Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τεχνολογίες: Αυτοκίνητα που "μιλάνε" με τα φανάρια

του Σωτήριου Χάλλα

Η διασύνδεση των αυτοκινήτων τόσο μεταξύ τους όσο και με τις υποδομές θα αρχίσει τα επόμενα χρόνια να γίνεται κυρίαρχη τάση οπότε οι εταιρείες του χώρου έχουν αρχίσει έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να μην τις προλάβουν οι εξελίξεις απροετοίμαστες.

Αν και ο κοινός παρονομαστής είναι η αύξηση της διασύνδεσης και η μείωση των χρόνων ταξιδιού καθώς και της ταλαιπωρίας των επιβατών η κάθε εταιρεία επικεντρώνει σε διαφορετικό τομέα τις προσπάθειές της.

Για παράδειγμα οι Volkswagen, Honda, Ford και BMW αναπτύσσουν τεχνολογία η οποία σκοπεύει στην επικοινωνία του αυτοκινήτου με τα φανάρια προκειμένου να ξέρει πότε πρόκειται να είναι πράσινο και να ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο την ταχύτητά του ώστε να μη χρειαστεί να σταματήσει καθώς αυτό θα αύξανε την κατανάλωση και τους ρύπους.

Η VW συνεργάζεται με τη Siemens για αυτή την τεχνολογία η οποία χρησιμοποιεί το WiFi αλλά και μια σειρά αισθητήρων προκειμένου να παράγει πιο ακριβή δεδομένα τοποθεσίας σε σχέση με το απλό GPS.

Από την άλλη η BMW χρησιμοποιεί ένα σύστημα αντίστροφης μέτρησης από το 5 μέχρι το 1 για να πει στον οδηγό πότε το φανάρι θα γίνει πράσινο ενώ η Mercedes ενημερώνει τον οδηγό για την ταχύτητα με την οποία πρέπει να κινηθεί προκειμένου να πετύχει όλα τα φανάρια πράσινα.

Όσον αφορά τη Honda έχει επιλέξει ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες σε κάθε διασταύρωση οι οποίες στέλνουν δεδομένα στα αυτοκίνητα που πλησιάζουν.

Τέλος, η Ford έχει μια διαφορετική οπτική καθώς δεν εστιάζει στην επικοινωνία του αυτοκινήτου με τις υποδομές αλλά με άλλα αυτοκίνητα. Με αυτόν τον τρόπο θέλει να καταργήσει εντελώς τα φανάρια καθώς τα οχήματα θα “μιλάνε” μεταξύ τους ώστε να ρυθμίζουν την ταχύτητά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει συνεχής ροή της κυκλοφορίας.

Σχετικά άρθρα

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Καλιφόρνια

Στην Καλιφόρνια και συγκεκριμένα στο Σακραμέντο η αστυνομία συνέλαβε εφτά άτομα και τους απήγγειλε 27 κατηγορίες επειδή έκαναν τα λεγόμενα “ντόνατς” ενώ βρίσκονταν σε αυτοκινητόδρομο.

Peugeot Besikos A.E.

Πιο έντονα χτυπά πλέον η «καρδιά» της Peugeot στα βόρεια προάστια της Αττικής.