Είστε εδώ

Τεχνολογία

Αυτόνομα αυτοκίνητα: Τι θα γίνεται με την ασφάλισή τους;

του Σωτήριου Χάλλα

Κάθε μέρα που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους όμως κάτι τόσο ριζικά καινούριο φέρνει μαζί του και νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Μία από αυτές είναι το θέμα της ασφάλισης και τι θα γίνεται σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα. Στη Βρετανία έχει ψηφιστεί ήδη ένα πακέτο νόμων με την ονομασία Automated and Electric Vehicles (AEV) Act το οποίο καθορίζει μεταξύ άλλων και το πλαίσιο στο οποίο θα ασφαλίζονται τα αυτοκίνητα που θα κινούνται μόνα τους.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος της ασφαλιστικής AXA στη Βρετανία αναφέρει ότι όπως υπάρχει η υποχρέωση ασφάλισης για τα κανονικά αυτοκίνητα, το ίδιο θα συμβαίνει και με τα αυτόνομα. Ωστόσο, από τη στιγμή που ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ή να είναι απλός επιβάτης, το κάθε ατύχημα θα εξετάζεται ξεχωριστά.

Αν τη στιγμή του ατυχήματος το όχημα ελέγχεται από τον οδηγό του θα ακολουθείται η ίδια διαδικασία με σήμερα όμως αν το αυτοκίνητο βρίσκεται κινείται αυτόνομα και το ατύχημα προκύψει από λάθος του συστήματος, οι ασφαλιστικές θα αποζημιώσουν κανονικά τα εμπλεκόμενα μέρη και στη συνέχεια θα πάρουν πίσω μέρος της αποζημίωσης από την εταιρεία κατασκευής του αυτοκινήτου.

Οι ασφαλιστικές περιμένουν ότι με τα αυτόνομα αυτοκίνητα τα ατυχήματα θα μειωθούν δραματικά αφού στο 94% των περιπτώσεων η αιτία είναι κάποιο ανθρώπινο λάθος, το οποίο θα οδηγήσει σε μείωση των ασφαλίστρων αφού θα δίνονται λιγότερες αποζημιώσεις.

Ένα ακόμα θέμα που θα προκύψει στο μέλλον είναι ότι πολλοί οδηγοί θα επιλέγουν την κοινή χρήση αυτοκινήτων αντί για την αγορά τους, οπότε θα πρέπει και οι ασφαλιστικές να προσαρμοστούν ανάλογα. Το μοντέλο στο οποίο καταλήγουν είναι ότι το αυτοκίνητο θα ασφαλίζεται κανονικά και το κόστος θα επιμερίζεται σε όλους τους πιθανούς χρήστες.

Το ζήτημα της ασφάλισης των αυτόνομων οχημάτων και εκείνων που διαμοιράζονται δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πώς η πρόοδος της τεχνολογίας σε έναν τομέα δημιουργεί παράπλευρα ζητήματα τα οποία χρήζουν επίλυσης.

Σχετικά άρθρα

Πίστα Μεγάρων- Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας

Το σωματείο ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. διοργανώνει τον 3ο γύρου του πανελληνίου πρωταθλήματος ταχύτητας και του επάθλου ατομικής χρονομέτρησης Hellenic Time Trial Challenge 19-20 Οκτωβρίου.

Air China

Σε γνωστό ξενοδοχείο της Αθήνας με θέα τον Αργοσαρωνικό, ο ΔΑΑ και η Air China μέλος της star Alliance (Lufthansa, Aegean, Swiss) έκοψαν την τούρτα δύο χρόνων πτήσεων της απευθείας γραμμής Αθήνας-Πεκίνου.

Ford Transit Custom Nugget

Tα εκδρομικά βαν που διαθέτουν καθιστικό, κουζίνα και κρεβάτι γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στην Ευρώπη, καθώς οι πωλήσεις τους έφτασαν τις 125.000 μονάδες το 2018. Οι αυξανόμενες πωλήσεις τους προβλέπεται ότι θα συνεχιστούν και την επόμενη δεκαετία.

Νέο Volkswagen Atlas Cross Sport

Υπάρχει ένα SUV της Volkswagen, πέρα από τα T-Cross, Τ-Roc, Tiguan και Touareg, το οποίο δεν είναι γνωστό στην Ευρώπη, καθώς κάνει καριέρα σε Βόρεια Αμερική, Ρωσία και Μέση Ανατολή

Ηνωμένες Πολιτείες - Τενεσί

Το παρακάτω βίντεο αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη του πόσο σημαντικό είναι να είμαστε απόλυτα συγκεντρωμένοι όταν οδηγούμε, και ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες αν δεν το κάνουμε.

Γκραν Πρι Ιαπωνίας

Το φετινό Γκραν Πρι Ιαπωνίας ήταν από τα πιο δύσκολα στην ιστορία της Formula 1, λόγω του σούπερ-τυφώνα με την ονομασία Hagibis ο οποίος έπληξε την πίστα το Σάββατο και ανάγκασε τις ομάδες να καταφύγουν σε μέσα όπως η

Νέο Peugeot 208

Το νέο Peugeot 208 είναι ένα από τα καινούργια μοντέλα που θα αποκαλυφθούν για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό, στην έκθεση «Αυτοκίνηση 2019» που διεξάγεται μεταξύ 9-17 Νοεμβρίου στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Volkswagen ID.R

Η Volkswagen επισκέφτηκε με το ID.R, το ηλεκτρικό αγωνιστικό που έχει δημιουργήσει τον δρόμο Tianmen Shan Big Gate Road ο οποίος οδηγεί στη λεγόμενη “Πύλη του Παραδείσου” μετά από 99 στροφές.

Honda

H μαύρη σιλουέτα που βλέπετε να διαγράφεται στην παραπάνω φωτογραφία ανήκει στο νέο Honda Jazz.

Formula 1-Γκραν Πρι Μαϊάμι

Το 2021 είναι η χρονιά των μεγάλων αλλαγών στη Formula 1. Νέα αεροδυναμικά, αλλά κυρίως νέες διαστάσεις ελαστικών που μετά από πάρα πολλά χρονιά τα υψηλού προφίλ ελαστικά 13 ιντσών παραδίδουν τη σκυτάλη στα χαμηλού προφίλ 18 ιντσών.