Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τεχνολογία: Περί μέτρησης της ιπποδύναμης

του Γιάννη Κανουπάκη

Νέα μηχανολογική προσέγγιση στη μέτρηση της ιπποδύναμης, καθώς μια νέα καμπάνια ξεκίνησε στη χρηματοδοτική πλατφόρμα Indiegogo.

Tην δημιούργησε ο Διονύσης Μυλωνάς, Χημικός Μηχανικός με ειδίκευση στην Τεχνολογία Καυσίμων, απόφοιτος του ΕΜΠ, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (Λος Άντζελες) και του Imperial College.

Η καμπάνια του έχει τον τίτλο Car Addict και υποστηρίζει ότι παρουσιάζει μια νέα μηχανολογική προσέγγιση στη μέτρηση της ιπποδύναμης των αυτοκινήτων. Πρόκειται για μια εφαρμογή smartphone βασισμένη σε μια μέθοδο κατοχυρωμένη με τις ευρεσιτεχνίες GR1008172 και GR1009319, όπως επίσης και με μία αίτηση για αμερικανική ευρεσιτεχνία για την οποία αναμένεται η πρώτη απάντηση του Αμερικανικού Γραφείου Ευρεσιτεχνιών (USPTO), μέσα στους επόμενους μήνες.

Επιπλέον, το πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο της εφαρμογής είναι, ήδη, πιστοποιημένο από την Arrow Electronics, τη μεγαλύτερη Αμερικανική εταιρεία εμπορίας εξαρτημάτων hardware και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών ανάπτυξης λογισμικού, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) και μέλος της λίστας Fortune 500.

Σύμφωνα με το δημιουργό της καμπάνιας, όλες οι ανταγωνιστικές εφαρμογές smartphone λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο: δε μετρούν την ιπποδύναμη στο στρόφαλο, αλλά στους τροχούς. Κατόπιν, προκειμένου να υπολογίσουν την ιπποδύναμη στο στρόφαλο, “υποθέτουν” κάποιο ποσοστό απωλειών στο σύστημα μετάδοσης, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό αυθαίρετο, και το προσθέτουν στη μετρημένη ιπποδύναμη στους τροχούς.

Η εφαρμογή Car Addict βασίζεται σε μια τελείως διαφορετική μηχανολογική προσέγγιση, όπου οι απώλειες του συστήματος παραγωγής και μετάδοσης της ισχύος (powertrain), οι οποίες περιλαμβάνουν τις απώλειες του κινητήρα ή/και του (των) ηλεκτρικού μοτέρ καθώς και αυτές της μετάδοσης καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο -η προσέγγιση αυτή δεν υποθέτει, απλώς, ένα ποσοστό απωλειών μετάδοσης όπως κάνει ο ανταγωνισμός.

Επίσης, όπως είναι, ήδη, προφανές, η εφαρμογή είναι κατάλληλη για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα για τα οποία, όμως, η ανάκτηση ενέργειας επιβράδυνσης μπορεί ν' απενεργοποιηθεί. Τέλος, σε αντίθεση με τις ανταγωνιστικές εφαρμογές, απαλλάσσει το χρήστη από την ανάγκη να γνωρίζει και να εισάγει ένα μεγάλο αριθμό παραμέτρων, όπως ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης, η μετωπική επιφάνεια, ο συντελεστής τριβής κύλισης, ο τύπος του κιβωτίου και της μετάδοσης κλπ.   

Θα ήταν, ίσως, πολύ ενδιαφέρον να επισκεφθεί κανείς τη σελίδα της καμπάνιας στην πλατφόρμα Indiegogo και να δει αν ο δημιουργός της δείχνει ικανός να τηρήσει τις υποσχέσεις του: https://igg.me/at/car-addict.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η λευκή 911 Carrera S του 2008 είναι μοναδική. Δεν υπάρχει άλλη σαν αυτή. Ο λόγος είναι ότι μπροστά υπάρχει ένα μόνο κάθισμα, και αυτό στο κέντρο. 

Σειρά στο αφιέρωμα της Hyundai Motorsport, έχουν οι συνοδηγοί. Ο Γκιλσούλ για τον Νεβίλ, ο Ντελ Μπάριο για τον Σόρδο, ο Γιέγκερ για τον Μίκελσεν, ο Ελενά για τον Λεμπ. 

Η εταιρία Ready to Rock Vehicles (RTRV), γιορτάζει τα 10 χρόνια εξέλιξης σε μοντέλα της Ford, και για το λόγο αυτό 10 ειδικές αριθμημένες εκδόσεις, “10th Anniversary Mustang RTR”, μια για κάθε χρόνο, περιμένουν όσους θέλουν να οδηγούν ένα ξεχωριστό Mustang.

Το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης για το 2020 δεν έμελλε να γίνει, καθώς η εξάπλωση του κορωνοϊού ανάγκασε τους διοργανωτές να το ακυρώσουν, όμως η Volkswagen δε θέλησε να πάει χαμένη η δουλειά που είχε κάνει για το στήσιμο του περιπτέρου της.

Σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα το πρώτο Σαββατοκύριακο του Απριλίου ήταν προγραμματισμένο το Γκραν Πρι του Βιετνάμ, στο Ανόι. 

Παρακολουθήσαμε τηλεφωνική συνδιάσκεψη του Μάλκολμ Γουίλσον με τον Σιμόνε Καμπεντέλι, του οδηγού που οδηγεί εργοστασιακό Ford Fiesta R5 στο ιταλικό πρωτάθλημα. 
Ήταν μια φοβερή συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, αλλά θα σταθούμε σε μια ερώτηση ιδιαίτερα έξυπνη. 

Οι Λεκλέρκ, Άλμπον, Ράσελ, Νόρις και Λατίφι ήταν γνωστό ότι θα συμμετάσχουν στον δεύτερο εικονικό αγώνα που διοργανώνει η Formula 1, όμως τώρα στους παραπάνω προστίθενται ο Τζιοβινάτσι και ο Τζένσον Μπάτον.

Μετά από το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, την έκθεση της Νέας Υόρκης, το φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood και άλλες αυτοκινητιστικές εκδηλώσεις που έχουν ακυρωθεί ή αναβληθεί, στο δρόμο της αναβολής κινήθηκε και η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, η οποία επρόκειτο να ανοίξει τις πύλες της το διάσ

Τη δική της μάχη στον πόλεμο κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού δίνει η Volkswagen, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία και τις παραγωγικές της υποδομές.

Η Mazda να επέστρεψε με επιτυχία πριν από ένα χρόνο περίπου στην ελληνική αγορά, έπειτα από πολυετή απουσία.

Ωστόσο η παρουσίαση στο αυτοκινητιστικό στερέωμα αριθμεί πλέον έναν αιώνα, καθώς ιδρύθηκε το 1920. Για το λόγο αυτό το 2020 είναι εορταστικό έτος για την ιαπωνική εταιρεία.