Είστε εδώ

Τεχνολογία

Συστήματα αποφυγής σύγκρουσης: Τελικά, πόσο αποτελεσματικά είναι;

του Σωτήριου Χάλλα

Συνεχώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσθέτουν στα μοντέλα τους ολοένα και περισσότερα συστήματα ασφαλείας με ένα από τα σημαντικότερα να είναι αυτό που ειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση και αναλαμβάνει να φρενάρει το αυτοκίνητο για να την αποφύγει.

Φυσικά είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι ένα τέτοιο σύστημα παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση των συγκρούσεων όμως ο αμερικάνικος οργανισμός Insurance Institute for Highway Safety θέλησε να μετρήσει την επίδρασή του έτσι έκανε έρευνα και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μείωση των συγκρούσεων φτάνει το 43%.

Στην έρευνα λήφθηκαν υπ’ όψιν μοντέλα της General Motors των ετών 2013 – 2015 και το ποσοστό αφορά μόνο τις συγκρούσεις. Αν επεκταθούμε στους τραυματισμούς τότε το ποσοστό μείωσης είναι ακόμα μεγαλύτερο και φτάνει το 64%.

Τα παραπάνω ποσοστά αφορούν συστήματα που αναλαμβάνουν να φρενάρουν μόνα τους όμως ακόμα και τα πιο απλά τα οποία απλά ειδοποιούν τον οδηγό για την επικείμενη σύγκρουση φέρνουν μείωση των συγκρούσεων αν και σε μικρότερο βαθμό. Συγκεκριμένα οι συγκρούσεις μειώνονται κατά 17% και οι τραυματισμοί κατά 30%.

Σε μία άλλη έρευνα επί του θέματος η οποία περιλάμβανε μοντέλα των Chrysler, Honda, Mercedes-Benz, Subaru και Volvo τα αποτελέσματα δείχνουν προς την ίδια κατεύθυνση αφού οι συγκρούσεις μειώθηκαν κατά 50% και οι τραυματισμοί κατά 56%.

Τα παραπάνω αποδεικνύουν έμπρακτα πόσο σημαντικό ρόλο στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων παίζουν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και αποδεικνύουν ότι μόνο ως θετική μπορεί να είναι δέσμευση αρκετών κατασκευαστών που έχουν υποσχεθεί ότι από το 2022 θα τοποθετούν ανάλογα συστήματα σε όλη την γκάμα τους.

Σχετικά άρθρα

Πίστα Βαρκελώνης - 2η μέρα

Οι κόκκινες βολίδες από το Μαρανέλο ήταν οι ταχύτερες και στη 2η μέρα των επίσημων δοκιμών, αλλά με τον Μονεγάσκο Λεκλέρκ στο κόκπιτ της Ferrari SF90, αντί του Φέτελ. 

Jaguar E-Type

Τα σύγχρονα μοντέλα, όπως η Jaguar E-Type, διαθέτουν πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων, τα οποία μαθαίνουν τις συνήθειες των οδηγών τους όσο αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ράλι Σουηδίας

Η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του jwrc με τα Ford Fiesta R2.

Τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούν κινητήρα ενός λίτρου τεχνολογίας EcoBoost απόδοσης 200 ίππων. Συνδυάζεται με κιβώτιο της Sadev 5 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Το μέλλον της Formula 1 έχει πάρει το δρόμο της τυποποίησης των τμημάτων.

Χειμερινές δοκιμές

Οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα, με το μεσημεριανό διάλειμμα να βρίσκει και πάλι τη Ferrari στην κορυφή με τον Σαρλ Λεκλέρκ πίσω από το τιμόνι.

Από το Λε Μαν στο πικάπ σας

Η Porsche αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια σειρά δίσκων βινυλίου στην οποία θα αναλύονται οι 19 νίκες που έχει πετύχει στον πιο διάσημο αγώνα αντοχής, τις 24 ώρες του Λε Μαν.

SEAT

Ήδη τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, συμβάλουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Lamborghini

Από τη στιγμή που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, αναπόφευκτα το ίδιο θα συμβεί και με μάρκες που ειδικεύονται στην κατασκευή εξωτικών supercars όπως είναι η Lamborghini.

Subaru

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι επισκεφτούν το περίπτερο της Subaru στο φετινό 89ο Σαλόνι της Γενεύης δε θα βαρεθούν.

Αυτό διότι η ιαπωνική εταιρεία στην ελβετική πόλη, πέρα από δυο ηλεκτρικά μοντέλα τεχνολογίας e-BOXER, θα παρουσιάσει και το νέο Viziv Adrenaline Concept.

Apple

Ολοένα και περισσότεροι χρήστες εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουν αρκετά κινητά μέσω των οποίων αναγνωρίζουν τον κάτοχό τους και ξεκλειδώνουν.