Είστε εδώ

Test Drive

Honda Jazz 1.5 i-VTEC: Πιο άτακτο με σπορ περιβολή και 130 ίππους

του Γιώργου Ψαρρά

Συνήθως σε μια οικογένεια το τελευταίο παιδί είναι και το πιο ζωηρό, κάτι που αποδεικνύεται και στην περίπτωση του Honda Jazz.

Τι ακριβώς εννοούμε; Στη γκάμα του μικρού ιαπωνικού μοντέλου αρχικά υπήρχε αποκλειστικά το «μοναχοπαίδι» με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.3 i-VTEC που αποδίδει 102 ίππους και 123 Nm ροπής.

 Η «μητέρα» Honda όμως του έφερε για παρέα τον πιο ατίθασο αδελφό του, ο οποίος  τροφοδοτείται από τον τετρακύλινδρο, επίσης ατμοσφαιρικό, 1.5 i-VTEC βενζινοκινητήρα των 130 ίππων.

Την εντονότερη διάθεση του για παιχνίδια στην άσφαλτο την αντιλαμβανόμαστε με την πρώτη από την πιο σπορ αμφίεση του. Προσέξτε λοιπόν τη λεπτή κόκκινη λωρίδα στη βάση των προφυλακτήρων, τη μάσκα που έχει επιθετικότερη σχεδίαση, τα πλευρικά μαρσπιέ, τα μαύρα καλύμματα των καθρεπτών, την αεροτομή οροφής, το μαύρο πίσω διαχύτη, την κεραία οροφής τύπου «πτερύγιο καρχαρία» και τις μαύρες ζάντες 16 ιντσών που ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 185/55.

Για να δούμε τώρα τι γίνεται και στο εσωτερικό. Εδώ τα πράγματα είναι πιο «ήρεμα», καθώς τα μόνα σημάδια που σου δείχνουν ότι το συγκεκριμένο Jazz έχει περισσότερο «νεύρο» είναι οι κόκκινες ραφές που διατρέχουν το δερμάτινο τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων και το χειρόφρενο. Παράλληλα τα εμπρός καθίσματα έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη και νέες ταπετσαρίες.

Για να είμαστε ειλικρινείς θα θέλαμε κάτι παραπάνω που να κάνει πιο δυναμική τη διακόσμηση. Τα πλαστικά παραμένουν στο σύνολο τους σκληρά όμως είναι αρκετά «καλοδεμένα», ενώ η εργονομία βρίσκεται στα γνωστά καλά επίπεδα. Η κεντρική μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων Honda Connect έχοντας κατανοητό μενού, όμως θα θέλαμε τον παραδοσιακό περιστροφικό στρογγυλό χειριστήριο για την ένταση και όχι μόνο κουμπί αφής.

Οι πίσω επιβάτες βλέποντας τους χώρους για τα πόδια και τον «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και την οροφή νομίζουν ότι βρίσκονται μέσα σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Θα πρέπει να αναφερθούμε και στην πρακτικότητα που προσδίδουν στο Jazz τα “Magic Seats” δηλαδή τα πίσω καθίσματα, οι πλάτες των οποίων αναδιπλώνονται δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, ενώ τα έδρανα τους ανασηκώνονται.

Ικανοποιητικότατο για τα δεδομένα είναι  και το πορτμπγκάζ με χωρητικότητα από 354 έως 1.314 λίτρα, αν και δε θέλαμε κάτω από το δάπεδο του να βρούμε κιτ επισκευής ελαστικού. Οι ελληνικό δρόμοι βλέπετε κρύβουν πολλούς κινδύνους...

Ας πάμε τώρα στο σημείο αναφοράς που δεν είναι άλλο από το βενζινοκινητήρα απόδοσης, όπως προαναφέραμε, 130 ίππων (6.600 σ.α.λ.), ενώ η ροπή του βρίσκεται στα 155 Nm (4.600 σ.α.λ.).

Έχει γραμμική λειτουργία, στις χαμηλές στροφές υπάρχει ένα μικρό «κενό» δύναμης, ενώ σαφέστατα στις υψηλότερες έχει περισσότερο μπρίο. Όσο ανεβαίνει όμως η βελόνα στο στροφόμετρο τόσο αυξάνεται και ήχος του κινητήρα. Προσέξτε, δε μιλάμε για ενοχλητικό θόρυβο, αλλά για ένα πιο «γεμάτο» ήχο, ο οποίος μπορεί στο ταξίδι να κουράσει, όμως θα ικανοποιήσει τα ανήσυχα ώτα του νεαρότερου ηλικιακά κοινού. Σε αυτό άλλωστε απευθύνεται κυρίως το Jazz των 130 ίππων.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο (διατίθεται και με αυτόματο CVT), το οποίο έχει αρκετά πυκνή κλιμάκωση, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπει στο βενζινοκινητήρα να «κρεμάει» σχεδόν σε κανένα εύρος λειτουργίας του. Το δεξί χέρι του οδηγού επικοινωνεί επομένως αρκετά συχνά με το μικρό λεβιέ ταχυτήτων που έχει σκληρή αίσθηση και αβίαστα κουμπώματα.

Όπως ήταν αναμενόμενο το Jazz των 130 ίππων μας παρέσυρε σε πιο γρήγορους ρυθμούς οδήγησης, αν και η μέση κατανάλωση δε ξέφυγε πάνω από τα 7,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,9 λίτρα/100 χλμ., με Start/Stop, εκπομπές C02 133 γρ./χλμ., Euro 6d-TEMP). Με πιο ελαφρύ δεξί πόδι τα 6,8-7 λίτρα/100 χλμ. είναι ρεαλιστικά.

Διασκεδάζοντας οδηγικά με το Jazz των 130 ίππων, διαπιστώσαμε ότι η ανάρτηση του τείνει περισσότερο στο να τη χαρακτηρίσεις κάπως σφιχτή, εξασφαλίζοντας καλά κρατήματα, χωρίς όμως να υπάρχουν θυσίες στον τομέα της άνεσης.  Εντοπίσαμε μόνο κάποιες αναπηδήσεις σε απότομες λακκούβες και κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Από το σύστημα διεύθυνσης εισπράξαμε την αναμενομένη αμεσότητα και από τα φρένα αποτελεσματικότητα. Στις ευθείες  η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,7 δευτ. και η τελική ταχύτητα των 190 χλμ./ώρα δεν τίθενται υπό αμφισβήτηση.

Το Jazz χρειάζονταν να γίνει πιο γρήγορο και η Honda τα κατάφερε. Με τον 1.5 i-VTEC των 130 ίππων διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Dynamic, ενώ με το μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων η τιμή του διαμορφώνεται στα 20.250 ευρώ.

Μπορεί σε πρώτη σκέψη να ακούγονται πολλά τα χρήματα για ένα μικρό μοντέλο, όμως μιλάμε για ένα συνδυασμό σεβαστών επιδόσεων, σπορ εξωτερικής εικόνας, εσωτερικής ευρυχωρίας και φυσικά της αξιοπιστίας Honda.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Cesky Krumlov

Πρώτη εμφάνιση του νέου Skoda Fabia R5 evo στο ράλι Cesky Krumlov, για το πρωτάθλημα Τσεχίας .

Ο αγώνας ήταν ασφάλτινος με 15 Ειδικές Διαδρομές και οι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ έδωσαν την νίκη στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Fabia R5 evo.

Liberty Media

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι παγκόσμιο όμως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια αφού δεν πραγματοποιείται ούτε ένας αγώνας σε μία από τις μεγαλύτερες ηπείρους του πλανήτη, την Αφρική.

Volvo

Παλαιότερα οι premium κατασκευαστές είχαν μόνο μεγάλα μοντέλα όμως εδώ και κάποια χρόνια κατεβαίνουν ολοένα και σε μικρότερες κατηγορίες, αρχικά σε εκείνη των μικρομεσαίων και στη συνέχεια σε εκείνη των μικρών.

Nissan Ultimate Parks Titan

Το Εθνικό Πάρκο Γκραν Κάνυον των Η.Π.Α έχει γενέθλια, καθώς γίνεται 100 χρόνων και η Nissan του προσφέρει για δώρο το νέο Ultimate Parks Titan.

Skoda

Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigo, καλείται να παίξει ένα μεγάλο ρόλο στο μέλλον της τσέχικης εταιρείας.

BMW

Η BMW έχει κανονίσει για τις 27 Μαΐου την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 1 η οποία θα φέρει πολλές αλλαγές στο γερμανικό μικρομεσαίο, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι ότι πλέον η κίνηση δε θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Αφού το φορτώσαμε για το σύντομο ταξιδάκι μας και

Ανάβαση Ριτσώνας

Το σωματείο ΑΣΜΑ διοργανώνει 8-9 Ιουνίου την ανάβαση Ριτσώνας που αποτελεί τον 4ο γύρο του ομώνυμου πρωταθλήματος. 

1η ανάβαση Φλώρινας

Το Σαββατοκύριακο 8 - 9 Ιουνίου ο Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Δράμας (Ο.Φ.Α.Δ.) διοργανώνει την 1η ανάβαση Φλώρινας.

Την ίδια ημερομηνία διοργανώνεται και η ανάβαση Ριτσώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Rolls-Royce

Για τους περισσότερους στη σημερινή Ελλάδα το να απολαύσουν ένα παγωμένο ποτήρι ακριβής γαλλικής σαμπάνιας σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμα και στο σπίτι τους είναι σχεδόν απαγορευτικό.