Είστε εδώ

Τεχνολογία

Hyundai: Κάνει την καμπίνα, ησυχαστήριο

του Σωτήριου Χάλλα

Ένας τομέας στον οποίο έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα πιο καινούρια αυτοκίνητα, αλλά συχνά περνάει απαρατήρητος, είναι η ησυχία στην καμπίνα, αφού πλέον οι επιβάτες δέχονται πολύ λιγότερα ηχητικά ερεθίσματα από το εξωτερικό περιβάλλον.

Αυτό έχει γίνει εφικτό με την προσθήκη ηχομονωτικών υλικών τα οποία απορροφούν τόσο τους εξωτερικούς ήχους, όσο και εκείνους που παράγονται από το ίδιο το αυτοκίνητο. Όμως αυτά τα υλικά προσθέτουν βάρος οπότε οι εταιρείες κατέφυγαν στην τεχνολογία ακύρωσης ήχου, δηλαδή την καταγραφή των ήχων από μικρόφωνα και την παραγωγή κατάλληλων συχνοτήτων από τα ηχεία ώστε να μη φτάνουν μέχρι τα αυτιά των επιβατών.

Αυτό το δρόμο έχει ακολουθήσει και η Hyundai η οποία αρχικά είχε παρουσιάσει την τεχνολογία Active Noise Control (ANC) που σημαίνει ενεργός έλεγχος του θορύβου. Το σύστημα κάνει ακριβώς αυτό που περιγράψαμε πιο πάνω, “ακούει” ήχους όπως ο κινητήρας και τα ελαστικά και παράγει τις κατάλληλες συχνότητες ώστε να μειώσει την έντασή τους.

Πλέον οι Κορεάτες έκαναν το επόμενο βήμα και δημιούργησαν το Road Noise Active Noise Control (RANC) που σημαίνει ότι πλέον το σύστημα θα εστιάζει ακόμα περισσότερο στον ήχο που δημιουργείται από την κύλιση του αυτοκινήτου ή από την αναπήδηση όταν περνάει πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Για να το επιτύχει, εκτός από μικρόφωνα χρησιμοποιεί και ένα επιταχυνσιόμετρο, ώστε να μετράει τις δονήσεις που προκαλεί ο δρόμος στο αυτοκίνητο, οπότε η υπολογιστική μονάδα που αποφασίζει τι συχνότητες θα παραχθούν από τα ηχεία, έχει καλύτερη “άποψη” για το τι συμβαίνει και πώς να το αντιμετωπίσει.

Με την εφαρμογή των παραπάνω, ο χρόνος που χρειάζεται για να αναλυθεί ένας ήχος και να παραχθεί η κατάλληλη συχνότητα που θα τον ακυρώσει πέφτει στα μόλις 0.002 δευτερόλεπτα ή αλλιώς δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου. Μάλιστα, η ανάλυση των εξωτερικών ήχων και η παραγωγή συχνοτήτων γίνεται ανεξάρτητα για οδηγό, συνοδηγό και πίσω επιβάτες.

Σύμφωνα με την εταιρεία το σύστημα μπορεί να μειώσει την ένταση στο εσωτερικό της καμπίνας κατά 3 db, νούμερο το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο φαίνεται αρχικά. Κατά συνέπεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί λιγότερο ηχομονωτικό υλικό, το οποίο μεταφράζεται σε χαμηλότερο βάρος.

Η δημιουργία του συστήματος γίνεται έχοντας κατά νου τα μελλοντικά αυτοκίνητα. Αυτή τη στιγμή οι βασικές πηγές θορύβου σε ένα αυτοκίνητο είναι το μοτέρ, ο δρόμος και ο άνεμος. Με τα ηλεκτρικά ο πρώτος παράγοντας φεύγει, έτσι γίνεται ακόμα πιο σημαντικό να μπορούμε να σταματήσουμε τον ήχο από το δρόμο και τον άνεμο.

Σχετικά άρθρα

Formula 1: Aston Martin

Τον τελευταίο καιρό κυκλοφορεί έντονα η φήμη ότι ο Λόρενς Στρολ, πατέρας του οδηγού Λανς Στρολ, ο οποίος αγόρασε το 2018 την πρώην Force India και νυν Racing Point, ενδιαφέρεται να αγοράσει και την Aston Martin.

Hyundai i20 R5

Στοχεύει ψηλά την καινούργια χρονιά η Hyundai με το i20 R5, όπου θα είναι πιο «κοντά» στις ιδιωτικές ομάδες.

Έτσι λοιπόν ο κινητήρας 1.6 λίτρων βρίσκεται στην αίθουσα των μηχανολόγων, όπου έχει αρχίσει το πρόγραμμα βελτίωσης με στόχο τους 290 ίππους σε ισχύ.  

Ford Focus ST by mountune

Ο βελτιωτικός οίκος της Αγγλίας “mountune” που ασχολείται με την εξέλιξη κινητήρων, από Formula 1 έως WRC και WTCC, αλλά και με τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς όπως και των φρένων των καθημερινών αυτοκινήτων, «δημιούργησε» ένα κιτ για το Focus που το μετέτρεψε σε πραγματικό ταύρο.

Opel Grandland X

Το πρώτο μοντέλο της Opel που απέκτησε plug-in υβριδική έκδοση πριν από μερικούς μήνες ήταν το Grandland X.

Παράλληλα είναι και τετρακίνητο, καθώς διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, με το δεύτερο να είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, μαζί με διαφορικό και μετατροπέα. 

Ferrari

Είναι πολλές οι εταιρείες που έχουν παρουσιάσει ή ετοιμάζονται να παρουσιάσουν ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όμως η Ferrari δεν είναι μία από αυτές, αφήνοντας ερωτηματικά σχετικά με το πότε σκοπεύει να κάνει κάτι τέτοιο.

Jeep

Ένα νέο μικρό off-road όχημα ετοιμάζει η Jeep, στης οποίας την γκάμα θα τοποθετηθεί κάτω από το Renegade, προκειμένου να ανταγωνιστεί το Suzuki Jimny, που αυτή τη στιγμή πρακτικά είναι μόνο του, αφού δεν υπάρχει ανταγωνιστική πρόταση σε αυτό το μέγεθος.

WRC-Skoda Motorsport

Η κάθε ανακοίνωση έχει διπλή και τριπλή ανάγνωση, αρκεί να μπορείς να διαβάσεις πίσω από τις «λέξεις».

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Στην εκδήλωση για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα», το παρών έδωσε και ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γιώργος Βασιλάκης .

WRC-Toyota Gazoo Racing

Σε ειδική εκδήλωση η Toyota αποχαιρέτησε τους παγκόσμιους πρωταθλητές ράλι για τη χρονιά που φεύγει  Τάνακ-Γιερβόεγια, που μετά από δύο χρόνια συνεργασίας πήραν μεταγραφή για τη Hyundai Motorsport.

Mazda CX-30 1.8 Skyactiv-D

Ένα ισχυρό υπόβαθρο για την επιστροφή της Mazda στη χώρα μας, έπειτα από πολυετή απουσία, αποτελεί σίγουρα η γκάμα με τα crossover μοντέλα της, καθώς πρόκειται για μια δημοφιλή κατηγορία οχημάτων και στην ελληνική αγορά.