Είστε εδώ

Τεχνολογία

Volkswagen: Μεγάλη επένδυση για νέου τύπου μπαταρίες

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να εξελίσσονται συνεχώς και οι εταιρείες να ανακοινώνουν συνεχώς νέα μοντέλα όμως υπάρχει ένα σημαντικό εμπόδιο στην καθολική επικράτησή τους και αυτό είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούν.

Η λύση φαίνεται ότι είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state batteries) οι οποίες έχουν πολύ μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και σημαντικά μικρότερο βάρος επιτρέποντας στους κατασκευαστές να δημιουργήσουν μοντέλα πιο ελαφριά και με πολύ μεγαλύτερη αυτονομία. Ακόμα, οι solid state batteries είναι πιο ασφαλείς καθώς πιάνουν πολύ πιο δύσκολα φωτιά σε περίπτωση σύγκρουσης σε σχέση με τις μπαταρίες λιθίου ενώ παράγουν και λιγότερη θερμότητα μειώνοντας τις ανάγκες ψύξης.

Μέχρι στιγμής είναι αρκετές οι εταιρείες που έχουν “μπει στο παιχνίδι”  της εξέλιξής τους και ανάμεσα σε αυτές συναντάμε τις Toyota, Honda, BMW, Nissan, Lamborghini καθώς και τον ενεργειακό κολοσσό BP. Τώρα, στην “παρέα” των παραπάνω εταιρειών μπαίνει και η Volkswagen η οποία μάλιστα ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να τις χρησιμοποιήσει σε μοντέλα μαζικής παραγωγής ήδη από το 2025.

Η γερμανική μάρκα θα εμπλακεί στην ανάπτυξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης μέσω της εταιρείας QuantumScape η οποία ασχολείται αποκλειστικά με τέτοιου είδους μπαταρίες. Η συνεργασία των δύο εταιρειών έχει ξεκινήσει από το 2012 και σε αυτό το διάστημα έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος οπότε αυτό τους οδήγησε στην απόφαση να αγοράσουν μερίδιο της εταιρείας επενδύοντας 100 εκατομμύρια δολάρια (85.8 εκατομμύρια ευρώ).

Θέλοντας να αναδείξουν τα πλεονεκτήματα αυτών των μπαταριών οι άνθρωποι της VW αναφέρουν ότι αν χρησιμοποιούνταν στο e-Golf η αυτονομία του από τα 300 χλμ. που είναι σήμερα θα έφτανε τα 750 χλμ.

Αν και τα πλεονεκτήματα των solid state batteries είναι πολλά η πρόοδος είναι αργή και δύσκολη οπότε περιμένουμε να δούμε τι επιφυλάσσει το μέλλον για αυτή την τόσο πολλά υποσχόμενη μέθοδο αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Σχετικά άρθρα

Μίμης Γεωργίτσης

Έφυγε ο κύριος Μίμης των αγώνων, ή «Θωρ» όπως ήταν το ψευδώνυμο του όταν βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού. Από τους πλέον αγαπητούς στο χώρο των αγώνων. Ευγενής, πράος, και πάντα με μεγάλη διάθεση στο να βοηθήσει τους αγωνιζόμενους. 

Μαουρίτσιο Αριβαμπένε

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, δήλωσε ότι αναλαμβάνει προσωπικά όλη την ευθύνη σχετικά με τα λάθη που έχει κάνει η ομάδα τη φετινή σεζόν και την έχουν οδηγήσει στο να είναι δεύτερη τόσο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όσο και σε εκείνο των οδηγών με τον Σεμ

Μαρκ Μαρκέθ

Ο Μαρκ Μαρκέθ σε δηλώσεις του πριν το Γκραν Πρι στην πίστα της Αραγονίας εμφανίστηκε σίγουρος ότι θα καταφέρει να κατακτήσει το πρωτάθλημα οδηγών του 2018 λόγω της πολύ μεγάλης διαφοράς που απολαμβάνει αυτή τη στιγμή στην κατάταξη από τον δεύτερο, Αντρέα Ντοβιτσιόζο.

BMW

Μετά την παρουσίαση της Ζ4 Μ40i First Edition, της πιο ισχυρής από τις εκδόσεις του νέου roadster της BMW, η γερμανική εταιρεία παρουσίασε τώρα ακόμα τρεις εκδόσεις στο πλαίσιο του Pebble Beach Concours d’Elegance.+

Porsche - Hyundai

Τα head-up displays ή εν συντομία HUD είναι στην αγορά πολλά χρόνια όμως μόλις τον τελευταίο καιρό έχουν αρχίσει να κάνουν δειλά την εμφάνισή τους σε πιο προσιτά μοντέλα ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων το μόνο που κάνουν είναι να μεταφέρουν κάποιες ενδείξεις του πίνακα οργάνων στο παρμπρίζ

Ferrari Monza SP1 και SP2

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης Capital Markets Day που διοργανώνει για να ανακοινώσει τα μελλοντικά σχέδιά της η Ferrari παρουσίασε δύο νέα, ιδιαίτερα μοντέλα τα οποία συνδυάζουν σχεδίαση από το παρελθόν με τεχνολογία του σήμερα.

Mercedes

Η Mercedes - AMG παρουσίασε μετά ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που βλέπαμε φωτογραφίες teaser το νέο μέλος της οικογένειας της A-Class η οποία είναι η πιο γρήγορη μέχρι στιγμής εκδοχή της, την A35 4MATIC.

Seat Tarraco

Στην Αρένα της Ταραγκόνας ο Λόυκα Ντε Μέο, ο δραστήριος αυτός πρόεδρος της Seat που στην κυριολεξία την έχει αναστήσει, μαζί με το επιτελείο του αποκάλυψαν το νέο Tarraco.

Renault - Nissan - Mitsubishi

Μέχρι τώρα ο πιο εύκολος τρόπος για να μεταφέρουμε ένα κομμάτι της εμπειρίας που έχουμε με το κινητό μας, στο αυτοκίνητο, είναι σύνδεση του smartphone με το infotainment μέσω Android Auto ή Apple CarPlay.

Porsche Cayenne Turbo

Όταν οι λέξεις ρεκόρ και Porsche Cayenne Turbo βρίσκονται στην ίδια πρόταση τότε περιμένεις να διαβάσεις για ένα νέο επίτευγμα του γερμανικού SUV.