Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τα ταμπλό του μέλλοντος : Κάπου εκεί και ο οδηγός…

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Πόσο κοντινή, ή πόσο μακρινή μπορεί να είναι αυτή η εικόνα, που μας δείχνει πως μπορεί να είναι το ταμπλό της νέας εποχής στην αυτοκίνηση.

Χαρά για τους φίλους των gadget θα μας πείτε. Ίσως να είναι και έτσι , αλλά όλο αυτό τo παιχνίδι με την τεράστια οθόνη που καλύπτει το ταμπλό, την ταμπλέτα μεταξύ οδηγού-συνοδηγού, την οθόνη αφής στο κέντρο του τιμονιού, πόσο ανεβάζουν τελικά το κόστος, και από την άλλη σε τι «κόσμο» μας ξεναγούν…

Ουδείς αμφισβητεί ότι βρισκόμαστε μπροστά στην εποχή που –ίσως- η αυτοκίνηση αλλάξει ριζικά. 

Πόσο όμως όλα αυτά τα ηλεκτρονικά εγγυώνται ότι θα μας κάνουν τη ζωή πίσω από το τιμόνι ασφαλέστερη και πιο άνετη, γιατί με όλα αυτά που βλέπουμε στην εικόνα μάλλον πιο πολύπλοκη την κάνουν. 

Τα μπουτόν, η συνδεσιμότητα, η πρόσβαση στην ψυχαγωγία αποτελούν μια πρόκληση στην αναζήτηση. 

Και πως λοιπόν η διαδρομή θα είναι ασφαλής όταν στο τιμόνι έχεις για παράδειγμα όλα αυτά τα μπουτόν που μπορεί ο οδηγός να τα χρησιμοποιήσει, εκτός εάν «κλειδώνουν» όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει. 

Η αλήθεια είναι ότι τα ηλεκτρονικά ταμπλό και οι ταμπλέτες κερδίζουν συνεχώς έδαφος εξοπλίζοντας όλα και περισσότερα αυτοκίνητα, ακόμα και μοντέλα που ανήκουν στη μικρή κατηγορία, που στο «μάτι» κερδίζουν τις εντυπώσεις, ασχέτως εάν αδυνατίζουν το πορτοφόλι. 

Επιπλέον πόσο εύκολα θα είναι στη χρήση, ή θα «χαθείς» ανάμεσα στα μπουτόν και στις πολύχρωμες ενδείξεις. 

 Σήμερα υπάρχουν μενού που για να μάθεις το πώς λειτουργούν, αλλά και για όλες τις χρήσεις τους, εκτός του ότι πρέπει να περάσεις πολλές ώρες διαβάζοντας το εγχειρίδιο του κατασκευαστή που συνοδεύει το μοντέλο, το πιο σημαντικό είναι ότι αποσπάται η προσοχή σου από το τιμόνι. 

Και αυτό είναι το πλέον σημαντικό μπροστά στην ηλεκτρονική «καταιγίδα»…  

Σχετικά άρθρα

WRC-ράλι Μόντε Κάρλο

Άνοιξε η αυλαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος με το shakedown του ράλι Μόντε Κάρλο, την επίσημη δοκιμή πριν την εκκίνηση. 

WRC-ράλι Μόντε Κάρλο

Μετά από 10.000 χλμ. σκληρών δοκιμών και μερικές εβδομάδες πριν εκδοθεί το δελτίο αναγνώρισης από τη FIA, το νέο αγωνιστικό μοντέλο της Renault Sport Racing, το Clio Rally, θα κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στο ράλι Μόντε Κάρλο σε χρέη τελευταίου πλοηγού. 

Formula 1-McLaren Racing

Το 2019 ξεκίνησε η συνεργασία της McLaren Racing με τον Φερνάντο Αλόνσο ως πρεσβευτής της Βρετανικής μάρκας στη Formula 1 με έδρα το Γουόκινγκ.

WRC- Ράλι Μόντε Κάρλο

Με το πιο παλιό ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το 85ο ράλι του Μόντε Κάρλο ανοίγει η σεζόν του φετινού κύκλου με τα 13 ραντεβού.

Στον φετινό αγώνα (23-26 Ιανουαρίου) συμμετέχουν 4 περισσότερα πληρώματα από τον αγώνα της περσινής χρονιάς, ενώ σε μήκος είναι 19.55 χλμ. πιο «μικρός».

Mercedes - Benz

Το καλοκαίρι του 2020 οι αντιπροσωπείες της Mercedes σε όλη την Ευρώπη θα υποδεχτούν την ανανεωμένη E-Class, όμως η γερμανική εταιρεία δε μας άφησε να περιμένουμε μέχρι τότε για να δούμε τις αλλαγές, καθώς έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες του μοντέλου σε πρωτότυπη μορφή.

Renault

Η τελευταία γενιά των Renault Twingo και Smart Forfour είχαν πάρα πολλά κοινά στοιχεία, αφού τα δύο μοντέλα είχαν εξελιχτεί από κοινού, όμως με τον ερχομό του 2020 το μοντέλο της Daimler έγινε αποκλειστικά ηλεκτρικό, αφήνοντας τη Renault να συνεχίζει την παραγωγή μόνη της.

Honda E Type R

Η Honda ετοιμάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, Honda E, το οποίο έχει ανακοινωθεί ότι θα προσφέρεται με κινητήρες ισχύος 134 και 152 ίππων, όμως ποια είναι η θέση της σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ενός Honda E Type R;

WRC, πρόγραμμα 2020

Αρχικά το πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι 2020 είχε ανακοινωθεί με 14 αγώνες, με την προσθήκη δύο νέων αγώνων σε Κένυα και Ιαπωνία.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Την «ακτινογραφία» της Cayenne Turbo S E-Hybrid αναλύει η Porsche, εξηγώντας μας όλες τις τεχνολογίες που ενσωματώνει και την κάνουν οδηγικά απολαυστική.

Volkswagen Golf

Τις τελευταίες μέρες έχουν πληθύνει οι διαρροές σχετικά με τις πιο γρήγορες εκδόσεις του Volkswagen Golf όγδοης γενιάς που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2019, με την τελευταία να μας δίνει την πιο σαφή εικόνα γύρω από την ιπποδύναμη της κάθε μίας.