Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τα ταμπλό του μέλλοντος : Κάπου εκεί και ο οδηγός…

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Πόσο κοντινή, ή πόσο μακρινή μπορεί να είναι αυτή η εικόνα, που μας δείχνει πως μπορεί να είναι το ταμπλό της νέας εποχής στην αυτοκίνηση.

Χαρά για τους φίλους των gadget θα μας πείτε. Ίσως να είναι και έτσι , αλλά όλο αυτό τo παιχνίδι με την τεράστια οθόνη που καλύπτει το ταμπλό, την ταμπλέτα μεταξύ οδηγού-συνοδηγού, την οθόνη αφής στο κέντρο του τιμονιού, πόσο ανεβάζουν τελικά το κόστος, και από την άλλη σε τι «κόσμο» μας ξεναγούν…

Ουδείς αμφισβητεί ότι βρισκόμαστε μπροστά στην εποχή που –ίσως- η αυτοκίνηση αλλάξει ριζικά. 

Πόσο όμως όλα αυτά τα ηλεκτρονικά εγγυώνται ότι θα μας κάνουν τη ζωή πίσω από το τιμόνι ασφαλέστερη και πιο άνετη, γιατί με όλα αυτά που βλέπουμε στην εικόνα μάλλον πιο πολύπλοκη την κάνουν. 

Τα μπουτόν, η συνδεσιμότητα, η πρόσβαση στην ψυχαγωγία αποτελούν μια πρόκληση στην αναζήτηση. 

Και πως λοιπόν η διαδρομή θα είναι ασφαλής όταν στο τιμόνι έχεις για παράδειγμα όλα αυτά τα μπουτόν που μπορεί ο οδηγός να τα χρησιμοποιήσει, εκτός εάν «κλειδώνουν» όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει. 

Η αλήθεια είναι ότι τα ηλεκτρονικά ταμπλό και οι ταμπλέτες κερδίζουν συνεχώς έδαφος εξοπλίζοντας όλα και περισσότερα αυτοκίνητα, ακόμα και μοντέλα που ανήκουν στη μικρή κατηγορία, που στο «μάτι» κερδίζουν τις εντυπώσεις, ασχέτως εάν αδυνατίζουν το πορτοφόλι. 

Επιπλέον πόσο εύκολα θα είναι στη χρήση, ή θα «χαθείς» ανάμεσα στα μπουτόν και στις πολύχρωμες ενδείξεις. 

 Σήμερα υπάρχουν μενού που για να μάθεις το πώς λειτουργούν, αλλά και για όλες τις χρήσεις τους, εκτός του ότι πρέπει να περάσεις πολλές ώρες διαβάζοντας το εγχειρίδιο του κατασκευαστή που συνοδεύει το μοντέλο, το πιο σημαντικό είναι ότι αποσπάται η προσοχή σου από το τιμόνι. 

Και αυτό είναι το πλέον σημαντικό μπροστά στην ηλεκτρονική «καταιγίδα»…  

Σχετικά άρθρα

Hyundai

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Hyundai θα επενδύσει 34.65 δις δολάρια για την εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων σε ορίζοντα 5 χρόνων.

Peugeot - Ηλεκτρικό ποδήλατο

Η Peugeot δραστηριοποιείται εκτός από τον τομέα του αυτοκινήτου και σε εκείνον του ποδηλάτου και τώρα παρουσίασε ένα νέο μοντέλο, το οποίο εκτός από τα πεντάλ, κινείται και μόνο του με τη χρήση ηλεκτροκινητήρα.

Citroen Racing

Δύο αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε Ισπανία και Αυστραλία και ο τίτλος του πρωταθλητή για τη φετινή χρονιά παραμένει ανοικτός.

Skoda Felicia

Στην «ταυτότητα» του Skoda Felicia αναγράφεται ημερομηνία γέννησης 17 Οκτωβρίου του 1994, κάτι που σημαίνει ότι σε δυο μέρες έχει γενέθλια, καθώς και ότι γίνεται 25 ετών.

ΥΠΑ

Στο πρώτο 9μηνο του 2019 οι επιβάτες που κινήθηκαν από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια έφτασαν τα 54.5 εκατ. που αντιστοιχεί σε αύξηση 4,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Αυτή η αύξηση έρχεται και από την αύξηση των πτήσεων που βρίσκεται στο 4.1 %.

Πρωτάθλημα Ιταλίας, Rally due Valli

Οι Γκρουνιόλα-Ομέτο δίνοντας ρεσιτάλ οδήγησης στα bucket του Volkswagen Polo R5 (αντικατέστησαν το Skoda Fabia R5) είναι οι νικητές του προτελευταίου γύρου για το πρωτάθλημα Ιταλίας, κερδίζοντας τις 7 από τις 11 Ειδικές Διαδρομές του ασφάλτινου ράλι Ντούε Βάλι.

SEAT

H ΤΕΧΝΟΚΑΡ Α.Ε.Ε., εισαγωγική των οχημάτων SEAT στη χώρα μας, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης για ορισμένα μοντέλα Leon και Ateca.

Volkswagen Golf

Τις τελευταίες ώρες κυκλοφορούν στο internet οι πιο καθαρές φωτογραφίες του νέου Golf που έχουμε δει μέχρι στιγμής, από μια πηγή που αποτελεί έκπληξη, ένα group φίλων της Volkswagen στο Facebook, από την Τσεχία.

Renault

Η Renault θέλει μέχρι το 2022 να έχει στην γκάμα της τουλάχιστον οχτώ μοντέλα τα οποία να κινούνται χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια και το Twingo φαίνεται να είναι από τα πρώτα μοντέλα που θα κάνουν αυτή τη μετάβαση.

FCP4Concumers

Πέρα από τα τοτέμ που αναγράφουν τις τιμές στα πρατήρια υγρών καυσίμων, σύντομα θα δούμε να τοποθετούνται κάποιες νέες εξτρά οθόνες.