Είστε εδώ

Test Drive

DS 7 Crossback 1.6 THP: Η κομψότητα 225 ίππων

του Γιώργου Ψαρρά

To ισχυρότερο DS 7 Crossback θα μπορούσε κάλλιστα να έχει δραπετεύσει από τη γαλλική πίστα Πολ Ρικάρ λόγω των 225 ίππων του, αλλά και από το μουσείο του Λούβρου εξαιτίας της άκρως φινετσάτης του σχεδίασης.

Ελάτε να εξετάσουμε λοιπόν πως το νέο DS 7 Crossback «απογειώνεται» στην άσφαλτο, αλλά και αισθητικά.

Βασιζόμενη στην πλατφόρμα EMP2 η ναυαρχίδα της DS Automobiles έχει και τις ανάλογες διαστάσεις με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να διαμορφώνονται στα 4.573 χλστ., 1.906 χλστ. και 1.625 χλστ. αντίστοιχα.

Ο λόγος που χαρακτηρίζεται “très chic” δεν είναι μόνο ένας. Θα πρέπει να μιλήσουμε για τη μεγάλη εξάγωνη κάθετη μάσκα “DS Wings”, για τους λεπτούς προβολείς με τις τρεις περιστρεφόμενες μονάδες Led (DS ACTIVE LED VISION), για τα κάθετα τοποθετημένα στις άκρες του προφυλακτήρα Led φώτα ημέρας, για τις οι δυο εξατμίσεις που έχουν τετραγωνισμένο κάθετο σχήμα, για τις μαύρες ζάντες των 18 ιντσών, για τα στενόμακρα τρισδιάστατα Led φωτιστικά σώματα και για την coupe «υποψία» της οροφής. Ένα έξυπνο gadget είναι το λογότυπο DS που προβάλλεται φωτεινό τα βράδια στην άσφαλτο από το κάτω τμήμα των πλευρικών καθρεπτών.

Το εσωτερικό τώρα του νέου DS 7 Crossback αποτελεί μια κινητή γκαλερί μοντέρνα τέχνης. Αφήστε το μάτι σας να περιηγηθεί στη μεγάλη κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 12 ιντσών που σε κερδίζει με την απόκριση της αφής της, στα κουμπιά αφής που βρίσκονται από κάτω της, στις σουέτ επένδυσες που εξαπλώνονται στην πρόσοψη του ταμπλό, στα πάνελ των θυρών και στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Παρατηρήστε τις κόκκινες και χρυσές ραφές, τη χαρακτική μορφή που έχει επιλέγει για τους διακόπτες στην ανοδική βάση της κεντρικής κονσόλας και το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα που βρίσκεται ανάμεσα από τους δυο κεντρικούς αεραγωγούς.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών προφέρει τα εξής προγράμματα προβολής: πλοήγηση-οδήγηση-καντράν-ελάχιστος-προσωπικός. Οι θήκες για μικροαντικείμενα φτάνουν και περισσεύουν, καθώς υπάρχει μια κάτω χαμηλά από την οθόνη αφής, πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων, ενώ το κεντρικό υποβραχιόνιο έχει άπλετο εσωτερικό χώρο. Πινελιές τεχνολογίας προσθέτει το φως στην πλαφονιέρα οροφής και πάνω από τα πίσω κάθισμα που ενεργοποιείται με ένα άγγιγμα του δακτύλου.

Αρκετά γενναιόδωροι οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών (μεταξόνιο 2.738 χλστ.) και άφθονος ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή. Το επίπεδο δάπεδο δε δημιουργεί κανένα πρόβλημα στα πόδια του πίσω μεσαίου επιβάτη. Σημειώστε ακόμα ότι το πορτμπαγκάζ με το φαρδύ άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης παρότι μοιάζει κάπως ρηχό προσφέρει από 555 έως 1.752 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή κάτω από το καπό του ανθρακί DS 7 Crossback που βλέπετε και στις φωτογραφίες υπάρχει ο ισχυρότερος 1.6 λίτρων βενζινοκινητήρας του απόδοσης 225 ίππων (5.500 σ.α.λ.) και 300 Nm ροπής (1.900 σ.α.λ.). Ταιριάζει «γάντι» σε όσους πιστεύουν ότι τα SUV έχουν δικαίωμα στις επιδόσεις και μπορούν να τις πετύχουν, κάτι που αποδεικνύεται με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,2 δευτ. και με τελική ταχύτητα 234 χλμ./ώρα.

Ο χαρακτήρας του βενζινοκινητήρα μεταλλάσσεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (άνεση/eco/κανονική απόσταση/άμμος/λάσπη/χιόνι) που θα επιλέξεις. Εμείς δείξαμε μια αδυναμία στο «άθληση», καθώς ο ήχος που παράγει γίνεται πιο μπάσος σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, το τιμόνι αποκτά περισσότερο βάρος και μεγαλύτερη ακρίβεια, η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση, ενώ το άψογο σε λειτουργεία αυτόματο κιβώτιο EAT8 των οχτώ σχέσεων προσαρμόζει ανάλογα την κλιμάκωση του. Για να μπεις καλύτερα μέσα στο κλίμα επιβάλλεται να χρησιμοποιήσεις τα paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων.

Δεν αποκλείεται όμως να δεις τη μέση κατανάλωση να «φλερτάρει» με τα 11 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,9 λίτρα/100 χλμ./ C02 135 γρ./χλμ./Euro 6.2). Για πιο χαλαρές και οικονομικές βόλτες ενδείκνυται το πρόγραμμα eco, άνεση ή κανονική απόσταση.

Για να αντιληφθείς ότι το DS 7 Crossback πέρασε πάνω από λακκούβα θα πρέπει προηγουμένως να την έχεις δει, καθώς η μαλακή του ανάρτηση είναι δεξιοτέχνης στον τομέα αυτό, όπως και στη συγκράτηση του αμαξώματος από έντονες κλίσεις και τάσεις πλεύσης. Η ποιότητα κύλισης είναι ο άσος και το δέκα το «καλό» μαζί για το DS 7 Crossback. Πέρα από την ανάρτηση για την άνεση φροντίζει και η καλή ηχομόνωση της καμπίνας.

Το τιμόνι στα προγράμματα άνεση,eco και κανονική απόσταση δε διακρίνεται για την πληροφόρηση του αλλά για το ότι είναι αρκετά ελαφρύ, ώστε οι μανούβρες εντός της πόλης να εκτελούνται εύκολα, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται πάντα άμεσα και αποτελεσματικά.

Το συμπέρασμα είναι ότι το νέο DS 7 Crossback πετυχαίνει το βασικό του σκοπό της DS Automobiles που είναι να φέρει ένα νέο αέρα πολυτέλειας στην κατηγορία των SUV, ενώ η ισχυρότερη έκδοση του συνδυάζεται με ορμή και άνεση στην άσφαλτο, αλλά πάνω από όλα με στυλ. Τα 44.700 ευρώ που ζητάει αντιμετωπίζονται με άποψη, δηλαδή σε επιδόσεις, μεγάλους χώρους, σχεδιαστική υπεροχή και hi-tech καλούδια.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Toyota

Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τη νέα Supra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BMW και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη νέα Z4.

Volkswagen Τ-Cross

Πριν από μερικούς μήνες η Volkswagen μας σύστησε το μικρότερο SUV που προστίθεται στη γκάμα της, το νέο T-Cross.