Είστε εδώ

Τεχνολογία

Αυτόνομη οδήγηση: Αργεί ακόμα. Γιατί;

του Σωτήριου Χάλλα

Σίγουρα η αυτόνομη οδήγηση είναι μια εξέλιξη η οποία σταδιακά θα γίνει πραγματικότητα, όμως μπορεί να μην έρθει τόσο γρήγορα όσο αναμένεται από πολλούς, αλλά να καθυστερήσει αρκετά χρόνια ακόμα.

Μέχρι και πριν από λίγα χρόνια, υπήρχαν υψηλόβαθμα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών που υποστήριζαν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα κυκλοφορούσαν κανονικά στους δρόμους μέχρι το 2020, εκτίμηση η οποία δεν επιβεβαιώθηκε. Πλέον, οι επικεφαλής των εταιρειών είναι πιο συγκρατημένοι σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο τομέα, αφού έχει δοθεί προτεραιότητα σε άλλες εξελίξεις, όπως η ηλεκτροκίνηση, ενώ οι εταιρείες αντιμετώπισαν δυσκολίες που δεν είχαν υπολογίσει.

Χαρακτηριστικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Χακάν Σάμιουελσον, είπε ότι η ανάπτυξη του προγράμματος γύρω από τα αυτόνομα αυτοκίνητα συνάντησε τεχνικές δυσκολίες που δεν τις περίμεναν, ενώ συμπλήρωσε ότι δε θέλουν να κυκλοφορήσουν κάποιο σύστημα που ο κόσμος θα θεωρήσει εσφαλμένα ότι θα είναι ικανό για αυτόνομη οδήγηση, καθώς αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα ασφαλείας.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινείται και ο όμιλος PSA του οποίου ο διευθύνων σύμβουλος, Κάρλος Ταβάρες, έχει πει ότι η προσέγγισή τους στο θέμα θα είναι αργή. Προς το παρόν δε βλέπουν να υπάρχει εμπορικό και οικονομικό νόημα αν χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδων 4 και 5, οπότε σε ό,τι αφορά το άμεσο μέλλον από τους Γάλλους θα δούμε μέχρι το επίπεδο 3. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν προχωράει η σχετική έρευνα, καθώς αν γινόταν κάτι τέτοιο η εταιρεία θα έμενε τεχνολογικά πίσω.

Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι ότι η αυτόνομη οδήγηση θα συνεχίσει να εξελίσσεται από τις εταιρείες, όμως η εφαρμογή της στην καθημερινότητά μας θα αργήσει περισσότερο από όσο νομίζαμε.

Σχετικά άρθρα

H αυτόνομη πλέον εταιρεία επιδόσεων της Seat, η Cupra, δυο χρόνια μετά την ίδρυση της εγκαινίασε τις κεντρικές της εγκαταστάσεις.

Εάν είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε πάνω από 2.4 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου, τότε θα πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας στην Bugatti Chiron.

Στο Μόναχο, στην καρδιά της Βαυαρίας ταξιδέψαμε με το βραβευμένο νέο Opel Corsa.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον η Toyota βλέπει ότι τα επόμενα χρόνια ο εξηλεκτρισμός στη γκάμα της θα αυξήσει τις ανάγκες για παραγωγή μπαταριών.

Σύμφωνα με τις αρχαιρεσίες των σωματείων-μελών της ΟΜΑΕ που ψήφισαν για το νέο Δ.Σ., ο Μάριος Ηλιόπουλος έλαβε τiς περισσότερους ψήφους με τον Νικόλα Παυλίδη δεύτερο και την Κατερίνα Φατούρου τρίτη. Το νέο Δ.Σ. θα ακολουθήσει τη οδό των εκλογών ώστε να συγκροτηθεί σε σώμα.

Ότι ο οδηγός της μαύρης Corvette που παρέσυρε και εγκατέλειψε στη Λ.

Το 2019 μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μισού των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ο Ματία Μπινότο, επικεφαλής της Ferrari, δήλωνε αισιόδοξος όμως φέτος ο Ιταλός εκφράζει ανησυχίες σχετικά με την ταχύτητα της SF1000 σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες.

Η Mercedes W10 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο μονοθέσιο, αφού με αυτό η γερμανική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών και ο Χάμιλτον εκείνο των οδηγών, οπότε είναι λογικό οι υπόλοιπες ομάδες να αντιγράψουν κάποια στοιχεία, όμως η Racing Point το παράκανε.

Σχεδόν ίσο χρόνο αναμονής με το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κατάφερε να πετύχει η Porsche για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα όταν πρέπει να φορτίσουν.

Το ματ χρώμα κάποτε ήταν πολύ της μόδας. Μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι ιδιοκτήτες που κάλυπταν με ματ μεμβράνες όλο το αμάξωμα. Όμως το γκρι ματ της Mercedes που διακρίνεται στις φωτογραφίες είναι εργοστασιακό χρώμα.