Είστε εδώ

Τεχνολογία

Bosch: Νέα υβριδική μπαταρία

Η Bosch καινοτομεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με τη νέα πρωτοποριακή μπαταρία 48 volt που είναι κατασκευασμένη για εύκολη ενσωμάτωση σε νέα μοντέλα οχημάτων. «Είμαστε βέβαιοι ότι με αυτή την καινοτομία η Bosch θα κυριαρχήσει στην αγορά μπαταριών 48 volt» ανέφερε ο Michael Budde, επικεφαλής των συστημάτων μπαταριών της εταιρίας. Διαβλέποντας μεγάλη αύξηση στην αγορά των υβριδικών οχημάτων, η Bosch προσφέρει και άλλα εξαρτήματα του κινητήρα για αυτά τα μοντέλα, εκτός από την μπαταρία 48 volt. Εκτιμάται ότι περίπου 15 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα 48 volt θα κυκλοφορούν στους δρόμους μέχρι το 2025. Η παραγωγή της μπαταρίας αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2018.
Κύριο μέλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων CO2, στην πράξη αυτό σημαίνει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η Bosch σχεδίασε τη νέα μπαταρία 48 volt ακριβώς για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής για μειωμένους ρύπους. Η μπαταρία δεν απαιτεί ψύξη, καθώς το περίβλημα της είναι κατασκευασμένο από πλαστικό και όχι από μέταλλο. Το πλαστικό περίβλημα αποτελεί μια πραγματική πρόκληση, καθώς τα στοιχεία ιόντων λιθίου διαστέλλονται όταν η μπαταρία φορτίζεται. Οι μηχανικοί της Bosch αναπροσάρμοσαν τις κυψέλες της μπαταρίας έτσι ώστε ακόμα και το πλαστικό περίβλημα να μπορεί να αντέχει την πίεση διαστολής. Χάρη σε αυτή την καινοτομία επιτυγχάνεται μείωση των εκπομπών CO2 του οχήματος με έναν συγκριτικά οικονομικό τρόπο.
Ένα υβριδικό 48V μπορεί να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου μέσω της χρήσης ενός συστήματος ανάκτησης ώθησης (BRS). Ένα συμβατικό αυτοκίνητο χάνει ενέργεια όταν ο οδηγός φρενάρει, το σύστημα BRS αποθηκεύει αυτή την ενέργεια πέδησης σε μια μπαταρία 48V και την χρησιμοποιεί αργότερα όταν ο οδηγός επιταχύνει (ηλεκτρονική ώθηση). Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομείται καύσιμο που έχει ως αποτέλεσμα μειωμένες εκπομπές CO2.
"Η εταιρεία επενδύει ετησίως 400 εκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και σήμερα αυτή η επένδυση αρχίζει να αποδίδει» δήλωσε ο Dr. Mathias Pillin, επικεφαλής του τομέα ηλεκτροκίνησης στην Bosch. Στους δρόμους κυκλοφορούν ήδη πάνω από 500.000 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα παγκοσμίως εξοπλισμένα με εξαρτήματα Bosch, καθώς η εταιρία διαθέτει πολυετή πείρα στην κατασκευή μπαταριών με περισσότερα από 30 συμβόλαια συνεργασίας.
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με πωλήσεις πάνω από μισό εκατομμύριο μοντέλων, αλλά και παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή τους. Τα ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα αναμένεται να κατακτήσουν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο της κινεζικής αγοράς, ειδικά μέσω της κρατικής στήριξης. Καμία άλλη χώρα στον κόσμο δεν εκπέμπει τόσο CO2 στην ατμόσφαιρα όσο η Κίνα. Μέχρι το 2021 έχει τεθεί ως στόχος το όριο των 117 g/km και οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας στρέφονται σε αυτό το υβριδικό σύστημα των 48 volt ώστε να τους βοηθήσει να πετύχουν το στόχο.
Με τη νέα αυτή μπαταρία η Bosch συμβάλει αποφασιστικά ώστε το υβριδικό όχημα των 48 volt να καταστεί οικονομικά προσιτό στη μαζική αγορά. Ήδη η μπαταρία έχει μεγάλη ζήτηση, ιδιαίτερα μεταξύ των κινέζων κατασκευαστών, εξασφαλίζοντας για την Bosch σημαντικό αριθμό συμβολαίων συνεργασίας. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η Γαλλία επέστρεψε μετά από 10 χρόνια στο αγωνιστικό καλεντάρι της Formula 1 και το έκανε με έναν αγώνα ο οποίος χάρη στην επεισοδιακή εκκίνηση μας κράτησε το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια και μας προσέφερε πάρα πολλές προσπεράσεις.

Ράλι Ιπρ

Τον αγώνα της πατρίδας τους τίμησαν οι Νεβίλ-Γκιλσούλ και οδηγώντας το Hyundai i20 R5 στα χρώματα της Βελγικής αντιπροσωπείας κέρδισαν το ράλι Ιπρ. Το εργοστασιακό πλήρωμα της Hyundai Motorsport «έγραψαν» τους ταχύτερους χρόνους στις 15 από τις 23 Ειδικές Διαδρομές .

Pirelli P Zero Velo

Στο πλαίσιο του Γαλλικού Γκραν Πρι, η Pirelli παρουσίασε το καινούργιο ελαστικό για το αγωνιστικό ποδήλατο, το P Zero Velo. Ένα ελαστικό που για την εξέλιξή του συμπληρώθηκε ένας κύκλος δύο χρόνων. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η πίστα του Λε Καστελέ, εκεί όπου διεξάγεται το Γαλλικό Γκραν Πρι στις 24 Ιουνίου,  είναι από τις πιο τεχνικές, καθώς συνδυάζει υψηλές ταχύτητες με διαρκή εναλλαγή στροφών. 

Η τελική ταχύτητα στην πίστα των 5.861 χλμ. με τις 15 στροφές θα ξεπεράσει τα 330 χλμ. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Αν και διαξάγεται πρώτη φορά το Γαλλικό Γκραν Πρι με αυτών των κανονισμών μονοθέσια της Formula 1, εντούτοις από τις δοκιμές προέκυψαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Rotax MAX Challenge

Στη Θεσσαλονίκη και στη πίστα «Drive Park» συνεχίστηκε ο 2ος γύρος του θεσμού Rotax MAX Challenge  Το εγχείρημα της Rotax Hellas να «ανεβάσει» αγώνα του επάθλου της στη Θεσσαλονίκη ύστερα από 10 χρόνια, έστησε στο grid 34 συμμετοχές. 

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Skoda

Ο καταμερισμός σημαντικών αρμοδιοτήτων στον Όμιλο Volkswagen επεκτείνεται και στη Skoda.

Γκραν Πρι Γαλλίας - FP3

Η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα Paul Ricard όπου γίνεται το Γκραν Πρι Γαλλίας μας επιφύλασσε μια αρνητική έκπληξη καθώς η βροχή περιόρισε κατά πολύ τους γύρους των οδηγών.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Παραδοσιακά οι οδηγοί μετά τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής έχουν μια συνάντηση με τους τεχνικούς της FIA στην οποία εκφράζουν τα θέματα που κατά καιρούς τους απασχολούν.