Είστε εδώ

Τεχνολογία

Mercedes-συνθετικά καύσιμα: Τι στάση θα κρατήσει;

του Σωτήριου Χάλλα

Ανάμεσα στις εναλλακτικές λύσεις ώστε το μέλλον της αυτοκίνησης να γίνει πιο “πράσινο” είναι τα συνθετικά καύσιμα, η χρήση των οποίων δεν προσθέτει διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, καθώς η ποσότητα που εκλύεται είναι ακριβώς ίση με εκείνη που δεσμεύτηκε κατά την παραγωγή τους.

Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να ανακοινώνουν προγράμματα έρευνας πάνω στα βιοκαύσιμα και τα συνθετικά καύσιμα, όπως οι McLaren, Mazda και Volkswagen Group, ωστόσο η Mercedes δεν προτίθεται να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, τουλάχιστον όχι ακόμα. Μιλώντας σχετικά με το ζήτημα ο επικεφαλής του τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης της γερμανικής μάρκας, Μάρκους Σέφερ, είπε ότι τα συνθετικά καύσιμα δεν αποτελούν βιώσιμη λύση για την αυτοκίνηση στο άμεσο μέλλον.

Αυτός είναι ο λόγος που η μάρκα με το αστέρι έχει αποφασίσει να εστιάσει στα ηλεκτρικά μοντέλα για το μέλλον, καθώς πιστεύει ότι τα συνθετικά καύσιμα δε θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τη βενζίνη και το πετρέλαιο, προκειμένου να δώσουν παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αιτιολογώντας περαιτέρω την απόφαση της Mercedes, ο Σέφερ αναφέρει πως όταν υπάρχει περίσσεια ενέργειας η καλύτερη λύση για την αποθήκευσή της είναι η χρήση μιας μπαταρίας. Αντίθετα, η μετατροπή της σε συνθετικό καύσιμο είναι μια διαδικασία με μεγάλες απώλειες. Με δεδομένο ότι θέλουμε να χρησιμοποιούμε ολοένα και περισσότερο καθαρές μορφές ενέργειας (φωτοβολταϊκά, αιολικά, γεωθερμία, κ.λπ.), το στέλεχος της Mercedes θεωρεί ότι δεν υπάρχει το περιθώριο απωλειών, καθώς αυτή τη στιγμή το δυναμικό των ανανεώσιμων πηγών είναι πολύ μικρότερο από όσο είναι αναγκαίο.

Σε κάθε περίπτωση δεν αποκλείει τη χρήση συνθετικών καυσίμων στο απώτερο μέλλον, όμως η γνώμη του είναι ότι πρόκειται για μία λύση που ταιριάζει καλύτερα σε τομείς όπως οι αερομεταφορές, όπου είναι πολύ δύσκολο οι ανάγκες των αεροπλάνων να καλυφθούν με τη χρήση μπαταριών. Σύμφωνα με τον Σέφερ, αν κάποια στιγμή υπάρξει εφαρμογή στην αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί σε λιγότερο από δέκα χρόνια.

Σχετικά άρθρα

Χρώμα πράσινο οραματίζεται η Seat για το μέλλον της και για το λόγο αυτό έχει εμπλουτίσει σημαντικά την περιβαλλοντική της «παλέτα».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει μέχρι το τέλος του 2020, να έχουν ρίξει τον μέσο όρο εκπομπών των αυτοκινήτων που πουλάνε σε τιμή μικρότερη ή ίση των 95 γρ./χλμ.

Άραγε πόσο κοντά ή μακριά βρίσκονται οι εταιρείες από αυτόν το στόχο;

Η ηλεκτροκίνηση «επί τάπητος»

Με 100 εκατ ευρώ και για 18 μήνες επιδοτεί  η κυβέρνηση την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου.  Όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το όφελος ανά μονάδα, εάν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ.

Παρατηρώντας μετά από 32 ολόκληρα χρόνια τη σχεδίαση του Citroen Activa σου είναι δύσκολο να πιστέψεις την ηλικία του.

Παρασκευή 5 Ιουνίου, Τεχνόπολη-Γκάζι. Ειναι η ημέρα που ο Πρωθυπουργός της Χώρας Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τα νέα μέτρα γύρω από την ηλεκτροκίνηση.

Το νέο εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο της Hyundai, ονόματι Prophecy, σας το έχουμε συστήσει, ωστόσο τώρα έχουμε στη διάθεση μας περισσότερες πληροφορίες για αυτό.

Επόμενο ήταν να ακυρωθεί και αυτός ο αγώνας τη στιγμή που ακυρώθηκαν όλες οι αγωνιστικές εκδηλώσεις για το 2020 στη Νέα Ζηλανδία .

Ο αγώνας στη Νέα Ζηλανδία φιγουράρισε στο φετινό καλεντάρι μετά από πολλά χρόνια απουσίας.

Καλοκαίρι στην Ελλάδα σημαίνει γαλανός ουρανός και λαμπερός ήλιος, ένα συνδυασμό τον οποίο απολαμβάνεις απόλυτα οδηγώντας το Mazda MX-5 με ανοιχτή την οροφή.

Θέλοντας να κάνει το ευρύ κοινό να στραφεί ακόμα περισσότερο προς την ηλεκτροκίνηση, η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε κάποιες ενέργειες οι οποίες αποτελούν κίνητρο για την αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου.

Στο απαιτητικό βρετανικό πρωτάθλημα τουρισμού (BTCC) με τον πολύ υψηλό ανταγωνισμό, η M-Sport θα είναι ο προμηθευτής κινητήρων από το 2022 με το 2021 να είναι μια φουλ χρονιά δοκιμών και εξέλιξης.