Είστε εδώ

Test Drive

Fiat 500X Cross 1.3 FireFly DCT: Τι νέο φέρει κάτω από το καπό;

του Γιώργου Ψαρρά

Η ελαφρώς ανανεωμένη εικόνα του Fiat 500X το φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι δυο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Εμείς στην προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε τον ισχυρότερο.

Πάμε λοιπόν να δούμε πως κινεί το στιλάτο ιταλικό crossover και πόσο αποδοτικός είναι. Αρχικά να πούμε ότι αποδίδει 150 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.850 σ.α.λ.). Προφανώς από πλευράς επιδόσεων είναι ικανότερος σε σύγκριση με το νέο «χιλιάρη» FireFly των 120 ίππων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Fiat η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται εντός 9,1 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Ο εν λόγω αλουμινένιος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας δεν είναι ότι πιο διακριτικό έχουμε ακούσει σε ηχητικό επίπεδο, ωστόσο σίγουρα δεν ενοχλεί τα αφτιά των επιβατών.

Διαπιστώσαμε ότι οι αρκετά χαμηλές στροφές δεν είναι το φόρτε του, ωστόσο στις ψηλότερες δείχνει τον πιο δυναμικό του χαρακτήρα, ενώ έχει ελαστική λειτουργία. Συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 6 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στον εμπρός άξονα. Στην αυτόματη λειτουργία εκτελεί με ικανοποιητικό τρόπο τις αλλαγές, ενώ προσφέρει και σειριακή λειτουργία μέσω του επιλογέα, καθώς απουσιάζουν τα paddles.

Αναφορικά τώρα με την κατανάλωση καυσίμου κατά μέσο όρο, με την αρωγή του συστήματος Start/Stop, είδαμε 8,7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 140 γρ./χλμ. προδιαγραφών ρύπων Euro 6d-TEMP). Ωστόσο αν ασκήσεις έντονη πίεση στο δεξί πεντάλ δε θα γλυτώσεις το διψήφιο νούμερο.

Έχοντας κάτω από το καπό του το βενζινοκινητήρα 1.3 FireFly το 500X κινείται με μπρίο, ενώ πάνω στην άσφαλτο διακρίνεται για τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την καλή του ποιότητα κύλισης.

Ενδιαφέρουσα είναι η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω), καθώς δεν είναι αρκετά σφιχτή, αλλά ούτε και ιδιαίτερα μαλακή. Ξέρει πάντως να αποτρέπει τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά και να διασφαλίσει ικανοποιητική άνεση όταν οι τροχοί συναντούν τις αναρίθμητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων.

Σιγουριά αισθανθήκαμε από τα φρένα, τα οποία διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω. Το τιμόνι έχει κάπως «λαστιχένια» αίσθηση και τεχνητό βάρος, σε γενικές γραμμές όμως ικανοποιεί σε αίσθηση και πληροφόρηση.

Η Cross αμφίεση του πράσινου 500Χ που βλέπετε στις φωτογραφίες προσδίδει μια πιο περιπετειώδη εξωτερική εικόνα, με μαύρο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, φιμέ πίσω κρύσταλλα, ράγες οροφής, αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω και πολυάκτινες ζάντες 17 ιντσών. Όμως λόγω της απουσίας τετρακίνησης καλό θα ήταν να αποφεύγονται απάτητα εκτός δρόμου μονοπάτια.

Για θυμηθούμε και λίγο το εσωτερικό του ανανεωμένου Fiat 500X. To μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό σκεπάζεται από μαλακό πλαστικό, ενώ τα υπόλοιπα υλικά δείχνουν ότι έχουν μονταριστεί αρκετά γερά. Νεανική πινελιά το πράσινο χρώμα του αμαξώματος που επεκτείνεται κατά μήκος του ταμπλό, στο κέντρο του οποίου «καμαρώνει» η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων uconnect navi.

Στον πίνακα οργάνων ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο βρίσκεται ενσωματωμένη μια οθόνη TFT 3,5 ιντσών, η οποία προβάλει στον οδηγό διάφορες σημαντικές πληροφορίες.

Οι πίσω επιβάτες δε θα αντιμετωπίσουν προβλήματα με το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.570 χλστ.), ενώ το βαθύ πόρτμπαγκαζ προσφέρει 350 λίτρα και 1.320 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Η φινέτσα, οι καλές επιδόσεις, η άνεση του αυτόματου κιβωτίου, οι ικανοποιητικοί χώροι, ο ώριμος οδηγικός του χαρακτήρας, η ποιότητα χωρίς καμία σημαντική παραχώρηση και το άρτιο τεχνολογικό επίπεδο του 500X Cross 1.3 FireFly DCT κοστολογείται στα 22.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Σαρδηνίας

Το έχουμε επισημάνει εκατοντάδες φορές, θα το επισημάνουμε άλλη μία. Στους αγώνες τίποτα δεν είναι δεδομένο καθώς όλα τελειώνουν με φόντο την καρό σημαία. 

Ράλι Σπριντ Μπράλου

Σε μια από τις ωραίες οδηγικά Ειδικές Διαδρομές πραγματοποιήθηκε το ράλι Σπριντ Μπράλου με διοργανωτή το σωματείο AΛΑΛ, που είχε νικητές τους Καμπύλη-Σταμέλο με Skoda Fabia S1600,. Ο αγώνας ήταν ο 2ος γύρος του Κυπέλλου Ασφάλτινων ράλι Νοτίου Ελλάδος.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Με ρεσιτάλ οδήγησης οι Τάνακ-Γιερβόεγια, κερδίζοντας και τις 6 Ειδικές Διαδρομές του 2ου σκέλους στο ράλι ράλι Σαρδηνιας, πέρασαν με το Toyota Yaris  WRC στην πρώτη θέση αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σόρδο-Ντελ Μπάριο με το Hyundai i20 WRC με διαφορά 25,9 δευτ.με τρίτους την έκπληξη του ιταλικο

Ferrari Passione Rossa

Μπορεί να βρισκόμαστε στην Πάτρα και να παρακολουθούμε ενα ξεχωριστό 2ημερο που έχει οργανώσει  η ΦΙΛΜΠΑ, που όμοιο σκηνικό μπορείς να το συναντήσεις μόνο στο Μαρανέλο ή στο Μόντε Κάρλο .
Ο λόγος, ότι τόσες Ferrari μαζεμένες που δεν είναι εύκολο να συναντήσεις

Mercedes

Με αφορμή την αυριανή Ημέρα των Σκύλων, που θεσπίστηκε από τη γερμανική ένωση κυνοτροφείων, η Mercedes παρουσιάζει μια νέα συλλογή από αξεσουάρ για τους αγαπημένους σας τετράποδους φίλους.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας είναι και το μεγαλύτερο.
Μπορεί να περιλαμβάνει 6 μόνο Ειδικές Διαδρομές αλλά με 142,42 χλμ.
Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη Ειδική Διαδρομή με τον Τάνακ ταχύτερο που πέρασε δεύτερος στην κατάταξη 4,7 πίσω από τον Σόρδο που εξακολουθεί να προηγείται

Renault

Στη γαλλική πρωτεύουσα βρέθηκαν οι πιλότοι της Renault Sport, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με μια ιδιαίτερη πρόκληση.

Ράλι Σαρδηνίας -1ο σκέλος

Σενάριο από δραματική ταινία ήταν το 1ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας όπου η μια ανατροπή ακολούθησε την άλλη και μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό οι Σόρδο -Ντελ Μπάριο οδηγούν την κατάταξη στο ράλι Σαρδηνίας.

Αττική Οδός

Aυξήσεις τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα.  Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορί

Νέα Alpine A110S

Στο ερώτημα αν η A110 μπορεί να γίνει πιο σπορ η Alpine απάντησε καταφατικά παρουσιάζοντας τη νέα A110S.