Είστε εδώ

Τεχνολογία

Quant e-Sportlimousine: Το αυτοκίνητο που καίει θαλασσινό νερό

του Σωτήριου Χάλλα

Πώς θα σας φαινόταν ένα αυτοκίνητο που για την κίνησή του δε θα χρειαζόταν τίποτα περισσότερο από ένα στοιχείο το οποίο στην Ελλάδα διαθέτουμε σε αφθονία, το θαλασσινό νερό; Ονειρικό, έτσι;

Και όμως, μία εταιρεία από το Λιχτενστάιν που ονομάζεται Nanoflowcell AG ισχυρίζεται ότι έφτιαξε ακριβώς αυτό. Πρόκειται για το Quant e-Sportlimousine το οποίο δε χρειάζεται κανένα καύσιμο αλλά ούτε και μπαταρίες για να αποθηκεύσει το ρεύμα που χρησιμοποιεί αφού το καύσιμό του είναι το θαλασσινό νερό.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι από τις περιπτώσεις όπου η οικολογία και η φτηνή (για την ακρίβεια, δωρεάν) μετακίνηση δε συνδυάζεται με χαμηλές επιδόσεις αφού η ισχύς των τεσσάρων κινητήρων του φτάνει τους 920 ίππους ενώ ο κάθε τροχός έχει στη διάθεσή του 2.900 (!) Nm ροπής. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι παρά τις μεγάλες διαστάσεις (μήκος 5.25 μέτρα και πλάτος 2.2 μέτρα) και το βάρος που αυτές συνεπάγονται (2.300 κιλά) οι επιδόσεις να είναι καταιγιστικές. Για την ακρίβεια το 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται μόλις σε 2.8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 350 χλμ./ώρα.

Το θαλασσινό νερό που χρειάζεται για την κίνηση του Quant e-Sportlimousine  αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με χωρητικότητα 200 λίτρων η κάθε μία. Με αυτή την ποσότητα η αυτονομία του τετραθέσιου μοντέλου μπορεί να φτάσει τα 600 χλμ.

Μπορεί οι επιδόσεις να τραβάνε το ενδιαφέρον όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο τρόπος που παράγεται το αναγκαίο για την κίνησή του ρεύμα.

Το θαλασσινό νερό, όπως είναι γνωστό, περιέχει αλάτι. Το κάθε μόριο αλατιού αποτελεί μία ένωση ενός ατόμου νατρίου (Na) και ενός ατόμου χλωρίου (Cl) γι’ αυτό και η επιστημονική ονομασία του αλατιού είναι χλωριούχο νάτριο. Ωστόσο, μέσα στο νερό το αλάτι δε βρίσκεται στη μορφή που γνωρίζουμε, δηλαδή λευκών κόκκων, αλλά είναι χωρισμένο σε άτομα νατρίου με θετικό ηλεκτρικό φορτίο (Na+) και σε άτομα χλωρίου με αρνητικό ηλεκτρικό φορτίο (Cl-).

Κρατώντας τα παραπάνω ως δεδομένα πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν μεμβράνες οι οποίες είναι ημιπερατές δηλαδή επιτρέπουν να περάσουν από μέσα τους μόνο θετικά φορτία ή μόνο αρνητικά. Αυτό είναι κάτι που το επιλέγει ο κατασκευαστής κατά τη διαδικασία της παραγωγής τους. Στην προκειμένη περίπτωση η μεμβράνη επιτρέπει τη διέλευση μόνο των ατόμων νατρίου επειδή έχουν θετικό φορτίο.

Το “κόλπο”, λοιπόν, που χρησιμοποιεί η εταιρεία από το Λιχτενστάιν για να παράξει ρεύμα είναι το εξής. Σε ένα χώρο που χωρίζεται από μία τέτοια μεμβράνη μπαίνει νερό. Τότε τα θετικά φορτισμένα άτομα νατρίου αρχίζουν να μετακινούνται από τη μία μεριά στην άλλη. Έτσι στη μία πλευρά δημιουργείται θετικό φορτίο και στην άλλη πλευρά αρνητικό με συνέπεια τη δημιουργία ρεύματος.

Από εκεί και πέρα το ρεύμα αποθηκεύεται σε υπερπυκνωτές, μια μορφή προηγμένων κυκλωμάτων που μπορούν να αποθηκεύσουν και να προσφέρουν με ταχύτητα μεγάλη ποσότητα ενέργειας και στη συνέχεια οδηγείται στους τροχούς ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού. Όσο περισσότερο πατάει το γκάζι, τόσο περισσότερο ρεύμα πηγαίνει στους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

Το αποτέλεσμα της παραπάνω διαδικασίας είναι πρακτικά ο μηδενισμός του κόστους μετακίνησης καθώς και των εκπομπών ρύπων αφού το μόνο κατάλοιπο είναι αφαλατωμένο νερό.

Πρώτη φορά είδαμε το εγχείρημα της εταιρείας με έδρα το Λιχτενστάιν το 2014 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και τώρα πήρε άδεια για δοκιμές στους δρόμους της Ευρώπης.

Αν προχωρήσει μία τόσο πρωτοποριακή τεχνολογία και γίνει πιο φτηνή ώστε να μπαίνει σε μοντέλα ευρείας παραγωγής θα πρόκειται για μία πραγματική επανάσταση στο χώρο των μεταφορών και της παραγωγής ενέργειας καθώς, ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, η πρώτη ύλη θα είναι δωρεάν και εύκολα προσβάσιμη από όλους.

Με πληροφορίες από την Dailymail.

Σχετικά άρθρα

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.

Φερνάντο Αλόνσο

Μετά τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με το μέλλον του Φερνάντο Αλόνσο, η Toyota Gazoo Racing «βγήκε» μπροστά και ανακοίνωσε τα σχέδια της συνεργασίας της με  τον Ισπανό, δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Formula 1 και νικητή του 24ωρου Λε Μαν.