Είστε εδώ

Test Drive

Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Με το δυνατότερο πετρελαιοκινητήρα

του Γιώργου Ψαρρά

Το επόμενο στάδιο γνωριμίας μας με τo νέο Citroen C3 Aircross προέβλεπε ότι και πάλι θα υπήρχε κάτω από το καπό του ο 1.6 BlueHDi πετρελαιοκινητήρας, ωστόσο αυτή τη φορά με 120 ίππους, αφού έχουμε πάρει «γεύση» από τους 100 ίππους.

Η σχεδιαστική συγγένεια του μικρότερου C3 με το νέο C3 Aircross είναι κάτι παραπάνω εμφανής. Στην πραγματικότητα πρόκειται για τη διογκωμένη crossover έκδοση του αστικού C3 από το οποίο είναι 20 χλστ. πιο ψηλό (178 χλστ. απόσταση από το έδαφος).

Μιλώντας με αριθμούς το C3 Aircross έχει μήκος 4.154 χλστ., πλάτος 1.824 χλστ. και ύψος 1.597 χλστ. Οι καμπύλες κυρίως στο πίσω τμήμα και το μυώδες παρουσιαστικό του το κάνουν να ξεχωρίζει στο δρόμο.

Μαύρο προστατευτικό πλαστικό καλύπτει περιμητρικά το αμάξωμα., ενώ εμπρός-πίσω διαθέτει ποδιές. Κοιτώντας το προφίλ του παρατηρούμε ότι εδώ απουσιάζουν οι θύλακες αέρα (τα airbumps), ωστόσο διαθέτει μαύρες ράγες οροφής.

Βλέποντας κανείς τη φωτογραφία από το εσωτερικό του C3 Aircross μπορεί να μπερδευτεί και να νομίζει ότι πρόκειται για το C3, καθώς είναι σχεδόν ίδια.

Αρχικά η πρώτη διαφορά που αντιλαμβάνεσαι, πέρα από το χειρόφρενο αεροπορικού τύπου, είναι η θέση οδήγησης, η οποία είναι ψηλότερα τοποθετημένη και προσφέρει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα. Σε αυτό συμβάλουν και οι μεγάλες γυάλινες πλευρικές επιφάνειες. Στους αεραγωγούς υπάρχουν λευκές πινελιές ασορτί με το χρώμα του αμαξώματος.

Κοινός παρονομαστής με το C3 είναι τα φαρδιά και άνετα εμπρός καθίσματα, η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών και η χρήση σκληρών πλαστικών. Οι πίσω επιβάτες θα εκτιμήσουν τον αρκετό «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή, ενώ θα μείνουν ικανοποιημένοι με το χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.604 χλστ.).

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 410 έως 520 λίτρα ανάλογα με τη διαρρύθμιση των πίσω συρόμενων καθισμάτων, ενώ έχει φαρδύ άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Κάτω από το δάπεδο του βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης, η οποία σίγουρα είναι προτιμότερη από το κιτ επισκευής ελαστικού…

Πνοή στο συγκεκριμένο C3 Aircross δίνει ο turbo πετρελαιοκινητήρας 1.6 λίτρων BlueHDi, στην ισχυρότερη μάλιστα έκδοση του που αποδίδει 120 ίππους, καθώς διατίθεται και με 100 ίππους, όπως προαναφέραμε.

Τα χαρακτηριστικά του είναι ο κάπως τραχύς ήχος του, τον οποίο ακούς κυρίως αν είσαι εκτός της καμπίνας των επιβατών, το σθένος του καθώς κινεί με χαρακτηριστική άνεση το C3 Aircross και ότι δεν αργεί, για τα δεδομένα πάντα, να πιάσει πιο γρήγορους ρυθμούς (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα).

Στο τελευταίο συμβάλει και η γενναία σε ποσότητα ροπή των 300 Nm, η οποία δηλώνει παρούσα από τις 1.750 σ.α.λ. Σωστή είναι και η κλιμάκωση του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου που συνοδεύει τον πετρελαιοκινητήρα, καθώς δεν του αφήνει μεγάλα περιθώρια να «κρεμάει». Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, αυτή δε ξέφυγε από τα 6,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 107 γρ./χλμ.).

Στο δρόμο το C3 Aircross δε σου αφήνει αμφιβολία για το βασικό προσανατολισμό του, ο οποίος είναι η άνεση, καθώς η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει μαλακή ρύθμιση.

Αυτό έχει φυσικά ως αποτέλεσμα την εμφάνιση εντονότερων κλίσεων στις στροφές, ωστόσο γενικότερα το C3 Aircross συμπεριφέρεται σχεδόν πάντα ουδέτερα, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Το τιμόνι με μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση, ρυθμίζεται όχι μόνο καθ ύψος, αλλά και τηλεσκοπικά, είναι ελαφρύ στις μανούβρες εντός της πόλης, ενώ από πλευράς πληροφόρησης δε μειονεκτεί, απλά θα το θέλαμε λίγο πιο σαφές στις περιστροφές του κυρίως.

Όπως και στο C3 μας άρεσαν τα δυνατά φρένα που «πιάνουν» ψηλά (δίσκοι εμπρός-πίσω).   

Με δυο λόγια το C3 Aircross είναι το C3 του οικογενειάρχη, καθώς από το μικρότερο μοντέλο της Citroen διαφέρει κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους που προσφέρει. Με το συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων στην έκδοση Feel κοστίζει 19.990 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η Γαλλία επέστρεψε μετά από 10 χρόνια στο αγωνιστικό καλεντάρι της Formula 1 και το έκανε με έναν αγώνα ο οποίος χάρη στην επεισοδιακή εκκίνηση μας κράτησε το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια και μας προσέφερε πάρα πολλές προσπεράσεις.

Ράλι Ιπρ

Τον αγώνα της πατρίδας τους τίμησαν οι Νεβίλ-Γκιλσούλ και οδηγώντας το Hyundai i20 R5 στα χρώματα της Βελγικής αντιπροσωπείας κέρδισαν το ράλι Ιπρ. Το εργοστασιακό πλήρωμα της Hyundai Motorsport «έγραψαν» τους ταχύτερους χρόνους στις 15 από τις 23 Ειδικές Διαδρομές .

Pirelli P Zero Velo

Στο πλαίσιο του Γαλλικού Γκραν Πρι, η Pirelli παρουσίασε το καινούργιο ελαστικό για το αγωνιστικό ποδήλατο, το P Zero Velo. Ένα ελαστικό που για την εξέλιξή του συμπληρώθηκε ένας κύκλος δύο χρόνων. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η πίστα του Λε Καστελέ, εκεί όπου διεξάγεται το Γαλλικό Γκραν Πρι στις 24 Ιουνίου,  είναι από τις πιο τεχνικές, καθώς συνδυάζει υψηλές ταχύτητες με διαρκή εναλλαγή στροφών. 

Η τελική ταχύτητα στην πίστα των 5.861 χλμ. με τις 15 στροφές θα ξεπεράσει τα 330 χλμ. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Αν και διαξάγεται πρώτη φορά το Γαλλικό Γκραν Πρι με αυτών των κανονισμών μονοθέσια της Formula 1, εντούτοις από τις δοκιμές προέκυψαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Rotax MAX Challenge

Στη Θεσσαλονίκη και στη πίστα «Drive Park» συνεχίστηκε ο 2ος γύρος του θεσμού Rotax MAX Challenge  Το εγχείρημα της Rotax Hellas να «ανεβάσει» αγώνα του επάθλου της στη Θεσσαλονίκη ύστερα από 10 χρόνια, έστησε στο grid 34 συμμετοχές. 

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Skoda

Ο καταμερισμός σημαντικών αρμοδιοτήτων στον Όμιλο Volkswagen επεκτείνεται και στη Skoda.

Γκραν Πρι Γαλλίας - FP3

Η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα Paul Ricard όπου γίνεται το Γκραν Πρι Γαλλίας μας επιφύλασσε μια αρνητική έκπληξη καθώς η βροχή περιόρισε κατά πολύ τους γύρους των οδηγών.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Παραδοσιακά οι οδηγοί μετά τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής έχουν μια συνάντηση με τους τεχνικούς της FIA στην οποία εκφράζουν τα θέματα που κατά καιρούς τους απασχολούν.