Είστε εδώ

Τεχνολογία

Ford: Minibus με αντλία θερμότητας και φωτοβολταϊκά;

του Σωτήριου Χάλλα

Η ηλεκτροκίνηση εκτός από τα επιβατικά αυτοκίνητα θα υιοθετηθεί τα επόμενα χρόνια και στα επαγγελματικά καθώς και στα minibuses προκειμένου να μειωθεί δραματικά το κόστος μετακινήσεων.

Ωστόσο, στα μικρά λεωφορεία υπάρχουν προβλήματα που δε συναντώνται ούτε στα επαγγελματικά αλλά ούτε και στα επιβατικά τα οποία έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση της ενέργειας.

Στην εκδήλωση Go Further στο Άμστερνταμ η αμερικανική εταιρεία έδειξε το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο Transit All-Electric Smart Energy. Σε αυτό έχουν εφαρμοστεί πρωτοποριακές λύσεις, κυρίως στο θέμα της θέρμανσης της καμπίνας, ώστε να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο η αυτονομία.

Αν σε ένα ηλεκτρικό όχημα τύπου minibus εφαρμοστεί συμβατικό σύστημα θέρμανσης η απόσταση που μπορεί να καλυφτεί μέχρι να αδειάσουν οι μπαταρίες μπορεί να μειωθεί ακόμα και στο μισό.

Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα η Ford πληθώρα τεχνολογιών. Όσον αφορά το ζήτημα της ζέστης έχει τοποθετηθεί αντλία θερμότητας η οποία χρησιμοποιεί ως πηγές θερμότητας τον κινητήρα, τον εξωτερικό αέρα αλλά και εκείνον στο εσωτερικό της καμπίνας. Με αυτόν τον τρόπο οι ενεργειακές ανάγκες για θέρμανση μειώνονται κατά 65%.

Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί περισσότερη μόνωση σε σημεία με μεγαλύτερες απώλειες όπως το πίσω μέρος του πατώματος και η οροφή καθώς και διπλά τζάμια.

Τέλος, στην οροφή έχει τοποθετηθεί φωτοβολταϊκό πάνελ το οποίο φορτίζει μια μπαταρία 12 Volts από την οποία λειτουργούν τα θερμαινόμενα καθίσματα, ο φωτισμός της καμπίνας και διάφορα άλλα ηλεκτρικά συστήματα που συναντώνται στο εσωτερικό.

Το ηλεκτρικό σύστημα του πρωτότυπου Transit All-Electric Smart Energy εξασφαλίζει αυτονομία 150 χλμ. με τέσσερις ώρες φόρτισης. Το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθούν οι μελέτες σε αεροδυναμική σήραγγα και μετά θα ξεκινήσουν οι δοκιμές στο δρόμο.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Με ρεσιτάλ οδήγησης οι Τάνακ-Γιερβόεγια, κερδίζοντας και τις 6 Ειδικές Διαδρομές του 2ου σκέλους στο ράλι ράλι Σαρδηνιας, πέρασαν με το Toyota Yaris  WRC στην πρώτη θέση αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σόρδο-Ντελ Μπάριο με το Hyundai i20 WRC με διαφορά 25,9 δευτ.με τρίτους την έκπληξη του ιταλικο

Ferrari Passione Rossa

Μπορεί να βρισκόμαστε στην Πάτρα και να παρακολουθούμε ενα ξεχωριστό 2ημερο που έχει οργανώσει  η ΦΙΛΜΠΑ, που όμοιο σκηνικό μπορείς να το συναντήσεις μόνο στο Μαρανέλο ή στο Μόντε Κάρλο .
Ο λόγος, ότι τόσες Ferrari μαζεμένες που δεν είναι εύκολο να συναντήσεις

Mercedes

Με αφορμή την αυριανή Ημέρα των Σκύλων, που θεσπίστηκε από τη γερμανική ένωση κυνοτροφείων, η Mercedes παρουσιάζει μια νέα συλλογή από αξεσουάρ για τους αγαπημένους σας τετράποδους φίλους.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας είναι και το μεγαλύτερο.
Μπορεί να περιλαμβάνει 6 μόνο Ειδικές Διαδρομές αλλά με 142,42 χλμ.
Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη Ειδική Διαδρομή με τον Τάνακ ταχύτερο που πέρασε δεύτερος στην κατάταξη 4,7 πίσω από τον Σόρδο που εξακολουθεί να προηγείται

Renault

Στη γαλλική πρωτεύουσα βρέθηκαν οι πιλότοι της Renault Sport, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με μια ιδιαίτερη πρόκληση.

Ράλι Σαρδηνίας -1ο σκέλος

Σενάριο από δραματική ταινία ήταν το 1ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας όπου η μια ανατροπή ακολούθησε την άλλη και μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό οι Σόρδο -Ντελ Μπάριο οδηγούν την κατάταξη στο ράλι Σαρδηνίας.

Αττική Οδός

Aυξήσεις τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα.  Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορί

Νέα Alpine A110S

Στο ερώτημα αν η A110 μπορεί να γίνει πιο σπορ η Alpine απάντησε καταφατικά παρουσιάζοντας τη νέα A110S. 

Ford

Κάθε καλοκαίρι η χρήση αντηλιακών αυξάνεται κατακόρυφα, καθώς όλοι θέλουμε  να προστατευτούμε από την επικίνδυνη ηλιακή ακτινοβολία όταν βρισκόμαστε στις παραλίες ή ακόμα και όταν περπατάμε στις πόλεις.

24 Ώρες του Λε Μαν

Η Toyota Hybrid TS 050 με τον αριθμό 7 θα ξεκινήσει από την pole position του φημισμένου 24ωρου γαλλικού αγώνα.
Κομπαγιάσι, Κονγούει και Χοσέ  Μαρία Λόπεθ είναι οι τρεις οδηγοί που θα μοιραστούν το bucket του ιαπωνικού αυτοκινήτου .