Είστε εδώ

Τεχνολογία

Toyota: Τι σχέση μπορεί να έχει με τα δακρυγόνα;

του Σωτήριου Χάλλα

Οι κλοπές αυτοκινήτων είναι ένα μείζον θέμα διαχρονικά και η Toyota βρήκε έναν ενδιαφέροντα τρόπο για να τις μειώσει, ή ακόμα και να τις αποτρέψει εντελώς, τον οποίο θέλησε να κατοχυρώσει με την κατάθεση της ανάλογης πατέντας.

Η πατέντα των Ιαπώνων ξεκινάει από ένα χαρακτηριστικό που υπάρχει και σήμερα σε ορισμένα αυτοκίνητα και το πάει ένα βήμα πιο κάτω. Πολλά μοντέλα διαθέτουν σύστημα το οποίο διοχετεύει μέσα στην καμπίνα κάποιο άρωμα που έχει επιλέξει ο οδηγός μέσω του κλιματισμού. Το άρωμα είναι συνήθως αποθηκευμένο σε κάποιο κάνιστρο και απελευθερώνεται σταδιακά.

Η Toyota στην πατέντα της δείχνει να χρησιμοποιεί το εν λόγω σύστημα σε πιο προσωποποιημένη μορφή αφού θα έχει περισσότερα του ενός κάνιστρα και θα αναγνωρίζει τον χρήστη από το κινητό του τηλέφωνο, απελευθερώνοντας κάθε φορά το άρωμα που έχει επιλέξει.

Ωστόσο, το εν λόγω σύστημα εκτός από τα κάνιστρα με το άρωμα θα διαθέτει και ένα που θα περιέχει δακρυγόνο. Αυτό θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως αντικλεπτικό αφού θα υπάρχει η δυνατότητα το αυτοκίνητο να καταλάβει πότε κάποιος προσπαθεί να το κλέψει. Τότε, αντί για άρωμα θα ψεκάζει το δακρυγόνο ώστε να αναγκάσει τον κλέφτη να εγκαταλείψει την προσπάθειά του.

Βέβαια, η ύπαρξη δακρυγόνου στο εσωτερικό της καμπίνας δημιουργεί πολλά ερωτήματα αφού σε περίπτωση που ενεργοποιηθεί από λάθος του συστήματος ή ανοίξει σε κάποιο ατύχημα, θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα.

Βέβαια, η κατάθεση μίας πατέντας από κάποια εταιρεία δε σημαίνει και εμπορική διάθεση της ιδέας. Παρ’ όλα αυτά, έχει ενδιαφέρον ως πρόταση.

Σχετικά άρθρα

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.

Φερνάντο Αλόνσο

Μετά τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με το μέλλον του Φερνάντο Αλόνσο, η Toyota Gazoo Racing «βγήκε» μπροστά και ανακοίνωσε τα σχέδια της συνεργασίας της με  τον Ισπανό, δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Formula 1 και νικητή του 24ωρου Λε Μαν.