Είστε εδώ

Τεχνολογία

Jaguar Land Rover: Φροντίζει όσους παθαίνουν ναυτία

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει μεγάλο ποσοστό ανθρώπων κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού είναι η ναυτία η οποία σε μεγάλο ποσοστό δημιουργείται όταν το άτομο δεν κοιτάζει τον δρόμο αλλά ασχολείται με κάτι άλλο.

Αυτό συμβαίνει γιατί ο εγκέφαλος δέχεται διαφορετικό ερέθισμα από τα μάτια σε σχέση με εκείνο που παίρνει από το εσωτερικό αυτί, το όργανο που είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία της αίσθησης της ισορροπίας. Ένας ακόμα παράγοντας που μπορεί να εντείνει το αίσθημα της ναυτίας για τους επιβάτες είναι η απότομη οδήγηση.

Το πρόβλημα της ναυτίας αναμένεται να γίνει πιο έντονο όσο τα αυτοκίνητα θα γίνονται πιο αυτόνομα καθώς οι επιβάτες τους σίγουρα δε θα κοιτάνε το δρόμο αλλά θα ασχολούνται με το κινητό τους, με κάποιο βιβλίο ή με οτιδήποτε άλλο.

Η Jaguar Land Rover επιθυμεί να λύσει αυτό το πρόβλημα και γι’ αυτό έχει κάνει εκτενή έρευνα πάνω στο αντικείμενο μέσω της οποίας έχει καταλήξει σε έναν αλγόριθμο που δημιουργτεί ένα “σκορ άνεσης” για τον κάθε επιβάτη. Με βάση αυτή την τιμή το αυτοκίνητο θα μπορεί να προσαρμόζεται ώστε να μειώνεται η δυσφορία των επιβατών.

Η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει 24.000 χλμ. δοκιμών προκειμένου να μαζέψει δεδομένα και να εξελίξει την ττεχνολογία της.

Τα μέσα που θα χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για να αποφεύγεται η ναυτία είναι η χρήση του κλιματισμού σε πιο χαμηλή θερμοκρασία, η απαλή οδήγηση χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης, η προσαρμογή τη ανάρτησης ώστε να αποφεύγονται οι χαμηλής συχνότητας ταλαντώσεις, η τοποθέτηση της οθόνης του infotainment πιο ψηλά σε σχέση με σήμερα (όσο πιο ψηλά είναι οι οθόνες τόσο λιγότερο ζαλίζονται οι επιβάτες) και η ανύψωση των καθισμάτων των επιβατών που έχουν πρόβλημα προκειμένου να έχουν καλύτερη ορατότητα προς τα έξω.

Τελικά η μετάβαση προς την αυτόνομη οδήγηση έχει περισσότερες παραμέτρους από όσες φαίνονται με την πρώτη ματιά.

Σχετικά άρθρα

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Καλιφόρνια

Στην Καλιφόρνια και συγκεκριμένα στο Σακραμέντο η αστυνομία συνέλαβε εφτά άτομα και τους απήγγειλε 27 κατηγορίες επειδή έκαναν τα λεγόμενα “ντόνατς” ενώ βρίσκονταν σε αυτοκινητόδρομο.

Peugeot Besikos A.E.

Πιο έντονα χτυπά πλέον η «καρδιά» της Peugeot στα βόρεια προάστια της Αττικής.