Είστε εδώ

Τεχνολογία

Continental: Πόσο θα καθυστερήσουν τα αυτόνομα;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Continental μπορεί να είναι ευρέως γνωστή για τα ελαστικά της, όμως η γερμανική εταιρεία δραστηριοποιείται έντονα και σε άλλους τομείς και αποτελεί προμηθεύτρια προηγμένων τεχνολογικών λύσεων για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μεταξύ άλλων ασχολείται και με την ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης οπότε η άποψη του επικεφαλής της, Andree Hohm, έχει βαρύνουσα αξία. Μιλώντας, λοιπόν, στο πρόσφατο Tech Show που διοργάνωσε η εταιρεία, ο Hohm ανέφερε ότι κατά τη δική του άποψη, δεν πρόκειται να δούμε πλήρως αυτόνομα οχήματα να κυκλοφορούν στους δρόμους και να διατίθενται εμπορικά πριν από το 2030, στην καλύτερη των περιπτώσεων.

Ο Hohn προσέθεσε ότι ενώ αρχικά υπήρχε η πεποίθηση ότι η αυτόνομη κίνηση στους αυτοκινητόδρομους θα ήταν πιο εύκολα εφικτή, στην πορεία αυτό διαψεύστηκε και πλέον οι προσπάθειες έχουν στραφεί στην κίνηση στον αστικό ιστό. Μπορεί να φαίνεται ότι η κυκλοφορία μέσα στην πόλη είναι πιο περίπλοκη όμως υπάρχει το πλεονέκτημα ότι οι ταχύτητες είναι σαφώς μικρότερες και κατά συνέπεια υπάρχει περισσότερος χρόνος αντίδρασης, σε περίπτωση που υπάρξει κάποια δυσλειτουργία.

Τέλος, επεσήμανε τρεις παράγοντες που προς το παρόν “φρενάρουν” τα αυτόνομα οχήματα. Το πρώτο είναι ότι ακόμα η τεχνολογία δεν έχει εξελιχθεί επαρκώς ώστε ένα αυτοκίνητο να μπορεί να κινηθεί πλήρως αυτόνομα. Ο δεύτερος είναι ότι σε παγκόσμιο επίπεδο δεν υπάρχει κοινό πλαίσιο σχετικά με τις δοκιμές αλλά και την υιοθέτηση αυτών των οχημάτων, κατά συνέπεια οι κατασκευαστές δε ρισκάρουν γιατί μπορεί να επενδύσουν χρήματα σε κάτι το οποίο αργότερα δε θα είναι νομικά αποδεκτό. Ο τρίτος παράγοντας και ίσως ο πιο σημαντικός, είναι η επιφυλακτικότητα του κοινού. Ο Hohm αναφέρει ότι πρέπει οι εταιρείες να εισαγάγουν αυτές τις τεχνολογίες σταδιακά, ώστε να προλάβει να τις αφομοιώσει το κοινό.

Η εκτίμηση του Hohm έρχεται σε αντίθεση με πολλά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μόνο ο χρόνος θα δείξει ποια από τις δύο θα επαληθευτεί.

Σχετικά άρθρα

WRC-ράλι Μόντε Κάρλο

Άνοιξε η αυλαία του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος με το shakedown του ράλι Μόντε Κάρλο, την επίσημη δοκιμή πριν την εκκίνηση. 

WRC-ράλι Μόντε Κάρλο

Μετά από 10.000 χλμ. σκληρών δοκιμών και μερικές εβδομάδες πριν εκδοθεί το δελτίο αναγνώρισης από τη FIA, το νέο αγωνιστικό μοντέλο της Renault Sport Racing, το Clio Rally, θα κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στο ράλι Μόντε Κάρλο σε χρέη τελευταίου πλοηγού. 

Formula 1-McLaren Racing

Το 2019 ξεκίνησε η συνεργασία της McLaren Racing με τον Φερνάντο Αλόνσο ως πρεσβευτής της Βρετανικής μάρκας στη Formula 1 με έδρα το Γουόκινγκ.

WRC- Ράλι Μόντε Κάρλο

Με το πιο παλιό ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το 85ο ράλι του Μόντε Κάρλο ανοίγει η σεζόν του φετινού κύκλου με τα 13 ραντεβού.

Στον φετινό αγώνα (23-26 Ιανουαρίου) συμμετέχουν 4 περισσότερα πληρώματα από τον αγώνα της περσινής χρονιάς, ενώ σε μήκος είναι 19.55 χλμ. πιο «μικρός».

Mercedes - Benz

Το καλοκαίρι του 2020 οι αντιπροσωπείες της Mercedes σε όλη την Ευρώπη θα υποδεχτούν την ανανεωμένη E-Class, όμως η γερμανική εταιρεία δε μας άφησε να περιμένουμε μέχρι τότε για να δούμε τις αλλαγές, καθώς έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες του μοντέλου σε πρωτότυπη μορφή.

Renault

Η τελευταία γενιά των Renault Twingo και Smart Forfour είχαν πάρα πολλά κοινά στοιχεία, αφού τα δύο μοντέλα είχαν εξελιχτεί από κοινού, όμως με τον ερχομό του 2020 το μοντέλο της Daimler έγινε αποκλειστικά ηλεκτρικό, αφήνοντας τη Renault να συνεχίζει την παραγωγή μόνη της.

Honda E Type R

Η Honda ετοιμάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, Honda E, το οποίο έχει ανακοινωθεί ότι θα προσφέρεται με κινητήρες ισχύος 134 και 152 ίππων, όμως ποια είναι η θέση της σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ενός Honda E Type R;

WRC, πρόγραμμα 2020

Αρχικά το πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι 2020 είχε ανακοινωθεί με 14 αγώνες, με την προσθήκη δύο νέων αγώνων σε Κένυα και Ιαπωνία.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Την «ακτινογραφία» της Cayenne Turbo S E-Hybrid αναλύει η Porsche, εξηγώντας μας όλες τις τεχνολογίες που ενσωματώνει και την κάνουν οδηγικά απολαυστική.

Volkswagen Golf

Τις τελευταίες μέρες έχουν πληθύνει οι διαρροές σχετικά με τις πιο γρήγορες εκδόσεις του Volkswagen Golf όγδοης γενιάς που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2019, με την τελευταία να μας δίνει την πιο σαφή εικόνα γύρω από την ιπποδύναμη της κάθε μίας.