Είστε εδώ

Τεχνολογία

ZF: Βγάζει τους αερόσακους έξω από το αυτοκίνητο

του Σωτήριου Χάλλα

Τη ZF οι περισσότεροι τη γνωρίζουμε ως προμηθεύτρια κιβωτίων ταχυτήτων όμως οι δραστηριότητες της εταιρείας αφορούν και άλλους τομείς προμήθειας εξαρτημάτων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ένας από αυτούς είναι και οι αερόσακοι, τομέας στον οποίο οι Γερμανοί παρουσίασαν μία καινοτομία διαφορετική η οποία θα συμβάλλει κατά πολύ στη βελτίωση της ασφάλειας στο δρόμο.

Η καινοτομία αυτή είναι οι αερόσακοι που ανοίγουν στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου. Η εν λόγω ιδέα είναι ένα project το οποίο αναπτύσσουν για πάνω από μία δεκαετία και τώρα θεωρούν ότι έφτασε η ώρα να το δούμε σε καθημερινά αυτοκίνητα. Η λογική πίσω από αυτή την ιδέα είναι ότι ο εξωτερικός αερόσακος θα απορροφήσει ένα μεγάλο μέρος της πρόσκρουσης προτού καν αυτή συμβεί. Έτσι, οι δυνάμεις που θα δεχτούν οι επιβάτες αλλά και η παραμόρφωση της καμπίνας θα μειωθούν κατά πολύ.

Πόσο; Οι ίδιοι αναφέρουν ότι η χρήση του συστήματος μειώνει τις πιθανότητες “εισβολής” του άλλου αυτοκινήτου στην καμπίνα κατά 30% και τις πιθανότητες τραυματισμού των επιβαινόντων κατά 20% έως 30%, ποσοστά τα οποία είναι ιδιαίτερα μεγάλα. Μάλιστα, η μελέτη των θέσεων τοποθέτησής τους έχει γίνει λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τα αυτόνομα αυτοκίνητα αφού σε εκείνα αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές στα σημεία που τοποθετούνται τα καθίσματα.

Για τη λειτουργία του συστήματος χρησιμοποιείται μια σειρά αισθητήρων, ραντάρ, καμερών και LiDAR (ραντάρ τριών διαστάσεων που χρησιμοποιεί λέιζερ). Τα σήματα πηγαίνουν στον εγκέφαλο και όταν θεωρήσει ότι επίκειται σύγκρουση δίνει εντολή να ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι, κάτι το οποίο γίνεται μέσα σε 100 ms (χιλιοστά του δευτερολέπτου).

Προκειμένου το σύστημα να είναι πιο οικονομικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα διάφορα όργανα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λειτουργία και άλλων συστημάτων όπως διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Η ZF θεωρεί ότι θα δούμε τις πρώτες υλοποιήσεις εξωτερικών αερόσακων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Σχετικά άρθρα

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.

Φερνάντο Αλόνσο

Μετά τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με το μέλλον του Φερνάντο Αλόνσο, η Toyota Gazoo Racing «βγήκε» μπροστά και ανακοίνωσε τα σχέδια της συνεργασίας της με  τον Ισπανό, δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Formula 1 και νικητή του 24ωρου Λε Μαν.