Είστε εδώ

Τεχνολογία

JLR: Έφτιαξε σταθμό φόρτισης - μαμούθ

του Σωτήριου Χάλλα

Στην πορεία προς την εξάπλωση και την καθιέρωση μιας τεχνολογίας είναι κάποια γεγονότα τα οποία αποτελούν σημαντικούς σταθμούς αφού σηματοδοτούν ότι τείνει να γίνει κυρίαρχη.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το σημείο ορόσημο να είναι η δημιουργία του μεγαλύτερου σταθμού φόρτισης στη Βρετανία από την Jaguar Land Rover στο εργοστάσιο της μάρκας, στο Gaydon.

Η εταιρεία τοποθέτησε στο parking όπου αφήνουν τα αυτοκίνητά τους οι εργαζόμενοι 166 έξυπνους φορτιστές οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν εναλλασσόμενο ρεύμα ισχύος μέχρι και 7kW. Όταν συνδεθεί μία Jaguar I – Pace, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του ομίλου, αυτό μεταφράζεται σε 35 χλμ. αυτονομίας για κάθε μία ώρα φόρτισης.

Πιο απλά, στις 8 ώρες που θα βρίσκεται στο εργοστάσιο ένας εργαζόμενος, το αυτοκίνητό του θα κερδίσει 280 χλμ. αυτονομίας.

Η JLR προχώρησε σε αυτήν την κίνηση μετά από έρευνα που έδειξε ότι το 40% της φόρτισης στην Ευρώπη γίνεται κατά τη διάρκεια της εργασίας όμως υπάρχει ένα πρόβλημα. Το 75% των εργαζομένων δεν μπορούν να φορτίσουν την ώρα της δουλειάς γιατί δεν υπάρχουν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις.

Οι φορτιστές του parking είναι συνδεδεμένοι στο internet με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να μπορούν να χρησιμοποιήσουν φορτιστές που βρίσκονται και σε άλλα σημεία της χώρας απλά με τη χρήση μίας κάρτας.

Η Jaguar Land Rover σκοπεύει να τοποθετήσει φορτιστές και στο parking των επισκεπτών ώστε να αυξήσει περαιτέρω το μέγεθος αυτού του εσωτερικού δικτύου φόρτισης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σταδιακά θα παίρνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο από τις πωλήσεις. Χαρακτηριστικά, ο βρετανικός όμιλος σκοπεύει μέχρι το 2020 σε όλα τα μοντέλα του να έχει τουλάχιστον μία έκδοση η οποία θα είναι υβριδική ή ακόμα και αμιγώς ηλεκτρική.

Σχετικά άρθρα

24 Ώρες Ελλάδα

Με φόντο την γέφυρα της Χαλκίδας ξεκίνησε ο αγώνας ακρίβειας διαρκείας 24 ωρών με 72 συμμετοχές, δημιουργώντας ένα παζλ σύγχρονων και κλασικών αυτοκινήτων

Hyundai iMax N ‘Drift Bus’

Μάλλον στο τμήμα Ν της Hyundai, εκείνο που ασχολείται με τις εκδόσεις επιδόσεων των μοντέλων της κορεατικής μάρκας, είχαν ελεύθερο χρόνο και είπαν να ασχοληθούν με το επαγγελματικό όχημα H-1 (στην Αυστραλία είναι γνωστό ως iMax).

Toyota

H τεχνολογία της υδρογονοκίνησης που έχει αναπτύξει και προωθεί η Toyota πλέον μπορεί να εφαρμοστεί και στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Volvo

Η Volvo θέτει υψηλούς στόχους σε ό,τι αφορά το μέλλον, αφού θέλει μέχρι το 2040 να έχει γίνει μία carbon neutral εταιρεία, δηλαδή οι δραστηριότητές της να μην προσθέτουν διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Hummer

Τα μοντέλα της Hummer συνδέθηκαν τις δεκαετίες του 1990 και του 2000, μεταξύ άλλων, με τον όγκο και τους μεγάλους κινητήρες στοιχεία που συνεπάγονταν μεγάλη κατανάλωση καυσίμου, οπότε φαντάζει παράδοξο ένα νέο Hummer που δε θα καταναλώνει ούτε μία σταγόνα βενζίνης.

Aston Martin DBX

Μπορεί η Aston Martin ακόμα να μην έχει παρουσιάσει επίσημα την DBX, ωστόσο μας πληροφορεί από τώρα για την πλούσια λίστα με τα προαιρετικά πακέτα των αξεσουάρ της.

Νέο Renault Clio

Σε ξενοδοχειακή μονάδα της Ανατολικής Αττικής, η Ελληνική αντιπροσωπεία της Renault, παρουσίασε την 5η γενιά του Clio.

Ford

Στα τέλη του 2020 η Ford αναμένεται να παρουσιάσει ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV το οποίο σχεδιαστικά θα αντλεί έμπνευση από το Mustang, και τώρα η εταιρεία ανακοινώνει κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό.

Κάρλος Σάινθ

Μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα της σεζόν του 2018 ο Κάρλος Σάινθ ήταν με το ένα πόδι εκτός της Formula 1 αφού ο ένας χρόνος δανεισμού του από τους “ταύρους“ προς τη Renault τελείωνε, όμως οι Γάλλοι είχαν ήδη ανακοινώσει ότι το οδηγικό τους δίδυμο για το 2019 θα ήταν οι Ρικιάρντο και Χούλκενμπεργκ.

PSA

Η PSA ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2020 θα κυκλοφορήσει τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά van, τα οποία θα είναι τα Citroën Dispatch (στην Ελλάδα το ξέρουμε ως Jumpy), Peugeot Expert και Opel Vivaro.