Είστε εδώ

Test Drive

Fiat 500X Cross 1.3 FireFly DCT: Τι νέο φέρει κάτω από το καπό;

του Γιώργου Ψαρρά

Η ελαφρώς ανανεωμένη εικόνα του Fiat 500X το φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι δυο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Εμείς στην προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε τον ισχυρότερο.

Πάμε λοιπόν να δούμε πως κινεί το στιλάτο ιταλικό crossover και πόσο αποδοτικός είναι. Αρχικά να πούμε ότι αποδίδει 150 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.850 σ.α.λ.). Προφανώς από πλευράς επιδόσεων είναι ικανότερος σε σύγκριση με το νέο «χιλιάρη» FireFly των 120 ίππων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Fiat η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται εντός 9,1 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Ο εν λόγω αλουμινένιος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας δεν είναι ότι πιο διακριτικό έχουμε ακούσει σε ηχητικό επίπεδο, ωστόσο σίγουρα δεν ενοχλεί τα αφτιά των επιβατών.

Διαπιστώσαμε ότι οι αρκετά χαμηλές στροφές δεν είναι το φόρτε του, ωστόσο στις ψηλότερες δείχνει τον πιο δυναμικό του χαρακτήρα, ενώ έχει ελαστική λειτουργία. Συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 6 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στον εμπρός άξονα. Στην αυτόματη λειτουργία εκτελεί με ικανοποιητικό τρόπο τις αλλαγές, ενώ προσφέρει και σειριακή λειτουργία μέσω του επιλογέα, καθώς απουσιάζουν τα paddles.

Αναφορικά τώρα με την κατανάλωση καυσίμου κατά μέσο όρο, με την αρωγή του συστήματος Start/Stop, είδαμε 8,7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 140 γρ./χλμ. προδιαγραφών ρύπων Euro 6d-TEMP). Ωστόσο αν ασκήσεις έντονη πίεση στο δεξί πεντάλ δε θα γλυτώσεις το διψήφιο νούμερο.

Έχοντας κάτω από το καπό του το βενζινοκινητήρα 1.3 FireFly το 500X κινείται με μπρίο, ενώ πάνω στην άσφαλτο διακρίνεται για τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την καλή του ποιότητα κύλισης.

Ενδιαφέρουσα είναι η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω), καθώς δεν είναι αρκετά σφιχτή, αλλά ούτε και ιδιαίτερα μαλακή. Ξέρει πάντως να αποτρέπει τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά και να διασφαλίσει ικανοποιητική άνεση όταν οι τροχοί συναντούν τις αναρίθμητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων.

Σιγουριά αισθανθήκαμε από τα φρένα, τα οποία διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω. Το τιμόνι έχει κάπως «λαστιχένια» αίσθηση και τεχνητό βάρος, σε γενικές γραμμές όμως ικανοποιεί σε αίσθηση και πληροφόρηση.

Η Cross αμφίεση του πράσινου 500Χ που βλέπετε στις φωτογραφίες προσδίδει μια πιο περιπετειώδη εξωτερική εικόνα, με μαύρο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, φιμέ πίσω κρύσταλλα, ράγες οροφής, αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω και πολυάκτινες ζάντες 17 ιντσών. Όμως λόγω της απουσίας τετρακίνησης καλό θα ήταν να αποφεύγονται απάτητα εκτός δρόμου μονοπάτια.

Για θυμηθούμε και λίγο το εσωτερικό του ανανεωμένου Fiat 500X. To μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό σκεπάζεται από μαλακό πλαστικό, ενώ τα υπόλοιπα υλικά δείχνουν ότι έχουν μονταριστεί αρκετά γερά. Νεανική πινελιά το πράσινο χρώμα του αμαξώματος που επεκτείνεται κατά μήκος του ταμπλό, στο κέντρο του οποίου «καμαρώνει» η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων uconnect navi.

Στον πίνακα οργάνων ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο βρίσκεται ενσωματωμένη μια οθόνη TFT 3,5 ιντσών, η οποία προβάλει στον οδηγό διάφορες σημαντικές πληροφορίες.

Οι πίσω επιβάτες δε θα αντιμετωπίσουν προβλήματα με το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.570 χλστ.), ενώ το βαθύ πόρτμπαγκαζ προσφέρει 350 λίτρα και 1.320 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Η φινέτσα, οι καλές επιδόσεις, η άνεση του αυτόματου κιβωτίου, οι ικανοποιητικοί χώροι, ο ώριμος οδηγικός του χαρακτήρας, η ποιότητα χωρίς καμία σημαντική παραχώρηση και το άρτιο τεχνολογικό επίπεδο του 500X Cross 1.3 FireFly DCT κοστολογείται στα 22.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

SEAT

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

IAME Series Greece

Ο 2ος γύρος του IAME Series Greece διεξήχθη στην πίστα «Kartmania», στα Βραχναίικα της Πάτρας με οργανωτή τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Πατρών (ΑΟΠ).

Audi E-Tron

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον κατασκευάζουν λίγα τμήματα του αυτοκινήτου μόνες τους αφού για τα περισσότερα κάνουν μόνο τη σχεδίαση και τα αναθέτουν σε τρίτους προμηθευτές, τάση που θα ενισχυθεί με τα ηλεκτρικά που έρχονται.

Smart

Το μέλλον της Smart ως ανεξάρτητη εταιρεία έχει τεθεί αρκετές φορές σε αμφισβήτηση όμως η Mercedes – Benz, στην οποία ανήκει, έκανε μία συμφωνία με την Geely η οποία εξασφάλισε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά για τα επόμενα χρόνια.

Jeep Gladiator

Απόβαση στη Γηραιά Ήπειρο θα κάνει το ερχόμενο καλοκαίρι το περίφημο Gladiator, το pickup που επιστρέφει την Jeep στην κατηγορία αυτή.

Koenigsegg Jesko

Η Koenigsegg στοχεύει να σπάσει το όριο των 300 μιλίων/ώρα (482,8 χλμ./ώρα) με μια ειδικά προετοιμασμένη εκδοχή του πιο πρόσφατου μοντέλου της, του Jesko, που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο.

Citroen

Τον προηγούμενο μήνα στο Σαλόνι της Γενεύης η Citroen μας παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο της το Ami One Concept.

Lamborghini

Ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν στο μουσείο της Lamborghini που βρίσκεται στην έδρα της, στην περιοχή Σαντ'Αγκάτα Μπολονέζ.

Aston Martin

Η Aston Martin έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει το πρώτο της SUV το οποίο θα ονομάζεται DBX και τώρα βρίσκεται σε φάση δοκιμών με τα τελευταία στάδια αυτών να γίνονται στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

Nissan

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan που αποτελεί μέρος της συμμαχίας Alliance (Renault, Mitsubishi) προσφέρει 100.000 ευρώ στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ζημιών στην Παναγία των Παρισίων (Notre-Dame de Paris) ύστερα από την καταστροφική πυρκαγιά που υπέστη.