Είστε εδώ

Test Drive

Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Με το δυνατότερο πετρελαιοκινητήρα

του Γιώργου Ψαρρά

Το επόμενο στάδιο γνωριμίας μας με τo νέο Citroen C3 Aircross προέβλεπε ότι και πάλι θα υπήρχε κάτω από το καπό του ο 1.6 BlueHDi πετρελαιοκινητήρας, ωστόσο αυτή τη φορά με 120 ίππους, αφού έχουμε πάρει «γεύση» από τους 100 ίππους.

Η σχεδιαστική συγγένεια του μικρότερου C3 με το νέο C3 Aircross είναι κάτι παραπάνω εμφανής. Στην πραγματικότητα πρόκειται για τη διογκωμένη crossover έκδοση του αστικού C3 από το οποίο είναι 20 χλστ. πιο ψηλό (178 χλστ. απόσταση από το έδαφος).

Μιλώντας με αριθμούς το C3 Aircross έχει μήκος 4.154 χλστ., πλάτος 1.824 χλστ. και ύψος 1.597 χλστ. Οι καμπύλες κυρίως στο πίσω τμήμα και το μυώδες παρουσιαστικό του το κάνουν να ξεχωρίζει στο δρόμο.

Μαύρο προστατευτικό πλαστικό καλύπτει περιμητρικά το αμάξωμα., ενώ εμπρός-πίσω διαθέτει ποδιές. Κοιτώντας το προφίλ του παρατηρούμε ότι εδώ απουσιάζουν οι θύλακες αέρα (τα airbumps), ωστόσο διαθέτει μαύρες ράγες οροφής.

Βλέποντας κανείς τη φωτογραφία από το εσωτερικό του C3 Aircross μπορεί να μπερδευτεί και να νομίζει ότι πρόκειται για το C3, καθώς είναι σχεδόν ίδια.

Αρχικά η πρώτη διαφορά που αντιλαμβάνεσαι, πέρα από το χειρόφρενο αεροπορικού τύπου, είναι η θέση οδήγησης, η οποία είναι ψηλότερα τοποθετημένη και προσφέρει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα. Σε αυτό συμβάλουν και οι μεγάλες γυάλινες πλευρικές επιφάνειες. Στους αεραγωγούς υπάρχουν λευκές πινελιές ασορτί με το χρώμα του αμαξώματος.

Κοινός παρονομαστής με το C3 είναι τα φαρδιά και άνετα εμπρός καθίσματα, η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών και η χρήση σκληρών πλαστικών. Οι πίσω επιβάτες θα εκτιμήσουν τον αρκετό «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή, ενώ θα μείνουν ικανοποιημένοι με το χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.604 χλστ.).

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 410 έως 520 λίτρα ανάλογα με τη διαρρύθμιση των πίσω συρόμενων καθισμάτων, ενώ έχει φαρδύ άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Κάτω από το δάπεδο του βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης, η οποία σίγουρα είναι προτιμότερη από το κιτ επισκευής ελαστικού…

Πνοή στο συγκεκριμένο C3 Aircross δίνει ο turbo πετρελαιοκινητήρας 1.6 λίτρων BlueHDi, στην ισχυρότερη μάλιστα έκδοση του που αποδίδει 120 ίππους, καθώς διατίθεται και με 100 ίππους, όπως προαναφέραμε.

Τα χαρακτηριστικά του είναι ο κάπως τραχύς ήχος του, τον οποίο ακούς κυρίως αν είσαι εκτός της καμπίνας των επιβατών, το σθένος του καθώς κινεί με χαρακτηριστική άνεση το C3 Aircross και ότι δεν αργεί, για τα δεδομένα πάντα, να πιάσει πιο γρήγορους ρυθμούς (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα).

Στο τελευταίο συμβάλει και η γενναία σε ποσότητα ροπή των 300 Nm, η οποία δηλώνει παρούσα από τις 1.750 σ.α.λ. Σωστή είναι και η κλιμάκωση του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου που συνοδεύει τον πετρελαιοκινητήρα, καθώς δεν του αφήνει μεγάλα περιθώρια να «κρεμάει». Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, αυτή δε ξέφυγε από τα 6,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 107 γρ./χλμ.).

Στο δρόμο το C3 Aircross δε σου αφήνει αμφιβολία για το βασικό προσανατολισμό του, ο οποίος είναι η άνεση, καθώς η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει μαλακή ρύθμιση.

Αυτό έχει φυσικά ως αποτέλεσμα την εμφάνιση εντονότερων κλίσεων στις στροφές, ωστόσο γενικότερα το C3 Aircross συμπεριφέρεται σχεδόν πάντα ουδέτερα, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Το τιμόνι με μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση, ρυθμίζεται όχι μόνο καθ ύψος, αλλά και τηλεσκοπικά, είναι ελαφρύ στις μανούβρες εντός της πόλης, ενώ από πλευράς πληροφόρησης δε μειονεκτεί, απλά θα το θέλαμε λίγο πιο σαφές στις περιστροφές του κυρίως.

Όπως και στο C3 μας άρεσαν τα δυνατά φρένα που «πιάνουν» ψηλά (δίσκοι εμπρός-πίσω).   

Με δυο λόγια το C3 Aircross είναι το C3 του οικογενειάρχη, καθώς από το μικρότερο μοντέλο της Citroen διαφέρει κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους που προσφέρει. Με το συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων στην έκδοση Feel κοστίζει 19.990 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Πίστα Βαρκελώνης - 2η μέρα

Οι κόκκινες βολίδες από το Μαρανέλο ήταν οι ταχύτερες και στη 2η μέρα των επίσημων δοκιμών, αλλά με τον Μονεγάσκο Λεκλέρκ στο κόκπιτ της Ferrari SF90, αντί του Φέτελ. 

Jaguar E-Type

Τα σύγχρονα μοντέλα, όπως η Jaguar E-Type, διαθέτουν πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων, τα οποία μαθαίνουν τις συνήθειες των οδηγών τους όσο αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ράλι Σουηδίας

Η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του jwrc με τα Ford Fiesta R2.

Τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούν κινητήρα ενός λίτρου τεχνολογίας EcoBoost απόδοσης 200 ίππων. Συνδυάζεται με κιβώτιο της Sadev 5 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Το μέλλον της Formula 1 έχει πάρει το δρόμο της τυποποίησης των τμημάτων.

Χειμερινές δοκιμές

Οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα, με το μεσημεριανό διάλειμμα να βρίσκει και πάλι τη Ferrari στην κορυφή με τον Σαρλ Λεκλέρκ πίσω από το τιμόνι.

Από το Λε Μαν στο πικάπ σας

Η Porsche αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια σειρά δίσκων βινυλίου στην οποία θα αναλύονται οι 19 νίκες που έχει πετύχει στον πιο διάσημο αγώνα αντοχής, τις 24 ώρες του Λε Μαν.

SEAT

Ήδη τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, συμβάλουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Lamborghini

Από τη στιγμή που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, αναπόφευκτα το ίδιο θα συμβεί και με μάρκες που ειδικεύονται στην κατασκευή εξωτικών supercars όπως είναι η Lamborghini.

Subaru

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι επισκεφτούν το περίπτερο της Subaru στο φετινό 89ο Σαλόνι της Γενεύης δε θα βαρεθούν.

Αυτό διότι η ιαπωνική εταιρεία στην ελβετική πόλη, πέρα από δυο ηλεκτρικά μοντέλα τεχνολογίας e-BOXER, θα παρουσιάσει και το νέο Viziv Adrenaline Concept.

Apple

Ολοένα και περισσότεροι χρήστες εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουν αρκετά κινητά μέσω των οποίων αναγνωρίζουν τον κάτοχό τους και ξεκλειδώνουν.