Είστε εδώ

Τεχνολογία

Jaguar: Όλα γίνονται 3D

του Σωτήριου Χάλλα

Το Head Up Display (ή όπως είναι γνωστότερο, HUD) βελτιώνει την άνεση του οδηγού και αυξάνει σημαντικά την ασφάλεια αφού δε χρειάζεται να παίρνει το βλέμμα του από το δρόμο για να κοιτάξει τον πίνακα οργάνων, όμως η Jaguar σχεδιάζει τον τρόπο με τον οποίο θα το πάει ένα βήμα παρακάτω.

Αυτό που θέλει να κάνει η βρετανική εταιρεία είναι να δημιουργήσει την τρισδιάστατη (3D) εκδοχή του HUD. Στο 3D HUD που ετοιμάζει θα μπορούν να προβάλλονται ειδοποιήσεις ασφαλείας όπως από το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας ή σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποιο εμπόδιο στην πορεία του αυτοκινήτου, να απεικονίζονται οι οδηγίες από το σύστημα πλοήγησης ή ακόμα και να βελτιώνεται η ορατότητα του οδηγού σε συνθήκες που τη μειώνουν, όπως η ομίχλη. Για να επιτευχθεί η τελευταία λειτουργία θα χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας και η εικόνα θα προβάλλεται με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει η αίσθηση του βάθους.

Αν και τα αποτελέσματα του 3D HUD στο σήμερα είναι εντυπωσιακά, η Jaguar το εξελίσσει και έχοντας κατά νου τα αυτόνομα μοντέλα του μέλλοντος. Σύμφωνα με τους Βρετανούς, όταν δε θα χρειάζεται να οδηγούμε τα αυτοκίνητά μας, κατά τη διάρκεια της μετακίνησης θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε ταινίες που θα προβάλλονται στο παρμπρίζ. Μάλιστα, θα μπορούν να είναι και 3D, χωρίς να χρειάζεται η χρήση ειδικών γυαλιών όπως γίνεται στις τηλεοράσεις ή τους κινηματογράφους.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Volkswagen

Η Volkswagen σκοπεύει την επόμενη πενταετία να αυξήσει τις επενδύσεις της στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και σε εκείνον των ψηφιακών λύσεων μετακίνησης, φτάνοντας το ποσό των 60 δις ευρώ.

Hλεκτροκίνηση

Στις εγκαταστάσεις της Helexpo στο Μαρούσι πραγματοποιήθηκε συνέδριο με θέμα την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.

Νέο Ford Mustang Mach-E

Οι παραδόσεις πρέπει να τηρούνται σύμφωνα με το θυμόσοφο λαό μας, ωστόσο η Ford έχει μάλλον αντίθετη άποψη και για το λόγο αυτό αποφάσισε μετά από 55 ολόκληρα χρόνια να «πειράξει» την πιο διαχρονική της σιλουέτα.

Δύναμη vs χαμηλό βάρος

Την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio μπορεί κάποιος να την εντάξει στα supercar των SUV, αφού ο V6 κινητήρας των 2.9 λίτρων, αφ’ ενός διαθέτει την απαραίτητη ισχύ που φτάνει τους 510 ίππους, αφ’ ετέρου έχει αναπτυχθεί από τη Ferrari.

Formula 1-Γκραν Πρι Βραζιλίας

Άργησαν οι αγωνοδίκες στο Γκραν Πρι Βραζιλίας να ανακοινώσουν το αποτέλεσμα για το συμβάν μεταξύ Χάμιλτον και Άλμπον.

Κάρλος Σάινθ

Οι ανατροπές του Γκραν Πρι Βραζιλίας δεν τελείωσαν με το πέσιμο της καρό σημαίας αλλά συνεχίστηκαν και μετά, αφού ο Χάμιλτον τελικά δέχτηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για την επαφή που είχε με τον Άλμπον στον προτελευταίο γύρο του αγώνα.

Formula 1: Γκραν Πρι Βραζιλίας

Με αυξημένες θερμοκρασίες και καλό καιρό υποδέχτηκε η πίστα του Interlagos τους οδηγούς για τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος του δεν είχε πολλή δράση, όμως προς το τέλος το ένα γεγονός διαδεχόταν το άλλο και οι μάχες ήταν από τις πιο κλειστές που έχουμε δει ποτέ.

Formula E-Mercedes EQ

Ο 28χρονος Μεξικάνος ΕστέμπανΓκουτιέρεθ, με την εμπειρία των 59 Γκραν Πρι με Sauber και Haas, θα είναι ο δοκιμαστής και εξελικτής της ηλεκτροκίνητης Mercedes για το αντίστοιχο πρωτάθλημα από το 2020. 

Αυτοκίνηση –Anytime 2019

Η Κυριακή 17 Νοεμβρίου είναι η τελευταία μέρα της έκθεσης αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση 2019».

Διεξάγεται στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού στην αίθουσα ξιφασκίας. 

Formula 1-Γκραν Πρι Βραζιλίας

Προτελευταίος γύρος του φετινού πρωταθλήματος στην πίστα της Βραζιλίας, των 4.309 χλμ. με τις 15 στροφές και τα 388 μ. μήκος του pit lane.

Η πίστα φέρει αντίθετη φορά από αυτή του ρολογιού και οδηγοί θα καλύψουν 71 γύρους συμπληρώνοντας 305.909 χλμ.