Είστε εδώ

Test Drive

BMW X1 sDrive 16d: Ο βασικός πετρελαιοκινητήρας με αυτόματο κιβώτιο

του Γιώργου Ψαρρά

Μπορεί να γίνει πιο απολαυστική η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της BMW X1; Η απάντηση είναι ναι, όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic των 7 σχέσεων.

Υπενθυμίζουμε ότι έχουμε γνωρίσει την X1 sDrive 16d και με το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, το οποίο έχει σωστή κλιμάκωση, ενώ τα κουμπώματα του έρχονταν με σιγουριά και χωρίς κόπο.

Στην προκειμένη περίπτωση όμως το αυτόματο κιβώτιο έρχεται να ανεβάσει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη της άνεσης, εκτελώντας γρήγορα και ανεπαίσθητα τις αλλαγές των σχέσεων με βελούδινο τρόπο.

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 116 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.750-2.250 σ.α.λ.). Σου δημιουργεί την απορία αν όντως είναι τρικύλινδρος, καθώς αυτό σε καμιά περίπτωση δεν προδίδεται με κραδασμούς ή θορύβους.

Πόσο επηρεάζει όμως το αυτόματο κιβώτιο τις επιδόσεις σε σύγκριση με το χειροκίνητο; Ελάχιστα καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,5 δευτ. αντί για 11,1 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα παραμένει σταθερή στα 190 χλμ./ώρα. Λίγο πιο πάνω βρίσκονται οι εκπομπές C02 στα 114 γρ./χλμ., ενώ με το μηχανικό κιβώτιο είναι 104 γρ./χλμ.

Από πλευράς μέσης κατανάλωσης τώρα είδαμε μέχρι 7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,3 λίτρα/100 χλμ.), ενώ με το μηχανικό κιβώτιο είχαμε καταγράψει έως 7,6 λίτρα/100 χλμ.

Αυτό που διαπιστώνουμε για ακόμα μια φορά είναι ότι ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας κινεί με ιδιαίτερη αξιοπρέπεια την X1 παρά την όχι και τόσο μεγάλη του ισχύ, καθώς μόνο στις υψηλότερες στροφές πέφτουν λίγο οι τόνοι, ενώ στις χαμηλότερες είναι αρκετά πρόθυμος, χάρη στη ροπή που εμφανίζεται αρκετά νωρίς.

Ένα από τα δυνατά σημεία της X1, όπως και σε κάθε BMW άλλωστε, είναι η αίσθηση του τιμονιού, το οποίο έχει πάντα το σωστό βάρος και δε χάνει καθόλου σε ακρίβεια. Ως προσθιοκίνητη η X1 δεν έχει στα πλάνα της την κατάκτηση δύσβατων χωματόδρομων αν και με απόσταση 183 χλστ. από το έδαφος μπορεί να αποχωριστεί προσεκτικά την άσφαλτο.

Από το διακόπτη του Driving Experience Control ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα στα προγράμματα Comfort/Sport/Eco Pro, ενώ γίνονται άμεσα αντιληπτές οι διαφορές στην απόκριση του γκαζιού και στο σύστημα διεύθυνσης.

Εντός της X1 χαίρεσαι τη θέση οδήγησης που προσφέρει καλή ορατότητα, ενώ την οδηγοκεντρική της φιλοσοφία σου δείχνει η κεντρική κονσόλα που είναι ελαφρώς στραμμένη προς τα αριστερά. Το δεξί χέρι χειρίζεται με ευκολία το περιστροφικό στρογγυλό χειριστήριο i-Drive Touch αλλάζοντας τις ενδείξεις στο κάπως πολύπλοκο μενού της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης.

H ποιότητα των μαλακών πλαστικών και των υλικών γενικότερα ανταποκρίνονται στα υψηλά πρότυπα της βαυαρικής εταιρίας. Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, ενώ οι επιβάτες τους έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.670 χλστ.). Ο χώρος αποσκευών προσφέρει από 505 έως 1.550 λίτρα.

Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic η τιμή της X1 sDrive 16d ανεβαίνει κατά 1.730 ευρώ και διαμορφώνεται στα 36.900 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Αudi-Porsche

Το ταξίδι του πλοίου “Grande America” , τύπου cargo κατασκευής 1997, δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του καθώς βυθίστηκε κοντά στις γαλλικές ακτές λόγω πυρκαγιάς.

Alfa Romeo

Κατά τη διάρκεια των τριημέρων της Formula 1 βλέπουμε τα μονοθέσια να τρέχουν από τις διάφορες κάμερες που είναι τοποθετημένες στην πίστα ενώ υπάρχουν και οι onboard λήψεις που μας μεταφέρουν πιο κοντά στη δράση.

Skoda

Τα οχήματα της Skoda δεν εξυπηρετούσαν μόνο τη μεταφορά επιβατών, αλλά και ασθενών, καθώς πολλά χρόνια πριν η τσέχικη εταιρεία κατασκεύαζε και ασθενοφόρα.

Ηνωμένες Πολιτείες

Μπορεί στη χώρα μας ο καιρός να έχει γίνει ανοιξιάτικος όμως στο Κολοράντο των Ηνωμένων Πολιτειών ακόμα και την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν έντονες χιονοπτώσεις οι οποίες είχαν επιπτώσεις και στις μετακινήσεις.

Lotus

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονη φημολογία ότι η Lotus ετοιμάζει ένα νέο hypercar σε συνεργασία με τη Williams και συγκεκριμένα το τμήμα προηγμένης μηχανικής των Βρετανών (Advanced Engineering).

Bugatti

Τίτλοι τέλους με χαμόγελα και ικανοποίηση πέφτουν στη συνεργασία της Bugatti με την πολυτελή ελβετική εταιρεία κατασκευής ρολογιών Parmigiani Fleurier.

Fiat

Η Fiat μέχρι τώρα είχε μείνει πίσω στην κούρσα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού είχε δημιουργήσει μόνο μία ηλεκτρική έκδοση του 500 η οποία με τη χαμηλή της αυτονομία δεν έβαλε ποτέ δύσκολα στον ανταγωνισμό.

Bentley

Κυριολεκτικά βουτιά στην ιστορία των χωρών του Αραβικού Κόλπου έκανε το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner της Bentley.

Porsche

Σίγουρα η οδήγηση μιας Porsche είναι μοναδική εμπειρία, ωστόσο η γερμανική εταιρεία των supercars επιθυμεί και η απόκτηση τους να γίνεται με ξεχωριστό τρόπο.

Pirelli

Στην ειδική εκδήλωση της BMW στη χώρα μας με την ονομασία “X Passion” όπου η γερμανική εταιρία είχε παρατάξει όλη τη σειρά των SUV, X1,X2,X3,X4,X5, τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων ήταν Pirelli.