Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τεχνολογίες: Αυτοκίνητα που "μιλάνε" με τα φανάρια

του Σωτήριου Χάλλα

Η διασύνδεση των αυτοκινήτων τόσο μεταξύ τους όσο και με τις υποδομές θα αρχίσει τα επόμενα χρόνια να γίνεται κυρίαρχη τάση οπότε οι εταιρείες του χώρου έχουν αρχίσει έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να μην τις προλάβουν οι εξελίξεις απροετοίμαστες.

Αν και ο κοινός παρονομαστής είναι η αύξηση της διασύνδεσης και η μείωση των χρόνων ταξιδιού καθώς και της ταλαιπωρίας των επιβατών η κάθε εταιρεία επικεντρώνει σε διαφορετικό τομέα τις προσπάθειές της.

Για παράδειγμα οι Volkswagen, Honda, Ford και BMW αναπτύσσουν τεχνολογία η οποία σκοπεύει στην επικοινωνία του αυτοκινήτου με τα φανάρια προκειμένου να ξέρει πότε πρόκειται να είναι πράσινο και να ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο την ταχύτητά του ώστε να μη χρειαστεί να σταματήσει καθώς αυτό θα αύξανε την κατανάλωση και τους ρύπους.

Η VW συνεργάζεται με τη Siemens για αυτή την τεχνολογία η οποία χρησιμοποιεί το WiFi αλλά και μια σειρά αισθητήρων προκειμένου να παράγει πιο ακριβή δεδομένα τοποθεσίας σε σχέση με το απλό GPS.

Από την άλλη η BMW χρησιμοποιεί ένα σύστημα αντίστροφης μέτρησης από το 5 μέχρι το 1 για να πει στον οδηγό πότε το φανάρι θα γίνει πράσινο ενώ η Mercedes ενημερώνει τον οδηγό για την ταχύτητα με την οποία πρέπει να κινηθεί προκειμένου να πετύχει όλα τα φανάρια πράσινα.

Όσον αφορά τη Honda έχει επιλέξει ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες σε κάθε διασταύρωση οι οποίες στέλνουν δεδομένα στα αυτοκίνητα που πλησιάζουν.

Τέλος, η Ford έχει μια διαφορετική οπτική καθώς δεν εστιάζει στην επικοινωνία του αυτοκινήτου με τις υποδομές αλλά με άλλα αυτοκίνητα. Με αυτόν τον τρόπο θέλει να καταργήσει εντελώς τα φανάρια καθώς τα οχήματα θα “μιλάνε” μεταξύ τους ώστε να ρυθμίζουν την ταχύτητά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει συνεχής ροή της κυκλοφορίας.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Από την έρημο του Ντακάρ και τη 3η θέση στο βάθρο, στα χιονιά και στο κρύο του Μόντε Κάρλο –σε διαδρομές γύρω από την Γκάπ-για τους Λεμπ-Ελενά την πρεμιέρα του WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο 24-27 Ιανουαρίου.

Ράλι Μόντε Κάρλο-Citroen Racing

Όπως και να το κάνουμε όταν έχεις κερδίσει 5 φορές στη σειρά το ράλι Μόντε Κάρλο και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, θεωρείσαι το Νο 1 φαβορί για τη νίκη.

Ο λόγος για τον Οζιέ (στο δεξί bucket πάντα ο Ινγκρασιά) που από το 2019 θα οδηγεί για τη Citroen Racing.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Ο 39χρονος Ιρλανδός Κρις Μικ επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC, με την ομάδα της Toyota Gazoo Racing που ηγείται ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Τόμι Μάκινεν.

Κάρλος Γκον

Η Nissan μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκον στις 19 Νοεμβρίου ουσιαστικά έχει κηρύξει τον πόλεμο στο πρώην αφεντικό της και τώρα επανέρχεται με νέες κατηγορίες.

Land Rover Discovery

Όταν ένα μοντέλο, όπως το Discovery, έχει συμπληρώσει τρεις επιτυχημένες δεκαετίες ζωής και έχει σημειώσει πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις, τότε η δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης αποτελεί μάλλον μονόδρομο για τη Land Rover.

Ταξινομήσεις premium κατηγορίας

Για μια ακόμα χρονιά η Mercedes τόσο στη χώρα μας, όσο και στις τέσσερις γωνιές της Γης, δεν άφησε το πρώτο σκαλί του βάθρου, στην premium κατηγορία.

Volkswagen ID.R

Μετά το ρεκόρ που σημείωσε το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R στην ανάβαση του Πάικς Πικ στην Αμερική (4.302 χλμ. είναι η απόσταση από το ύψος της θάλασσας στην τερματισμό) με τον Ντιμά στο τιμόνι, ετοιμάζεται για ένα άλλο ρεκόρ.

Google Maps

Το Google Maps είναι ίσως η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης τόσο στη χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο χάρη στην ποιοτική και εύκολη πλοήγηση που προσφέρει.

Skoda

Την ευθύνη για τη στρατηγική εξάπλωση του Ομίλου Volkswagen στην Ινδία έχει αναλάβει η Skoda.

Porsche

Τη σχέση της με τα ράλι αποφάσισε να αναθερμάνει η Porsche, καθώς προετοιμάζει δυναμική επιστροφή.