Είστε εδώ

Τεχνολογία

Quant e-Sportlimousine: Το αυτοκίνητο που καίει θαλασσινό νερό

του Σωτήριου Χάλλα

Πώς θα σας φαινόταν ένα αυτοκίνητο που για την κίνησή του δε θα χρειαζόταν τίποτα περισσότερο από ένα στοιχείο το οποίο στην Ελλάδα διαθέτουμε σε αφθονία, το θαλασσινό νερό; Ονειρικό, έτσι;

Και όμως, μία εταιρεία από το Λιχτενστάιν που ονομάζεται Nanoflowcell AG ισχυρίζεται ότι έφτιαξε ακριβώς αυτό. Πρόκειται για το Quant e-Sportlimousine το οποίο δε χρειάζεται κανένα καύσιμο αλλά ούτε και μπαταρίες για να αποθηκεύσει το ρεύμα που χρησιμοποιεί αφού το καύσιμό του είναι το θαλασσινό νερό.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι από τις περιπτώσεις όπου η οικολογία και η φτηνή (για την ακρίβεια, δωρεάν) μετακίνηση δε συνδυάζεται με χαμηλές επιδόσεις αφού η ισχύς των τεσσάρων κινητήρων του φτάνει τους 920 ίππους ενώ ο κάθε τροχός έχει στη διάθεσή του 2.900 (!) Nm ροπής. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι παρά τις μεγάλες διαστάσεις (μήκος 5.25 μέτρα και πλάτος 2.2 μέτρα) και το βάρος που αυτές συνεπάγονται (2.300 κιλά) οι επιδόσεις να είναι καταιγιστικές. Για την ακρίβεια το 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται μόλις σε 2.8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 350 χλμ./ώρα.

Το θαλασσινό νερό που χρειάζεται για την κίνηση του Quant e-Sportlimousine  αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με χωρητικότητα 200 λίτρων η κάθε μία. Με αυτή την ποσότητα η αυτονομία του τετραθέσιου μοντέλου μπορεί να φτάσει τα 600 χλμ.

Μπορεί οι επιδόσεις να τραβάνε το ενδιαφέρον όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο τρόπος που παράγεται το αναγκαίο για την κίνησή του ρεύμα.

Το θαλασσινό νερό, όπως είναι γνωστό, περιέχει αλάτι. Το κάθε μόριο αλατιού αποτελεί μία ένωση ενός ατόμου νατρίου (Na) και ενός ατόμου χλωρίου (Cl) γι’ αυτό και η επιστημονική ονομασία του αλατιού είναι χλωριούχο νάτριο. Ωστόσο, μέσα στο νερό το αλάτι δε βρίσκεται στη μορφή που γνωρίζουμε, δηλαδή λευκών κόκκων, αλλά είναι χωρισμένο σε άτομα νατρίου με θετικό ηλεκτρικό φορτίο (Na+) και σε άτομα χλωρίου με αρνητικό ηλεκτρικό φορτίο (Cl-).

Κρατώντας τα παραπάνω ως δεδομένα πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν μεμβράνες οι οποίες είναι ημιπερατές δηλαδή επιτρέπουν να περάσουν από μέσα τους μόνο θετικά φορτία ή μόνο αρνητικά. Αυτό είναι κάτι που το επιλέγει ο κατασκευαστής κατά τη διαδικασία της παραγωγής τους. Στην προκειμένη περίπτωση η μεμβράνη επιτρέπει τη διέλευση μόνο των ατόμων χλωρίου επειδή έχουν θετικό φορτίο.

Το “κόλπο”, λοιπόν, που χρησιμοποιεί η εταιρεία από το Λιχτενστάιν για να παράξει ρεύμα είναι το εξής. Σε ένα χώρο που χωρίζεται από μία τέτοια μεμβράνη μπαίνει νερό. Τότε τα θετικά φορτισμένα άτομα νατρίου αρχίζουν να μετακινούνται από τη μία μεριά στην άλλη. Έτσι στη μία πλευρά δημιουργείται θετικό φορτίο και στην άλλη πλευρά αρνητικό με συνέπεια τη δημιουργία ρεύματος.

Από εκεί και πέρα το ρεύμα αποθηκεύεται σε υπερπυκνωτές, μια μορφή προηγμένων κυκλωμάτων που μπορούν να αποθηκεύσουν και να προσφέρουν με ταχύτητα μεγάλη ποσότητα ενέργειας και στη συνέχεια οδηγείται στους τροχούς ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού. Όσο περισσότερο πατάει το γκάζι, τόσο περισσότερο ρεύμα πηγαίνει στους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

Το αποτέλεσμα της παραπάνω διαδικασίας είναι πρακτικά ο μηδενισμός του κόστους μετακίνησης καθώς και των εκπομπών ρύπων αφού το μόνο κατάλοιπο είναι αφαλατωμένο νερό.

Πρώτη φορά είδαμε το εγχείρημα της εταιρείας με έδρα το Λιχτενστάιν το 2014 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και τώρα πήρε άδεια για δοκιμές στους δρόμους της Ευρώπης.

Αν προχωρήσει μία τόσο πρωτοποριακή τεχνολογία και γίνει πιο φτηνή ώστε να μπαίνει σε μοντέλα ευρείας παραγωγής θα πρόκειται για μία πραγματική επανάσταση στο χώρο των μεταφορών και της παραγωγής ενέργειας καθώς, ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, η πρώτη ύλη θα είναι δωρεάν και εύκολα προσβάσιμη από όλους.

Με πληροφορίες από την Dailymail.

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Golf GTi TCR

Από τις πίστες και τα δύο πρωταθλήματα στο θεσμό TCR στο δρόμο, καθώς η Volkswagen για να γιορτάσει την επιτυχία αυτή, παρουσιάζει μια ειδική έκδοση του Golf GTI με τα χαρακτηριστικά TCR. 

Με το νέο Kia ProCeed στη Βαρκελώνη

Το είχαμε διαπιστώσει από τις φωτογραφίες και τώρα που είδαμε από κοντά στη Βαρκελώνη το νέο Kia ProCeed, επιβεβαιώνεται η αρχική μας σκέψη.

Indy 500 miles

Αυτό είναι το βαρύτιμο κύπελλο που απονέμεται στον νικητή του πιο δημοφιλούς αγώνα αυτοκινήτου των ΗΠΑ, στο “Indy 500”.

Aλλιώς, στα 500 μίλια της Ινδιανάπολης.

Hyundai

Η Hyundai ανάμεσα στα πολλά μοντέλα που είχε το περίπτερό της στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ παρουσιάζει και το αγωνιστικό Veloster N TCR.

Ράλι Σουηδίας

Μπορεί η αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος για το 2019 να ανοίγει στις 24 Ιανουαρίου από το Μόντε Κάρλο, η οργάνωση του Σουηδικού ράλι ανακοίνωσε τις συμμετοχές για τον 2ο αγώνα του θεσμού.

North American International Auto Show

Η Αμερική έχει και τα δικά της βραβεία με κάπως διαφορετικά κριτήρια από τα δικά «μας» τα ευρωπαϊκά.

Άλλος λαός, άλλες συνήθειες, άλλα αυτοκίνητα.

Στο πλαίσιο λοιπόν της έκθεσης του Ντιτρόιτ απονεμήθηκαν τα εξής βραβεία.

Skoda

Το τρίτο μέλος της οικογένειας των SUV αναμένεται να παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη στην έκθεση της Γενεύης τον προσεχή Μάρτιο (5-17 Μαρτίου) η Skoda.

Volkswagen

Η Volkswagen παρουσίασε στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ το νέο Passat στο οποίο προτίμησε να προβεί σε έντονες αλλαγές στον αισθητικό τομέα παρά στην πλήρη αντικατάσταση με κάποιο που θα έχει νέα πλατφόρμα.

Ντακάρ 2019, 8η Ειδική Διαδρομή

Την 4η από τις 8 Ειδικές Διαδρομές της φετινής περιπέτειας του Ντακάρ στο Περού κέρδισαν οι Λεμπ-Ελενά με το Peugeot 3008 DKR maxi μήκους 361 χλμ.

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου- Δεκεμβρίου του 2018 προκύπτει σημαντική άνοδος στην αεροπορική κίνηση της χώρας.