Είστε εδώ

Τεχνολογία

Έξυπνα κλειδιά: Λειτουργούν, ακόμα και χωρίς μπαταρία

του Σωτήριου Χάλλα

Τα έξυπνα κλειδιά, δηλαδή το κλείδωμα/ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου με τη χρήση του smartphone μας, είναι κάτι που θα το συναντάμε ολοένα και περισσότερο, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποφασίσει να στραφεί προς τα εκεί.

Για να υπάρχει κοινή πορεία ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, υπάρχει μία επιτροπή η οποία, ανάμεσα σε άλλα καθήκοντα, καθορίζει τις προδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθούνται ώστε ένα αυτοκίνητο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο με τη χρήση smartphone.

Αυτή η επιτροπή ονομάζεται Car Connectivity Consortium και τώρα έχει σχεδόν ολοκληρώσει την τελική μορφή των προδιαγραφών για τη δεύτερη γενιά των έξυπνων κλειδιών. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, για την επικοινωνία smartphone – αυτοκινήτου θα χρησιμοποιείται η τεχνολογία NFC, που είναι ήδη διαθέσιμη σε πολλά κινητά της αγοράς, ενώ στα smartphones θα τοποθετείται ένα επιπλέον chip. Ο ρόλος του θα είναι να αναλαμβάνει τις διαδικασίες που έχουν να κάνουν με τη χρήση της συσκευής ως κλειδί. Αυτό έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα. Το ένα είναι ότι αυξάνεται κατακόρυφα η ασφάλεια και το δεύτερο ότι ακόμα και αν το κινητό κλείσει από μπαταρία, θα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ως κλειδί.

Παράλληλα, η επιτροπή έχει αρχίσει την επεξεργασία των προδιαγραφών για την τρίτη γενιά των συστημάτων. Σε εκείνη θα χρησιμοποιούνται Bluetooth Low Energy και Ultra-Wideband. Με αυτόν τον τρόπο η επιβάρυνση στην κατανάλωση μπαταρίας θα είναι ελάχιστη, ενώ οι χρήστες δε θα χρειάζεται να βγάλουν και να ακουμπήσουν το τηλέφωνό τους στο αυτοκίνητο. Μόλις γίνεται ο εντοπισμός το αυτοκίνητο θα ξεκλειδώνει και έτσι ο χρήστης δε θα χρειάζεται να βγάλει τίποτα από την τσέπη ή την τσάντα του.

Προς το παρόν δεν ξέρουμε πότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ακολουθήσουν τα νέα πρότυπα, όμως το ευχάριστο είναι ότι στην επιτροπή συμμετέχουν πάνω από 100 εταιρείες με κάποιες εξ’ αυτών να είναι οι BMW, GM, Honda, Hyundai Motor, Jaguar Land Rover, Mercedes, PSA, Renault, Suzuki, Toyota, Volkswagen και Volvo, καθώς και μεγάλα ονόματα από το χώρο της τεχνολογίας όπως οι Apple, Google, HTC, LG, Panasonic, Qualcomm και Samsung.

Σχετικά άρθρα

Formula 1: Aston Martin

Τον τελευταίο καιρό κυκλοφορεί έντονα η φήμη ότι ο Λόρενς Στρολ, πατέρας του οδηγού Λανς Στρολ, ο οποίος αγόρασε το 2018 την πρώην Force India και νυν Racing Point, ενδιαφέρεται να αγοράσει και την Aston Martin.

Hyundai i20 R5

Στοχεύει ψηλά την καινούργια χρονιά η Hyundai με το i20 R5, όπου θα είναι πιο «κοντά» στις ιδιωτικές ομάδες.

Έτσι λοιπόν ο κινητήρας 1.6 λίτρων βρίσκεται στην αίθουσα των μηχανολόγων, όπου έχει αρχίσει το πρόγραμμα βελτίωσης με στόχο τους 290 ίππους σε ισχύ.  

Ford Focus ST by mountune

Ο βελτιωτικός οίκος της Αγγλίας “mountune” που ασχολείται με την εξέλιξη κινητήρων, από Formula 1 έως WRC και WTCC, αλλά και με τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς όπως και των φρένων των καθημερινών αυτοκινήτων, «δημιούργησε» ένα κιτ για το Focus που το μετέτρεψε σε πραγματικό ταύρο.

Opel Grandland X

Το πρώτο μοντέλο της Opel που απέκτησε plug-in υβριδική έκδοση πριν από μερικούς μήνες ήταν το Grandland X.

Παράλληλα είναι και τετρακίνητο, καθώς διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες, με το δεύτερο να είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, μαζί με διαφορικό και μετατροπέα. 

Ferrari

Είναι πολλές οι εταιρείες που έχουν παρουσιάσει ή ετοιμάζονται να παρουσιάσουν ένα ή περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όμως η Ferrari δεν είναι μία από αυτές, αφήνοντας ερωτηματικά σχετικά με το πότε σκοπεύει να κάνει κάτι τέτοιο.

Jeep

Ένα νέο μικρό off-road όχημα ετοιμάζει η Jeep, στης οποίας την γκάμα θα τοποθετηθεί κάτω από το Renegade, προκειμένου να ανταγωνιστεί το Suzuki Jimny, που αυτή τη στιγμή πρακτικά είναι μόνο του, αφού δεν υπάρχει ανταγωνιστική πρόταση σε αυτό το μέγεθος.

WRC-Skoda Motorsport

Η κάθε ανακοίνωση έχει διπλή και τριπλή ανάγνωση, αρκεί να μπορείς να διαβάσεις πίσω από τις «λέξεις».

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Στην εκδήλωση για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα», το παρών έδωσε και ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γιώργος Βασιλάκης .

WRC-Toyota Gazoo Racing

Σε ειδική εκδήλωση η Toyota αποχαιρέτησε τους παγκόσμιους πρωταθλητές ράλι για τη χρονιά που φεύγει  Τάνακ-Γιερβόεγια, που μετά από δύο χρόνια συνεργασίας πήραν μεταγραφή για τη Hyundai Motorsport.

Mazda CX-30 1.8 Skyactiv-D

Ένα ισχυρό υπόβαθρο για την επιστροφή της Mazda στη χώρα μας, έπειτα από πολυετή απουσία, αποτελεί σίγουρα η γκάμα με τα crossover μοντέλα της, καθώς πρόκειται για μια δημοφιλή κατηγορία οχημάτων και στην ελληνική αγορά.