Είστε εδώ

Test Drive

BMW X1 sDrive 16d: Ο βασικός πετρελαιοκινητήρας με αυτόματο κιβώτιο

του Γιώργου Ψαρρά

Μπορεί να γίνει πιο απολαυστική η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της BMW X1; Η απάντηση είναι ναι, όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic των 7 σχέσεων.

Υπενθυμίζουμε ότι έχουμε γνωρίσει την X1 sDrive 16d και με το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, το οποίο έχει σωστή κλιμάκωση, ενώ τα κουμπώματα του έρχονταν με σιγουριά και χωρίς κόπο.

Στην προκειμένη περίπτωση όμως το αυτόματο κιβώτιο έρχεται να ανεβάσει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη της άνεσης, εκτελώντας γρήγορα και ανεπαίσθητα τις αλλαγές των σχέσεων με βελούδινο τρόπο.

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 116 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.750-2.250 σ.α.λ.). Σου δημιουργεί την απορία αν όντως είναι τρικύλινδρος, καθώς αυτό σε καμιά περίπτωση δεν προδίδεται με κραδασμούς ή θορύβους.

Πόσο επηρεάζει όμως το αυτόματο κιβώτιο τις επιδόσεις σε σύγκριση με το χειροκίνητο; Ελάχιστα καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,5 δευτ. αντί για 11,1 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα παραμένει σταθερή στα 190 χλμ./ώρα. Λίγο πιο πάνω βρίσκονται οι εκπομπές C02 στα 114 γρ./χλμ., ενώ με το μηχανικό κιβώτιο είναι 104 γρ./χλμ.

Από πλευράς μέσης κατανάλωσης τώρα είδαμε μέχρι 7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,3 λίτρα/100 χλμ.), ενώ με το μηχανικό κιβώτιο είχαμε καταγράψει έως 7,6 λίτρα/100 χλμ.

Αυτό που διαπιστώνουμε για ακόμα μια φορά είναι ότι ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας κινεί με ιδιαίτερη αξιοπρέπεια την X1 παρά την όχι και τόσο μεγάλη του ισχύ, καθώς μόνο στις υψηλότερες στροφές πέφτουν λίγο οι τόνοι, ενώ στις χαμηλότερες είναι αρκετά πρόθυμος, χάρη στη ροπή που εμφανίζεται αρκετά νωρίς.

Ένα από τα δυνατά σημεία της X1, όπως και σε κάθε BMW άλλωστε, είναι η αίσθηση του τιμονιού, το οποίο έχει πάντα το σωστό βάρος και δε χάνει καθόλου σε ακρίβεια. Ως προσθιοκίνητη η X1 δεν έχει στα πλάνα της την κατάκτηση δύσβατων χωματόδρομων αν και με απόσταση 183 χλστ. από το έδαφος μπορεί να αποχωριστεί προσεκτικά την άσφαλτο.

Από το διακόπτη του Driving Experience Control ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα στα προγράμματα Comfort/Sport/Eco Pro, ενώ γίνονται άμεσα αντιληπτές οι διαφορές στην απόκριση του γκαζιού και στο σύστημα διεύθυνσης.

Εντός της X1 χαίρεσαι τη θέση οδήγησης που προσφέρει καλή ορατότητα, ενώ την οδηγοκεντρική της φιλοσοφία σου δείχνει η κεντρική κονσόλα που είναι ελαφρώς στραμμένη προς τα αριστερά. Το δεξί χέρι χειρίζεται με ευκολία το περιστροφικό στρογγυλό χειριστήριο i-Drive Touch αλλάζοντας τις ενδείξεις στο κάπως πολύπλοκο μενού της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης.

H ποιότητα των μαλακών πλαστικών και των υλικών γενικότερα ανταποκρίνονται στα υψηλά πρότυπα της βαυαρικής εταιρίας. Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, ενώ οι επιβάτες τους έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.670 χλστ.). Ο χώρος αποσκευών προσφέρει από 505 έως 1.550 λίτρα.

Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic η τιμή της X1 sDrive 16d ανεβαίνει κατά 1.730 ευρώ και διαμορφώνεται στα 36.900 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.