Είστε εδώ

Test Drive

BMW X1 sDrive 16d: Ο βασικός πετρελαιοκινητήρας με αυτόματο κιβώτιο

του Γιώργου Ψαρρά

Μπορεί να γίνει πιο απολαυστική η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της BMW X1; Η απάντηση είναι ναι, όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic των 7 σχέσεων.

Υπενθυμίζουμε ότι έχουμε γνωρίσει την X1 sDrive 16d και με το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, το οποίο έχει σωστή κλιμάκωση, ενώ τα κουμπώματα του έρχονταν με σιγουριά και χωρίς κόπο.

Στην προκειμένη περίπτωση όμως το αυτόματο κιβώτιο έρχεται να ανεβάσει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη της άνεσης, εκτελώντας γρήγορα και ανεπαίσθητα τις αλλαγές των σχέσεων με βελούδινο τρόπο.

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 116 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.750-2.250 σ.α.λ.). Σου δημιουργεί την απορία αν όντως είναι τρικύλινδρος, καθώς αυτό σε καμιά περίπτωση δεν προδίδεται με κραδασμούς ή θορύβους.

Πόσο επηρεάζει όμως το αυτόματο κιβώτιο τις επιδόσεις σε σύγκριση με το χειροκίνητο; Ελάχιστα καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,5 δευτ. αντί για 11,1 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα παραμένει σταθερή στα 190 χλμ./ώρα. Λίγο πιο πάνω βρίσκονται οι εκπομπές C02 στα 114 γρ./χλμ., ενώ με το μηχανικό κιβώτιο είναι 104 γρ./χλμ.

Από πλευράς μέσης κατανάλωσης τώρα είδαμε μέχρι 7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,3 λίτρα/100 χλμ.), ενώ με το μηχανικό κιβώτιο είχαμε καταγράψει έως 7,6 λίτρα/100 χλμ.

Αυτό που διαπιστώνουμε για ακόμα μια φορά είναι ότι ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας κινεί με ιδιαίτερη αξιοπρέπεια την X1 παρά την όχι και τόσο μεγάλη του ισχύ, καθώς μόνο στις υψηλότερες στροφές πέφτουν λίγο οι τόνοι, ενώ στις χαμηλότερες είναι αρκετά πρόθυμος, χάρη στη ροπή που εμφανίζεται αρκετά νωρίς.

Ένα από τα δυνατά σημεία της X1, όπως και σε κάθε BMW άλλωστε, είναι η αίσθηση του τιμονιού, το οποίο έχει πάντα το σωστό βάρος και δε χάνει καθόλου σε ακρίβεια. Ως προσθιοκίνητη η X1 δεν έχει στα πλάνα της την κατάκτηση δύσβατων χωματόδρομων αν και με απόσταση 183 χλστ. από το έδαφος μπορεί να αποχωριστεί προσεκτικά την άσφαλτο.

Από το διακόπτη του Driving Experience Control ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα στα προγράμματα Comfort/Sport/Eco Pro, ενώ γίνονται άμεσα αντιληπτές οι διαφορές στην απόκριση του γκαζιού και στο σύστημα διεύθυνσης.

Εντός της X1 χαίρεσαι τη θέση οδήγησης που προσφέρει καλή ορατότητα, ενώ την οδηγοκεντρική της φιλοσοφία σου δείχνει η κεντρική κονσόλα που είναι ελαφρώς στραμμένη προς τα αριστερά. Το δεξί χέρι χειρίζεται με ευκολία το περιστροφικό στρογγυλό χειριστήριο i-Drive Touch αλλάζοντας τις ενδείξεις στο κάπως πολύπλοκο μενού της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης.

H ποιότητα των μαλακών πλαστικών και των υλικών γενικότερα ανταποκρίνονται στα υψηλά πρότυπα της βαυαρικής εταιρίας. Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, ενώ οι επιβάτες τους έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.670 χλστ.). Ο χώρος αποσκευών προσφέρει από 505 έως 1.550 λίτρα.

Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic η τιμή της X1 sDrive 16d ανεβαίνει κατά 1.730 ευρώ και διαμορφώνεται στα 36.900 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Η στιγμή που θα ανοίξει η αυλαία για τις 14 φετινές παραστάσεις του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι φτάνει.

Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου, από την πόλη Γκαπ και όχι μπροστά από το Casino του Μόντε Κάρλο, δίνεται η εκκίνηση του ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτος γύρος της σεζόν.

Hyundai i20 WRC

Τους προβολείς Laser τους πρωτοχρησιμοποίησε η M-Sport στα Ford Fiesta WRC, με τον Οζιέ να δηλώνει την πολύ άσπρη δέσμη που εκπέμπουν.

Στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο όπως προκύπτει από τις δοκιμές τα Hyundai i20 WRC θα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν την επιλογή της M-Sport.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.