Είστε εδώ

Τεχνολογία

ZF: Βγάζει τους αερόσακους έξω από το αυτοκίνητο

του Σωτήριου Χάλλα

Τη ZF οι περισσότεροι τη γνωρίζουμε ως προμηθεύτρια κιβωτίων ταχυτήτων όμως οι δραστηριότητες της εταιρείας αφορούν και άλλους τομείς προμήθειας εξαρτημάτων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ένας από αυτούς είναι και οι αερόσακοι, τομέας στον οποίο οι Γερμανοί παρουσίασαν μία καινοτομία διαφορετική η οποία θα συμβάλλει κατά πολύ στη βελτίωση της ασφάλειας στο δρόμο.

Η καινοτομία αυτή είναι οι αερόσακοι που ανοίγουν στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου. Η εν λόγω ιδέα είναι ένα project το οποίο αναπτύσσουν για πάνω από μία δεκαετία και τώρα θεωρούν ότι έφτασε η ώρα να το δούμε σε καθημερινά αυτοκίνητα. Η λογική πίσω από αυτή την ιδέα είναι ότι ο εξωτερικός αερόσακος θα απορροφήσει ένα μεγάλο μέρος της πρόσκρουσης προτού καν αυτή συμβεί. Έτσι, οι δυνάμεις που θα δεχτούν οι επιβάτες αλλά και η παραμόρφωση της καμπίνας θα μειωθούν κατά πολύ.

Πόσο; Οι ίδιοι αναφέρουν ότι η χρήση του συστήματος μειώνει τις πιθανότητες “εισβολής” του άλλου αυτοκινήτου στην καμπίνα κατά 30% και τις πιθανότητες τραυματισμού των επιβαινόντων κατά 20% έως 30%, ποσοστά τα οποία είναι ιδιαίτερα μεγάλα. Μάλιστα, η μελέτη των θέσεων τοποθέτησής τους έχει γίνει λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τα αυτόνομα αυτοκίνητα αφού σε εκείνα αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές στα σημεία που τοποθετούνται τα καθίσματα.

Για τη λειτουργία του συστήματος χρησιμοποιείται μια σειρά αισθητήρων, ραντάρ, καμερών και LiDAR (ραντάρ τριών διαστάσεων που χρησιμοποιεί λέιζερ). Τα σήματα πηγαίνουν στον εγκέφαλο και όταν θεωρήσει ότι επίκειται σύγκρουση δίνει εντολή να ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι, κάτι το οποίο γίνεται μέσα σε 100 ms (χιλιοστά του δευτερολέπτου).

Προκειμένου το σύστημα να είναι πιο οικονομικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα διάφορα όργανα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λειτουργία και άλλων συστημάτων όπως διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Η ZF θεωρεί ότι θα δούμε τις πρώτες υλοποιήσεις εξωτερικών αερόσακων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Σχετικά άρθρα

Ματία Μπινότο

Μετά την κακή εμφάνιση στην Αυστραλία η Ferrari διατείνεται μέσω του επικεφαλής της, Ματία Μπινότο, ότι εντόπισε τα λάθη που την κράτησαν πίσω στον πρώτο αγώνα της χρονιάς και ότι τα διόρθωσε.

Cupra e-Racer

Με ασταμάτητους ρυθμούς η Cupra συνεχίζει την εξαντλητική εξέλιξη του νέου e-Racer, το οποίο είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό στον κόσμο και στόχο έχει να λάβει μέρος στο νέο πρωτάθλημα ETCR.

Ώστιν, Τέξας

Σε ό,τι έχει να κάνει με την οδήγηση ενός αυτοκινήτου υπάρχουν κάποιοι απαράβατοι όροι όπως το να έχεις δίπλωμα, να είναι ασφαλισμένο το όχημα, να σέβεσαι τον Κ.Ο.Κ. και αν έχεις ατύχημα να μην προσπαθήσεις να ξεφύγεις αλλά να δώσεις τα ανάλογα χαρτιά ώστε να αναλάβουν οι ασφαλιστικές.

Lamborghini

Το 1986 η Lamborghini ξεκίνησε την παραγωγή ενός μοντέλου πολύ διαφορετικού από οτιδήποτε άλλο είχε φτιάξει μέχρι τότε ή έφτιαξε μετά από αυτό, ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρο εκτός δρόμου χαρακτήρα, την LM002.

Ford Ranger

Η μόδα της εξατομίκευσης δεν περιορίζεται στα επιβατικά μοντέλα, αλλά επεκτείνεται και στα pickup, όπως το Ford Ranger, το οποίο διευρύνει τις σχετικές του επιλογές.

Όσλο

Η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις σκανδιναβικές χώρες βρίσκεται σε πολύ μεγαλύτερο επίπεδο σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου και ένα ακόμα σημάδι αυτού είναι μία νέα πρωτοβουλία του Όσλο.

Rimac C_Two

Η Rimac είναι μια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών hypercars από την Κροατία η οποία εντυπωσίασε τους πάντες με το πρώτο μοντέλο που είχε παρουσιάσει το 2011 με την ονομασία Concept One.

Bentley Continental GT

Toν τίτλο του ταχύτερου μοντέλου παραγωγής σκοπεύει να διεκδικήσει με την Continental GT η Bentley στην περίφημη διεθνής ορεινή ανάβαση «Πάικς Πίκ» του Κολοράντο, που θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 30 Ιουνίου. 

Skoda

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι το Kodiaq είναι το μεγαλύτερο SUV της Skoda, ωστόσο αναμένεται να το δούμε να μετατρέπεται σε pickup.

Νέα Ferrari P80/C

Κάθε μοντέλο που δημιουργείται στο Μαρανέλο, όπου βρίσκεται η έδρα της Ferrari, είναι ξεχωριστό, όμως η νέα P80/C είναι κυριολεκτικά μοναδική.