Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τεχνολογίες: Αυτοκίνητα που "μιλάνε" με τα φανάρια

του Σωτήριου Χάλλα

Η διασύνδεση των αυτοκινήτων τόσο μεταξύ τους όσο και με τις υποδομές θα αρχίσει τα επόμενα χρόνια να γίνεται κυρίαρχη τάση οπότε οι εταιρείες του χώρου έχουν αρχίσει έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να μην τις προλάβουν οι εξελίξεις απροετοίμαστες.

Αν και ο κοινός παρονομαστής είναι η αύξηση της διασύνδεσης και η μείωση των χρόνων ταξιδιού καθώς και της ταλαιπωρίας των επιβατών η κάθε εταιρεία επικεντρώνει σε διαφορετικό τομέα τις προσπάθειές της.

Για παράδειγμα οι Volkswagen, Honda, Ford και BMW αναπτύσσουν τεχνολογία η οποία σκοπεύει στην επικοινωνία του αυτοκινήτου με τα φανάρια προκειμένου να ξέρει πότε πρόκειται να είναι πράσινο και να ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο την ταχύτητά του ώστε να μη χρειαστεί να σταματήσει καθώς αυτό θα αύξανε την κατανάλωση και τους ρύπους.

Η VW συνεργάζεται με τη Siemens για αυτή την τεχνολογία η οποία χρησιμοποιεί το WiFi αλλά και μια σειρά αισθητήρων προκειμένου να παράγει πιο ακριβή δεδομένα τοποθεσίας σε σχέση με το απλό GPS.

Από την άλλη η BMW χρησιμοποιεί ένα σύστημα αντίστροφης μέτρησης από το 5 μέχρι το 1 για να πει στον οδηγό πότε το φανάρι θα γίνει πράσινο ενώ η Mercedes ενημερώνει τον οδηγό για την ταχύτητα με την οποία πρέπει να κινηθεί προκειμένου να πετύχει όλα τα φανάρια πράσινα.

Όσον αφορά τη Honda έχει επιλέξει ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες σε κάθε διασταύρωση οι οποίες στέλνουν δεδομένα στα αυτοκίνητα που πλησιάζουν.

Τέλος, η Ford έχει μια διαφορετική οπτική καθώς δεν εστιάζει στην επικοινωνία του αυτοκινήτου με τις υποδομές αλλά με άλλα αυτοκίνητα. Με αυτόν τον τρόπο θέλει να καταργήσει εντελώς τα φανάρια καθώς τα οχήματα θα “μιλάνε” μεταξύ τους ώστε να ρυθμίζουν την ταχύτητά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει συνεχής ροή της κυκλοφορίας.

Σχετικά άρθρα

Ανάβαση Πιτίτσας

Tελευταία παράσταση του φετινού Πρωταθλήματος Αναβάσεων στην Πιτίτσα, τη γνωστή διαδρομή της Πάτρας,

Η Βάσω Κουρτίδου πίσω από το τιμόνι του ασημί Toyota Yaris της δεν συμμετείχε απλώς, αλλά “έγραψε” μια καλή επίδοση και αποχαιρέτησε τη φετινή χρονιά με ένα κύπελλο.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan GT R

Ο “Godzilla”, όπως είναι το προσωνύμιο του Nissan GT R, δίνει το παρών στο περίπτερο της ιαπωνικής μάρκας στην έκθεση αυτοκίνηση 2018 που γίνεται στο Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας.

Αυτοκίνηση 2018-BMW i3s

Το i3 είναι το ηλεκτρικό μοντέλο με το οποίο η BMW μπήκε στη νέα εποχή της αυτοκίνησης το 2013 που άρχισε να παράγεται και τώρα το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει την πιο ισχυρή του έκδοση με την ονομασία i3s στην Αυτοκίνηση 2018.

Αυτοκίνηση 2018-Renault Megane R.S.

Στην Αυτοκίνηση 2018 το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει για πρώτη φορά από κοντά την πιο πρόσφατη δημιουργία της Renault Sport, του τμήματος επιδόσεων της γαλλικής εταιρείας, το Megane R.S.

Aυτοκίνηση 2018

Η έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση 2018», που άνοιξε τις πύλες της για το κοινό το Σάββατο 10 Νοεμβρίου, «γράφει» σημαντική αύξηση σε ό,τι έχει να κάνει με την προσέλευση επισκεπτών.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan e-NV200

Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της επερχόμενης ηλεκτροκίνησης στη φετινή Έκθεση «Αυτοκίνηση 2018» αποτελεί σίγουρα το Νissan e-NV200.

Αυτοκίνηση 2018-Citroen C3 Aircross

Στο περίπτερο της Citroen μπορούμε ανάμεσα στα άλλα μοντέλα να δούμε και το C3 Aircross το οποίο έχει κερδίσει πληθώρα βραβείων μεταξύ των οποίων εκείνο του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2018 από τον δημοσιογραφικό οργανισμό Autobest.

Αυτοκίνηση 2018-Hyundai i30 N

Η Hyundai για πρώτη φορά αποφάσισε να μπει στα “χωράφια” των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων με το i30 N το οποίο είδαμε και πέρυσι στην Αυτοκίνηση και το εγχείρημά της μόνο ως επιτυχημένο μπορεί να χαρακτηριστεί ειδικά αν συνυπολογίσει κάποιος και την απειρία

Porsche

Αν κάποιος είναι κάτοχος μιας συλλεκτικής και αρκετά ακριβής Porsche θα εμπιστευτεί τον οποιοδήποτε για να φροντίσει το σέρβις της;

BMW

Η BMW έχει δηλώσει πολλές φορές ότι τα επόμενα χρόνια τα μοντέλα της θα στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση περνώντας πρώτα από το στάδιο των plug-in υβριδικών (PHEV).