Είστε εδώ

Τεχνολογία

Hyundai: Κάνει την καμπίνα, ησυχαστήριο

του Σωτήριου Χάλλα

Ένας τομέας στον οποίο έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα πιο καινούρια αυτοκίνητα, αλλά συχνά περνάει απαρατήρητος, είναι η ησυχία στην καμπίνα, αφού πλέον οι επιβάτες δέχονται πολύ λιγότερα ηχητικά ερεθίσματα από το εξωτερικό περιβάλλον.

Αυτό έχει γίνει εφικτό με την προσθήκη ηχομονωτικών υλικών τα οποία απορροφούν τόσο τους εξωτερικούς ήχους, όσο και εκείνους που παράγονται από το ίδιο το αυτοκίνητο. Όμως αυτά τα υλικά προσθέτουν βάρος οπότε οι εταιρείες κατέφυγαν στην τεχνολογία ακύρωσης ήχου, δηλαδή την καταγραφή των ήχων από μικρόφωνα και την παραγωγή κατάλληλων συχνοτήτων από τα ηχεία ώστε να μη φτάνουν μέχρι τα αυτιά των επιβατών.

Αυτό το δρόμο έχει ακολουθήσει και η Hyundai η οποία αρχικά είχε παρουσιάσει την τεχνολογία Active Noise Control (ANC) που σημαίνει ενεργός έλεγχος του θορύβου. Το σύστημα κάνει ακριβώς αυτό που περιγράψαμε πιο πάνω, “ακούει” ήχους όπως ο κινητήρας και τα ελαστικά και παράγει τις κατάλληλες συχνότητες ώστε να μειώσει την έντασή τους.

Πλέον οι Κορεάτες έκαναν το επόμενο βήμα και δημιούργησαν το Road Noise Active Noise Control (RANC) που σημαίνει ότι πλέον το σύστημα θα εστιάζει ακόμα περισσότερο στον ήχο που δημιουργείται από την κύλιση του αυτοκινήτου ή από την αναπήδηση όταν περνάει πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Για να το επιτύχει, εκτός από μικρόφωνα χρησιμοποιεί και ένα επιταχυνσιόμετρο, ώστε να μετράει τις δονήσεις που προκαλεί ο δρόμος στο αυτοκίνητο, οπότε η υπολογιστική μονάδα που αποφασίζει τι συχνότητες θα παραχθούν από τα ηχεία, έχει καλύτερη “άποψη” για το τι συμβαίνει και πώς να το αντιμετωπίσει.

Με την εφαρμογή των παραπάνω, ο χρόνος που χρειάζεται για να αναλυθεί ένας ήχος και να παραχθεί η κατάλληλη συχνότητα που θα τον ακυρώσει πέφτει στα μόλις 0.002 δευτερόλεπτα ή αλλιώς δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου. Μάλιστα, η ανάλυση των εξωτερικών ήχων και η παραγωγή συχνοτήτων γίνεται ανεξάρτητα για οδηγό, συνοδηγό και πίσω επιβάτες.

Σύμφωνα με την εταιρεία το σύστημα μπορεί να μειώσει την ένταση στο εσωτερικό της καμπίνας κατά 3 db, νούμερο το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο φαίνεται αρχικά. Κατά συνέπεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί λιγότερο ηχομονωτικό υλικό, το οποίο μεταφράζεται σε χαμηλότερο βάρος.

Η δημιουργία του συστήματος γίνεται έχοντας κατά νου τα μελλοντικά αυτοκίνητα. Αυτή τη στιγμή οι βασικές πηγές θορύβου σε ένα αυτοκίνητο είναι το μοτέρ, ο δρόμος και ο άνεμος. Με τα ηλεκτρικά ο πρώτος παράγοντας φεύγει, έτσι γίνεται ακόμα πιο σημαντικό να μπορούμε να σταματήσουμε τον ήχο από το δρόμο και τον άνεμο.

Σχετικά άρθρα

Νέο SEAT Leon

Θέμα ωρών είναι πλέον η αποκάλυψη του νέου Leon, καθώς η παγκόσμια πρεμιέρα του θα πραγματοποιηθεί αύριο, 28 Ιανουαρίου, στις κεντρικές εγκαταστάσεις της SEAT στο Μαρτορέλ της Ισπανίας.

Citroen

Μετά από 6 χρόνια στην κορυφή της Citroen, ως διευθύνουσα σύμβουλος, η Λίντα Τζάκσον παραδίδει τη σκυτάλη στον Βίνσεντ Κομπέι, που αναλαμβάνει τα ηνία της γαλλικής εταιρίας.

Skoda

Μπορεί η Skoda από το 1991 να ανήκει στον Όμιλο Volkswagen, ωστόσο οι ρίζες της και μεγάλος μέρος της παραγωγική της διαδικασίας παραμένουν στην ιδιαίτερη πατρίδα της, τη Τσεχία.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Η αποστολή εξετελέσθη για τους Νίκο Παυλίδη-Άλαν Χάριμαν που έφεραν το Peugeot 208 στην 5η θέση της R2 και στην 40ή θέση της γενικής κατάταξης.

Formula 1, Scuderia Ferrari

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου στις 18:30 η κουρτίνα θα σηκωθεί και θα αποκαλυφθεί το καινούργιο μονοθέσιο της Ferrari με το οποίο οι Φέτελ και Λεκλέρκ θα διεκδικήσουν τον παγκόσμιο τίτλο στη Formula 1 για το 2020.

Η αποκάλυψη θα γίνει στο δημοτικό θέατρο της Ρέντζιο Εμίλια.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Μπορεί να άνοιξε η αυλαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι με τον αγώνα του πριγκιπάτου, χωρίς τη συμμετοχή της Citroen Racing, όμως το ενδιαφέρον κρατήθηκε μέχρι και την τελευταία Ειδική Διαδρομή, καθώς τρία πληρώματα έπαιζαν για τη νίκη.

WRC, ράλι Μόντε Κάρλο

Με το ράλι Μόντε Κάρλο και την 4η θέση των Λάπι-Φερμ με το Ford Fiesta WRC, η M-Sport συμπλήρωσε 250 αγώνες στο WRC, στη σειρά, στη βαθμολογική ζώνη.

Hyundai NEXO

Το κόκκινο χαλί «πάτησε» το Hyundai NEXO στα 62α Μουσικά Βραβεία Γκράμι, τα οποία διοργανώθηκαν στο Staples Center του Λος Άντζελες.

Bentley

Επικεντρωμένη παραμένει η Bentley στο στόχο της, ο οποίος είναι να καταστεί η πιο βιώσιμη πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Maserati

Πριν από μερικούς μήνες η Maserati είχε γνωστοποιήσει τα πλάνα της για το μέλλον, τα οποία αφορούσαν κυρίως το εξηλεκτρισμό της γκάμας της.