Είστε εδώ

Τεχνολογία

Lexus: Καταργεί τους πλαϊνούς καθρέφτες

του Σωτήριου Χάλλα

Εδώ και πολλά χρόνια βλέπουμε τους κατασκευαστές να παρουσιάζουν πρωτότυπα που μπορεί να έχουν πάρα πολλές διαφορές, όμως έχουν και ένα κοινό στοιχείο και αυτό είναι ότι αντί για πλαϊνούς καθρέφτες χρησιμοποιούν κάμερες.

Ωστόσο, όταν αυτά τα πρωτότυπα εξελίσσονταν και παίρνανε το πράσινο φως για να μπουν σε ευρεία παραγωγή οι εταιρείες επέλεγαν πάντα να χρησιμοποιήσουν τη δοκιμασμένη λύση των καθρεφτών. Η Lexus, όμως, σε μια απρόσμενη κίνηση λανσάρει τις κάμερες αυτές σε μοντέλο ευρείας παραγωγής ήδη από τον επόμενο μήνα.

Οι κάμερες είναι τοποθετημένες στη θέση που βρίσκουμε συνήθως τους καθρέφτες όμως έχουν πολύ μικρότερο μέγεθος το οποίο σημαίνει μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις άρα καλύτερη κατανάλωση και επιδόσεις καθώς και μειωμένος αεροδυναμικός θόρυβος. Ακόμα, προσφέρουν βελτιωμένη ορατότητα καθώς σε περίπτωση αλλαγής λωρίδας ή παρκαρίσματος μεταβάλλουν κατάλληλα το προβαλλόμενο πεδίο.

Η εικόνα από τις κάμερες προβάλλεται σε δύο οθόνες διαγωνίου 5 ιντσών οι οποίες βρίσκονται στο εσωτερικό των εμπρός κολονών (A Pillars).

Το σύστημα θα είναι αρχικά διαθέσιμο στο μοντέλο ES της Lexus κατόπιν παραγγελίας με την έναρξη της διάθεσής του να γίνεται τον Οκτώβριο μόνο στην Ιαπωνία καθώς η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου έχει εγκρίνει τέτοιου είδους συστήματα εδώ και χρόνια.

Το σύστημα που ονομάζεται Digital Outer Mirrors σταδιακά θα αρχίσει να είναι διαθέσιμο και σε άλλα μοντέλα ενώ θα επεκτείνεται σε ολοένα και περισσότερες χώρες.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Από την έρημο του Ντακάρ και τη 3η θέση στο βάθρο, στα χιονιά και στο κρύο του Μόντε Κάρλο –σε διαδρομές γύρω από την Γκάπ-για τους Λεμπ-Ελενά την πρεμιέρα του WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο 24-27 Ιανουαρίου.

Ράλι Μόντε Κάρλο-Citroen Racing

Όπως και να το κάνουμε όταν έχεις κερδίσει 5 φορές στη σειρά το ράλι Μόντε Κάρλο και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, θεωρείσαι το Νο 1 φαβορί για τη νίκη.

Ο λόγος για τον Οζιέ (στο δεξί bucket πάντα ο Ινγκρασιά) που από το 2019 θα οδηγεί για τη Citroen Racing.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Ο 39χρονος Ιρλανδός Κρις Μικ επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC, με την ομάδα της Toyota Gazoo Racing που ηγείται ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Τόμι Μάκινεν.

Κάρλος Γκον

Η Nissan μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκον στις 19 Νοεμβρίου ουσιαστικά έχει κηρύξει τον πόλεμο στο πρώην αφεντικό της και τώρα επανέρχεται με νέες κατηγορίες.

Land Rover Discovery

Όταν ένα μοντέλο, όπως το Discovery, έχει συμπληρώσει τρεις επιτυχημένες δεκαετίες ζωής και έχει σημειώσει πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις, τότε η δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης αποτελεί μάλλον μονόδρομο για τη Land Rover.

Ταξινομήσεις premium κατηγορίας

Για μια ακόμα χρονιά η Mercedes τόσο στη χώρα μας, όσο και στις τέσσερις γωνιές της Γης, δεν άφησε το πρώτο σκαλί του βάθρου, στην premium κατηγορία.

Volkswagen ID.R

Μετά το ρεκόρ που σημείωσε το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R στην ανάβαση του Πάικς Πικ στην Αμερική (4.302 χλμ. είναι η απόσταση από το ύψος της θάλασσας στην τερματισμό) με τον Ντιμά στο τιμόνι, ετοιμάζεται για ένα άλλο ρεκόρ.

Google Maps

Το Google Maps είναι ίσως η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης τόσο στη χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο χάρη στην ποιοτική και εύκολη πλοήγηση που προσφέρει.

Skoda

Την ευθύνη για τη στρατηγική εξάπλωση του Ομίλου Volkswagen στην Ινδία έχει αναλάβει η Skoda.

Porsche

Τη σχέση της με τα ράλι αποφάσισε να αναθερμάνει η Porsche, καθώς προετοιμάζει δυναμική επιστροφή.