Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τα ταμπλό του μέλλοντος : Κάπου εκεί και ο οδηγός…

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Πόσο κοντινή, ή πόσο μακρινή μπορεί να είναι αυτή η εικόνα, που μας δείχνει πως μπορεί να είναι το ταμπλό της νέας εποχής στην αυτοκίνηση.

Χαρά για τους φίλους των gadget θα μας πείτε. Ίσως να είναι και έτσι , αλλά όλο αυτό τo παιχνίδι με την τεράστια οθόνη που καλύπτει το ταμπλό, την ταμπλέτα μεταξύ οδηγού-συνοδηγού, την οθόνη αφής στο κέντρο του τιμονιού, πόσο ανεβάζουν τελικά το κόστος, και από την άλλη σε τι «κόσμο» μας ξεναγούν…

Ουδείς αμφισβητεί ότι βρισκόμαστε μπροστά στην εποχή που –ίσως- η αυτοκίνηση αλλάξει ριζικά. 

Πόσο όμως όλα αυτά τα ηλεκτρονικά εγγυώνται ότι θα μας κάνουν τη ζωή πίσω από το τιμόνι ασφαλέστερη και πιο άνετη, γιατί με όλα αυτά που βλέπουμε στην εικόνα μάλλον πιο πολύπλοκη την κάνουν. 

Τα μπουτόν, η συνδεσιμότητα, η πρόσβαση στην ψυχαγωγία αποτελούν μια πρόκληση στην αναζήτηση. 

Και πως λοιπόν η διαδρομή θα είναι ασφαλής όταν στο τιμόνι έχεις για παράδειγμα όλα αυτά τα μπουτόν που μπορεί ο οδηγός να τα χρησιμοποιήσει, εκτός εάν «κλειδώνουν» όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει. 

Η αλήθεια είναι ότι τα ηλεκτρονικά ταμπλό και οι ταμπλέτες κερδίζουν συνεχώς έδαφος εξοπλίζοντας όλα και περισσότερα αυτοκίνητα, ακόμα και μοντέλα που ανήκουν στη μικρή κατηγορία, που στο «μάτι» κερδίζουν τις εντυπώσεις, ασχέτως εάν αδυνατίζουν το πορτοφόλι. 

Επιπλέον πόσο εύκολα θα είναι στη χρήση, ή θα «χαθείς» ανάμεσα στα μπουτόν και στις πολύχρωμες ενδείξεις. 

 Σήμερα υπάρχουν μενού που για να μάθεις το πώς λειτουργούν, αλλά και για όλες τις χρήσεις τους, εκτός του ότι πρέπει να περάσεις πολλές ώρες διαβάζοντας το εγχειρίδιο του κατασκευαστή που συνοδεύει το μοντέλο, το πιο σημαντικό είναι ότι αποσπάται η προσοχή σου από το τιμόνι. 

Και αυτό είναι το πλέον σημαντικό μπροστά στην ηλεκτρονική «καταιγίδα»…  

Σχετικά άρθρα

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Ο τίτλος του Αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα πάει στο Peugeot 208.

Οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι του θεσμού, έδωσαν στο γαλλικό αυτοκίνητο τον τίτλο, πριν από λίγο σε ξενοδοχείο της Κηφισιάς. Υπενθυμίζεται ότι η τελική δεκάδα αποτελείται από:

Audi A1

Formula 1: Άλντο Κόστα

Δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που μπορούν να πουν ότι έχουν εργαστεί σε Ferrari και Mercedes, έχοντας μάλιστα πετύχει και με τις δύο ομάδες, όμως ο Άλντο Κόστα είναι ένας από αυτούς.

Mercedes GLA

Η νέα Mercedes GLA θα παρουσιαστεί επίσημα στις 11 Δεκεμβρίου, όμως λίγο πριν, βρέθηκε να κάνει τελευταίες δοκιμές σε δημόσιο δρόμο, με ένα ποσοστό του εμπρός και του πίσω μέρους καλυμμένα με καμουφλάζ.

Lamborghini Μiura

Αναμφισβήτητα οι Ιταλοί είναι «μάγοι» σε κάθε κλάδο της σχεδίασης, από την αρχιτεκτονική, την ένδυση μέχρι και την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ford Puma

Το νέο Puma ετοιμάζεται να κάνει την άφιξή του στη χώρα μας στις αρχές του 2020 με δύο επιλογές σε ό,τι αφορά την ισχύ του κινητήρα, όμως η Ford θα προσθέσει ακόμα μία, η οποία θα είναι η πιο “καυτή”.

Land Rover

To 80% των ιδιοκτητών σκύλων οδηγούν παρέα με τον πιστό τετράποδο φίλο τους μέσα στο αυτοκίνητο.

Cadillac

Με τις αγορές προϊόντων μέσω internet να κερδίζουν συνεχώς έδαφος σχεδόν σε κάθε τομέα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δε θα μπορούσαν να μείνουν πίσω, με την Cadillac να εφαρμόζει μία από τις πιο πρωτοποριακές ιδέες.

Suzuki

O λύκος που έγινε λιοντάρι, θα ήταν ένας εναλλακτικός τίτλος για το νέο Suzuki Swift Extreme Concept, ενώ να διευκρινίσουμε ότι αναφερόμαστε αποκλειστικά στο εμφανισιακό σκέλος.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Τα 10 αυτοκίνητα που προκρίθηκαν για την τελική φάση του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα» είναι τα εξής:

Audi A1

Citroen C5 Aircross

DS 3 Crossback

Kia XCeed

Mazda 3

Peugeot 208

Renault Clio

Skoda Scala

Suzuki Jimny

Tesla

Όταν η Tesla παρουσίασε το Cybertruck, το αμιγώς ηλεκτρικό pick-up της, στη σκηνή εμφανίστηκε και ένα ATV, τα οχήματα που ξέρουμε ως "γουρούνες", για το οποίο δεν ειπώθηκαν πολλά.