Είστε εδώ

Τεχνολογία

ZF: Έτσι λειτουργεί ο πρώτος εξωτερικός αερόσακος (vid)

του Σωτήριου Χάλλα

Η ZF, εταιρεία πιο γνωστή για τα κιβώτια ταχυτήτων με τα οποία προμηθεύει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, παρουσίασε ένα νέο σύστημα ασφαλείας με το οποίο προσθέτεις ακόμα έναν αερόσακο στα οχήματά μας, αυτή τη φορά στην εξωτερική πλευρά.

Την πρώτη αναφορά για το θέμα την είχαμε δει τον Φεβρουάριο, όμως τώρα η γερμανική μάρκα έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο στο οποίο βλέπουμε πώς λειτουργεί αυτό το σύστημα. Σύμφωνα με την εταιρεία οι πλάγιες συγκρούσεις, μόνο στη Γερμανία, είναι υπεύθυνες περίπου για 700 θανάτους/έτος, σχεδόν το 1/3 όλων των θανάτων που συμβαίνουν στη χώρα ανά έτος.

Στο βίντεο βλέπουμε το αυτοκίνητο δοκιμών να εφοδιάζεται με τον εξωτερικό αερόσακο, ο οποίος παρατηρούμε ότι ανοίγει σε ελάχιστο χρόνο, όταν το σύστημα εντοπίσει ότι πρόκειται να υπάρξει σύγκρουση.

Η διαδικασία αυτή ήταν και η πιο δύσκολη κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του συστήματος. Δηλαδή να ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο το λογισμικό ώστε να μπορεί να αναγνωρίσει πότε επίκειται σύγκρουση και πότε όχι, χρησιμοποιώντας τους διαθέσιμους αισθητήρες. Τελικά, οι άνθρωποι της ZF κατάφεραν το σύστημα να χρειάζεται μόλις 150 ms (χιλιοστά του δευτερολέπτου) για να αποφασίσει αν θα ανοίξει τον αερόσακο ή όχι.

Μία ακόμα πρόκληση ήταν ότι ο συγκεκριμένος αερόσακος χωράει 280 – 400 λίτρα αέρα, περίπου 7 φορές περισσότερο από εκείνον του οδηγού, οπότε χρειάζεται και περισσότερος χρόνος για να γεμίσει.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί για να δείτε πώς λειτουργεί ο εξωτερικός αερόσακος της ZF.

Σχετικά άρθρα

Κίνα

Από όσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί διαχρονικά σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου τα μισά βρίσκονται στην Κίνα, κάτι που οφείλεται στις πολιτικές του κράτους οι οποίες ωθούν ξεκάθαρα τους πολίτες προς την κατεύθυνση ενός μοντέλου με μπαταρία.

Nέο Ford Puma

Πλέον μας χωρίζουν μόλις 48 ώρες από την αποκάλυψη του νέου Ford Puma, καθώς αυτή έχει προγραμματιστεί για τις 26 Ιουνίου.

Pebble Beach

Το 1975 ο Νίκι Λάουντα κατέκτησε το πρώτο από τα τρία πρωταθλήματα της καριέρας του, όντας στην πέμπτη του χρονιά στη Formula 1 και δεύτερη στη Ferrari και τώρα ένα από τα μονοθέσια που χρησιμοποίησε, βγαίνει σε δημοπρασία.

Mercedes Sprinter

Οι εποχές που τα επαγγελματικά βαν ήταν φτωχά σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας ανήκουν στο παρελθόν, ενώ φωτεινό παράδειγμα αποτελεί το Sprinter, το οποίο είναι αρκετά πλούσιο και σε αυτόν τον τομέα.

VW T-Roc

Τον Φεβρουάριο του 2018 η Volkswagen ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει το πρώτο crossover με ανοιχτή οροφή στην ιστορία της κατηγορίας, για το οποίο θα χρησιμοποιούσε ως βάση το T-Roc και τώρα έχουμε πλάνα από τις πρώτες δοκιμές αυτού του μοντέλου, το οποίο βρίσκεται ακόμα σε μορφή πρωτό

Bugatti

Σε ένα πανέμορφο μέρος εμφανίστηκαν οι Bugatti Divo και Chiron Sport “110 ans Bugatti” με το σκηνικό που στήθηκε να είναι ιδανικό για καρτ-ποστάλ.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Ο όγδοος αγώνας της χρονιάς που έγινε στη Γαλλία, τη χώρα που διοργανώθηκε Γκραν Πρι για πρώτη φορά, έγινε στην πίστα Paul Ricard, κοντά στη Μασσαλία, δεν έκρυβε εκπλήξεις σε κανένα σημείο του.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Σε μια από τις πιο τεχνικές πίστες του πρωταθλήματος, στο Πολ Ρικάρ της Γαλλίας, διαξάγεται ο 8ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με τα δύο Mercedes με Χάμιλτον (τριτη φετινή pole position για τον Βρετανό)  και Μπότας να εκκινούν από την πρώτη γραμμή της εκκίνησης, με τον Λεκλερ με τη Ferrari

Γκραν Πρι Γαλλίας

Το Γαλλικό Γκραν Πρι είναι κάτι το ξεχωριστό για τη Renault. Όχι τόσο γιατί η Renault είναι γαλλική εταιρία και ο αγώνας διεξάγεται επι γαλλικού εδάφους.

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά τον Καναδά η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για τον όγδοο αγώνα της χρονιάς με το Γκραν Πρι της Γαλλίας στην πίστα Paul Ricard.