Είστε εδώ

Τεχνολογία

Brembo: Κάτι αλλάζει στα φρένα των αυτοκινήτων

του Σωτήριου Χάλλα

Η Brembo αυτή τη στιγμή είναι ίσως η μεγαλύτερη σε πωλήσεις συστημάτων φρένων εταιρεία στον κόσμο οπότε η γνώμη της σχετικά με το πού κινείται η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ιδιαίτερη σημασία.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας η κυρίαρχη τάση αυτή τη στιγμή στον κόσμο του αυτοκινήτου είναι η μετατροπή των φρένων από υδραυλικά σε ηλεκτρικά. Τα συστήματα αυτά ονομάζονται brake-by-wire και εμφανίζουν πολλά θετικά στοιχεία τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους οδηγούς.

Στα ηλεκτρικά φρένα όταν ο οδηγός θα πιέζει το μεσαίο πεντάλ θα δημιουργείται τάση την οποία ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου θα αποκωδικοποιεί και θα στέλνει την κατάλληλη εντολή ώστε το αυτοκίνητο να επιβραδύνει με τον επιθυμητό ρυθμό.

Η μετατροπή των φρένων σε ηλεκτρικά εξυπηρετεί τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους οδηγούς. Όσον αφορά τους κατασκευαστές θα έχουν λιγότερο βάρος αλλά και πιο απλοποιημένη σχεδίαση καθώς θα αφαιρεθούν πλήρως όλες οι σωληνώσεις που έχουν να κάνουν με τη μετάδοση της εντολής από το πεντάλ του φρένου προς τους τροχούς.

Όσον αφορά τους οδηγούς, αυτό που θα κερδίσουν είναι περισσότερη αξιοπιστία καθώς τα ηλεκτρικά συστήματα έχουν λιγότερα και πιο απλοϊκά στην κατασκευή και λειτουργία υποσυστήματα αλλά και μεγαλύτερη ελευθερία προσωποποίησης του τρόπου με τον οποίο θα φρενάρει το αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικά η Brembo αναφέρει ότι θα γίνεται κάτι παρόμοιο με τα οδηγικά προφίλ που υπάρχουν σήμερα στα αυτοκίνητα. Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέγει τη σκληρότητα των φρένων καθώς και τη διαδρομή του πεντάλ.

Όσο η αυτοκινητοβιομηχανία προχωράει προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξάνεται και η υιοθέτηση ηλεκτρικών συστημάτων φρένων όμως η Brembo εκτιμά ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος μέχρι την πλήρη μετάβαση σε αυτά καθώς η διαδικασία θα είναι παρόμοια με εκείνη της υιοθέτησης των δισκόφρενων έναντι των ταμπούρων.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Από την έρημο του Ντακάρ και τη 3η θέση στο βάθρο, στα χιονιά και στο κρύο του Μόντε Κάρλο –σε διαδρομές γύρω από την Γκάπ-για τους Λεμπ-Ελενά την πρεμιέρα του WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο 24-27 Ιανουαρίου.

Ράλι Μόντε Κάρλο-Citroen Racing

Όπως και να το κάνουμε όταν έχεις κερδίσει 5 φορές στη σειρά το ράλι Μόντε Κάρλο και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, θεωρείσαι το Νο 1 φαβορί για τη νίκη.

Ο λόγος για τον Οζιέ (στο δεξί bucket πάντα ο Ινγκρασιά) που από το 2019 θα οδηγεί για τη Citroen Racing.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Ο 39χρονος Ιρλανδός Κρις Μικ επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC, με την ομάδα της Toyota Gazoo Racing που ηγείται ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Τόμι Μάκινεν.

Κάρλος Γκον

Η Nissan μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκον στις 19 Νοεμβρίου ουσιαστικά έχει κηρύξει τον πόλεμο στο πρώην αφεντικό της και τώρα επανέρχεται με νέες κατηγορίες.

Land Rover Discovery

Όταν ένα μοντέλο, όπως το Discovery, έχει συμπληρώσει τρεις επιτυχημένες δεκαετίες ζωής και έχει σημειώσει πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις, τότε η δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης αποτελεί μάλλον μονόδρομο για τη Land Rover.

Ταξινομήσεις premium κατηγορίας

Για μια ακόμα χρονιά η Mercedes τόσο στη χώρα μας, όσο και στις τέσσερις γωνιές της Γης, δεν άφησε το πρώτο σκαλί του βάθρου, στην premium κατηγορία.

Volkswagen ID.R

Μετά το ρεκόρ που σημείωσε το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R στην ανάβαση του Πάικς Πικ στην Αμερική (4.302 χλμ. είναι η απόσταση από το ύψος της θάλασσας στην τερματισμό) με τον Ντιμά στο τιμόνι, ετοιμάζεται για ένα άλλο ρεκόρ.

Google Maps

Το Google Maps είναι ίσως η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης τόσο στη χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο χάρη στην ποιοτική και εύκολη πλοήγηση που προσφέρει.

Skoda

Την ευθύνη για τη στρατηγική εξάπλωση του Ομίλου Volkswagen στην Ινδία έχει αναλάβει η Skoda.

Porsche

Τη σχέση της με τα ράλι αποφάσισε να αναθερμάνει η Porsche, καθώς προετοιμάζει δυναμική επιστροφή.