Είστε εδώ

Test Drive

Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Με το δυνατότερο πετρελαιοκινητήρα

του Γιώργου Ψαρρά

Το επόμενο στάδιο γνωριμίας μας με τo νέο Citroen C3 Aircross προέβλεπε ότι και πάλι θα υπήρχε κάτω από το καπό του ο 1.6 BlueHDi πετρελαιοκινητήρας, ωστόσο αυτή τη φορά με 120 ίππους, αφού έχουμε πάρει «γεύση» από τους 100 ίππους.

Η σχεδιαστική συγγένεια του μικρότερου C3 με το νέο C3 Aircross είναι κάτι παραπάνω εμφανής. Στην πραγματικότητα πρόκειται για τη διογκωμένη crossover έκδοση του αστικού C3 από το οποίο είναι 20 χλστ. πιο ψηλό (178 χλστ. απόσταση από το έδαφος).

Μιλώντας με αριθμούς το C3 Aircross έχει μήκος 4.154 χλστ., πλάτος 1.824 χλστ. και ύψος 1.597 χλστ. Οι καμπύλες κυρίως στο πίσω τμήμα και το μυώδες παρουσιαστικό του το κάνουν να ξεχωρίζει στο δρόμο.

Μαύρο προστατευτικό πλαστικό καλύπτει περιμητρικά το αμάξωμα., ενώ εμπρός-πίσω διαθέτει ποδιές. Κοιτώντας το προφίλ του παρατηρούμε ότι εδώ απουσιάζουν οι θύλακες αέρα (τα airbumps), ωστόσο διαθέτει μαύρες ράγες οροφής.

Βλέποντας κανείς τη φωτογραφία από το εσωτερικό του C3 Aircross μπορεί να μπερδευτεί και να νομίζει ότι πρόκειται για το C3, καθώς είναι σχεδόν ίδια.

Αρχικά η πρώτη διαφορά που αντιλαμβάνεσαι, πέρα από το χειρόφρενο αεροπορικού τύπου, είναι η θέση οδήγησης, η οποία είναι ψηλότερα τοποθετημένη και προσφέρει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα. Σε αυτό συμβάλουν και οι μεγάλες γυάλινες πλευρικές επιφάνειες. Στους αεραγωγούς υπάρχουν λευκές πινελιές ασορτί με το χρώμα του αμαξώματος.

Κοινός παρονομαστής με το C3 είναι τα φαρδιά και άνετα εμπρός καθίσματα, η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών και η χρήση σκληρών πλαστικών. Οι πίσω επιβάτες θα εκτιμήσουν τον αρκετό «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή, ενώ θα μείνουν ικανοποιημένοι με το χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.604 χλστ.).

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 410 έως 520 λίτρα ανάλογα με τη διαρρύθμιση των πίσω συρόμενων καθισμάτων, ενώ έχει φαρδύ άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Κάτω από το δάπεδο του βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης, η οποία σίγουρα είναι προτιμότερη από το κιτ επισκευής ελαστικού…

Πνοή στο συγκεκριμένο C3 Aircross δίνει ο turbo πετρελαιοκινητήρας 1.6 λίτρων BlueHDi, στην ισχυρότερη μάλιστα έκδοση του που αποδίδει 120 ίππους, καθώς διατίθεται και με 100 ίππους, όπως προαναφέραμε.

Τα χαρακτηριστικά του είναι ο κάπως τραχύς ήχος του, τον οποίο ακούς κυρίως αν είσαι εκτός της καμπίνας των επιβατών, το σθένος του καθώς κινεί με χαρακτηριστική άνεση το C3 Aircross και ότι δεν αργεί, για τα δεδομένα πάντα, να πιάσει πιο γρήγορους ρυθμούς (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα).

Στο τελευταίο συμβάλει και η γενναία σε ποσότητα ροπή των 300 Nm, η οποία δηλώνει παρούσα από τις 1.750 σ.α.λ. Σωστή είναι και η κλιμάκωση του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου που συνοδεύει τον πετρελαιοκινητήρα, καθώς δεν του αφήνει μεγάλα περιθώρια να «κρεμάει». Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, αυτή δε ξέφυγε από τα 6,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 107 γρ./χλμ.).

Στο δρόμο το C3 Aircross δε σου αφήνει αμφιβολία για το βασικό προσανατολισμό του, ο οποίος είναι η άνεση, καθώς η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει μαλακή ρύθμιση.

Αυτό έχει φυσικά ως αποτέλεσμα την εμφάνιση εντονότερων κλίσεων στις στροφές, ωστόσο γενικότερα το C3 Aircross συμπεριφέρεται σχεδόν πάντα ουδέτερα, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Το τιμόνι με μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση, ρυθμίζεται όχι μόνο καθ ύψος, αλλά και τηλεσκοπικά, είναι ελαφρύ στις μανούβρες εντός της πόλης, ενώ από πλευράς πληροφόρησης δε μειονεκτεί, απλά θα το θέλαμε λίγο πιο σαφές στις περιστροφές του κυρίως.

Όπως και στο C3 μας άρεσαν τα δυνατά φρένα που «πιάνουν» ψηλά (δίσκοι εμπρός-πίσω).   

Με δυο λόγια το C3 Aircross είναι το C3 του οικογενειάρχη, καθώς από το μικρότερο μοντέλο της Citroen διαφέρει κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους που προσφέρει. Με το συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων στην έκδοση Feel κοστίζει 19.990 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Μίμης Γεωργίτσης

Έφυγε ο κύριος Μίμης των αγώνων, ή «Θωρ» όπως ήταν το ψευδώνυμο του όταν βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού. Από τους πλέον αγαπητούς στο χώρο των αγώνων. Ευγενής, πράος, και πάντα με μεγάλη διάθεση στο να βοηθήσει τους αγωνιζόμενους. 

Μαουρίτσιο Αριβαμπένε

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, δήλωσε ότι αναλαμβάνει προσωπικά όλη την ευθύνη σχετικά με τα λάθη που έχει κάνει η ομάδα τη φετινή σεζόν και την έχουν οδηγήσει στο να είναι δεύτερη τόσο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όσο και σε εκείνο των οδηγών με τον Σεμ

Μαρκ Μαρκέθ

Ο Μαρκ Μαρκέθ σε δηλώσεις του πριν το Γκραν Πρι στην πίστα της Αραγονίας εμφανίστηκε σίγουρος ότι θα καταφέρει να κατακτήσει το πρωτάθλημα οδηγών του 2018 λόγω της πολύ μεγάλης διαφοράς που απολαμβάνει αυτή τη στιγμή στην κατάταξη από τον δεύτερο, Αντρέα Ντοβιτσιόζο.

BMW

Μετά την παρουσίαση της Ζ4 Μ40i First Edition, της πιο ισχυρής από τις εκδόσεις του νέου roadster της BMW, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε τώρα ακόμα τρεις εκδόσεις στο πλαίσιο του Pebble Beach Concours d’Elegance.+

Porsche - Hyundai

Τα head-up displays ή εν συντομία HUD είναι στην αγορά πολλά χρόνια όμως μόλις τον τελευταίο καιρό έχουν αρχίσει να κάνουν δειλά την εμφάνισή τους σε πιο προσιτά μοντέλα ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων το μόνο που κάνουν είναι να μεταφέρουν κάποιες ενδείξεις του πίνακα οργάνων στο παρμπρίζ

Ferrari Monza SP1 και SP2

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης Capital Markets Day που διοργανώνει για να ανακοινώσει τα μελλοντικά σχέδιά της η Ferrari παρουσίασε δύο νέα, ιδιαίτερα μοντέλα τα οποία συνδυάζουν σχεδίαση από το παρελθόν με τεχνολογία του σήμερα.

Mercedes

Η Mercedes - AMG παρουσίασε μετά ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που βλέπαμε φωτογραφίες teaser το νέο μέλος της οικογένειας της A-Class η οποία είναι η πιο γρήγορη μέχρι στιγμής εκδοχή της, την A35 4MATIC.

Seat Tarraco

Στην Αρένα της Ταραγκόνας ο Λόυκα Ντε Μέο, ο δραστήριος αυτός πρόεδρος της Seat που στην κυριολεξία την έχει αναστήσει, μαζί με το επιτελείο του αποκάλυψαν το νέο Tarraco.

Renault - Nissan - Mitsubishi

Μέχρι τώρα ο πιο εύκολος τρόπος για να μεταφέρουμε ένα κομμάτι της εμπειρίας που έχουμε με το κινητό μας, στο αυτοκίνητο, είναι σύνδεση του smartphone με το infotainment μέσω Android Auto ή Apple CarPlay.

Porsche Cayenne Turbo

Όταν οι λέξεις ρεκόρ και Porsche Cayenne Turbo βρίσκονται στην ίδια πρόταση τότε περιμένεις να διαβάσεις για ένα νέο επίτευγμα του γερμανικού SUV.