Είστε εδώ

Τεχνολογία

Volkswagen: Μεγάλη επένδυση για νέου τύπου μπαταρίες

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να εξελίσσονται συνεχώς και οι εταιρείες να ανακοινώνουν συνεχώς νέα μοντέλα όμως υπάρχει ένα σημαντικό εμπόδιο στην καθολική επικράτησή τους και αυτό είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούν.

Η λύση φαίνεται ότι είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state batteries) οι οποίες έχουν πολύ μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και σημαντικά μικρότερο βάρος επιτρέποντας στους κατασκευαστές να δημιουργήσουν μοντέλα πιο ελαφριά και με πολύ μεγαλύτερη αυτονομία. Ακόμα, οι solid state batteries είναι πιο ασφαλείς καθώς πιάνουν πολύ πιο δύσκολα φωτιά σε περίπτωση σύγκρουσης σε σχέση με τις μπαταρίες λιθίου ενώ παράγουν και λιγότερη θερμότητα μειώνοντας τις ανάγκες ψύξης.

Μέχρι στιγμής είναι αρκετές οι εταιρείες που έχουν “μπει στο παιχνίδι”  της εξέλιξής τους και ανάμεσα σε αυτές συναντάμε τις Toyota, Honda, BMW, Nissan, Lamborghini καθώς και τον ενεργειακό κολοσσό BP. Τώρα, στην “παρέα” των παραπάνω εταιρειών μπαίνει και η Volkswagen η οποία μάλιστα ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να τις χρησιμοποιήσει σε μοντέλα μαζικής παραγωγής ήδη από το 2025.

Η γερμανική μάρκα θα εμπλακεί στην ανάπτυξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης μέσω της εταιρείας QuantumScape η οποία ασχολείται αποκλειστικά με τέτοιου είδους μπαταρίες. Η συνεργασία των δύο εταιρειών έχει ξεκινήσει από το 2012 και σε αυτό το διάστημα έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος οπότε αυτό τους οδήγησε στην απόφαση να αγοράσουν μερίδιο της εταιρείας επενδύοντας 100 εκατομμύρια δολάρια (85.8 εκατομμύρια ευρώ).

Θέλοντας να αναδείξουν τα πλεονεκτήματα αυτών των μπαταριών οι άνθρωποι της VW αναφέρουν ότι αν χρησιμοποιούνταν στο e-Golf η αυτονομία του από τα 300 χλμ. που είναι σήμερα θα έφτανε τα 750 χλμ.

Αν και τα πλεονεκτήματα των solid state batteries είναι πολλά η πρόοδος είναι αργή και δύσκολη οπότε περιμένουμε να δούμε τι επιφυλάσσει το μέλλον για αυτή την τόσο πολλά υποσχόμενη μέθοδο αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Σχετικά άρθρα

Πίστα Βαρκελώνης - 2η μέρα

Οι κόκκινες βολίδες από το Μαρανέλο ήταν οι ταχύτερες και στη 2η μέρα των επίσημων δοκιμών, αλλά με τον Μονεγάσκο Λεκλέρκ στο κόκπιτ της Ferrari SF90, αντί του Φέτελ. 

Jaguar E-Type

Τα σύγχρονα μοντέλα, όπως η Jaguar E-Type, διαθέτουν πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων, τα οποία μαθαίνουν τις συνήθειες των οδηγών τους όσο αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ράλι Σουηδίας

Η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του jwrc με τα Ford Fiesta R2.

Τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούν κινητήρα ενός λίτρου τεχνολογίας EcoBoost απόδοσης 200 ίππων. Συνδυάζεται με κιβώτιο της Sadev 5 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Το μέλλον της Formula 1 έχει πάρει το δρόμο της τυποποίησης των τμημάτων.

Χειμερινές δοκιμές

Οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα, με το μεσημεριανό διάλειμμα να βρίσκει και πάλι τη Ferrari στην κορυφή με τον Σαρλ Λεκλέρκ πίσω από το τιμόνι.

Από το Λε Μαν στο πικάπ σας

Η Porsche αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια σειρά δίσκων βινυλίου στην οποία θα αναλύονται οι 19 νίκες που έχει πετύχει στον πιο διάσημο αγώνα αντοχής, τις 24 ώρες του Λε Μαν.

SEAT

Ήδη τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, συμβάλουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Lamborghini

Από τη στιγμή που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, αναπόφευκτα το ίδιο θα συμβεί και με μάρκες που ειδικεύονται στην κατασκευή εξωτικών supercars όπως είναι η Lamborghini.

Subaru

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι επισκεφτούν το περίπτερο της Subaru στο φετινό 89ο Σαλόνι της Γενεύης δε θα βαρεθούν.

Αυτό διότι η ιαπωνική εταιρεία στην ελβετική πόλη, πέρα από δυο ηλεκτρικά μοντέλα τεχνολογίας e-BOXER, θα παρουσιάσει και το νέο Viziv Adrenaline Concept.

Apple

Ολοένα και περισσότεροι χρήστες εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουν αρκετά κινητά μέσω των οποίων αναγνωρίζουν τον κάτοχό τους και ξεκλειδώνουν.