Είστε εδώ

Τεχνολογία

Jaguar Land Rover: Φροντίζει όσους παθαίνουν ναυτία

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει μεγάλο ποσοστό ανθρώπων κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού είναι η ναυτία η οποία σε μεγάλο ποσοστό δημιουργείται όταν το άτομο δεν κοιτάζει τον δρόμο αλλά ασχολείται με κάτι άλλο.

Αυτό συμβαίνει γιατί ο εγκέφαλος δέχεται διαφορετικό ερέθισμα από τα μάτια σε σχέση με εκείνο που παίρνει από το εσωτερικό αυτί, το όργανο που είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία της αίσθησης της ισορροπίας. Ένας ακόμα παράγοντας που μπορεί να εντείνει το αίσθημα της ναυτίας για τους επιβάτες είναι η απότομη οδήγηση.

Το πρόβλημα της ναυτίας αναμένεται να γίνει πιο έντονο όσο τα αυτοκίνητα θα γίνονται πιο αυτόνομα καθώς οι επιβάτες τους σίγουρα δε θα κοιτάνε το δρόμο αλλά θα ασχολούνται με το κινητό τους, με κάποιο βιβλίο ή με οτιδήποτε άλλο.

Η Jaguar Land Rover επιθυμεί να λύσει αυτό το πρόβλημα και γι’ αυτό έχει κάνει εκτενή έρευνα πάνω στο αντικείμενο μέσω της οποίας έχει καταλήξει σε έναν αλγόριθμο που δημιουργτεί ένα “σκορ άνεσης” για τον κάθε επιβάτη. Με βάση αυτή την τιμή το αυτοκίνητο θα μπορεί να προσαρμόζεται ώστε να μειώνεται η δυσφορία των επιβατών.

Η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει 24.000 χλμ. δοκιμών προκειμένου να μαζέψει δεδομένα και να εξελίξει την ττεχνολογία της.

Τα μέσα που θα χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για να αποφεύγεται η ναυτία είναι η χρήση του κλιματισμού σε πιο χαμηλή θερμοκρασία, η απαλή οδήγηση χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης, η προσαρμογή τη ανάρτησης ώστε να αποφεύγονται οι χαμηλής συχνότητας ταλαντώσεις, η τοποθέτηση της οθόνης του infotainment πιο ψηλά σε σχέση με σήμερα (όσο πιο ψηλά είναι οι οθόνες τόσο λιγότερο ζαλίζονται οι επιβάτες) και η ανύψωση των καθισμάτων των επιβατών που έχουν πρόβλημα προκειμένου να έχουν καλύτερη ορατότητα προς τα έξω.

Τελικά η μετάβαση προς την αυτόνομη οδήγηση έχει περισσότερες παραμέτρους από όσες φαίνονται με την πρώτη ματιά.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Από την έρημο του Ντακάρ και τη 3η θέση στο βάθρο, στα χιονιά και στο κρύο του Μόντε Κάρλο –σε διαδρομές γύρω από την Γκάπ-για τους Λεμπ-Ελενά την πρεμιέρα του WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο 24-27 Ιανουαρίου.

Ράλι Μόντε Κάρλο-Citroen Racing

Όπως και να το κάνουμε όταν έχεις κερδίσει 5 φορές στη σειρά το ράλι Μόντε Κάρλο και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, θεωρείσαι το Νο 1 φαβορί για τη νίκη.

Ο λόγος για τον Οζιέ (στο δεξί bucket πάντα ο Ινγκρασιά) που από το 2019 θα οδηγεί για τη Citroen Racing.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Ο 39χρονος Ιρλανδός Κρις Μικ επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC, με την ομάδα της Toyota Gazoo Racing που ηγείται ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Τόμι Μάκινεν.

Κάρλος Γκον

Η Nissan μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκον στις 19 Νοεμβρίου ουσιαστικά έχει κηρύξει τον πόλεμο στο πρώην αφεντικό της και τώρα επανέρχεται με νέες κατηγορίες.

Land Rover Discovery

Όταν ένα μοντέλο, όπως το Discovery, έχει συμπληρώσει τρεις επιτυχημένες δεκαετίες ζωής και έχει σημειώσει πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις, τότε η δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης αποτελεί μάλλον μονόδρομο για τη Land Rover.

Ταξινομήσεις premium κατηγορίας

Για μια ακόμα χρονιά η Mercedes τόσο στη χώρα μας, όσο και στις τέσσερις γωνιές της Γης, δεν άφησε το πρώτο σκαλί του βάθρου, στην premium κατηγορία.

Volkswagen ID.R

Μετά το ρεκόρ που σημείωσε το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R στην ανάβαση του Πάικς Πικ στην Αμερική (4.302 χλμ. είναι η απόσταση από το ύψος της θάλασσας στην τερματισμό) με τον Ντιμά στο τιμόνι, ετοιμάζεται για ένα άλλο ρεκόρ.

Google Maps

Το Google Maps είναι ίσως η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης τόσο στη χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο χάρη στην ποιοτική και εύκολη πλοήγηση που προσφέρει.

Skoda

Την ευθύνη για τη στρατηγική εξάπλωση του Ομίλου Volkswagen στην Ινδία έχει αναλάβει η Skoda.

Porsche

Τη σχέση της με τα ράλι αποφάσισε να αναθερμάνει η Porsche, καθώς προετοιμάζει δυναμική επιστροφή.