπεδα. Η κεντρική μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων Honda Connect έχοντας κατανοητό μενού, όμως θα θέλαμε τον παραδοσιακό περιστροφικό στρογγυλό χειριστήριο για την ένταση και όχι μόνο κουμπί αφής.

Οι πίσω επιβάτες βλέποντας τους χώρους για τα πόδια και τον «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και την οροφή νομίζουν ότι βρίσκονται μέσα σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Θα πρέπει να αναφερθούμε και στην πρακτικότητα που προσδίδουν στο Jazz τα “Magic Seats” δηλαδή τα πίσω καθίσματα, οι πλάτες των οποίων αναδιπλώνονται δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, ενώ τα έδρανα τους ανασηκώνονται.

Ικανοποιητικότατο για τα δεδομένα είναι  και το πορτμπγκάζ με χωρητικότητα από 354 έως 1.314 λίτρα, αν και δε θέλαμε κάτω από το δάπεδο του να βρούμε κιτ επισκευής ελαστικού. Οι ελληνικό δρόμοι βλέπετε κρύβουν πολλούς κινδύνους...

Ας πάμε τώρα στο σημείο αναφοράς που δεν είναι άλλο από το βενζινοκινητήρα απόδοσης, όπως προαναφέραμε, 130 ίππων (6.600 σ.α.λ.), ενώ η ροπή του βρίσκεται στα 155 Nm (4.600 σ.α.λ.).

Έχει γραμμική λειτουργία, στις χαμηλές στροφές υπάρχει ένα μικρό «κενό» δύναμης, ενώ σαφέστατα στις υψηλότερες έχει περισσότερο μπρίο. Όσο ανεβαίνει όμως η βελόνα στο στροφόμετρο τόσο αυξάνεται και ήχος του κινητήρα. Προσέξτε, δε μιλάμε για ενοχλητικό θόρυβο, αλλά για ένα πιο «γεμάτο» ήχο, ο οποίος μπορεί στο ταξίδι να κουράσει, όμως θα ικανοποιήσει τα ανήσυχα ώτα του νεαρότερου ηλικιακά κοινού. Σε αυτό άλλωστε απευθύνεται κυρίως το Jazz των 130 ίππων.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο (διατίθεται και με αυτόματο CVT), το οποίο έχει αρκετά πυκνή κλιμάκωση, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπει στο βενζινοκινητήρα να «κρεμάει» σχεδόν σε κανένα εύρος λειτουργίας του. Το δεξί χέρι του οδηγού επικοινωνεί επομένως αρκετά συχνά με το μικρό λεβιέ ταχυτήτων που έχει σκληρή αίσθηση και αβίαστα κουμπώματα.

Όπως ήταν αναμενόμενο το Jazz των 130 ίππων μας παρέσυρε σε πιο γρήγορους ρυθμούς οδήγησης, αν και η μέση κατανάλωση δε ξέφυγε πάνω από τα 7,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,9 λίτρα/100 χλμ., με Start/Stop, εκπομπές C02 133 γρ./χλμ., Euro 6d-TEMP). Με πιο ελαφρύ δεξί πόδι τα 6,8-7 λίτρα/100 χλμ. είναι ρεαλιστικά.

Διασκεδάζοντας οδηγικά με το Jazz των 130 ίππων, διαπιστώσαμε ότι η ανάρτηση του τείνει περισσότερο στο να τη χαρακτηρίσεις κάπως σφιχτή, εξασφαλίζοντας καλά κρατήματα, χωρίς όμως να υπάρχουν θυσίες στον τομέα της άνεσης.  Εντοπίσαμε μόνο κάποιες αναπηδήσεις σε απότομες λακκούβες και κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Από το σύστημα διεύθυνσης εισπράξαμε την αναμενομένη αμεσότητα και από τα φρένα αποτελεσματικότητα. Στις ευθείες  η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,7 δευτ. και η τελική ταχύτητα των 190 χλμ./ώρα δεν τίθενται υπό αμφισβήτηση.

Το Jazz χρειάζονταν να γίνει πιο γρήγορο και η Honda τα κατάφερε. Με τον 1.5 i-VTEC των 130 ίππων διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Dynamic, ενώ με το μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων η τιμή του διαμορφώνεται στα 20.250 ευρώ.

Μπορεί σε πρώτη σκέψη να ακούγονται πολλά τα χρήματα για ένα μικρό μοντέλο, όμως μιλάμε για ένα συνδυασμό σεβαστών επιδόσεων, σπορ εξωτερικής εικόνας, εσωτερικής ευρυχωρίας και φυσικά της αξιοπιστίας Honda.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

ERC

Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι για το 2019 αρχίζει στις Αζόρες μεταξύ 21-23 Μαρτίου.

Ο αγώνας είναι χωμάτινος και περιλαμβάνει 15 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 219.04 χλμ.

Κάλε και Ήρο

Τι σχέση έχει η γνωστή «αττική σύνταξη» με τους δύο Φινλανδούς που τους αρέσει η ταχύτητα, αλλά σε διαφορετικά εδάφη.

Ο ένας είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, ο πιτσιρικάς ετών 19 που έχει καταπλήξει με τις επιδόσεις στο μαγικό χώρο των ράλι και ο άλλος ο Ήρο Ετάλα, γνωστός snowboarder.

Liberty Media

Η Liberty Media ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους να κάνει την παρακολούθηση των αγώνων της Formula 1 πιο ενδιαφέρουσα και μία από τις ιδέες που “έχουν πέσει στο τραπέζι” είναι η τοποθέτηση κάμερας πάνω ή μέσα στο κράνος των οδηγών.

Mercedes GLC Coupe

Αγωνία τέλος για την ανανεωμένη GLC Coupe, καθώς η Mercedes προέβη στην αποκάλυψη της, πριν από το επίσημο ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης.

Fiat 500X Cross 1.3 FireFly DCT

Η ελαφρώς ανανεωμένη εικόνα του Fiat 500X το φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι δυο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Εμείς στην προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε τον ισχυρότερο.

Γκραν Πρι Μπαχρέιν

Το δεύτερο ραντεβού του φετινού πρωταθλήματος είναι στην έρημο του Μπαχρέιν και στην πίστα «Σακίρ» στις 31 Μαρτίου.

Ηνωμένες Πολιτείες

Στη Βόρεια Καρολίνα υπάρχει μία γέφυρα τρένου η οποία είναι ιδιαίτερα διάσημη στο internet αφού εξ’ αιτίας της έχουν καταστραφεί πολλά φορτηγά, τόσο πολλά ώστε υπάρχει πλέον και site στο οποίο ανεβαίνουν τα ανάλογα βίντεο.

Kia

Πριν ένα μήνα ακριβώς είχαμε δημοσιεύσει ένα σκίτσο, στο οποίο απεικονίζονταν η επερχόμενη crossover έκδοση του Kia Ceed. 

Porsche

Σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, η Taycan, όμως η γερμανική μάρκα δε θα περιοριστεί εκεί αφού επιβεβαίωσε επίσημα ότι ετοιμάζει και μία εκδοχή του μοντέλου με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Bentley Continental GT coupe και convertible

Νέα είσοδο έχουμε κάτω από το καπό της Bentley Continental GT με coupe και convertible αμάξωμα, καθώς η πολυτελής βρετανική εταιρεία τοποθετεί πλέον εκεί το V8 twin-turbo κινητήρα βενζίνης των 4.0 λίτρων.