Είστε εδώ

Τεχνολογία

Continental: Πόσο θα καθυστερήσουν τα αυτόνομα;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Continental μπορεί να είναι ευρέως γνωστή για τα ελαστικά της, όμως η γερμανική εταιρεία δραστηριοποιείται έντονα και σε άλλους τομείς και αποτελεί προμηθεύτρια προηγμένων τεχνολογικών λύσεων για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μεταξύ άλλων ασχολείται και με την ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης οπότε η άποψη του επικεφαλής της, Andree Hohm, έχει βαρύνουσα αξία. Μιλώντας, λοιπόν, στο πρόσφατο Tech Show που διοργάνωσε η εταιρεία, ο Hohm ανέφερε ότι κατά τη δική του άποψη, δεν πρόκειται να δούμε πλήρως αυτόνομα οχήματα να κυκλοφορούν στους δρόμους και να διατίθενται εμπορικά πριν από το 2030, στην καλύτερη των περιπτώσεων.

Ο Hohn προσέθεσε ότι ενώ αρχικά υπήρχε η πεποίθηση ότι η αυτόνομη κίνηση στους αυτοκινητόδρομους θα ήταν πιο εύκολα εφικτή, στην πορεία αυτό διαψεύστηκε και πλέον οι προσπάθειες έχουν στραφεί στην κίνηση στον αστικό ιστό. Μπορεί να φαίνεται ότι η κυκλοφορία μέσα στην πόλη είναι πιο περίπλοκη όμως υπάρχει το πλεονέκτημα ότι οι ταχύτητες είναι σαφώς μικρότερες και κατά συνέπεια υπάρχει περισσότερος χρόνος αντίδρασης, σε περίπτωση που υπάρξει κάποια δυσλειτουργία.

Τέλος, επεσήμανε τρεις παράγοντες που προς το παρόν “φρενάρουν” τα αυτόνομα οχήματα. Το πρώτο είναι ότι ακόμα η τεχνολογία δεν έχει εξελιχθεί επαρκώς ώστε ένα αυτοκίνητο να μπορεί να κινηθεί πλήρως αυτόνομα. Ο δεύτερος είναι ότι σε παγκόσμιο επίπεδο δεν υπάρχει κοινό πλαίσιο σχετικά με τις δοκιμές αλλά και την υιοθέτηση αυτών των οχημάτων, κατά συνέπεια οι κατασκευαστές δε ρισκάρουν γιατί μπορεί να επενδύσουν χρήματα σε κάτι το οποίο αργότερα δε θα είναι νομικά αποδεκτό. Ο τρίτος παράγοντας και ίσως ο πιο σημαντικός, είναι η επιφυλακτικότητα του κοινού. Ο Hohm αναφέρει ότι πρέπει οι εταιρείες να εισαγάγουν αυτές τις τεχνολογίες σταδιακά, ώστε να προλάβει να τις αφομοιώσει το κοινό.

Η εκτίμηση του Hohm έρχεται σε αντίθεση με πολλά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μόνο ο χρόνος θα δείξει ποια από τις δύο θα επαληθευτεί.

Σχετικά άρθρα

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Ο τίτλος του Αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα πάει στο Peugeot 208.

Οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι του θεσμού, έδωσαν στο γαλλικό αυτοκίνητο τον τίτλο, πριν από λίγο σε ξενοδοχείο της Κηφισιάς. Υπενθυμίζεται ότι η τελική δεκάδα αποτελείται από:

Audi A1

Formula 1: Άλντο Κόστα

Δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που μπορούν να πουν ότι έχουν εργαστεί σε Ferrari και Mercedes, έχοντας μάλιστα πετύχει και με τις δύο ομάδες, όμως ο Άλντο Κόστα είναι ένας από αυτούς.

Mercedes GLA

Η νέα Mercedes GLA θα παρουσιαστεί επίσημα στις 11 Δεκεμβρίου, όμως λίγο πριν, βρέθηκε να κάνει τελευταίες δοκιμές σε δημόσιο δρόμο, με ένα ποσοστό του εμπρός και του πίσω μέρους καλυμμένα με καμουφλάζ.

Lamborghini Μiura

Αναμφισβήτητα οι Ιταλοί είναι «μάγοι» σε κάθε κλάδο της σχεδίασης, από την αρχιτεκτονική, την ένδυση μέχρι και την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ford Puma

Το νέο Puma ετοιμάζεται να κάνει την άφιξή του στη χώρα μας στις αρχές του 2020 με δύο επιλογές σε ό,τι αφορά την ισχύ του κινητήρα, όμως η Ford θα προσθέσει ακόμα μία, η οποία θα είναι η πιο “καυτή”.

Land Rover

To 80% των ιδιοκτητών σκύλων οδηγούν παρέα με τον πιστό τετράποδο φίλο τους μέσα στο αυτοκίνητο.

Cadillac

Με τις αγορές προϊόντων μέσω internet να κερδίζουν συνεχώς έδαφος σχεδόν σε κάθε τομέα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δε θα μπορούσαν να μείνουν πίσω, με την Cadillac να εφαρμόζει μία από τις πιο πρωτοποριακές ιδέες.

Suzuki

O λύκος που έγινε λιοντάρι, θα ήταν ένας εναλλακτικός τίτλος για το νέο Suzuki Swift Extreme Concept, ενώ να διευκρινίσουμε ότι αναφερόμαστε αποκλειστικά στο εμφανισιακό σκέλος.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Τα 10 αυτοκίνητα που προκρίθηκαν για την τελική φάση του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα» είναι τα εξής:

Audi A1

Citroen C5 Aircross

DS 3 Crossback

Kia XCeed

Mazda 3

Peugeot 208

Renault Clio

Skoda Scala

Suzuki Jimny

Tesla

Όταν η Tesla παρουσίασε το Cybertruck, το αμιγώς ηλεκτρικό pick-up της, στη σκηνή εμφανίστηκε και ένα ATV, τα οχήματα που ξέρουμε ως "γουρούνες", για το οποίο δεν ειπώθηκαν πολλά.