Είστε εδώ

Test Drive

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech EAT6: Περισσότερη άνεση με αυτόματο κιβώτιο

του Γιώργου Ψαρρά

Η άνεση είναι λέξη συνώνυμη με τη Citroen, ενώ όταν μιλάμε για το C4 Cactus με αυτόματο κιβώτιο μπαίνει στον υπερθετικό βαθμό.

Ο λόγος για το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6 των 6 σχέσεων, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με το γνωστό βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech των 110 ίππων (5.500 σ.α.λ.).

Πρόκειται για την εναλλακτική λύση στο μηχανικό κιβώτιο των επίσης 6 σχέσεων, ενώ προτείνεται σε όσους επιθυμούν πιο ξεκούραστη οδήγηση, ειδικά εντός της πόλης. Η λειτουργία του εν λόγω αυτόματου κιβωτίου μας ικανοποίησε, καθώς πραγματοποιούσε ομαλά και έγκαιρα τις αλλαγές σχέσεων, ενώ προσφέρει και χειροκίνητη χρήση.

Αν προσέξετε τη σχετική φωτογραφία στη βάση του επιλογέα υπάρχει ένα κουμπί με την ένδειξη “S” για σπορ λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, καθώς με το πάτημα του οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται ψηλότερα, ωστόσο στην πράξη δε γίνονται αντιληπτές μεγάλες διαφορές στην κλιμάκωση.

Τώρα σε σύγκριση με το μηχανικό κιβώτιο οι επιδόσεις με το αυτόματο, όπως είναι λογικό, είναι λίγο πιο υποτονικές. Συγκεκριμένα η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11 δευτ. (αντί για 10,3 δευτ.) και η τελική ταχύτητα είναι 193 χλμ./ώρα (αντί για 196 χλμ./ώρα).

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech πάντως εξακολουθεί να διακρίνεται για την ευκολία που κινεί το γαλλικό crossover, για την άμεση απόκριση του, καθώς η ροπή των 205 Nm εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ., για την απουσία κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων παρότι είναι τρικύλινδρος και για τις ικανοποιητικές ρεπρίζ του ακόμα και στην αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου.

Αναμενόμενη πάντως είναι και η κάπως υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου του βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech με το αυτόματο κιβώτιο, καθώς καταγράψαμε 8,5 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές C02 119 γρ./χλμ., Euro 6.2).

Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή μας η άνεση είναι το ατού της Citroen κάτι που το αντιλαμβάνεσαι όχι μόνο από τα νέα φαρδιά και μαλακά εμπρός καθίσματα (Advanced Cushion Seat) που θυμίζουν πολυθρόνες, αλλά και από τη νέα ανάρτηση (Progressive Hydraulic Cushions) που ξέρει πολύ καλά πως να «φιμώνει» τις αναταράξεις από τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αντιληπτές αλλά όχι ανησυχητικές, εκτός βέβαια και αν το παρακάνεις, ενώ τα φρένα με δίσκους εμπρός-πίσω αποπνέουν αίσθημα ασφάλειας. Το τιμόνι αν και ελαφρύ δεν χάνει σε αίσθηση, παίρνοντας καλό βαθμό.

Η τιμή του C4 Cactus με το βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech των 110 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT6 διαμορφώνεται στην έκδοση Feel στα 19.850 ευρώ.

Απευθύνεται σε όσους έχουν γοητευτεί από το ξεχωριστό στυλ του C4 Cactus, θέλουν να αναδείξουν με το αυτόματο κιβώτιο στο μέγιστο την άνεση που προσφέρει συνολικά το μοντέλο, αναζητούν ικανοποιητικούς χώρους και ένα οικονομικό σχετικά βενζινοκινητήρα με επαρκή δύναμη, προσπερνώντας το άνοιγμα των πίσω ανακλινόμενων παραθύρων.

Σχετικά άρθρα

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.

Ferrari

Η Ferrari είναι από τις τελευταίες εταιρείες που αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη μόδα των SUV και αυτή τη στιγμή εξελίσσει το πρώτο μοντέλο του είδους που θα φέρει στο καπό το Cavallino Rampante. Η ονομασία του θα είναι Purosangue.

Land Cruiser Namib

Η σειρά 70 του Toyota Land Cruiser παράγεται αδιάλειπτα από το 1984 και παρά το γεγονός ότι μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχουν υπάρξει πολλές αλλαγές ώστε να παραμένει σύγχρονο, σε μηχανολογικό τομέα παραμένει το ίδιο αυτοκίνητο.

Skoda

Μπορεί η Skoda πλέον να μπαίνει σε μια νέα εποχή, αυτή της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας στη φετινή Έκθεση της Φρανκφούρτης τα νέα  Citigoᵉ iV και Superb iV, ωστόσο δε ξεχνά να τιμά το παρελθόν της.

Volkswagen ID. R

Η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο, μέσω του οποίου μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε μέρος της προσπάθειας που έκανε ο Ρομέν Ντιμά πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού αγωνιστικού ID.

Jeep Wrangler

Όλα τα μοντέλα της Jeep είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την περιπέτεια, ενώ το πιο ανήμερο off-road «θηρίο» της είναι το Wrangler.

Opel

Μια καινοτόμα υπηρεσία προσφέρει πλέον η Opel στους πελάτες της, καθώς τους ενημερώνει διαρκώς για την πορεία του αυτοκινήτου τους όσο αυτό βρίσκεται μέσα στο συνεργείο.

Mazda ΜΧ-5

Το διθέσιο roadster της Mazda γίνεται 30 ετών και η ιαπωνική μάρκα το γιορτάζει με τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης η οποία ονομάζεται 30th Anniversary και θα παραχθεί σε περιορισμένη ποσότητα.

SEAT Leon

Σύμφωνα με τη SEAT υπάρχει ένα κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Leon και στον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο των 9.288 χλμ., ο οποίος κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916, ενώ φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ.