Είναι πολλοί αυτοί που κάνουν λόγο για αφανισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης μακροπρόθεσμα όμως φαίνεται ότι τα κλασικά μοτέρ βενζίνης και diesel δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη όσον αφορά την εξέλιξή τους.
Οι εταιρείες στην πλειοψηφία τους θα ήθελαν να συνεχίσουν την παραγωγή κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου καθώς πρόκειται για τεχνολογίες που τις γνωρίζουν άριστα και των οποίων το κόστος με τα χρόνια έχει μειωθεί σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά για τα οποία πρέπει να δαπανήσουν δισεκατομμύρια σε έρευνα και ανάπτυξη αλλά και για τη δημιουργία νέων εργοστασίων ή την αλλαγή της γραμμής παραγωγής στα ήδη υπάρχοντα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους η εφεύρεση μιας startup εταιρείας από το Empfingen της Γερμανίας, μια μικρή κωμόπολη κοντά στη Στουτγκάρδη, με την ονομασία MWI (Micro Wave Ignition AG) ίσως αποδειχτεί “χρυσός” αφού σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της εξασφαλίζει 30% μείωση στην κατανάλωση και 80% μείωση των ρύπων είτε πρόκειται για βενζινοκινητήρα, είτε για πετρελαιοκινητήρα.
Η βάση της καινοτομίας είναι τα μικροκύματα που η MWI τα εκμεταλλεύεται προκειμένου να αντικαταστήσει τα μπουζί στην περίπτωση της βενζίνης και τους προθερμαντήρες στην περίπτωση του πετρελαίου. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερη καύση (με συνέπεια να μειώνεται η κατανάλωση) η οποία προκύπτει σε χαμηλότερες θερμοκρασίες (με αποτέλεσμα τη μείωση των ρύπων).
Αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει τραβήξει το ενδιαφέρον αρκετών μεταξύ των οποίων και ο Wendelin Wiedeking, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Porsche ενώ ταυτόχρονα είναι σε αναζήτηση επενδυτή αλλά και εταιρειών με τις οποίες θα συνεργαστεί ώστε να φέρει την τεχνολογία της στην αγορά.