Είστε εδώ

Test Drive

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT: Πεντάθυρο πλέον και μεγαλύτεροι χώροι

του Γιώργου Ψαρρά

Το Ford Ka σίγουρα δε σας είναι άγνωστο, η προσθήκη όμως του «+» στην ονομασία της τρίτης γενιάς του, ίσως να σας γεννά ερωτήματα.

Στόχο έχει να προβάλει ότι στο νέο Ka+ προστεθήκαν περισσότερα προσόντα στους τομείς των εσωτερικών χώρων, της τεχνολογίας, των διαστάσεων, της σχεδίασης και των οδηγικών του ικανοτήτων. Πάμε να δούμε αν αυτή η πρόσθεση δίνει στο Ka+ άθροισμα με μεγάλο αριθμό, καθώς επίσης τις διαφορές και τις ομοιότητες με το Fiesta.

Ξεχάστε τα πάντα από το σχεδιαστικό παρελθόν του Ka, καθώς πλέον δεν αποπειράται να ξεχωρίζει, αλλά έχει ωριμάσει και στο συγκεκριμένο τομέα. Οι γραμμές του σίγουρα είναι πιο «σοβαρές», δε χαρακτηρίζονται όμως αδιάφορες. Σήμα κατατεθέν της μπλε οβάλ εταιρίας αποτελεί και στην περίπτωση του Ka+ η μεγάλη  χρωμιωμένη μάσκα, ενώ την εικόνα στο εμπρός τμήμα συμπληρώνουν τα «αμυγδαλωτά» φωτιστικά σώματα και οι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης. Ελαφρώς επηρεασμένα από το Fiesta είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία όμως επεκτείνονται προς τα πίσω φτερά, ενώ μια ακμή προς τα έξω σχηματίζει στο πάνω τμήμα του ο πίσω προφυλακτήρας. Πλευρικά τώρα το αμάξωμα ξεχωρίζει με όμορφες ζάντες 15 ιντσών, ενώ διακριτικό δυναμισμό προσδίδει  το «νεύρο» στο ύψος των χειρολαβών και χαμηλά στις θύρες. Προς τέρψιν της πρακτικότητας και θυσιάζοντας ίσως λίγο το στυλ το νέο Ka+ διατίθεται πλέον αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα. Κομψές λεπτομέρειες τα ενσωματωμένα φλας στους πλευρικούς καθρέπτες και τα τριγωνικά φλας στα εμπρός φτερά.

Εύλογα τώρα θα αναρωτιέστε ποιο είναι πιο μεγάλο σε εξωτερικές διαστάσεις. Το Ka+ ή το Fiesta, καθώς με «γυμνό» μάτι δεν είναι ευδιάκριτες οι διαφορές. Οι αριθμοί δίνουν την απάντηση. Έχουμε και λέμε λοιπόν, το Ka+ έχει μήκος, πλάτος και ύψος 3.929 χλστ., 1.695 χλστ. και ύψος 1.524 χλστ., ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί για το Fiesta είναι 3.969 χλστ., 1.722 χλστ. και 1.495 χλστ.

Σημείο αναφοράς αποτελεί στο νέο Ka+ η ευρυχωρία που προσφέρει η καμπίνα του. Πραγματικά ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμάς καθώς, διαπιστώσαμε ότι στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορούν να βολευτούν δυο ενήλικες επιβάτες και με καλή διάθεση ακόμα και τρίτος. Οι διαθέσιμοι χώροι για τα πόδια, τους ώμους και τα κεφάλια είναι αρκετά ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας. Μάλιστα το νέο Ka+ είναι περισσότερο ευρύχωρο στην πίσω σειρά καθισμάτων από ότι το Fiesta, αν και έχουν το ίδιο μεταξόνιο (2.489 χλστ.).

Η εικόνα στο εσωτερικό γενικότερα θυμίζει το Fiesta, με τις ομοιότερες να γίνονται εντονότερες στο τιμόνι και στον ψηλά τοποθετημένο λεβιέ ταχυτήτων. Στην κεντρική κονσόλα, η οποία πλαισιώνεται από μαύρο γυαλιστερό μαύρο διακοσμητικό ένθετο, υπάρχουν σαφώς λιγότερα κουμπιά σε σύγκριση με το Fiesta και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη πληροφοριών. Χαμηλότερα συναντάμε τους τρεις διακόπτες του κλιματισμού και ακριβώς από κάτω υπάρχει βάση για τη τοποθέτηση του κινητού τηλεφώνου και στη βάση θύρα AUX και USB. Στην προέκταση της κονσόλας ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και τέσσερις συνολικά ποτηροθήκες, ενώ δυο ακόμα ποτηροθήκες συναντάμε στα πάνελ των εμπρός θυρών. Αν έχετε τώρα κάτι να κρύψετε από τα αδιάκριτα βλέμματα σας προτείνουμε τη θήκη που φανερώνεται πλευρικά του ταμπλό όταν ανοίξει η πόρτα του οδηγού. Τα πλαστικά στο επάνω τμήμα του ταμπλό, χαμηλότερα και στα πάνελ των θυρών είναι όλα τους σκληρά, ενώ η συναρμογή τους στα περισσότερα σημεία είναι καλή. Ο πίνακας οργάνων είναι λιτός και εύκολα μπορείς να τον παρακολουθείς, ενώ ενσωματωμένα χειριστήρια υπάρχουν στο δερμάτινο τιμόνι.

Ο χώρος των αποσκευών  θα καλύψει τις ανάγκες του κοινού που απευθύνεται το νέο Ka+, προσφέροντας 270 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε ποσοστό 60:40 έχουμε 849 λίτρα. Κάτω από δάπεδο του πορτμπαγκάζ όπως περιμέναμε άλλωστε συναντήσαμε για ακόμα μια φορά ρεζέρβα ανάγκης. Αυτό που στερεί εργονομία από το Ka+ είναι ότι το πορτμπαγκάζ ανοίγει μόνο με διπλό πάτημα του σχετικού κουμπιού στο κλειδί ή από το κουμπί που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του οδηγού, καθώς δεν υπάρχει εξωτερική χειρολαβή.

Για το νέο Ka+ o βενζινοκινητήρας 1.2 Ti-VCT αποτελεί μονόδρομος, καθώς αποτελεί τη μοναδική επιλογή στη γκάμα του. Η ισχύ του ανέρχεται στους 85 ίππους, ενώ ως ατμοσφαιρικός η ροπή του δε ξεπερνά τα 112 Nm. Εντός της πόλης ο εν λόγω βενζινοκινητήρας καταφέρνει να κινεί το Ka+ χωρίς σημάδια κόπωσης, τα οποία όμως θα εμφανιστούν όταν στον αυτοκινητόδρομο θελήσεις να «πιάσεις» πιο γρήγορους ρυθμούς. Σαφώς και οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν (0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 168 χλμ./ώρα), ωστόσο ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας πετυχαίνει τους στόχους του, δηλαδή να εξυπηρετήσει με αξιοπρέπεια το Ka+ στις κατά κύριο λόγο αστικές του υποχρεώσεις και να πετυχαίνει οικονομία καυσίμου. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε χωρίς την υποστήριξη συστήματος Start/Stop ανέρχεται στα 5,7 λίτρα/100 χλμ., με την επίσημη μέτρηση να κάνει λόγο για 4,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 110 C02. To 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, διακρίνεται για την καλή αίσθηση του λεβιέ και τα ανεμπόδιστα κουμπώματα του, ενώ για ευνόητους λόγους στην έκδοση ECO έχει αραιή κλιμάκωση.

Βασισμένο στο πάτωμα του Fiesta το νέο Ka+ είναι φανερό από τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύεις μαζί του ότι το γενικότερο στήσιμο του θα μπορούσε να υποστηρίξει άνετα τον πολύ καλό και ισχυρότερο «χιλιάρη» ΕcoBoost βενζινοκινητήρα, κάτι που δε συμβαίνει προφανώς για να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά. Εμείς πάντως διαρκώς φαντασιωνόμασταν όσο οδηγούσαμε, τον EcoBoost «παντρεμένο» με το νέο Ka+, ειδικά όσο διαπιστώναμε ότι το πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης διαθέτουν γονίδια του Fiesta. Στιγμές deja vu ζήσαμε όταν το νέο Ka+ μας έδειχνε ότι ξέρει να αντιστέκεσαι σε έντονες κλίσεις όταν συναντήσει στροφές στο διάβα του, όταν η ανάρτηση δεν αντιδρούσε «ξερά» στις πάμπολλες κακοτεχνίες των δρόμων, και ειδικά όταν τo τιμόνι μας έπειθε σε αίσθηση, παρέχοντας το ανάλογο με την περίπτωση βάρος και σωστή πληροφόρηση.

Συνθέτοντας το πορτρέτο του νέου Ka+ δε θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα ακόμα αξιοπρεπές μοντέλο πόλης, καθώς στην κατηγορία του κάνει τη διαφορά κυρίως με τους εσωτερικούς του χώρους, ενώ παράλληλα υπάρχει διάχυτο στην ατμόσφαιρα το οδηγικό «άρωμα» του Fiesta. Ναι, θα θέλαμε διεύρυνση στη γκάμα των κινητήρων, δεν αρνούσαστε όμως ότι ο 1.2 Ti-VCT αν και αισθάνεσαι εκτός των τειχών της πόλης ότι «πνίγει» το νέο Ka+, μας κέρδισε με την πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του, ενώ αποδείχτηκε και οικονομικός.

Με μια πρώτη σκέψη θα λέγαμε ότι απευθύνεται κυρίως σε νεανικό κοινό, εν τέλει όμως θα μπορούσε να υποστηρίξει το ρόλο του δεύτερου αυτοκίνητου σε μια οικογένεια και μάλλον όλα τα μέλη της ανεξαρτήτως ηλικίας θα διεκδικούν το κλειδί του.

Οι δυο εκδόσεις του νέου Ka+ είναι οι Trend Essential και Trend Ultimate με τιμές 10.970 ευρώ και 11.470 ευρώ αντίστοιχα, ενώ στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το πεντάθυρο Fiesta με βενζινοκινητήρα ενός λίτρου 80 ίππων ξεκινάει από 12.634 ευρώ. Εμείς είχαμε στη διάθεση μας τη δεύτερη έκδοση, η οποία είναι αρκετά πλούσια σε εξοπλισμό περιλαμβάνοντας ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, Bluetooth, Ford SYNC με φωνητικές εντολές και AppLink, My Key με παραμετροποίηση ρυθμίσεων ασφαλείας από τους γονείς για νέους οδηγούς, cruise control και έξι αερόσακους.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Cine Φλοίσβος

Στο Cine Φλοίσβος, μπορείτε να απολαύσετε σε ένα ωραίο περιβάλλον την κινηματογραφική ταινία της αρεσκείας σας.

Γκραν Πρι Μονακό

Ο Κίμι έχει κερδίσει το Γκραν Πρι του Μονακό, μόνο μια φορά το 2005 με McLaren.

Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια που δεν έχει ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Στις ελεύθερες δοκιμές έχει σημειώσει τον 5ο χρόνο με την κατακόκκινη Ferrari.

Γκραν Πρι Μονακό

Οι οδηγοί της Red Bull, Ντάνιελ Ρικιάρντο και Μαξ Φερστάπεν ήταν οι απόλυτοι κυρίαρχοι στις ελεύθερες δοκιμές που στο Πριγκιπάτο γίνονται Πέμπτη και όχι Παρασκευή καθώς τόσο στο FP1 όσο και στο FP2 βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις.

Βάλτερι Μπότας

Ο Βάλτερι Μπότας, ο Φινλανδός οδηγός της Mercedes στο Γκραν Πρι του Μονακό θα «τρέξει» με κράνος που φέρει διαφορετικούς χρωματισμούς, από τα κράνη που χρησιμοποιούσε στους μέχρι τώρα αγώνες.

Σας θυμίζει τίποτα αυτό το κράνος;

Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το α΄ τετράμηνο του 2018 προκύπτει ότι η αεροπορική κίνηση της χώρας μας παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία με μεγάλη αύξηση στις αφίξεις εξωτερικού.

United Airlines

Η United Airlines ξεκίνησε πάλι τις απευθείας πτήσεις της μεταξύ Αθήνας και του κόμβου της στη Ν. Υόρκη, το αεροδρόμιο Newark Liberty International. Οι εποχικές πτήσεις θα εκτελούνται καθημερινά έως τις 4 Οκτωβρίου 2018, ημερομηνία τελευταίας πτήσης της περιόδου από το αεροδρόμιο της Αθήνας.

BMW

Η παραγωγή του νέου i8 Roadster ξεκίνησε και αυτό αποδεικνύεται από το ότι η BMW ήδη παρέδωσε τις πρώτες 18 First Edition του.

Γερμανία

Το Αμβούργο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας και μία από τις πρώτες πόλεις που ζήτησαν να παρθούν κάποια μέτρα για τον περιορισμό της μόλυνσης μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου dieselgate.

Zenvo TSR-S

Η Zenvo είναι μια μικρή εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων με έδρα στη Δανία η οποία φτιάχνει εξωτικά hypercars με το πιο ιδιαίτερο από αυτά να είναι το TSR-S που βλέπετε.

Bentley

Πόλος έλξης αποτελούν για πολλούς νέους τα προγράμματα εκπαίδευσης που προσφέρει η Bentley σε απόφοιτους σχολειών στη Βρετανίας.