Είστε εδώ

Τεχνολογία

Michelin: Θέλει να κατασκευάσει ελαστικά από ξύλο

του Σωτήριου Χάλλα

Δεν είναι μόνο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που προσπαθούν να γίνονται ολοένα και πιο φιλικοί προς το περιβάλλον. Αυτή η τάση αφορά το σύνολο του χώρου του αυτοκινήτου και αυτό περιλαμβάνει και τους κατασκευαστές ελαστικών.

Τελευταίο παράδειγμα είναι η Michelin η οποία αποκάλυψε ότι ερευνά τις δυνατότητες δημιουργίας ελασστικών από ξύλο μέσω του υψηλόβαθμου στελέχους της, Σιρίλ Ροζέ.

Αυτή τη στιγμή το 80% των στοιχείων που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ενός ελαστικού προέρχονται από παράγωγα του πετρελαίου από το οποίο οι εταιρείες παραγωγής ελαστικών θέλουν να απομακρυνθούν.

Αυτό που προσπαθεί να κάνει η γαλλική εταιρεία είναι να δημιουργήσει ελαστομερή από τσιπς ξύλου τα οποία θα χρησιμοποιήσει για τη δημιουργία πιο φιλικών προς το περιβάλλον ελαστικών.

Η προμήθεια αυτών των τσιπς μπορεί να γίνει από τα κομμάτια που οι βιομηχανίες ξύλου δε χρησιμοποιούν. Με αυτόν τον τρόπο προκύπτει τριπλό όφελος. Πρώτον, θα χρησιμοποιείται το ξύλο που μέχρι τώρα πήγαινε χαμένο, δεύτερον, θα δημιουργούνται ελαστικά πιο φιλικά προς το περιβάλλον και τρίτον τα δέντρα φυτρώνουν σε όλον τον κόσμο οπότε δε θα υπάρχει η ανάγκη μεταφοράς της πρώτης ύλης σε μεγάλες αποστάσεις καθώς αυτή θα βρίσκεται κοντά στα εργοστάσια παραγωγής.

Μην ξεχνάμε ότι η εταιρεία έχει δεσμευτεί ότι μέχρι το 2048 το 80% των συστατικών στα ελαστικά της θα είναι από μη επιβλαβείς για το περιβάλλον πηγές και ότι θα ανακυκλώνεται το 100% αυτών.

Πέρα από τα ελαστικά από ξύλο η Michelin ερευνά και της δυνατότητες της τεχνολογίας τρισδιάστατης εκτύπωσης όμως με την τρέχουσα τεχνολογία οι Γάλλοι δηλώνουν ότι απέχουμε χρονικά περίπου 10 με 15 χρόνια από κάποια σχετική υλοποίηση σε μαζική κλίμακα.

Φυσικά τα ελαστικά από ξύλο δε θα έχουν καμία διαφορά στην απόδοση σε σχέση με τα υπάρχοντα οπότε πρόκειται για μια ιδέα που αν υλοποιηθεί θα βγουν όλοι κερδισμένοι, και οι οδηγοί, και το περιβάλλον.

Σχετικά άρθρα

Πίστα Βαρκελώνης - 2η μέρα

Οι κόκκινες βολίδες από το Μαρανέλο ήταν οι ταχύτερες και στη 2η μέρα των επίσημων δοκιμών, αλλά με τον Μονεγάσκο Λεκλέρκ στο κόκπιτ της Ferrari SF90, αντί του Φέτελ. 

Jaguar E-Type

Τα σύγχρονα μοντέλα, όπως η Jaguar E-Type, διαθέτουν πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων, τα οποία μαθαίνουν τις συνήθειες των οδηγών τους όσο αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Ράλι Σουηδίας

Η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του jwrc με τα Ford Fiesta R2.

Τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούν κινητήρα ενός λίτρου τεχνολογίας EcoBoost απόδοσης 200 ίππων. Συνδυάζεται με κιβώτιο της Sadev 5 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Το μέλλον της Formula 1 έχει πάρει το δρόμο της τυποποίησης των τμημάτων.

Χειμερινές δοκιμές

Οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης συνεχίζονται για δεύτερη ημέρα, με το μεσημεριανό διάλειμμα να βρίσκει και πάλι τη Ferrari στην κορυφή με τον Σαρλ Λεκλέρκ πίσω από το τιμόνι.

Από το Λε Μαν στο πικάπ σας

Η Porsche αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια σειρά δίσκων βινυλίου στην οποία θα αναλύονται οι 19 νίκες που έχει πετύχει στον πιο διάσημο αγώνα αντοχής, τις 24 ώρες του Λε Μαν.

SEAT

Ήδη τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, συμβάλουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Lamborghini

Από τη στιγμή που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, αναπόφευκτα το ίδιο θα συμβεί και με μάρκες που ειδικεύονται στην κατασκευή εξωτικών supercars όπως είναι η Lamborghini.

Subaru

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσοι επισκεφτούν το περίπτερο της Subaru στο φετινό 89ο Σαλόνι της Γενεύης δε θα βαρεθούν.

Αυτό διότι η ιαπωνική εταιρεία στην ελβετική πόλη, πέρα από δυο ηλεκτρικά μοντέλα τεχνολογίας e-BOXER, θα παρουσιάσει και το νέο Viziv Adrenaline Concept.

Apple

Ολοένα και περισσότεροι χρήστες εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουν αρκετά κινητά μέσω των οποίων αναγνωρίζουν τον κάτοχό τους και ξεκλειδώνουν.