Είστε εδώ

Τεχνολογία

Quant e-Sportlimousine: Το αυτοκίνητο που καίει θαλασσινό νερό

του Σωτήριου Χάλλα

Πώς θα σας φαινόταν ένα αυτοκίνητο που για την κίνησή του δε θα χρειαζόταν τίποτα περισσότερο από ένα στοιχείο το οποίο στην Ελλάδα διαθέτουμε σε αφθονία, το θαλασσινό νερό; Ονειρικό, έτσι;

Και όμως, μία εταιρεία από το Λιχτενστάιν που ονομάζεται Nanoflowcell AG ισχυρίζεται ότι έφτιαξε ακριβώς αυτό. Πρόκειται για το Quant e-Sportlimousine το οποίο δε χρειάζεται κανένα καύσιμο αλλά ούτε και μπαταρίες για να αποθηκεύσει το ρεύμα που χρησιμοποιεί αφού το καύσιμό του είναι το θαλασσινό νερό.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι από τις περιπτώσεις όπου η οικολογία και η φτηνή (για την ακρίβεια, δωρεάν) μετακίνηση δε συνδυάζεται με χαμηλές επιδόσεις αφού η ισχύς των τεσσάρων κινητήρων του φτάνει τους 920 ίππους ενώ ο κάθε τροχός έχει στη διάθεσή του 2.900 (!) Nm ροπής. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι παρά τις μεγάλες διαστάσεις (μήκος 5.25 μέτρα και πλάτος 2.2 μέτρα) και το βάρος που αυτές συνεπάγονται (2.300 κιλά) οι επιδόσεις να είναι καταιγιστικές. Για την ακρίβεια το 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται μόλις σε 2.8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 350 χλμ./ώρα.

Το θαλασσινό νερό που χρειάζεται για την κίνηση του Quant e-Sportlimousine  αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με χωρητικότητα 200 λίτρων η κάθε μία. Με αυτή την ποσότητα η αυτονομία του τετραθέσιου μοντέλου μπορεί να φτάσει τα 600 χλμ.

Μπορεί οι επιδόσεις να τραβάνε το ενδιαφέρον όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο τρόπος που παράγεται το αναγκαίο για την κίνησή του ρεύμα.

Το θαλασσινό νερό, όπως είναι γνωστό, περιέχει αλάτι. Το κάθε μόριο αλατιού αποτελεί μία ένωση ενός ατόμου νατρίου (Na) και ενός ατόμου χλωρίου (Cl) γι’ αυτό και η επιστημονική ονομασία του αλατιού είναι χλωριούχο νάτριο. Ωστόσο, μέσα στο νερό το αλάτι δε βρίσκεται στη μορφή που γνωρίζουμε, δηλαδή λευκών κόκκων, αλλά είναι χωρισμένο σε άτομα νατρίου με θετικό ηλεκτρικό φορτίο (Na+) και σε άτομα χλωρίου με αρνητικό ηλεκτρικό φορτίο (Cl-).

Κρατώντας τα παραπάνω ως δεδομένα πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν μεμβράνες οι οποίες είναι ημιπερατές δηλαδή επιτρέπουν να περάσουν από μέσα τους μόνο θετικά φορτία ή μόνο αρνητικά. Αυτό είναι κάτι που το επιλέγει ο κατασκευαστής κατά τη διαδικασία της παραγωγής τους. Στην προκειμένη περίπτωση η μεμβράνη επιτρέπει τη διέλευση μόνο των ατόμων νατρίου επειδή έχουν θετικό φορτίο.

Το “κόλπο”, λοιπόν, που χρησιμοποιεί η εταιρεία από το Λιχτενστάιν για να παράξει ρεύμα είναι το εξής. Σε ένα χώρο που χωρίζεται από μία τέτοια μεμβράνη μπαίνει νερό. Τότε τα θετικά φορτισμένα άτομα νατρίου αρχίζουν να μετακινούνται από τη μία μεριά στην άλλη. Έτσι στη μία πλευρά δημιουργείται θετικό φορτίο και στην άλλη πλευρά αρνητικό με συνέπεια τη δημιουργία ρεύματος.

Από εκεί και πέρα το ρεύμα αποθηκεύεται σε υπερπυκνωτές, μια μορφή προηγμένων κυκλωμάτων που μπορούν να αποθηκεύσουν και να προσφέρουν με ταχύτητα μεγάλη ποσότητα ενέργειας και στη συνέχεια οδηγείται στους τροχούς ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού. Όσο περισσότερο πατάει το γκάζι, τόσο περισσότερο ρεύμα πηγαίνει στους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

Το αποτέλεσμα της παραπάνω διαδικασίας είναι πρακτικά ο μηδενισμός του κόστους μετακίνησης καθώς και των εκπομπών ρύπων αφού το μόνο κατάλοιπο είναι αφαλατωμένο νερό.

Πρώτη φορά είδαμε το εγχείρημα της εταιρείας με έδρα το Λιχτενστάιν το 2014 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και τώρα πήρε άδεια για δοκιμές στους δρόμους της Ευρώπης.

Αν προχωρήσει μία τόσο πρωτοποριακή τεχνολογία και γίνει πιο φτηνή ώστε να μπαίνει σε μοντέλα ευρείας παραγωγής θα πρόκειται για μία πραγματική επανάσταση στο χώρο των μεταφορών και της παραγωγής ενέργειας καθώς, ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, η πρώτη ύλη θα είναι δωρεάν και εύκολα προσβάσιμη από όλους.

Με πληροφορίες από την Dailymail.

Σχετικά άρθρα

ERC

Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι για το 2019 αρχίζει στις Αζόρες μεταξύ 21-23 Μαρτίου.

Ο αγώνας είναι χωμάτινος και περιλαμβάνει 15 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 219.04 χλμ.

Κάλε και Ήρο

Τι σχέση έχει η γνωστή «αττική σύνταξη» με τους δύο Φινλανδούς που τους αρέσει η ταχύτητα, αλλά σε διαφορετικά εδάφη.

Ο ένας είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, ο πιτσιρικάς ετών 19 που έχει καταπλήξει με τις επιδόσεις στο μαγικό χώρο των ράλι και ο άλλος ο Ήρο Ετάλα, γνωστός snowboarder.

Liberty Media

Η Liberty Media ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους να κάνει την παρακολούθηση των αγώνων της Formula 1 πιο ενδιαφέρουσα και μία από τις ιδέες που “έχουν πέσει στο τραπέζι” είναι η τοποθέτηση κάμερας πάνω ή μέσα στο κράνος των οδηγών.

Mercedes GLC Coupe

Αγωνία τέλος για την ανανεωμένη GLC Coupe, καθώς η Mercedes προέβη στην αποκάλυψη της, πριν από το επίσημο ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης.

Fiat 500X Cross 1.3 FireFly DCT

Η ελαφρώς ανανεωμένη εικόνα του Fiat 500X το φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι δυο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Εμείς στην προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε τον ισχυρότερο.

Γκραν Πρι Μπαχρέιν

Το δεύτερο ραντεβού του φετινού πρωταθλήματος είναι στην έρημο του Μπαχρέιν και στην πίστα «Σακίρ» στις 31 Μαρτίου.

Ηνωμένες Πολιτείες

Στη Βόρεια Καρολίνα υπάρχει μία γέφυρα τρένου η οποία είναι ιδιαίτερα διάσημη στο internet αφού εξ’ αιτίας της έχουν καταστραφεί πολλά φορτηγά, τόσο πολλά ώστε υπάρχει πλέον και site στο οποίο ανεβαίνουν τα ανάλογα βίντεο.

Kia

Πριν ένα μήνα ακριβώς είχαμε δημοσιεύσει ένα σκίτσο, στο οποίο απεικονίζονταν η επερχόμενη crossover έκδοση του Kia Ceed. 

Porsche

Σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, η Taycan, όμως η γερμανική μάρκα δε θα περιοριστεί εκεί αφού επιβεβαίωσε επίσημα ότι ετοιμάζει και μία πιο εκδοχή του μοντέλου με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Bentley Continental GT coupe και convertible

Νέα είσοδο έχουμε κάτω από το καπό της Bentley Continental GT με coupe και convertible αμάξωμα, καθώς η πολυτελής βρετανική εταιρεία τοποθετεί πλέον εκεί το V8 twin-turbo κινητήρα βενζίνης των 4.0 λίτρων.