Είστε εδώ

Τεχνολογία

Κινητήρες εσωτερικής καύσης: Θα εκπέμπουν 80% λιγότερους ρύπους

του Σωτήριου Χάλλα

Είναι πολλοί αυτοί που κάνουν λόγο για αφανισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης μακροπρόθεσμα όμως φαίνεται ότι τα κλασικά μοτέρ βενζίνης και diesel δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη όσον αφορά την εξέλιξή τους.

Οι εταιρείες στην πλειοψηφία τους θα ήθελαν να συνεχίσουν την παραγωγή κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου καθώς πρόκειται για τεχνολογίες που τις γνωρίζουν άριστα και των οποίων το κόστος με τα χρόνια έχει μειωθεί σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά για τα οποία πρέπει να δαπανήσουν δισεκατομμύρια σε έρευνα και ανάπτυξη αλλά και για τη δημιουργία νέων εργοστασίων ή την αλλαγή της γραμμής παραγωγής στα ήδη υπάρχοντα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους η εφεύρεση μιας startup εταιρείας από το Empfingen της Γερμανίας, μια μικρή κωμόπολη κοντά στη Στουτγκάρδη, με την ονομασία MWI (Micro Wave Ignition AG) ίσως αποδειχτεί “χρυσός” αφού σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της εξασφαλίζει 30% μείωση στην κατανάλωση και 80% μείωση των ρύπων είτε πρόκειται για βενζινοκινητήρα, είτε για πετρελαιοκινητήρα.

Η βάση της καινοτομίας είναι τα μικροκύματα που η MWI τα εκμεταλλεύεται προκειμένου να αντικαταστήσει τα μπουζί στην περίπτωση της βενζίνης και τους προθερμαντήρες στην περίπτωση του πετρελαίου. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερη καύση (με συνέπεια να μειώνεται η κατανάλωση) η οποία προκύπτει σε χαμηλότερες θερμοκρασίες (με αποτέλεσμα τη μείωση των ρύπων).

Αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει τραβήξει το ενδιαφέρον αρκετών μεταξύ των οποίων και ο Wendelin Wiedeking, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Porsche ενώ ταυτόχρονα είναι σε αναζήτηση επενδυτή αλλά και εταιρειών με τις οποίες θα συνεργαστεί ώστε να φέρει την τεχνολογία της στην αγορά.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Cesky Krumlov

Πρώτη εμφάνιση του νέου Skoda Fabia R5 evo στο ράλι Cesky Krumlov, για το πρωτάθλημα Τσεχίας .

Ο αγώνας ήταν ασφάλτινος με 15 Ειδικές Διαδρομές και οι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ έδωσαν την νίκη στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Fabia R5 evo.

Liberty Media

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι παγκόσμιο όμως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια αφού δεν πραγματοποιείται ούτε ένας αγώνας σε μία από τις μεγαλύτερες ηπείρους του πλανήτη, την Αφρική.

Volvo

Παλαιότερα οι premium κατασκευαστές είχαν μόνο μεγάλα μοντέλα όμως εδώ και κάποια χρόνια κατεβαίνουν ολοένα και σε μικρότερες κατηγορίες, αρχικά σε εκείνη των μικρομεσαίων και στη συνέχεια σε εκείνη των μικρών.

Nissan Ultimate Parks Titan

Το Εθνικό Πάρκο Γκραν Κάνυον των Η.Π.Α έχει γενέθλια, καθώς γίνεται 100 χρόνων και η Nissan του προσφέρει για δώρο το νέο Ultimate Parks Titan.

Skoda

Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigo, καλείται να παίξει ένα μεγάλο ρόλο στο μέλλον της τσέχικης εταιρείας.

BMW

Η BMW έχει κανονίσει για τις 27 Μαΐου την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 1 η οποία θα φέρει πολλές αλλαγές στο γερμανικό μικρομεσαίο, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι ότι πλέον η κίνηση δε θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Αφού το φορτώσαμε για το σύντομο ταξιδάκι μας και

Ανάβαση Ριτσώνας

Το σωματείο ΑΣΜΑ διοργανώνει 8-9 Ιουνίου την ανάβαση Ριτσώνας που αποτελεί τον 4ο γύρο του ομώνυμου πρωταθλήματος. 

1η ανάβαση Φλώρινας

Το Σαββατοκύριακο 8 - 9 Ιουνίου ο Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Δράμας (Ο.Φ.Α.Δ.) διοργανώνει την 1η ανάβαση Φλώρινας.

Την ίδια ημερομηνία διοργανώνεται και η ανάβαση Ριτσώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Rolls-Royce

Για τους περισσότερους στη σημερινή Ελλάδα το να απολαύσουν ένα παγωμένο ποτήρι ακριβής γαλλικής σαμπάνιας σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμα και στο σπίτι τους είναι σχεδόν απαγορευτικό.