Είστε εδώ

Τεχνολογία

Ford: Minibus με αντλία θερμότητας και φωτοβολταϊκά;

του Σωτήριου Χάλλα

Η ηλεκτροκίνηση εκτός από τα επιβατικά αυτοκίνητα θα υιοθετηθεί τα επόμενα χρόνια και στα επαγγελματικά καθώς και στα minibuses προκειμένου να μειωθεί δραματικά το κόστος μετακινήσεων.

Ωστόσο, στα μικρά λεωφορεία υπάρχουν προβλήματα που δε συναντώνται ούτε στα επαγγελματικά αλλά ούτε και στα επιβατικά τα οποία έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση της ενέργειας.

Στην εκδήλωση Go Further στο Άμστερνταμ η αμερικανική εταιρεία έδειξε το αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο Transit All-Electric Smart Energy. Σε αυτό έχουν εφαρμοστεί πρωτοποριακές λύσεις, κυρίως στο θέμα της θέρμανσης της καμπίνας, ώστε να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο η αυτονομία.

Αν σε ένα ηλεκτρικό όχημα τύπου minibus εφαρμοστεί συμβατικό σύστημα θέρμανσης η απόσταση που μπορεί να καλυφτεί μέχρι να αδειάσουν οι μπαταρίες μπορεί να μειωθεί ακόμα και στο μισό.

Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα η Ford πληθώρα τεχνολογιών. Όσον αφορά το ζήτημα της ζέστης έχει τοποθετηθεί αντλία θερμότητας η οποία χρησιμοποιεί ως πηγές θερμότητας τον κινητήρα, τον εξωτερικό αέρα αλλά και εκείνον στο εσωτερικό της καμπίνας. Με αυτόν τον τρόπο οι ενεργειακές ανάγκες για θέρμανση μειώνονται κατά 65%.

Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί περισσότερη μόνωση σε σημεία με μεγαλύτερες απώλειες όπως το πίσω μέρος του πατώματος και η οροφή καθώς και διπλά τζάμια.

Τέλος, στην οροφή έχει τοποθετηθεί φωτοβολταϊκό πάνελ το οποίο φορτίζει μια μπαταρία 12 Volts από την οποία λειτουργούν τα θερμαινόμενα καθίσματα, ο φωτισμός της καμπίνας και διάφορα άλλα ηλεκτρικά συστήματα που συναντώνται στο εσωτερικό.

Το ηλεκτρικό σύστημα του πρωτότυπου Transit All-Electric Smart Energy εξασφαλίζει αυτονομία 150 χλμ. με τέσσερις ώρες φόρτισης. Το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθούν οι μελέτες σε αεροδυναμική σήραγγα και μετά θα ξεκινήσουν οι δοκιμές στο δρόμο.

Σχετικά άρθρα

SEAT

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

IAME Series Greece

Ο 2ος γύρος του IAME Series Greece διεξήχθη στην πίστα «Kartmania», στα Βραχναίικα της Πάτρας με οργανωτή τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Πατρών (ΑΟΠ).

Audi E-Tron

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον κατασκευάζουν λίγα τμήματα του αυτοκινήτου μόνες τους αφού για τα περισσότερα κάνουν μόνο τη σχεδίαση και τα αναθέτουν σε τρίτους προμηθευτές, τάση που θα ενισχυθεί με τα ηλεκτρικά που έρχονται.

Smart

Το μέλλον της Smart ως ανεξάρτητη εταιρεία έχει τεθεί αρκετές φορές σε αμφισβήτηση όμως η Mercedes – Benz, στην οποία ανήκει, έκανε μία συμφωνία με την Geely η οποία εξασφάλισε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά για τα επόμενα χρόνια.

Jeep Gladiator

Απόβαση στη Γηραιά Ήπειρο θα κάνει το ερχόμενο καλοκαίρι το περίφημο Gladiator, το pickup που επιστρέφει την Jeep στην κατηγορία αυτή.

Koenigsegg Jesko

Η Koenigsegg στοχεύει να σπάσει το όριο των 300 μιλίων/ώρα (482,8 χλμ./ώρα) με μια ειδικά προετοιμασμένη εκδοχή του πιο πρόσφατου μοντέλου της, του Jesko, που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο.

Citroen

Τον προηγούμενο μήνα στο Σαλόνι της Γενεύης η Citroen μας παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο της το Ami One Concept.

Lamborghini

Ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν στο μουσείο της Lamborghini που βρίσκεται στην έδρα της, στην περιοχή Σαντ'Αγκάτα Μπολονέζ.

Aston Martin

Η Aston Martin έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει το πρώτο της SUV το οποίο θα ονομάζεται DBX και τώρα βρίσκεται σε φάση δοκιμών με τα τελευταία στάδια αυτών να γίνονται στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

Nissan

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan που αποτελεί μέρος της συμμαχίας Alliance (Renault, Mitsubishi) προσφέρει 100.000 ευρώ στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ζημιών στην Παναγία των Παρισίων (Notre-Dame de Paris) ύστερα από την καταστροφική πυρκαγιά που υπέστη.