Είστε εδώ

Τεχνολογία

Χρώμα και θερμοκρασίες: Πόση ώρα μπορείτε να αντέξετε στους 70 βαθμούς;

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε στο σχολείο αναφορικά με το φως, είναι ότι οι μαύρες επιφάνειες το απορροφούν πλήρως με αποτέλεσμα να αυξάνεται η θερμοκρασία τους, ενώ οι λευκές το απωθούν, παραμένοντας πιο ψυχρές. Γι’ αυτό τα σπίτια στη Βόρεια Ευρώπη είναι σκούρα, ενώ στις Κυκλάδες λευκά.

Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα. Ξέρουμε ότι όσα έχουν σκούρο αμάξωμα είναι πιο ζεστά το καλοκαίρι, σε αντίθεση με τα ανοιχτόχρωμα, όμως δεν έχουμε συχνά την ευκαιρία να εξακριβώσουμε πόσο μεγάλη είναι η διαφορά τους.

Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε ακριβώς αυτό, αφού ο δημιουργός του έχει ενσωματώσει στο κινητό θερμική κάμερα η οποία μας πληροφορεί αναλυτικά για τη θερμοκρασία των επιφανειών που βρίσκονται μέσα στο κάδρο.

Το βασικότερο σημείο του βίντεο είναι από το 0:10 μέχρι το 1:38. Σε αυτά τα σχεδόν 90 δευτερόλεπτα βλέπουμε ένα λευκό και ένα μαύρο Toyota Highlander παρκαρισμένα το ένα δίπλα στο άλλο και έτσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε με ευκολία τη διαφορά στη θερμότητα που εκπέμπει το κάθε ένα. Μάλιστα, η κάμερα διαθέτει και ένδειξη θερμοκρασίας σε τρία σημεία της οθόνης.

Αν και η ένδειξη είναι στην κλίμακα Φαρενάιτ αρκεί μία μετατροπή για να καταλάβουμε τι συμβαίνει. Η κάμερα, λοιπόν, στο λευκό καπό κατέγραψε 113 βαθμούς ενώ στο μαύρο 159. Κάνοντας τη μετατροπή διαπιστώνουμε ότι αντιστοιχούν σε 45 βαθμούς για το λευκό καπό και 70 για το μαύρο. Πρόκειται για διαφορά της τάξης των 25 βαθμών Κελσίου. Αν όλο το εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου “ψήνεται” στους 70 βαθμούς, δε θέλουμε να φανταστούμε τι συμβαίνει στην καμπίνα του αυτοκινήτου, τι θα βιώσει ο οδηγός όταν πάει να μπει αλλά και πόσο καταπονείται θερμικά οτιδήποτε βρίσκεται στο εσωτερικό (πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες, καθίσματα, τιμόνι, κ.λπ.).

Πλέον, όταν θα έρθει η στιγμή να επιλέξουμε το χρώμα του επόμενου αυτοκινήτου μας, ας έχουμε στο νου μας τι θα σημαίνει η επιλογή μας καθ’ όλη τη διάρκεια της συμβίωσής μας μαζί του.

Σχετικά άρθρα

Formula 1 - Γκραν Πρι Βραζιλίας

Το Γκραν Πρι για την πρώτη θέση τόσο για τον τίτλο των οδηγών, όσο και για τον αντίστοιχο των κατασκευαστών δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον καθώς ο Χάμιλτον και η Mercedes έχουν ήδη κατακτήσει τους αντίστοιχους τίτλους.

Formula 1, R.B. Aston Martin

Ο 23χρονος Ταϊλανδός Άλεξ Άλμπον που αντικατέστησε τον Γκασλί στα μέσα του πρωταθλήματος στην ομάδα R.B. Aston Martin υπέγραψε νέο συμβόλαιο συνεργασίας με την ομάδα που διευθύνει ο Κρίστιαν Χόρνερ.

Νέο Peugeot 208 1.2 Pure Tech 100

Τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο, και το ωραίο πάντα θα ελκύει το ενδιαφέρον.

Ford

Οι εταιρείες προσπαθούν συνεχώς να βελτιώσουν κάθε παράμετρο που έχει να κάνει με την κατασκευή αυτοκινήτων, με τη Ford αυτή τη φορά να παρουσιάζει ένα νέο τρόπο να φτιάχνει καθίσματα, ο οποίος φέρνει πολλές καινοτομίες.

Ford EcoSport ST – Line 1.0 140 PS

Το EcoSport είναι το σκαλοπάτι για να ανέβεις στα μεγαλύτερα Kuga και Edge.

H τριάδα της Ford στα SUV.

F1 in Schools 2019

Η ομάδα Arrow Racers είναι η μία από τις τρεις σχολικές ομάδες που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του διαγωνισμού “F1 in Schools” που θα διεξαχθεί 22 - 27 Nοεμβρίου 2019 στο Αμπού Ντάμπι, την ίδια εβδομάδα που διεξάγεται και το τελευταίο Grand Prix της Formula 1 για το 2019

Hyundai

Ένας τομέας στον οποίο έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα πιο καινούρια αυτοκίνητα, αλλά συχνά περνάει απαρατήρητος, είναι η ησυχία στην καμπίνα, αφού πλέον οι επιβάτες δέχονται πολύ λιγότερα ηχητικά ερεθίσματα από το εξωτερικό περιβάλλον.

Νέα Skoda Octavia

Στην Πράγα της Τσεχίας, στην έδρα της Skoda (για την ακρίβεια η πόλη Μλάντα Μπόλεσλαβ είναι η έδρα της, γύρω στα 50 χλμ. από την Πράγα) αποκαλύφθηκε η νέα Octavia.

Εκεί λοιπόν παρουσιάστηκε η 4η γενιά συνεχίζοντας κατά κάποιο τρόπο την παράδοση της ονομασίας που ξεκίνησε το 1959.

Volkswagen - Αυτόνομα

Η Volkswagen σκοπεύει μέχρι το 2025 να παρουσιάσει ένα σύστημα το οποίο θα μπορεί να χειρίζεται το αυτοκίνητο πλήρως αυτόνομα, υπογραμμίζοντας το πόσο πολλή και εξελιγμένη τεχνολογία απαιτείται προκειμένου να συμβεί αυτό.

WRC, ράλι Αυστραλίας

Για λόγους ασφαλείας καθώς η πύρινη λαίλαπα συνεχίζει το καταστροφικό της παιχνίδι στη μακρινή Αυστραλία, ο αγώνας που ήταν προγραμματισμένος μεταξύ 14-17 Νοεμβρίου, τελευταία παράσταση για το 2019, ακυρώνεται.