Είστε εδώ

Τεχνολογία

Jaguar Land Rover: Φροντίζει όσους παθαίνουν ναυτία

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει μεγάλο ποσοστό ανθρώπων κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού είναι η ναυτία η οποία σε μεγάλο ποσοστό δημιουργείται όταν το άτομο δεν κοιτάζει τον δρόμο αλλά ασχολείται με κάτι άλλο.

Αυτό συμβαίνει γιατί ο εγκέφαλος δέχεται διαφορετικό ερέθισμα από τα μάτια σε σχέση με εκείνο που παίρνει από το εσωτερικό αυτί, το όργανο που είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία της αίσθησης της ισορροπίας. Ένας ακόμα παράγοντας που μπορεί να εντείνει το αίσθημα της ναυτίας για τους επιβάτες είναι η απότομη οδήγηση.

Το πρόβλημα της ναυτίας αναμένεται να γίνει πιο έντονο όσο τα αυτοκίνητα θα γίνονται πιο αυτόνομα καθώς οι επιβάτες τους σίγουρα δε θα κοιτάνε το δρόμο αλλά θα ασχολούνται με το κινητό τους, με κάποιο βιβλίο ή με οτιδήποτε άλλο.

Η Jaguar Land Rover επιθυμεί να λύσει αυτό το πρόβλημα και γι’ αυτό έχει κάνει εκτενή έρευνα πάνω στο αντικείμενο μέσω της οποίας έχει καταλήξει σε έναν αλγόριθμο που δημιουργτεί ένα “σκορ άνεσης” για τον κάθε επιβάτη. Με βάση αυτή την τιμή το αυτοκίνητο θα μπορεί να προσαρμόζεται ώστε να μειώνεται η δυσφορία των επιβατών.

Η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει 24.000 χλμ. δοκιμών προκειμένου να μαζέψει δεδομένα και να εξελίξει την ττεχνολογία της.

Τα μέσα που θα χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για να αποφεύγεται η ναυτία είναι η χρήση του κλιματισμού σε πιο χαμηλή θερμοκρασία, η απαλή οδήγηση χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης, η προσαρμογή τη ανάρτησης ώστε να αποφεύγονται οι χαμηλής συχνότητας ταλαντώσεις, η τοποθέτηση της οθόνης του infotainment πιο ψηλά σε σχέση με σήμερα (όσο πιο ψηλά είναι οι οθόνες τόσο λιγότερο ζαλίζονται οι επιβάτες) και η ανύψωση των καθισμάτων των επιβατών που έχουν πρόβλημα προκειμένου να έχουν καλύτερη ορατότητα προς τα έξω.

Τελικά η μετάβαση προς την αυτόνομη οδήγηση έχει περισσότερες παραμέτρους από όσες φαίνονται με την πρώτη ματιά.

Σχετικά άρθρα

Ανάβαση Πιτίτσας

Tελευταία παράσταση του φετινού Πρωταθλήματος Αναβάσεων στην Πιτίτσα, τη γνωστή διαδρομή της Πάτρας,

Η Βάσω Κουρτίδου πίσω από το τιμόνι του ασημί Toyota Yaris της δεν συμμετείχε απλώς, αλλά “έγραψε” μια καλή επίδοση και αποχαιρέτησε τη φετινή χρονιά με ένα κύπελλο.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan GT R

Ο “Godzilla”, όπως είναι το προσωνύμιο του Nissan GT R, δίνει το παρών στο περίπτερο της ιαπωνικής μάρκας στην έκθεση αυτοκίνηση 2018 που γίνεται στο Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας.

Αυτοκίνηση 2018-BMW i3s

Το i3 είναι το ηλεκτρικό μοντέλο με το οποίο η BMW μπήκε στη νέα εποχή της αυτοκίνησης το 2013 που άρχισε να παράγεται και τώρα το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει την πιο ισχυρή του έκδοση με την ονομασία i3s στην Αυτοκίνηση 2018.

Αυτοκίνηση 2018-Renault Megane R.S.

Στην Αυτοκίνηση 2018 το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει για πρώτη φορά από κοντά την πιο πρόσφατη δημιουργία της Renault Sport, του τμήματος επιδόσεων της γαλλικής εταιρείας, το Megane R.S.

Aυτοκίνηση 2018

Η έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση 2018», που άνοιξε τις πύλες της για το κοινό το Σάββατο 10 Νοεμβρίου, «γράφει» σημαντική αύξηση σε ό,τι έχει να κάνει με την προσέλευση επισκεπτών.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan e-NV200

Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της επερχόμενης ηλεκτροκίνησης στη φετινή Έκθεση «Αυτοκίνηση 2018» αποτελεί σίγουρα το Νissan e-NV200.

Αυτοκίνηση 2018-Citroen C3 Aircross

Στο περίπτερο της Citroen μπορούμε ανάμεσα στα άλλα μοντέλα να δούμε και το C3 Aircross το οποίο έχει κερδίσει πληθώρα βραβείων μεταξύ των οποίων εκείνο του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2018 από τον δημοσιογραφικό οργανισμό Autobest.

Αυτοκίνηση 2018-Hyundai i30 N

Η Hyundai για πρώτη φορά αποφάσισε να μπει στα “χωράφια” των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων με το i30 N το οποίο είδαμε και πέρυσι στην Αυτοκίνηση και το εγχείρημά της μόνο ως επιτυχημένο μπορεί να χαρακτηριστεί ειδικά αν συνυπολογίσει κάποιος και την απειρία

Porsche

Αν κάποιος είναι κάτοχος μιας συλλεκτικής και αρκετά ακριβής Porsche θα εμπιστευτεί τον οποιοδήποτε για να φροντίσει το σέρβις της;

BMW

Η BMW έχει δηλώσει πολλές φορές ότι τα επόμενα χρόνια τα μοντέλα της θα στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση περνώντας πρώτα από το στάδιο των plug-in υβριδικών (PHEV).