Είστε εδώ

Τεχνολογία

Έξυπνα κλειδιά: Λειτουργούν, ακόμα και χωρίς μπαταρία

του Σωτήριου Χάλλα

Τα έξυπνα κλειδιά, δηλαδή το κλείδωμα/ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου με τη χρήση του smartphone μας, είναι κάτι που θα το συναντάμε ολοένα και περισσότερο, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποφασίσει να στραφεί προς τα εκεί.

Για να υπάρχει κοινή πορεία ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, υπάρχει μία επιτροπή η οποία, ανάμεσα σε άλλα καθήκοντα, καθορίζει τις προδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθούνται ώστε ένα αυτοκίνητο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο με τη χρήση smartphone.

Αυτή η επιτροπή ονομάζεται Car Connectivity Consortium και τώρα έχει σχεδόν ολοκληρώσει την τελική μορφή των προδιαγραφών για τη δεύτερη γενιά των έξυπνων κλειδιών. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, για την επικοινωνία smartphone – αυτοκινήτου θα χρησιμοποιείται η τεχνολογία NFC, που είναι ήδη διαθέσιμη σε πολλά κινητά της αγοράς, ενώ στα smartphones θα τοποθετείται ένα επιπλέον chip. Ο ρόλος του θα είναι να αναλαμβάνει τις διαδικασίες που έχουν να κάνουν με τη χρήση της συσκευής ως κλειδί. Αυτό έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα. Το ένα είναι ότι αυξάνεται κατακόρυφα η ασφάλεια και το δεύτερο ότι ακόμα και αν το κινητό κλείσει από μπαταρία, θα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ως κλειδί.

Παράλληλα, η επιτροπή έχει αρχίσει την επεξεργασία των προδιαγραφών για την τρίτη γενιά των συστημάτων. Σε εκείνη θα χρησιμοποιούνται Bluetooth Low Energy και Ultra-Wideband. Με αυτόν τον τρόπο η επιβάρυνση στην κατανάλωση μπαταρίας θα είναι ελάχιστη, ενώ οι χρήστες δε θα χρειάζεται να βγάλουν και να ακουμπήσουν το τηλέφωνό τους στο αυτοκίνητο. Μόλις γίνεται ο εντοπισμός το αυτοκίνητο θα ξεκλειδώνει και έτσι ο χρήστης δε θα χρειάζεται να βγάλει τίποτα από την τσέπη ή την τσάντα του.

Προς το παρόν δεν ξέρουμε πότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ακολουθήσουν τα νέα πρότυπα, όμως το ευχάριστο είναι ότι στην επιτροπή συμμετέχουν πάνω από 100 εταιρείες με κάποιες εξ’ αυτών να είναι οι BMW, GM, Honda, Hyundai Motor, Jaguar Land Rover, Mercedes, PSA, Renault, Suzuki, Toyota, Volkswagen και Volvo, καθώς και μεγάλα ονόματα από το χώρο της τεχνολογίας όπως οι Apple, Google, HTC, LG, Panasonic, Qualcomm και Samsung.

Σχετικά άρθρα

Οι παλαιότεροι ίσως θυμούνται ότι μέχρι το 2002 στις ελληνικές αστυνομικές ταυτότητες υπήρχε και το δακτυλικό αποτύπωμα από το δείκτη του δεξιού χεριού του κατόχου.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του εξωτερικού η Volkswagen φαίνεται ότι ετοιμάζει ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV το οποίο θα τοποθετηθεί στην γκάμα των ID μοντέλων, όμως προς το παρόν δεν έχει εμπορική ονομασία παρά μόνο εσωτερική και αυτή είναι ID Ruggdzz.

Οι Γιάννης Παπαδημητρίου-Άλαν Χάριμαν με το Skoda Fabia R5 κέρδισαν τους Ιταλούς αντιπάλους τους σε αγώνα εντός έδρας μάλιστα στον χωμάτινο αγώνα rally Vald’ Orcia.

Όλοι το έχουμε δει και αρκετοί έχουμε αναρωτηθεί ποιος είναι ο λόγος που στο περίγραμμα του παρμπρίζ υπάρχει μαύρο πλαίσιο, το οποίο πάντα δίπλα του έχει πολλές μικρές μαύρες τελείες, όμως, γιατί είναι εκεί.; Υπάρχει λόγος ή είναι αποκλειστικά αισθητική η επιλογή;

H αυτόνομη πλέον εταιρεία επιδόσεων της Seat, η Cupra, δυο χρόνια μετά την ίδρυση της εγκαινίασε τις κεντρικές της εγκαταστάσεις.

Εάν είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε πάνω από 2.4 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου, τότε θα πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας στην Bugatti Chiron.

Στο Μόναχο, στην καρδιά της Βαυαρίας ταξιδέψαμε με το βραβευμένο νέο Opel Corsa.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον η Toyota βλέπει ότι τα επόμενα χρόνια ο εξηλεκτρισμός στη γκάμα της θα αυξήσει τις ανάγκες για παραγωγή μπαταριών.

Σύμφωνα με τις αρχαιρεσίες των σωματείων-μελών της ΟΜΑΕ που ψήφισαν για το νέο Δ.Σ., ο Μάριος Ηλιόπουλος έλαβε τiς περισσότερους ψήφους με τον Νικόλα Παυλίδη δεύτερο και την Κατερίνα Φατούρου τρίτη. Το νέο Δ.Σ. θα ακολουθήσει τη οδό των εκλογών ώστε να συγκροτηθεί σε σώμα.

Ότι ο οδηγός της μαύρης Corvette που παρέσυρε και εγκατέλειψε στη Λ.