Είστε εδώ

Τεχνολογία

ZF: Βγάζει τους αερόσακους έξω από το αυτοκίνητο

του Σωτήριου Χάλλα

Τη ZF οι περισσότεροι τη γνωρίζουμε ως προμηθεύτρια κιβωτίων ταχυτήτων όμως οι δραστηριότητες της εταιρείας αφορούν και άλλους τομείς προμήθειας εξαρτημάτων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ένας από αυτούς είναι και οι αερόσακοι, τομέας στον οποίο οι Γερμανοί παρουσίασαν μία καινοτομία διαφορετική η οποία θα συμβάλλει κατά πολύ στη βελτίωση της ασφάλειας στο δρόμο.

Η καινοτομία αυτή είναι οι αερόσακοι που ανοίγουν στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου. Η εν λόγω ιδέα είναι ένα project το οποίο αναπτύσσουν για πάνω από μία δεκαετία και τώρα θεωρούν ότι έφτασε η ώρα να το δούμε σε καθημερινά αυτοκίνητα. Η λογική πίσω από αυτή την ιδέα είναι ότι ο εξωτερικός αερόσακος θα απορροφήσει ένα μεγάλο μέρος της πρόσκρουσης προτού καν αυτή συμβεί. Έτσι, οι δυνάμεις που θα δεχτούν οι επιβάτες αλλά και η παραμόρφωση της καμπίνας θα μειωθούν κατά πολύ.

Πόσο; Οι ίδιοι αναφέρουν ότι η χρήση του συστήματος μειώνει τις πιθανότητες “εισβολής” του άλλου αυτοκινήτου στην καμπίνα κατά 30% και τις πιθανότητες τραυματισμού των επιβαινόντων κατά 20% έως 30%, ποσοστά τα οποία είναι ιδιαίτερα μεγάλα. Μάλιστα, η μελέτη των θέσεων τοποθέτησής τους έχει γίνει λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τα αυτόνομα αυτοκίνητα αφού σε εκείνα αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές στα σημεία που τοποθετούνται τα καθίσματα.

Για τη λειτουργία του συστήματος χρησιμοποιείται μια σειρά αισθητήρων, ραντάρ, καμερών και LiDAR (ραντάρ τριών διαστάσεων που χρησιμοποιεί λέιζερ). Τα σήματα πηγαίνουν στον εγκέφαλο και όταν θεωρήσει ότι επίκειται σύγκρουση δίνει εντολή να ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι, κάτι το οποίο γίνεται μέσα σε 100 ms (χιλιοστά του δευτερολέπτου).

Προκειμένου το σύστημα να είναι πιο οικονομικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα διάφορα όργανα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λειτουργία και άλλων συστημάτων όπως διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Η ZF θεωρεί ότι θα δούμε τις πρώτες υλοποιήσεις εξωτερικών αερόσακων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Σχετικά άρθρα

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Οι Νεβίλ-Γκιολσούλ κερδίζοντας και τις 4 Ειδικές Διαδρομές του τελευταίου σκέλους του ράλι Μόντε Κάρλο, είναι οι μεγάλοι νικητές στην πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Ήταν η πρώτη νίκη της Hyundai στο Μόντε Κάρλο, η πρώτη των Νεβίλ-Γκιολσούλ και η 13η στην καριέρα τους. 

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Με 4 Ειδικές Διαδρομές να αποτελείται το 4ο και τελευταίο σκέλος του ράλι Μόντε Κάρλο, 60 πληρώματα από τα 76 ξεκίνησαν για τον κύκλο Μόντε Κάρλο-Μόντε Κάρλο. 

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Το 4ο και τελευταίο σκέλος θα κρίνει τον νικητή του φετινού ράλι Μόντε Κάρλο καθώς τρία πληρώματα παίζουν για την πρώτη θέση μετά και το τέλος του 3ουσκέλους που ολοκληρώθηκε στο μικρό πριγκιπάτο της μεσογείου.  

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Έφτασαν στο Μόντε Κάρλο οι Νίκος Παυλίδης-Άλαν Χάριμαν με το Peugeot208 και θα εκκινήσουν από την 41η θέση της γενικής κατάταξης για τις τέσσερις τελευταίες Ειδικές Διαδρομές του αγώνα που είναι προγραμματισμένες για την Κυριακή 26 Ιανουαρίου.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Στο δρόμο προς το Μόντε Κάρλο είναι το 3ο σκέλος του αγώνα , που ξεκίνησε το πρωί του Σαββάτου από τη πόλη Γκαπόπου βρίσκεται ο χώρος του service park. 

Το πρόγραμμα του Σαββάτου 25 Ιανουαρίου περιλαμβάνει 4 Ειδικές Διαδρομές,2 επαναλαμβανόμενες,συνολικού μήκους 75.2 χλμ. 

Porsche

Αν μπορούσατε να πάρετε κάποιο από τα ιστορικά και σύγχρονα μοντέλα που βρίσκονται στο μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη, ποιο θα επιλέγατε;

Formula 1 - Γκραν Πρι Κίνας

Ο κοροναϊός που εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς στην Κίνα αλλά και σε άλλες χώρες σταδιακά, απειλεί τη διοργάνωση του Γκραν Πρι της Σανγκάης, αν μέχρι το τριήμερο 17 – 19 Απριλίου δεν έχει υπάρξει επαρκής αντιμετώπιση.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Στην 42η θέση σε σύνολο 82 συμμετεχόντων συνεχίζουν οι Νίκος Παυλίδης-Άλαν Χάριμαν με το Peugeot208 στο ράλι Μόντε Κάρλο, μετά το τέλος του 2ου σκέλους. 

Βρίσκονται μάλιστα στην 6η θέση της κλάσης RC4 στην οποία συνεχίζουν 20 πληρώματα. 

Volvo

Μετά το facelift που δέχτηκε το 2019, το επόμενο βήμα στην πορεία του XC90 είναι να υπάρξει μία νέα γενιά, κάτι το οποίο αναμένεται να συμβεί το 2022.

Tesla

Η Tesla είναι βάσει χρηματιστηριακής αξίας η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις είναι πολύ χαμηλότερες από τους περισσότερους ανταγωνιστές της.