Είστε εδώ

Τεχνολογία

Brembo: Κάτι αλλάζει στα φρένα των αυτοκινήτων

του Σωτήριου Χάλλα

Η Brembo αυτή τη στιγμή είναι ίσως η μεγαλύτερη σε πωλήσεις συστημάτων φρένων εταιρεία στον κόσμο οπότε η γνώμη της σχετικά με το πού κινείται η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ιδιαίτερη σημασία.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας η κυρίαρχη τάση αυτή τη στιγμή στον κόσμο του αυτοκινήτου είναι η μετατροπή των φρένων από υδραυλικά σε ηλεκτρικά. Τα συστήματα αυτά ονομάζονται brake-by-wire και εμφανίζουν πολλά θετικά στοιχεία τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους οδηγούς.

Στα ηλεκτρικά φρένα όταν ο οδηγός θα πιέζει το μεσαίο πεντάλ θα δημιουργείται τάση την οποία ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου θα αποκωδικοποιεί και θα στέλνει την κατάλληλη εντολή ώστε το αυτοκίνητο να επιβραδύνει με τον επιθυμητό ρυθμό.

Η μετατροπή των φρένων σε ηλεκτρικά εξυπηρετεί τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους οδηγούς. Όσον αφορά τους κατασκευαστές θα έχουν λιγότερο βάρος αλλά και πιο απλοποιημένη σχεδίαση καθώς θα αφαιρεθούν πλήρως όλες οι σωληνώσεις που έχουν να κάνουν με τη μετάδοση της εντολής από το πεντάλ του φρένου προς τους τροχούς.

Όσον αφορά τους οδηγούς, αυτό που θα κερδίσουν είναι περισσότερη αξιοπιστία καθώς τα ηλεκτρικά συστήματα έχουν λιγότερα και πιο απλοϊκά στην κατασκευή και λειτουργία υποσυστήματα αλλά και μεγαλύτερη ελευθερία προσωποποίησης του τρόπου με τον οποίο θα φρενάρει το αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικά η Brembo αναφέρει ότι θα γίνεται κάτι παρόμοιο με τα οδηγικά προφίλ που υπάρχουν σήμερα στα αυτοκίνητα. Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέγει τη σκληρότητα των φρένων καθώς και τη διαδρομή του πεντάλ.

Όσο η αυτοκινητοβιομηχανία προχωράει προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξάνεται και η υιοθέτηση ηλεκτρικών συστημάτων φρένων όμως η Brembo εκτιμά ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος μέχρι την πλήρη μετάβαση σε αυτά καθώς η διαδικασία θα είναι παρόμοια με εκείνη της υιοθέτησης των δισκόφρενων έναντι των ταμπούρων.

Σχετικά άρθρα

Φερνάντο Αλόνσο

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 δεν θα είναι το ίδιο από το 2019.  Ο λόγος είναι ότι ο Φερνάντο Αλόνσο εγκαταλείπει τη Formula 1 στο τέλος του 2018.

Φελίπε Μάσα

Ο Φελίπε Μάσα πέρασε αρκετά χρόνια της καριέρας του στη Ferrari και κατά τη διάρκεια αυτών των ετών ήταν team mate του Μίκαελ Σουμάχερ, του Κίμι Ραϊκόνεν και του Φερνάντο Αλόνσο οπότε έχει πολύ ξεκάθαρη εικόνα και για τους τρεις.

Ducati

Ο team manager της Ducati, Νταβίντ Ταρντότσι, σε πρόσφατες δηλώσεις του μίλησε για τον Χόρχε Λορένθο και τη μετακίνησή του από την ιταλική ομάδα σε εκείνη της Honda το 2019.

Honda

Μετά την ανανέωση της αμερικάνικης έκδοσης του HR-V η Honda επεμβαίνει και στην ευρωπαϊκή έκδοση του μοντέλου προκειμένου να το κάνει πιο “φρέσκο” στα μάτια του κοινού.

Ράλι Γερμανίας

Στον προηγούμενο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ράλι Φινλανδίας, το Ford Fiesta WRC, των Οζιέ-Ινγκρασιά παρουσιάστηκε με νέο αεροδυναμικό πακέτο στο πίσω μέρος.

Αυτό περιελάμβανε, προφυλακτήρα και διαχύτη

Στο ράλι Γερμανίας θα εμφανιστεί και με νέα αεροτομή.

Porsche

Η Porsche είναι από τις εταιρείες που κυνηγάνε τα ρεκόρ και το πρώτο υβριδικό της μοντέλο, η Panamera Turbo S E-Hybrid, δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Ράλι Γερμανίας

Το 9ο ραντεβού του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι διεξάγεται στη Γερμανία 16-19 Αυγούστου.

Είναι το ασφάλτινο-καλοκαιρινό-ραντεβού με έδρα λίγα χλμ. από τη Φρανκφούρτη.

Toyota

Η Toyota τα τελευταία χρόνια έχει αυξήσει την εμπλοκή της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με αποκορύφωμα τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και τις νίκες που πετυχαίνει εκεί.

Audi

Η Audi ετοίμαζε εδώ και αρκετό καιρό τη νέα γενιά του Audi Q3 και τώρα έφτασε η ώρα να το παρουσιάσει στο κοινό.

Σιρίλ Αμπιτεμπούλ -

Ο επί κεφαλής της ομάδας της Renault στη Formula 1, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, σε πρόσφατες δηλώσεις του είπε ότι ο κινητήρας της γαλλικής εταιρείας είναι ικανός να οδηγήσει μια ομάδα σε νίκες και pole positions και ότι η Red Bull οφείλει να κατηγορήσει τον εαυτό της για τα όποια κακά αποτελέσματα.