Είστε εδώ

Τεχνολογία

Lamborghini: Υπερπυκνωτές αντί για μπαταρίες ιόντων λιθίου

του Σωτήριου Χάλλα

Όπως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, έτσι και η Lamborghini θα μπει σταδιακά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και των υβριδικών κινητήρων όμως στη Σαντ’ Αγκάτα έχουν μάθει να κάνουν τα πράγματα με τον δικό τους τρόπο και σκοπεύουν να συνεχίσουν.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της Lamborghini, ειδικά στην Aventador, είναι η χρήση του ατμοσφαιρικού V12, ένα σύνολο που οι Ιταλοί δε θέλουν να αποχωριστούν. Βέβαια, με τις προδιαγραφές ρύπων να γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές, είναι αναγκασμένοι να “βάλουν νερό στο κρασί τους” και γι’ αυτό επιλέγουν το δρόμο των υβριδικών.

Ωστόσο, η χρήση ηλεκτροκινητήρα συνεπάγεται και την τοποθέτηση μπαταριών οι οποίες έχουν μία σειρά από αρνητικά χαρακτηριστικά με το κυριότερο να είναι το αυξημένο βάρος. Γι’ αυτό το λόγο, οι άνθρωποι της μάρκας εξετάζουν το ενδεχόμενο αντί για μπαταρίες να χρησιμοποιήσουν υπερπυκνωτές.

Πρόκειται για διατάξεις οι οποίες έχουν σαφώς μικρότερο βάρος από τις κλασικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, μπορούν να φορτίζουν και να ξεφορτίζουν ταυτόχρονα, είναι ικανές να αποθηκεύσουν μεγαλύτερα ηλεκτρικά φορτία και να τα αποδεσμεύσουν πιο γρήγορα.

Ήδη η Lamborghini ετοιμάζει ένα hypercar περιορισμένης παραγωγής με την κωδική ονομασία LB48H το οποίο θα χρησιμοποιεί υπερπυκνωτές αντί για μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ για την ανάπτυξή τους οι Ιταλοί μηχανικοί συνεργάζονται με το ΜΙΤ.

Η Aventador SVJ, η πιο ισχυρή έκδοση του ιταλικού μοντέλου αποδίδει 770 ίππους οπότε με τη χρήση υβριδικού συνόλου, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι η απόδοση θα ξεπεράσει τους 800 ίππους.

Σχετικά άρθρα

Νίρμπουργκρινγκ

Κατά κοινή παραδοχή το Νίρμπουργκρινγκ είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όμως για κάποιους αποτελεί σχεδόν δεύτερο σπίτι, όπως φαίνεται από το βίντεο που ακολουθεί στο οποίο βλέπουμε κάτι που θεωρητικά φαντάζει αδύνατο.

Ράλι Γερμανίας

Στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας με τις 19 Ειδικές Διαδρομές των 344 χλμ. τα εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα 36 ελαστικά της Michelin που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής.

Mercedes

Η V-Class, η πρόταση της Mercedes στα πολυχρηστικά οχήματα, που μπορεί να μεταφέρει μέχρι και εννιά επιβάτες, στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τα μέλη της υπομάρκας που έχουν οι Γερμανοί με την ονομασία EQ.

Ράλι Γερμανίας

Μετά από δύο βδομάδες «διακοπών» ο θίασος του WRC ανανέωσε το ραντεβού του για το ράλι Γερμανίας.

Είναι ο 10ς γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, σε σύνολο 14 αγώνων.

Porsche

Στην εβδομάδα αυτοκινήτου που έγινε στο Μοντερέι της Καλιφόρνια είχε προγραμματιστεί να γίνει μία από τις ιστορικότερες δημοπρασίες από τον οίκο RM Sotheby’s, αφού επρόκειτο για την Porsche Type 64, όμως δεν έμελλε να πουληθεί.

Ferrari

Ο πρόεδρος της Ferrari,Τζον Έλκαν, επισκέφτηκε το Concours d’Elegance στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι η ιταλική μάρκα θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο που θα ανήκει στην κατηγορία των GT, το Νοέμβριο.

Volkswagen T-Roc R cabrio

Πριν από λίγες ημέρες η Volkswagen παρουσίασε την ανοιχτή έκδοση του T-Roc η οποία θα είναι διαθέσιμη από το 2020 και θα προσφέρεται με δύο κινητήρες του 1.0 λίτρου με απόδοση 115 και 150 ίππων.

Hyundai i30 N Project C

Η Hyundai θα δώσει το “παρών” στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου μεταξύ των άλλων εκθεμάτων θα υπάρχει και μία ειδική έκδοση του i30 N, με την ονομασία i30 N Project C.

Fiat

Η Fiat έχει εδώ και καιρό δηλώσει ότι στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα μικρότερα μοντέλα, κάτι που έχει αρχίσει να φαίνεται τα τελευταία χρόνια στην γκάμα της και θα γίνει πιο έντονο τα επόμενα χρόνια.

Φερνάντο Αλόνσο

Μετά τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με το μέλλον του Φερνάντο Αλόνσο, η Toyota Gazoo Racing «βγήκε» μπροστά και ανακοίνωσε τα σχέδια της συνεργασίας της με  τον Ισπανό, δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Formula 1 και νικητή του 24ωρου Λε Μαν.