Είστε εδώ

Τεχνολογία

Αυτόνομη οδήγηση: Αργεί ακόμα. Γιατί;

του Σωτήριου Χάλλα

Σίγουρα η αυτόνομη οδήγηση είναι μια εξέλιξη η οποία σταδιακά θα γίνει πραγματικότητα, όμως μπορεί να μην έρθει τόσο γρήγορα όσο αναμένεται από πολλούς, αλλά να καθυστερήσει αρκετά χρόνια ακόμα.

Μέχρι και πριν από λίγα χρόνια, υπήρχαν υψηλόβαθμα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών που υποστήριζαν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα κυκλοφορούσαν κανονικά στους δρόμους μέχρι το 2020, εκτίμηση η οποία δεν επιβεβαιώθηκε. Πλέον, οι επικεφαλής των εταιρειών είναι πιο συγκρατημένοι σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο τομέα, αφού έχει δοθεί προτεραιότητα σε άλλες εξελίξεις, όπως η ηλεκτροκίνηση, ενώ οι εταιρείες αντιμετώπισαν δυσκολίες που δεν είχαν υπολογίσει.

Χαρακτηριστικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Χακάν Σάμιουελσον, είπε ότι η ανάπτυξη του προγράμματος γύρω από τα αυτόνομα αυτοκίνητα συνάντησε τεχνικές δυσκολίες που δεν τις περίμεναν, ενώ συμπλήρωσε ότι δε θέλουν να κυκλοφορήσουν κάποιο σύστημα που ο κόσμος θα θεωρήσει εσφαλμένα ότι θα είναι ικανό για αυτόνομη οδήγηση, καθώς αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα ασφαλείας.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινείται και ο όμιλος PSA του οποίου ο διευθύνων σύμβουλος, Κάρλος Ταβάρες, έχει πει ότι η προσέγγισή τους στο θέμα θα είναι αργή. Προς το παρόν δε βλέπουν να υπάρχει εμπορικό και οικονομικό νόημα αν χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδων 4 και 5, οπότε σε ό,τι αφορά το άμεσο μέλλον από τους Γάλλους θα δούμε μέχρι το επίπεδο 3. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν προχωράει η σχετική έρευνα, καθώς αν γινόταν κάτι τέτοιο η εταιρεία θα έμενε τεχνολογικά πίσω.

Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι ότι η αυτόνομη οδήγηση θα συνεχίσει να εξελίσσεται από τις εταιρείες, όμως η εφαρμογή της στην καθημερινότητά μας θα αργήσει περισσότερο από όσο νομίζαμε.

Σχετικά άρθρα

Οι κυκλικοί κόμβοι θεωρούνται από τις πιο ενδεδειγμένες λύσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε κάποια διασταύρωση, καθώς κάνουν πολύ εύκολο το να μπει και να βγει κάποιος με ασφάλεια.

Σκληρή μονομαχία, όχι στο Ελ Πάσο, αλλά στο τερέν του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και στις ψήφους για την ανάδειξη του καλύτερου οδηγού από καταβολής του θεσμού. 

Συνήθως αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε υπερβολικές εκφράσεις, ειδικά όταν δε μιλάμε για κάποιο supercar, ωστόσο το Toyota RAV4 είναι ένα φαινόμενο της αυτοκίνησης.

Ο γνωστός ηθοποιός του Χόλυγουντ Γουίλ Σμιθ προκάλεσε πανικό στον παραλιακό δρόμο του Μαϊάμι, καθώς οδηγούσε άκρως επικίνδυνα μια μπλε Porsche 911 Carrera 4S.

Ο επικεφαλής δραστηριοτήτων της McLaren, Γιενς Λούντμαν, αποκάλυψε ότι η βρετανική εταιρεία θέλει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο το οποίο θα χρησιμοποιήσει για δοκιμές συνθετικών καυσίμων, ώστε να διαπιστώσει αν μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτική πρόταση απέναντι στα ηλεκτρικά που χρησιμοποιούν μ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Άντι Πάλμερ, δήλωσε ότι έχει μεγάλες φιλοδοξίες για το μέλλον της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς ο στόχος του είναι να την κάνει τη “βρετανική Ferrari”.

Η ιδέα ήταν του Ολιβιέ Φρανσουά, υπεύθυνος επικοινωνίας και μάρκετινγκ της FCA σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, θεωρεί ότι η Formula 1 πρέπει να εξετάσει την ιδέα να υπάρχει διαφορετικό budget cap για κάθε ομάδα, δηλαδή πλαφόν στο πόσα χρήματα μπορεί να ξοδέψει σε μια χρονιά.

Πέρα από άγχος και φοβία η πανδημία του Covid-19 προκαλεί και πλήξη, καθώς είμαστε αναγκασμένοι να παραμένουμε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι μας, λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Πρόγραμμα ανάκλησης (με κωδικό R-29998) ανακοίνωσε η Volvo Car Hellas για συνολικά 1.925 οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας.