Είστε εδώ

Τεχνολογία

iPhone και Apple Watch: Τα νέα κλειδιά αυτοκινήτου

του Σωτήριου Χάλλα

Η Apple πρόκειται να στηρίξει τη νέα τάση που υπάρχει στις αυτοκινητοβιομηχανίες, να δημιουργούν λογισμικό το οποίο επιτρέπει τη χρήση του smartphone ως κλειδί, προσθέτοντας αυτή τη λειτουργία τόσο στα iPhone όσο και στο Apple Watch, το ρολόι της αμερικανικής εταιρείας.

Σύμφωνα με μέσα του εξωτερικού που ειδικεύονται σε θέματα σχετικά με την Apple, ο κολοσσός του Κουπερτίνο μοίρασε σε ανθρώπους που κάνουν ανάπτυξη εφαρμογών, μία beta (δοκιμαστική) έκδοση του iOS 13.4, στην οποία αναφέρεται σε κάποια σημείο η λειτουργία CarKey.

Μέσα από αυτή τη λειτουργία οι χρήστες θα μπορούν να κλειδώνουν, να ξεκλειδώνουν και να βάζουν μπροστά το αυτοκίνητό τους, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία NFC.

Επιπλέον, η λειτουργία CarKey θα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να δώσουν πρόσβαση στο αυτοκίνητο σε κάποιον τρίτο, χωρίς να πρέπει να συναντηθούν ώστε να του δώσει τα κλειδιά.

Η νέα λειτουργία έρχεται λόγω της συμμετοχής της Apple στην ομάδα Car Connectivity Consortium, η οποία διαθέτει πάνω από 100 μέλη με τα περισσότερα να είναι αυτοκινητοβιομηχανίες. Η ομάδα δημιούργησε το 2018 το Digital Key 1.0, δηλαδή το πρώτο σετ προδιαγραφών για τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών όπως τα smartphones ως κλειδί για το αυτοκίνητο.

Έκτοτε, οι εργασίες έχουν επικεντρωθεί στη δημιουργία του Digital Key 2.0, το οποίο θα χρησιμοποιεί NFC, όμως θα έχει ξεχωριστό κύκλωμα που θα αναλαμβάνει την ασφάλεια. Επιπλέον, θα επιτρέπει τη χρήση του smartphone ως κλειδί ακόμα και όταν εκείνο έχει κλείσει λόγω πολύ χαμηλής μπαταρίας.

Η τελευταία εξέλιξη είναι το Digital Key 3.0 του οποίου η ανάπτυξη έχει ξεκινήσει δειλά – δειλά. Θα χρησιμοποιεί Bluetooth χαμηλής ενέργειας και τεχνολογία πολύ μεγάλου φάσματος (Ultra-Wideband), ώστε οι χρήστες να μη χρειάζεται να βγάλουν τη συσκευή από την τσέπη και να την ακουμπήσουν στο χερούλι της πόρτας. Όλη η επικοινωνία θα γίνεται από λίγο πιο μεγάλη απόσταση, οπότε όταν ο χρήστης θελήσει να ανοίξει την πόρτα, αυτή θα έχει ήδη ξεκλειδωθεί.

Σχετικά άρθρα

Στο Μόναχο, στην καρδιά της Βαυαρίας ταξιδέψαμε με το βραβευμένο νέο Opel Corsa.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον η Toyota βλέπει ότι τα επόμενα χρόνια ο εξηλεκτρισμός στη γκάμα της θα αυξήσει τις ανάγκες για παραγωγή μπαταριών.

Σύμφωνα με τις αρχαιρεσίες των σωματείων-μελών της ΟΜΑΕ που ψήφισαν για το νέο Δ.Σ., ο Μάριος Ηλιόπουλος έλαβε τiς περισσότερους ψήφους με τον Νικόλα Παυλίδη δεύτερο και την Κατερίνα Φατούρου τρίτη. Το νέο Δ.Σ. θα ακολουθήσει τη οδό των εκλογών ώστε να συγκροτηθεί σε σώμα.

Ότι ο οδηγός της μαύρης Corvette που παρέσυρε και εγκατέλειψε στη Λ.

Το 2019 μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μισού των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ο Ματία Μπινότο, επικεφαλής της Ferrari, δήλωνε αισιόδοξος όμως φέτος ο Ιταλός εκφράζει ανησυχίες σχετικά με την ταχύτητα της SF1000 σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες.

Η Mercedes W10 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο μονοθέσιο, αφού με αυτό η γερμανική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών και ο Χάμιλτον εκείνο των οδηγών, οπότε είναι λογικό οι υπόλοιπες ομάδες να αντιγράψουν κάποια στοιχεία, όμως η Racing Point το παράκανε.

Σχεδόν ίσο χρόνο αναμονής με το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κατάφερε να πετύχει η Porsche για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα όταν πρέπει να φορτίσουν.

Το ματ χρώμα κάποτε ήταν πολύ της μόδας. Μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι ιδιοκτήτες που κάλυπταν με ματ μεμβράνες όλο το αμάξωμα. Όμως το γκρι ματ της Mercedes που διακρίνεται στις φωτογραφίες είναι εργοστασιακό χρώμα.

Με καθυστέρηση ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες που προτείνει το κάθε σωματείο για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ διάρκειας 9 μηνών μέχρι της επόμενες εκλογές της ομοσπονδονδίας.

Με τις χειμερινές δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης να έχουν ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ, έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο έχουν εξελιχθεί τα μονοθέσια στους 12 μήνες που μεσολάβησαν.