Είστε εδώ

Τεχνολογία

ZF: Έτσι λειτουργεί ο πρώτος εξωτερικός αερόσακος (vid)

του Σωτήριου Χάλλα

Η ZF, εταιρεία πιο γνωστή για τα κιβώτια ταχυτήτων με τα οποία προμηθεύει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, παρουσίασε ένα νέο σύστημα ασφαλείας με το οποίο προσθέτεις ακόμα έναν αερόσακο στα οχήματά μας, αυτή τη φορά στην εξωτερική πλευρά.

Την πρώτη αναφορά για το θέμα την είχαμε δει τον Φεβρουάριο, όμως τώρα η γερμανική μάρκα έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο στο οποίο βλέπουμε πώς λειτουργεί αυτό το σύστημα. Σύμφωνα με την εταιρεία οι πλάγιες συγκρούσεις, μόνο στη Γερμανία, είναι υπεύθυνες περίπου για 700 θανάτους/έτος, σχεδόν το 1/3 όλων των θανάτων που συμβαίνουν στη χώρα ανά έτος.

Στο βίντεο βλέπουμε το αυτοκίνητο δοκιμών να εφοδιάζεται με τον εξωτερικό αερόσακο, ο οποίος παρατηρούμε ότι ανοίγει σε ελάχιστο χρόνο, όταν το σύστημα εντοπίσει ότι πρόκειται να υπάρξει σύγκρουση.

Η διαδικασία αυτή ήταν και η πιο δύσκολη κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του συστήματος. Δηλαδή να ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο το λογισμικό ώστε να μπορεί να αναγνωρίσει πότε επίκειται σύγκρουση και πότε όχι, χρησιμοποιώντας τους διαθέσιμους αισθητήρες. Τελικά, οι άνθρωποι της ZF κατάφεραν το σύστημα να χρειάζεται μόλις 150 ms (χιλιοστά του δευτερολέπτου) για να αποφασίσει αν θα ανοίξει τον αερόσακο ή όχι.

Μία ακόμα πρόκληση ήταν ότι ο συγκεκριμένος αερόσακος χωράει 280 – 400 λίτρα αέρα, περίπου 7 φορές περισσότερο από εκείνον του οδηγού, οπότε χρειάζεται και περισσότερος χρόνος για να γεμίσει.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί για να δείτε πώς λειτουργεί ο εξωτερικός αερόσακος της ZF.

Σχετικά άρθρα

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.

Φερνάντο Αλόνσο

Μετά τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με το μέλλον του Φερνάντο Αλόνσο, η Toyota Gazoo Racing «βγήκε» μπροστά και ανακοίνωσε τα σχέδια της συνεργασίας της με  τον Ισπανό, δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Formula 1 και νικητή του 24ωρου Λε Μαν.