Είστε εδώ

Τεχνολογία

ZF: Έτσι λειτουργεί ο πρώτος εξωτερικός αερόσακος (vid)

του Σωτήριου Χάλλα

Η ZF, εταιρεία πιο γνωστή για τα κιβώτια ταχυτήτων με τα οποία προμηθεύει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, παρουσίασε ένα νέο σύστημα ασφαλείας με το οποίο προσθέτεις ακόμα έναν αερόσακο στα οχήματά μας, αυτή τη φορά στην εξωτερική πλευρά.

Την πρώτη αναφορά για το θέμα την είχαμε δει τον Φεβρουάριο, όμως τώρα η γερμανική μάρκα έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο στο οποίο βλέπουμε πώς λειτουργεί αυτό το σύστημα. Σύμφωνα με την εταιρεία οι πλάγιες συγκρούσεις, μόνο στη Γερμανία, είναι υπεύθυνες περίπου για 700 θανάτους/έτος, σχεδόν το 1/3 όλων των θανάτων που συμβαίνουν στη χώρα ανά έτος.

Στο βίντεο βλέπουμε το αυτοκίνητο δοκιμών να εφοδιάζεται με τον εξωτερικό αερόσακο, ο οποίος παρατηρούμε ότι ανοίγει σε ελάχιστο χρόνο, όταν το σύστημα εντοπίσει ότι πρόκειται να υπάρξει σύγκρουση.

Η διαδικασία αυτή ήταν και η πιο δύσκολη κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του συστήματος. Δηλαδή να ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο το λογισμικό ώστε να μπορεί να αναγνωρίσει πότε επίκειται σύγκρουση και πότε όχι, χρησιμοποιώντας τους διαθέσιμους αισθητήρες. Τελικά, οι άνθρωποι της ZF κατάφεραν το σύστημα να χρειάζεται μόλις 150 ms (χιλιοστά του δευτερολέπτου) για να αποφασίσει αν θα ανοίξει τον αερόσακο ή όχι.

Μία ακόμα πρόκληση ήταν ότι ο συγκεκριμένος αερόσακος χωράει 280 – 400 λίτρα αέρα, περίπου 7 φορές περισσότερο από εκείνον του οδηγού, οπότε χρειάζεται και περισσότερος χρόνος για να γεμίσει.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί για να δείτε πώς λειτουργεί ο εξωτερικός αερόσακος της ZF.

Σχετικά άρθρα

Formula 1-McLaren Racing

Το 2019 ξεκίνησε η συνεργασία της McLaren Racing με τον Φερνάντο Αλόνσο ως πρεσβευτής της Βρετανικής μάρκας στη Formula 1 με έδρα το Γουόκινγκ.

WRC- Ράλι Μόντε Κάρλο

Με το πιο παλιό ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το 85ο ράλι του Μόντε Κάρλο ανοίγει η σεζόν του φετινού κύκλου με τα 13 ραντεβού.

Στον φετινό αγώνα (23-26 Ιανουαρίου) συμμετέχουν 4 περισσότερα πληρώματα από τον αγώνα της περσινής χρονιάς, ενώ σε μήκος είναι 19.55 χλμ. πιο «μικρός».

Mercedes - Benz

Το καλοκαίρι του 2020 οι αντιπροσωπείες της Mercedes σε όλη την Ευρώπη θα υποδεχτούν την ανανεωμένη E-Class, όμως η γερμανική εταιρεία δε μας άφησε να περιμένουμε μέχρι τότε για να δούμε τις αλλαγές, καθώς έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες του μοντέλου σε πρωτότυπη μορφή.

Renault

Η τελευταία γενιά των Renault Twingo και Smart Forfour είχαν πάρα πολλά κοινά στοιχεία, αφού τα δύο μοντέλα είχαν εξελιχτεί από κοινού, όμως με τον ερχομό του 2020 το μοντέλο της Daimler έγινε αποκλειστικά ηλεκτρικό, αφήνοντας τη Renault να συνεχίζει την παραγωγή μόνη της.

Honda E Type R

Η Honda ετοιμάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, Honda E, το οποίο έχει ανακοινωθεί ότι θα προσφέρεται με κινητήρες ισχύος 134 και 152 ίππων, όμως ποια είναι η θέση της σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ενός Honda E Type R;

WRC, πρόγραμμα 2020

Αρχικά το πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι 2020 είχε ανακοινωθεί με 14 αγώνες, με την προσθήκη δύο νέων αγώνων σε Κένυα και Ιαπωνία.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Την «ακτινογραφία» της Cayenne Turbo S E-Hybrid αναλύει η Porsche, εξηγώντας μας όλες τις τεχνολογίες που ενσωματώνει και την κάνουν οδηγικά απολαυστική.

Volkswagen Golf

Τις τελευταίες μέρες έχουν πληθύνει οι διαρροές σχετικά με τις πιο γρήγορες εκδόσεις του Volkswagen Golf όγδοης γενιάς που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2019, με την τελευταία να μας δίνει την πιο σαφή εικόνα γύρω από την ιπποδύναμη της κάθε μίας.

Κίνα - Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Κίνα θέλει να κάνει παρελθόν το πρόβλημα της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή, στρεφόμενη προς τη λύση της εναλλαγής των μπαταριών, διαδικασία η οποία θα διαρκεί μόλις λίγα λεπτά.

Subaru

Η λακωνική συνήθως στις δηλώσεις της Subaru προχώρησε σε μια σειρά ανακοινώσεων σχετικά με την πορεία και τους στόχους της για το μέλλον.