Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τεχνολογία: Περί μέτρησης της ιπποδύναμης

του Γιάννη Κανουπάκη

Νέα μηχανολογική προσέγγιση στη μέτρηση της ιπποδύναμης, καθώς μια νέα καμπάνια ξεκίνησε στη χρηματοδοτική πλατφόρμα Indiegogo.

Tην δημιούργησε ο Διονύσης Μυλωνάς, Χημικός Μηχανικός με ειδίκευση στην Τεχνολογία Καυσίμων, απόφοιτος του ΕΜΠ, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (Λος Άντζελες) και του Imperial College.

Η καμπάνια του έχει τον τίτλο Car Addict και υποστηρίζει ότι παρουσιάζει μια νέα μηχανολογική προσέγγιση στη μέτρηση της ιπποδύναμης των αυτοκινήτων. Πρόκειται για μια εφαρμογή smartphone βασισμένη σε μια μέθοδο κατοχυρωμένη με τις ευρεσιτεχνίες GR1008172 και GR1009319, όπως επίσης και με μία αίτηση για αμερικανική ευρεσιτεχνία για την οποία αναμένεται η πρώτη απάντηση του Αμερικανικού Γραφείου Ευρεσιτεχνιών (USPTO), μέσα στους επόμενους μήνες.

Επιπλέον, το πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο της εφαρμογής είναι, ήδη, πιστοποιημένο από την Arrow Electronics, τη μεγαλύτερη Αμερικανική εταιρεία εμπορίας εξαρτημάτων hardware και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών ανάπτυξης λογισμικού, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) και μέλος της λίστας Fortune 500.

Σύμφωνα με το δημιουργό της καμπάνιας, όλες οι ανταγωνιστικές εφαρμογές smartphone λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο: δε μετρούν την ιπποδύναμη στο στρόφαλο, αλλά στους τροχούς. Κατόπιν, προκειμένου να υπολογίσουν την ιπποδύναμη στο στρόφαλο, “υποθέτουν” κάποιο ποσοστό απωλειών στο σύστημα μετάδοσης, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό αυθαίρετο, και το προσθέτουν στη μετρημένη ιπποδύναμη στους τροχούς.

Η εφαρμογή Car Addict βασίζεται σε μια τελείως διαφορετική μηχανολογική προσέγγιση, όπου οι απώλειες του συστήματος παραγωγής και μετάδοσης της ισχύος (powertrain), οι οποίες περιλαμβάνουν τις απώλειες του κινητήρα ή/και του (των) ηλεκτρικού μοτέρ καθώς και αυτές της μετάδοσης καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο -η προσέγγιση αυτή δεν υποθέτει, απλώς, ένα ποσοστό απωλειών μετάδοσης όπως κάνει ο ανταγωνισμός.

Επίσης, όπως είναι, ήδη, προφανές, η εφαρμογή είναι κατάλληλη για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα για τα οποία, όμως, η ανάκτηση ενέργειας επιβράδυνσης μπορεί ν' απενεργοποιηθεί. Τέλος, σε αντίθεση με τις ανταγωνιστικές εφαρμογές, απαλλάσσει το χρήστη από την ανάγκη να γνωρίζει και να εισάγει ένα μεγάλο αριθμό παραμέτρων, όπως ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης, η μετωπική επιφάνεια, ο συντελεστής τριβής κύλισης, ο τύπος του κιβωτίου και της μετάδοσης κλπ.   

Θα ήταν, ίσως, πολύ ενδιαφέρον να επισκεφθεί κανείς τη σελίδα της καμπάνιας στην πλατφόρμα Indiegogo και να δει αν ο δημιουργός της δείχνει ικανός να τηρήσει τις υποσχέσεις του: https://igg.me/at/car-addict.

Σχετικά άρθρα

WRC, πρόγραμμα 2020

Αρχικά το πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι 2020 είχε ανακοινωθεί με 14 αγώνες, με την προσθήκη δύο νέων αγώνων σε Κένυα και Ιαπωνία.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Την «ακτινογραφία» της Cayenne Turbo S E-Hybrid αναλύει η Porsche, εξηγώντας μας όλες τις τεχνολογίες που ενσωματώνει και την κάνουν οδηγικά απολαυστική.

Volkswagen Golf

Τις τελευταίες μέρες έχουν πληθύνει οι διαρροές σχετικά με τις πιο γρήγορες εκδόσεις του Volkswagen Golf όγδοης γενιάς που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2019, με την τελευταία να μας δίνει την πιο σαφή εικόνα γύρω από την ιπποδύναμη της κάθε μίας.

Κίνα - Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Κίνα θέλει να κάνει παρελθόν το πρόβλημα της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή, στρεφόμενη προς τη λύση της εναλλαγής των μπαταριών, διαδικασία η οποία θα διαρκεί μόλις λίγα λεπτά.

Subaru

Η λακωνική συνήθως στις δηλώσεις της Subaru προχώρησε σε μια σειρά ανακοινώσεων σχετικά με την πορεία και τους στόχους της για το μέλλον.

DS 3 Crossback 1.2 PureTech EAT8

Παρατηρώντας το DS 3 Crossback μας έρχεται στο νου η φράση του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι ότι «η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο».

WRC, Hyundai Motorsport

Σημαντικό ρόλο στην καθημερινή οδήγηση παίζει η σωστή ρύθμιση του καθίσματος, τόσο για την έδρα όσο και για την πλάτη. Πόσο μάλλον στους αγώνες.

Στο θέμα αυτό δεν αφήνεται τίποτα στην τύχη.

Hennessey Venom F5

Η Hennessey, μία αμερικανική εταιρεία που ασχολείται κυρίως με τη βελτίωση αυτοκινήτων, έχει βάλει στόχο να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής, με ένα μοντέλο που θα ονομάζει Venom F5.

Renault

Σύμφωνα με τους επίσημους πίνακες της Renault σε παγκόσμιο επίπεδο το 2019 πούλησε συνολικά  3.753.723 οχήματα.

Volkswagen

Στο Instagram και συγκεκριμένα από τον χρήστη με την ονομασία Wilcoblok έγινε μια δημοσίευση η οποία πιθανότατα μας δείχνει πώς θα είναι το πίσω μέρος του νέου Volkswagen Golf GTI.