Είστε εδώ

Test Drive

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech EAT6: Περισσότερη άνεση με αυτόματο κιβώτιο

του Γιώργου Ψαρρά

Η άνεση είναι λέξη συνώνυμη με τη Citroen, ενώ όταν μιλάμε για το C4 Cactus με αυτόματο κιβώτιο μπαίνει στον υπερθετικό βαθμό.

Ο λόγος για το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6 των 6 σχέσεων, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με το γνωστό βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech των 110 ίππων (5.500 σ.α.λ.).

Πρόκειται για την εναλλακτική λύση στο μηχανικό κιβώτιο των επίσης 6 σχέσεων, ενώ προτείνεται σε όσους επιθυμούν πιο ξεκούραστη οδήγηση, ειδικά εντός της πόλης. Η λειτουργία του εν λόγω αυτόματου κιβωτίου μας ικανοποίησε, καθώς πραγματοποιούσε ομαλά και έγκαιρα τις αλλαγές σχέσεων, ενώ προσφέρει και χειροκίνητη χρήση.

Αν προσέξετε τη σχετική φωτογραφία στη βάση του επιλογέα υπάρχει ένα κουμπί με την ένδειξη “S” για σπορ λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, καθώς με το πάτημα του οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται ψηλότερα, ωστόσο στην πράξη δε γίνονται αντιληπτές μεγάλες διαφορές στην κλιμάκωση.

Τώρα σε σύγκριση με το μηχανικό κιβώτιο οι επιδόσεις με το αυτόματο, όπως είναι λογικό, είναι λίγο πιο υποτονικές. Συγκεκριμένα η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11 δευτ. (αντί για 10,3 δευτ.) και η τελική ταχύτητα είναι 193 χλμ./ώρα (αντί για 196 χλμ./ώρα).

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech πάντως εξακολουθεί να διακρίνεται για την ευκολία που κινεί το γαλλικό crossover, για την άμεση απόκριση του, καθώς η ροπή των 205 Nm εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ., για την απουσία κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων παρότι είναι τρικύλινδρος και για τις ικανοποιητικές ρεπρίζ του ακόμα και στην αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου.

Αναμενόμενη πάντως είναι και η κάπως υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου του βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech με το αυτόματο κιβώτιο, καθώς καταγράψαμε 8,5 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές C02 119 γρ./χλμ., Euro 6.2).

Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή μας η άνεση είναι το ατού της Citroen κάτι που το αντιλαμβάνεσαι όχι μόνο από τα νέα φαρδιά και μαλακά εμπρός καθίσματα (Advanced Cushion Seat) που θυμίζουν πολυθρόνες, αλλά και από τη νέα ανάρτηση (Progressive Hydraulic Cushions) που ξέρει πολύ καλά πως να «φιμώνει» τις αναταράξεις από τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αντιληπτές αλλά όχι ανησυχητικές, εκτός βέβαια και αν το παρακάνεις, ενώ τα φρένα με δίσκους εμπρός-πίσω αποπνέουν αίσθημα ασφάλειας. Το τιμόνι αν και ελαφρύ δεν χάνει σε αίσθηση, παίρνοντας καλό βαθμό.

Η τιμή του C4 Cactus με το βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech των 110 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT6 διαμορφώνεται στην έκδοση Feel στα 19.850 ευρώ.

Απευθύνεται σε όσους έχουν γοητευτεί από το ξεχωριστό στυλ του C4 Cactus, θέλουν να αναδείξουν με το αυτόματο κιβώτιο στο μέγιστο την άνεση που προσφέρει συνολικά το μοντέλο, αναζητούν ικανοποιητικούς χώρους και ένα οικονομικό σχετικά βενζινοκινητήρα με επαρκή δύναμη, προσπερνώντας το άνοιγμα των πίσω ανακλινόμενων παραθύρων.

Σχετικά άρθρα

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες στο στρατηγικό πλάνο ονόματι “Strategy 2025” που έχει καταρτίσει η Skoda είναι η διεθνοποίηση της τσέχικης εταιρείας και η επέκταση της σε νέες αγορές.