Είστε εδώ

Τεχνολογία

Quant e-Sportlimousine: Το αυτοκίνητο που καίει θαλασσινό νερό

του Σωτήριου Χάλλα

Πώς θα σας φαινόταν ένα αυτοκίνητο που για την κίνησή του δε θα χρειαζόταν τίποτα περισσότερο από ένα στοιχείο το οποίο στην Ελλάδα διαθέτουμε σε αφθονία, το θαλασσινό νερό; Ονειρικό, έτσι;

Και όμως, μία εταιρεία από το Λιχτενστάιν που ονομάζεται Nanoflowcell AG ισχυρίζεται ότι έφτιαξε ακριβώς αυτό. Πρόκειται για το Quant e-Sportlimousine το οποίο δε χρειάζεται κανένα καύσιμο αλλά ούτε και μπαταρίες για να αποθηκεύσει το ρεύμα που χρησιμοποιεί αφού το καύσιμό του είναι το θαλασσινό νερό.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι από τις περιπτώσεις όπου η οικολογία και η φτηνή (για την ακρίβεια, δωρεάν) μετακίνηση δε συνδυάζεται με χαμηλές επιδόσεις αφού η ισχύς των τεσσάρων κινητήρων του φτάνει τους 920 ίππους ενώ ο κάθε τροχός έχει στη διάθεσή του 2.900 (!) Nm ροπής. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι παρά τις μεγάλες διαστάσεις (μήκος 5.25 μέτρα και πλάτος 2.2 μέτρα) και το βάρος που αυτές συνεπάγονται (2.300 κιλά) οι επιδόσεις να είναι καταιγιστικές. Για την ακρίβεια το 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται μόλις σε 2.8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 350 χλμ./ώρα.

Το θαλασσινό νερό που χρειάζεται για την κίνηση του Quant e-Sportlimousine  αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με χωρητικότητα 200 λίτρων η κάθε μία. Με αυτή την ποσότητα η αυτονομία του τετραθέσιου μοντέλου μπορεί να φτάσει τα 600 χλμ.

Μπορεί οι επιδόσεις να τραβάνε το ενδιαφέρον όμως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο τρόπος που παράγεται το αναγκαίο για την κίνησή του ρεύμα.

Το θαλασσινό νερό, όπως είναι γνωστό, περιέχει αλάτι. Το κάθε μόριο αλατιού αποτελεί μία ένωση ενός ατόμου νατρίου (Na) και ενός ατόμου χλωρίου (Cl) γι’ αυτό και η επιστημονική ονομασία του αλατιού είναι χλωριούχο νάτριο. Ωστόσο, μέσα στο νερό το αλάτι δε βρίσκεται στη μορφή που γνωρίζουμε, δηλαδή λευκών κόκκων, αλλά είναι χωρισμένο σε άτομα νατρίου με θετικό ηλεκτρικό φορτίο (Na+) και σε άτομα χλωρίου με αρνητικό ηλεκτρικό φορτίο (Cl-).

Κρατώντας τα παραπάνω ως δεδομένα πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν μεμβράνες οι οποίες είναι ημιπερατές δηλαδή επιτρέπουν να περάσουν από μέσα τους μόνο θετικά φορτία ή μόνο αρνητικά. Αυτό είναι κάτι που το επιλέγει ο κατασκευαστής κατά τη διαδικασία της παραγωγής τους. Στην προκειμένη περίπτωση η μεμβράνη επιτρέπει τη διέλευση μόνο των ατόμων νατρίου επειδή έχουν θετικό φορτίο.

Το “κόλπο”, λοιπόν, που χρησιμοποιεί η εταιρεία από το Λιχτενστάιν για να παράξει ρεύμα είναι το εξής. Σε ένα χώρο που χωρίζεται από μία τέτοια μεμβράνη μπαίνει νερό. Τότε τα θετικά φορτισμένα άτομα νατρίου αρχίζουν να μετακινούνται από τη μία μεριά στην άλλη. Έτσι στη μία πλευρά δημιουργείται θετικό φορτίο και στην άλλη πλευρά αρνητικό με συνέπεια τη δημιουργία ρεύματος.

Από εκεί και πέρα το ρεύμα αποθηκεύεται σε υπερπυκνωτές, μια μορφή προηγμένων κυκλωμάτων που μπορούν να αποθηκεύσουν και να προσφέρουν με ταχύτητα μεγάλη ποσότητα ενέργειας και στη συνέχεια οδηγείται στους τροχούς ανάλογα με το πόσο βαθιά πατάει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού. Όσο περισσότερο πατάει το γκάζι, τόσο περισσότερο ρεύμα πηγαίνει στους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

Το αποτέλεσμα της παραπάνω διαδικασίας είναι πρακτικά ο μηδενισμός του κόστους μετακίνησης καθώς και των εκπομπών ρύπων αφού το μόνο κατάλοιπο είναι αφαλατωμένο νερό.

Πρώτη φορά είδαμε το εγχείρημα της εταιρείας με έδρα το Λιχτενστάιν το 2014 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και τώρα πήρε άδεια για δοκιμές στους δρόμους της Ευρώπης.

Αν προχωρήσει μία τόσο πρωτοποριακή τεχνολογία και γίνει πιο φτηνή ώστε να μπαίνει σε μοντέλα ευρείας παραγωγής θα πρόκειται για μία πραγματική επανάσταση στο χώρο των μεταφορών και της παραγωγής ενέργειας καθώς, ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, η πρώτη ύλη θα είναι δωρεάν και εύκολα προσβάσιμη από όλους.

Με πληροφορίες από την Dailymail.

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Μόντε Κάρλο

Το ετήσιο ραντεβού των celebrities στο μικρό πριγκιπάτο της Μεσογείου, στο Μονακό, είναι προγραμματισμένο για τις 26 Μαΐου.

Ημερομηνία που συμπίπτει με τις Ευρωεκλογές.

Αλλά τι σχέση μπορεί να έχει το Μόντε Κάρλο με τις Ευρωεκλογές. Aπολύτως καμία.

Όμιλος Σφακιανάκη

Μάζεψε τις ζημιές τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και στη μητρική, η Σφακιανάκης, στο α' τρίμηνο του έτους ενώ εμφάνισε σημαντική βελτίωση των EBITDA, παρά την πτώση των πωλήσεων.  Ειδικότερα, οι ζημίες προ φόρων για τον Όμιλο ήταν €3,9 εκ.

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το Α’ τετράμηνο του 2019 προκύπτει άνοδος πτήσεων και διακινούμενων επιβατών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας μας.

Ο Αλόνσο στο Indy 500

Ο Φερνάντο Αλόνσο σχεδίαζε να τρέξει στον φετινό αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης (Indy 500), όμως ο Ισπανός οδηγός δε θα καταφέρει να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του.

Renault

Το μύθο ότι τα πολυχρηστικά μοντέλα δε μπορούν να έχουν πιο σπορ παρουσιαστικό έρχεται να καταρρίψει η νέα έκδοση ονόματι Black των Renault Scenic και Grand Scenic.

Mercedes GLE

Δε χρειάζεται να μπορεί κανείς να προβλέψει το μέλλον, ώστε να γνωρίσει τα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας που εξελίσσει η Mercedes, αρκεί να ρίξει μια ματιά στη συγκεκριμένη GLE.

Hyundai

Είναι ευρέως γνωστό ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, ευθύνεται για πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Skoda

Γνωρίζουμε ήδη ότι στις 23 Μαΐου η Skoda θα αποκαλύψει την ανανεωμένη Superb, ενώ η τσέχικη εταιρεία μας ενημερώνει ότι από τη γκάμα της ναυαρχίδας δε θα απουσιάζει η πρακτικότερη έκδοση Scout, με station wagon αμάξωμα.

Volkswagen

Παραδοσιακά η Volkswagen μας συστήνει στο “SOWO European Experience”, το οποίο πραγματοποιήθηκε φέτος από 18 έως 19 Μαΐου στην Πολιτεία της Τζόρτζια, πρωτότυπα βελτιωμένα σπορ μοντέλα από την υφιστάμενη γκάμας της.

Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet 4WD

Μπορεί να μην είναι η πρώτη μας συνάντηση με το ανανεωμένο Vitara καθώς πριν λίγο καιρό είχαμε στα χέρια μας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.4 λίτ