Είστε εδώ

Τεχνολογία

Honda: Ηλεκτρικά που σε πάνε 10 φορές πιο μακριά

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε μέρα που περνάει να γίνονται ολοένα και περισσότερο κομμάτι της καθημερινότητας όμως δεν έχουν λύσει ένα βασικό τους πρόβλημα και αυτό είναι οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν.

Στη συντριπτική πλειοψηφία τους τα ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν μπαταρίες που βασίζονται σε ιόντα λιθίου προκειμένου να αποθηκεύσουν την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζονται για να κινηθούν όμως αυτού του τύπου έχουν ορισμένα μειονεκτήματα.

Τα βασικότερα είναι ότι η εξέλιξή τους έχει αρχίσει να επιβραδύνεται αφού σαν τεχνολογία φτάνει σταδιακά στο όριό της, ότι δεν έχουν πολύ μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα (τιμή που δείχνει πόση ενέργεια μπορεί να αποθηκεύσει μια μπαταρία σε σχέση με το μέγεθός της) και ότι είναι ευάλωτες σε αλλαγές των συνθηκών του περιβάλλοντος όπως αυξομείωση της θερμοκρασίας και έντονες δονήσεις.

Η Honda, προκειμένου να λύσει τα παραπάνω προβλήματα στράφηκε προς τη χρήση ιόντων φθορίου αντί για λιθίου καθώς τα άτομά του λόγω της δομής τους μπορούν να συγκρατήσουν περισσότερο ρεύμα. Ωστόσο, υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα και αυτό ήταν ότι μια μπαταρία φθορίου θα έπρεπε να βρίσκεται σε θερμοκρασία μεγαλύτερη των 150 oC προκειμένου να είναι λειτουργική όμως οι Ιάπωνες βρήκαν τελικά τον τρόπο να την κάνουν να δουλέψει σε φυσιολογικές θερμοκρασίες.

Η εξέλιξη των μπαταριών ιόντων φθορίου αποτελεί μεγάλο βήμα αφού υπόσχονται μέχρι και 10 φορές μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις ιόντων λιθίου (άρα και 10 φορές μεγαλύτερη αυτονομία) ενώ έχουν και χαμηλότερο βάρος.

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.