Είστε εδώ

Test Drive

Αudi Q2 1.6 TDI : Σε διαφορετική βάση

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το Q2, το νέο premium compact SUV της Audi δεν αποτελεί μόνο ένα διαφορετικό μοντέλο στην οικογένεια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αποτελεί και κάτι το διαφορετικό ως μοντέλο στα στελέχη της Kosmocar που διαχειρίζονται τις τύχες της Audi στη χώρα μας.

Λάμπουν όταν μιλούν για αυτό το μοντέλο, η προσέγγιση τους είναι διαφορετική για το Audi Q2 και αυτό γίνεται αντιληπτό από την κουβέντα που έχεις μαζί τους.

Δεν έχουν άδικο, καθώς το πιο μικρό μοντέλο στη γκάμα “Q” έρχεται με αέρα διαφορετικό, ακόμα και από το ίδιο το εργοστάσιο.

Μπορεί να είναι χτισμένο στη πλατφόρμα MQB (όπως εξάλλου όλα τα σύγχρονα μοντέλα του Ομίλου), το εσωτερικό να θυμίζει το ανανεωμένο Α3, αλλά αυτό δεν σημαίνει απολύτως τίποτα, καθώς το Q2 τοποθετείται στην αντίπερα όχθη από όλα τα μοντέλα της Audi, καθώς εισάγει το νέο σχεδιαστικό ύφος της εταιρίας, αλλά και ένα πιο σπορ-off-road ύφος.

Ένα στυλ που «μιλάει» με πολλές ακμές, γωνίες, με μια διαφορετική γραμμή οροφής, όπου μεταξύ των παραθύρων των πίσω επιβατών και το κρύσταλλο της πόρτας των αποσκευών παρεμβάλλεται ένα διακοσμητικό στοιχείο διαφορετικού χρώματος (μαύρο στην προκειμένη περίπτωση) που σε συνδυασμό με τα σκουρόχρωμα περιμετρικά προστατευτικά του αμαξώματος (βρίσκονται χαμηλά στο αμάξωμα) προσθέτουν στο ύφος του premium SUV.

Σε εντελώς διαφορετική γραμμή «κινείται» η μάσκα όπως και η θέση για τους αεραγωγούς στις άκρες του μπροστινού προφυλακτήρα όπου εκεί θα τοποθετηθούν οι προβολείς ομίχλης στις γρήγορες εκδόσεις Q2 RS, που αναμένονται…

Στα άκρα βρίσκονται και οι τροχοί, μειώνοντας έτσι στο ελάχιστο τους προβόλους των φτερών, ώστε να υπάρχει πλήρης εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου (μεταξόνιο 2.601 χλστ.).

Το εσωτερικό μπορεί να θυμίζει Α3, αλλά με την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτή η ποιότητα, ενώ αν «ασχοληθείς» περισσότερο παρατηρείς ότι η συναρμογή των υλικών είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Σε κερδίζει η θέση οδήγησης που νομίζεις ότι έχει φτιαχτεί στα δικά σου -ακριβώς- μέτρα, ενώ το δερμάτινο τιμόνι φέρει το σωστό πάχος με τον επιλογέα να βρίσκεται σε εργονομική θέση.

Την πρώτη επαφή στη χώρα μας με το νέο Audi Q2 την είχαμε με την έκδοση TDI με τον πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ. εκ. απόδοσης 116 ίππων με ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500-3.250 σ.α.λ. που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων μεταδίδοντας την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Ο κινητήρας κινεί ικανοποιητικά το αυτοκίνητο και δεν έδειξε κάπου να «κομπιάζει».

Σημαντικό ρόλο παίζει και το σωστό «γρανάζωμα» του κιβωτίου, που ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το αυτοκίνητο «κινείται» έχοντας τρομερή απόκριση.

Eυχάριστη έκπληξη είναι το τιμόνι. Δεν θα είναι υπερβολή να πούμε ότι είναι το καλύτερο τιμόνι που έχουμε οδηγήσει σε Audi ευρείας παραγωγής.

Εντυπωσιάζει επίσης από την ποιότητα κύλισης και από το πόσο σταθερά κινείται στα εθνικά οδικά δίκτυα.

Επίσης παρά το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (γύρω στα 20 εκ.) στρίβει με τη «φόρα» δείχνοντας το πόσο συμπαγής είναι η κατασκευή, τη σωστή λειτουργία της ανάρτησης σε σπορ ύφος, ενώ για τα φρένα παρά το γεγονός ότι ανεβοκατεβαίναμε γρήγορα στα στροφιλίκια του Μπράλου παρακολουθώντας το ράλι Λαμίας, δεν έδειξαν σημαία κόπωσης φιλοξενώντας στο εσωτερικό τέσσερα άτομα και το πορτ-μπαγκαζ των 405 λίτρων γεμάτο από μπουφάν.

Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6.2 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε καμία περίπτωση δε ξεπέρασε τα 7.1 λίτρα/100 χλμ. όταν οι ρυθμοί ήταν στο κόκκινο.

Για το τέλος αφήσαμε μερικά στοιχεία που αφορούν τις εξωτερικές διαστάσεις και τις επιδόσεις.

Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι σε μήκος Χ πλάτος Χ ύψος 4,191 χλστ.. Χ 1,794 χλστ.. Χ 1.508 χλστ..

Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 197 χλμ./ώρα, ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι 10,7 δευτ. με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 104 γρ./χλμ. C02.

Από πλευράς εξοπλισμού η βασική έκδοση 1.6 TDI φέρει το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ με τον περιστρεφόμενο διακόπτη στη βάση της κονσόλας μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων με τις ενδείξεις να εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, (από εκεί γίνονται όλες οι ρυθμίσεις για την κινητή τηλεφωνία, το σύστημα πλοήγησης, πληροφορίες για το αυτοκίνητο) επίσης μηχανικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, ένδειξη πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών καθώς και το σύστημα Audi pre sense που αναγνωρίζει επικίνδυνες καταστάσεις σε διασταυρώσεις μεταξύ πεζών και αυτοκινήτων, προειδοποιώντας τον οδηγό ώστε να φρενάρει ενώ σε χαμηλές ταχύτητες μπορεί και να ακινητοποιηθεί.

Επίσης προσφέρει ειδικά πακέτα εξατομίκευσης, ώστε το Q2 να αποκτήσει το χαρακτήρα που θέλετε εσείς ο ίδιος, όπως εσωτερικός φωτισμός στο ταμπλό και στην κονσόλα, διαφορετικές επενδύσεις, ζάντες μέχρι 19 ιντσών.

Τι θα θέλαμε όμως. Καλύτερα φώτα, οπότε εάν το επιλέξετε σας συστήνουμε ανεπιφύλακτα προβολείς LED και καθίσματα ένα στάδιο πιο αναπαυτικά από αυτά της βασικής έκδοσης.

Αυτό είναι λοιπόν το νέο Audi Q2, ένα premium SUV με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, υψηλή ποιότητα κατασκευής που βάζει τη γερμανική εταιρία απέναντι από τα Mini Countryman και Mercedes GLA, ενώ ταυτόχρονα πηγαίνει πιο πέρα την ιστορία με τους τέσσερις κύκλους (το σήμα της Audi).

Oι τιμές στη βασική έκδοση Q2 1.6 TDI ξεκινούν από τα 27.300 ευρώ

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η Γαλλία επέστρεψε μετά από 10 χρόνια στο αγωνιστικό καλεντάρι της Formula 1 και το έκανε με έναν αγώνα ο οποίος χάρη στην επεισοδιακή εκκίνηση μας κράτησε το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια και μας προσέφερε πάρα πολλές προσπεράσεις.

Ράλι Ιπρ

Τον αγώνα της πατρίδας τους τίμησαν οι Νεβίλ-Γκιλσούλ και οδηγώντας το Hyundai i20 R5 στα χρώματα της Βελγικής αντιπροσωπείας κέρδισαν το ράλι Ιπρ. Το εργοστασιακό πλήρωμα της Hyundai Motorsport «έγραψαν» τους ταχύτερους χρόνους στις 15 από τις 23 Ειδικές Διαδρομές .

Pirelli P Zero Velo

Στο πλαίσιο του Γαλλικού Γκραν Πρι, η Pirelli παρουσίασε το καινούργιο ελαστικό για το αγωνιστικό ποδήλατο, το P Zero Velo. Ένα ελαστικό που για την εξέλιξή του συμπληρώθηκε ένας κύκλος δύο χρόνων. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η πίστα του Λε Καστελέ, εκεί όπου διεξάγεται το Γαλλικό Γκραν Πρι στις 24 Ιουνίου,  είναι από τις πιο τεχνικές, καθώς συνδυάζει υψηλές ταχύτητες με διαρκή εναλλαγή στροφών. 

Η τελική ταχύτητα στην πίστα των 5.861 χλμ. με τις 15 στροφές θα ξεπεράσει τα 330 χλμ. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Αν και διαξάγεται πρώτη φορά το Γαλλικό Γκραν Πρι με αυτών των κανονισμών μονοθέσια της Formula 1, εντούτοις από τις δοκιμές προέκυψαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Rotax MAX Challenge

Στη Θεσσαλονίκη και στη πίστα «Drive Park» συνεχίστηκε ο 2ος γύρος του θεσμού Rotax MAX Challenge  Το εγχείρημα της Rotax Hellas να «ανεβάσει» αγώνα του επάθλου της στη Θεσσαλονίκη ύστερα από 10 χρόνια, έστησε στο grid 34 συμμετοχές. 

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Skoda

Ο καταμερισμός σημαντικών αρμοδιοτήτων στον Όμιλο Volkswagen επεκτείνεται και στη Skoda.

Γκραν Πρι Γαλλίας - FP3

Η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα Paul Ricard όπου γίνεται το Γκραν Πρι Γαλλίας μας επιφύλασσε μια αρνητική έκπληξη καθώς η βροχή περιόρισε κατά πολύ τους γύρους των οδηγών.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Παραδοσιακά οι οδηγοί μετά τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής έχουν μια συνάντηση με τους τεχνικούς της FIA στην οποία εκφράζουν τα θέματα που κατά καιρούς τους απασχολούν.