Είστε εδώ

Τεχνολογία

Mazda: Βιοκαύσιμα από φύκια. Η λύση για κάθε πρόβλημα;

του Σωτήριου Χάλλα

Κάποιες χώρες έχουν θέσει στόχο να απαγορεύσουν εντελώς την πώληση οχημάτων με μοτέρ βενζίνης ή/και πετρελαίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες, στοιχείο το οποίο μπορεί να οδηγήσει κάποιον στο συμπέρασμα ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σταδιακά θα αποτελέσουν παρελθόν, όμως η Mazda διαφωνεί.

Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιεί και χρηματοδοτεί έρευνες που αφορούν τα βιοκαύσιμα. Αν και σε περιορισμένη παραγωγή τα βιοκαύσιμα υπάρχουν πολλά χρόνια, συνοδεύονται από κάποια προβλήματα με τα κυριότερα να είναι η κατανάλωση νερού και η “κατάληψη” εκτάσεων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την καλλιέργεια τροφίμων.

Η πρόταση της Mazda σύμφωνα με την εταιρεία αντιμετωπίζει όλα αυτά τα προβλήματα, καθώς τα βιοκαύσιμα στα οποία εστιάζει βασίζονται στην άλγη, δηλαδή τα φύκια.

Οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι μέσω αυτών των καυσίμων τα αυτοκίνητα μπορούν να γίνουν carbon neutral, καθώς το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) που θα απελευθερώνεται κατά την καύση τους, θα είναι εκείνο που είχε δεσμευτεί κατά την ανάπτυξή τους, οπότε δε θα προστίθεται CO2 στην ατμόσφαιρα.

Άλλο πλεονέκτημα των βιοκαυσίμων από φύκια είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν εκτάσεις ακατάλληλες για την καλλιέργεια τροφής, ενώ και η επίπτωσή τους στο νερό είναι πάρα πολύ μικρή, δεδομένου ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλμυρό νερό ή ακόμα και λύματα. Ακόμα, τα βιοκαύσιμα από φύκια είναι βιοδιασπώμενα, το οποίο σημαίνει ότι σε περίπτωση που χυθούν στη θάλασσα από κάποια διαρροή, θα προκαλέσουν πολύ μικρότερα προβλήματα.

Αν και υπάρχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, χρειάζεται πολύς χρόνος μέχρι τα εν λόγω βιοκαύσιμα να μπορέσουν να γίνουν εμπορικά διαθέσιμα, καθώς πρέπει να βελτιωθεί η αποδοτικότητα και να μειωθεί το κόστος παραγωγής.

Ελπίζουμε οι Ιάπωνες να τα καταφέρουν και τα βιοκαύσιμα από φύκια να βρουν το δρόμο τους στην αγορά, γιατί μπορεί τα ηλεκτρικά μοντέλα να προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα, όμως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν τη δική τους γοητεία.

 

Σχετικά άρθρα

Σε μια ανακοίνωσή της η FIA Παρασκευή 29 Μαΐου, έκανε γνωστό ότι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα αναβάσεων για το 2020 ακυρώνεται. Ήταν προγραμματισμένο με 12 «ραντεβού» σε 12 διαφορετικές διαδρομές, όμως 9 από αυτές λόγω της πανδημία είχαν ήδη ακυρωθεί. 

Αυτή η αγωνιστική Maserati 8CTF της 10ετία του 1930 είναι το αυτοκίνητό  που «έσπρωξε» τη φήμη της ιταλικής μάρκας στην αγορά των ΗΠΑ.

Και φυσικά όχι τυχαία καθώς πήρε τη νίκη και μάλιστα σερί δύο φορές, στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης το 1939 και 1940. 

Ας μιλήσουμε με ειλικρίνεια, σχεδόν όλοι όταν οδηγούμε είτε ρίχνουμε «κλεφτές» ματιές στην οθόνη του κινητού μας τηλεφώνου, είτε στέλνουμε γραπτό μήνυμα, είτε κάνουμε “Likes” στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε το κρατάμε στο αφτί μας και μιλάμε.

Εκτός από τους θεατές, στους αγώνες του 2020 θα απουσιάζουν και πολλά μέλη των ομάδων, καθώς η FIA έθεσε περιορισμούς στο πόσα άτομα μπορεί να φέρει η κάθε μία στην πίστα.

Πιο ξεκάθαρη μορφή έχει αρχίσει να παίρνει η συνεργασία μεταξύ Ford και Volkswagen, καθώς το εποπτικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας ενέκρινε τη σύναψη περαιτέρω συμβολαίων με τους Αμερικανούς.

Μαζί με την ανακοίνωση των μελλοντικών κινήσεών της, η Renault αποκάλυψε επίσημα ότι δε σκοπεύει να αποχωρήσει από τη Formula 1, παρά το γεγονός ότι πρόκειται να προχωρήσει σε περικοπές οι οποίες θα φτάσουν τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Όσο και αν ψάξετε κάτι αντίστοιχο δεν θα βρείτε. Το MX-5 είναι μόνο του μια κατηγορία και το αγοράζεις συνειδητά για αυτό που είναι. Μικρό σε χώρους το ιαπωνικό roadster,  αποκλειστικά 2θέσιο, χωρίς πολλές θέσεις μικροαντικειμένων, και με θέση οδήγησης που απέχει ελάχιστα εκ. από την άσφαλτο.

Το 2019 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα της Lamborghini Sian FKP 37, ωστόσο τώρα κάνει το δεύτερο ντεμπούτο της.

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν ένας από τους δύο βασικούς υποψήφιους για την αντικατάσταση του Σεμπάστιαν Φέτελ όταν ο Γερμανός οδηγός και η Ferrari ανακοίνωσαν ότι δε θα συνεχίσουν την κοινή πορεία τους μετά το τέλος του 2020, όμως στο Μαρανέλο προτίμησαν να τοποθετήσουν τον Κάρλος Σάινθ δίπλα στο Σαρ

Ήταν που ήταν το κλίμα στραβό στη Williams, οι αγώνες δεν έχουν ξεκινήσει, τα προβλήματα με τους χορηγούς είναι πλέον έντονα καθώς δεν υπάρχει προβολή αφού τα μονοθέσια είναι ακόμα σκεπασμένα, όλα αυτά σε συνδυασμό με τι οικονομικές δυσκολίες των τελευταίων ετών,  η άλλοτε κραταιά ομάδα του Φρανκ