Είστε εδώ

Test Drive

Dacia Duster 1.5 BLUE dCi 4X4: Τι άλλαξε στον πετρελαιοκινητήρα;

του Γιώργου Ψαρρά

Με το πετρελαιοκίνητο Dacia Duster δεύτερης γενιάς έχουμε ξανάρθει σε «επαφή», ωστόσο υπάρχει σημαντική αφορμή που δώσαμε ακόμα ένα ραντεβού μαζί του.

Αυτή ήταν ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi, ο οποίος όπως προδίδει η συνοδευτική του ένδειξη BLUE είναι πλέον αναβαθμισμένος. Συγκεκριμένα, τώρα αποδίδει 115 ίππους (3.750 σ.α.λ.) αντί για 110 ίππους, ενώ σταθερή παραμένει η ροπή των 260 Nm (2.000 σ.α.λ.).

Σύμφωνα με τη Dacia ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας εναρμονίζεται με τις νέες προδιαγραφές κατανάλωσης και ρύπων WLPT. Σημειώστε ακόμα ότι επιτρέπει στο Duster ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο, ενώ στάνταρ είναι το φίλτρο σωματιδίων.

Το μπλε Duster που βλέπετε στις οθόνες σας, εκτός από τον αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα, διαθέτει τετρακίνηση, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει αρκετά σφιχτή κλιμάκωση, ενώ στο προσθιοκίνητο προφέρεται και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC.

Οι «κοντές» σχέσεις του κιβωτίου πάντως δεν φιμώνουν την ελαστικότητα του κινητήρα, ο οποίος έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, κινεί με θάρρος το Duster, ακούγεται λίγο, αλλά χωρίς να ενοχλεί. 

Από πλευράς κατανάλωσης τώρα, καταγράψαμε τα ικανοποιητικά για τα δεδομένα 6,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ η Dacia ανακοινώνει 4,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 123 γρ./χλμ. Χαμηλότερη κατανάλωση υπόσχεται ο διακόπτης ECO αν τον πατήσεις, ενώ μειώνεται λίγο η απόκριση στο γκάζι.

Οι επιδόσεις του αναβαθμισμένου πετρελαιοκινητήρα με το χειροκίνητο κιβώτιο και την τετρακίνηση αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 12,1 δευτ. και τελική 175 χλμ./ώρα. Σίγουρα οι αριθμοί δε συγκινούν, ωστόσο το Duster δεν επιθυμεί να γοητεύσει τόσο στην άσφαλτο όσο εκτός δρόμου.

Εκεί ανάλογα με τις συνθήκες επιλέγεις από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας ανάμεσα στα προγράμματα 2WD, Auto και Lock, ενώ τον περιπετειώδη χαρακτήρα του συμπληρώνει η γωνία προσέγγισης των 30 μοιρών, ράμπας 21 μοιρών και αποχώρησης 33 μοιρών.

Στη φαρέτρα του επίσης περιλαμβάνεται η απόσταση των 210 χλστ. από το έδαφος, το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης σε έδαφος με έντονη κλίση και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.

Στις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων, αλλά και σε χωμάτινες εξορμήσεις, πραγματικά απολαμβάνεις την άνεση που προσφέρει η μαλακή ανάρτηση (γόνατα MακΦέρσον εμπρός/πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με τη μεγάλη «διαδρομή της», ενώ αποδέκτες είναι οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.

Εκτιμήσαμε επίσης την ενισχυμένη ηχομόνωση, ενώ από το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση εισπράξαμε μέτρια αίσθηση, αν και μέσα στην πόλη είναι ελαφρύ και δεν κουράζει.

Από το εσωτερικό του Duster υπενθυμίζουμε την πλήρη αναδιαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας, η οποία είναι πιο μοντέρνα, την οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Media Nav Evo, τη βελτιωμένη εργονομία και τα πλαστικά που παραμένουν όλα σκληρά, αλλά σου δίνουν αίσθηση καλύτερης ποιότητας και μεγαλύτερης αντοχής.

Με τον αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα και τα οφέλη που τον συνοδεύουν το τετρακίνητο Duster στην έκδοση Sportive κοστίζει 18.840 ευρώ και στην Prestige που είχαμε στη διάθεση μας 19.840 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Καλιφόρνια

Στην Καλιφόρνια και συγκεκριμένα στο Σακραμέντο η αστυνομία συνέλαβε εφτά άτομα και τους απήγγειλε 27 κατηγορίες επειδή έκαναν τα λεγόμενα “ντόνατς” ενώ βρίσκονταν σε αυτοκινητόδρομο.

Peugeot Besikos A.E.

Πιο έντονα χτυπά πλέον η «καρδιά» της Peugeot στα βόρεια προάστια της Αττικής.