Είστε εδώ

Τεχνολογία

Bosch: Βελτιώνει την ασφάλεια με διαστημική τεχνολογία

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί την Bosch οι περισσότεροι από εμάς να την ξέρουμε για τις οικιακές συσκευές που κατασκευάζει όμως είναι και μία από τις πιο μεγάλες και πιο δραστήριες εταιρείες στο χώρο του αυτοκινήτου καθώς συνεργάζεται με πάρα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες για την κατασκευή διαφόρων εξαρτημάτων.

Εκτός από αυτοκινητοβιομηχανίες η Bosch συνεργάζεται και με εταιρείες κατασκευής μοτοσυκλετών γι’ αυτό ερευνά συνεχώς την ενσωμάτωση νέων συστημάτων ασφαλείας που θα βελτιώσουν την ασφάλεια στις μετακινήσεις με αυτές.

Το νέο της επίτευγμα αντλεί έμπνευση από τη διαστημική τεχνολογία των προωθητήρων που φέρουν οι στολές των αστροναυτών και τη συνδυάζει με την αρχή λειτουργίας του αερόσακου των αυτοκινήτων.

Πιο συγκεκριμένα, τοποθετείται στη μοτοσυκλέτα ένας αισθητήρας ο οποίος όταν καταλάβει ότι υπάρχει γλίστρημα το οποίο θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο ενεργοποιεί ένα κάνιστρο με αέρα ο οποίος εκτοξεύεται με δύναμη ώστε να αναγκάσει τη μοτοσυκλέτα να επανέλθει στην κανονική της πορεία.

Βέβαια, στη μορφή που είναι σήμερα η τεχνολογία αυτή, το κάθε κάνιστρο μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο μία φορά και μετά πρέπει να αντικατασταθεί από ένα νέο όμως αποτελεί πολύ μεγάλη βελτίωση στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας των αναβατών.

Πέρα από αυτό το σύστημα η Bosch ερευνά την ενσωμάτωση συστημάτων όπως η ειδοποίηση τυφλού σημείου, η προειδοποίηση επικείμενης πρόσκρουσης και το ενεργό cruise control τα οποία θέλει να τοποθετήσει στην επόμενη Ducati Multistrada και στην KTM 1290 Super Duke.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί πώς λειτουργεί το επαναστατικό σύστημα της Bosch.

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η Γαλλία επέστρεψε μετά από 10 χρόνια στο αγωνιστικό καλεντάρι της Formula 1 και το έκανε με έναν αγώνα ο οποίος χάρη στην επεισοδιακή εκκίνηση μας κράτησε το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια και μας προσέφερε πάρα πολλές προσπεράσεις.

Ράλι Ιπρ

Τον αγώνα της πατρίδας τους τίμησαν οι Νεβίλ-Γκιλσούλ και οδηγώντας το Hyundai i20 R5 στα χρώματα της Βελγικής αντιπροσωπείας κέρδισαν το ράλι Ιπρ. Το εργοστασιακό πλήρωμα της Hyundai Motorsport «έγραψαν» τους ταχύτερους χρόνους στις 15 από τις 23 Ειδικές Διαδρομές .

Pirelli P Zero Velo

Στο πλαίσιο του Γαλλικού Γκραν Πρι, η Pirelli παρουσίασε το καινούργιο ελαστικό για το αγωνιστικό ποδήλατο, το P Zero Velo. Ένα ελαστικό που για την εξέλιξή του συμπληρώθηκε ένας κύκλος δύο χρόνων. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η πίστα του Λε Καστελέ, εκεί όπου διεξάγεται το Γαλλικό Γκραν Πρι στις 24 Ιουνίου,  είναι από τις πιο τεχνικές, καθώς συνδυάζει υψηλές ταχύτητες με διαρκή εναλλαγή στροφών. 

Η τελική ταχύτητα στην πίστα των 5.861 χλμ. με τις 15 στροφές θα ξεπεράσει τα 330 χλμ. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Αν και διαξάγεται πρώτη φορά το Γαλλικό Γκραν Πρι με αυτών των κανονισμών μονοθέσια της Formula 1, εντούτοις από τις δοκιμές προέκυψαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Rotax MAX Challenge

Στη Θεσσαλονίκη και στη πίστα «Drive Park» συνεχίστηκε ο 2ος γύρος του θεσμού Rotax MAX Challenge  Το εγχείρημα της Rotax Hellas να «ανεβάσει» αγώνα του επάθλου της στη Θεσσαλονίκη ύστερα από 10 χρόνια, έστησε στο grid 34 συμμετοχές. 

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Skoda

Ο καταμερισμός σημαντικών αρμοδιοτήτων στον Όμιλο Volkswagen επεκτείνεται και στη Skoda.

Γκραν Πρι Γαλλίας - FP3

Η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα Paul Ricard όπου γίνεται το Γκραν Πρι Γαλλίας μας επιφύλασσε μια αρνητική έκπληξη καθώς η βροχή περιόρισε κατά πολύ τους γύρους των οδηγών.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Παραδοσιακά οι οδηγοί μετά τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής έχουν μια συνάντηση με τους τεχνικούς της FIA στην οποία εκφράζουν τα θέματα που κατά καιρούς τους απασχολούν.