Είστε εδώ

Τεχνολογία

Αυτόνομα αυτοκίνητα: Τι θα γίνεται με την ασφάλισή τους;

του Σωτήριου Χάλλα

Κάθε μέρα που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους όμως κάτι τόσο ριζικά καινούριο φέρνει μαζί του και νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Μία από αυτές είναι το θέμα της ασφάλισης και τι θα γίνεται σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα. Στη Βρετανία έχει ψηφιστεί ήδη ένα πακέτο νόμων με την ονομασία Automated and Electric Vehicles (AEV) Act το οποίο καθορίζει μεταξύ άλλων και το πλαίσιο στο οποίο θα ασφαλίζονται τα αυτοκίνητα που θα κινούνται μόνα τους.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος της ασφαλιστικής AXA στη Βρετανία αναφέρει ότι όπως υπάρχει η υποχρέωση ασφάλισης για τα κανονικά αυτοκίνητα, το ίδιο θα συμβαίνει και με τα αυτόνομα. Ωστόσο, από τη στιγμή που ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ή να είναι απλός επιβάτης, το κάθε ατύχημα θα εξετάζεται ξεχωριστά.

Αν τη στιγμή του ατυχήματος το όχημα ελέγχεται από τον οδηγό του θα ακολουθείται η ίδια διαδικασία με σήμερα όμως αν το αυτοκίνητο βρίσκεται κινείται αυτόνομα και το ατύχημα προκύψει από λάθος του συστήματος, οι ασφαλιστικές θα αποζημιώσουν κανονικά τα εμπλεκόμενα μέρη και στη συνέχεια θα πάρουν πίσω μέρος της αποζημίωσης από την εταιρεία κατασκευής του αυτοκινήτου.

Οι ασφαλιστικές περιμένουν ότι με τα αυτόνομα αυτοκίνητα τα ατυχήματα θα μειωθούν δραματικά αφού στο 94% των περιπτώσεων η αιτία είναι κάποιο ανθρώπινο λάθος, το οποίο θα οδηγήσει σε μείωση των ασφαλίστρων αφού θα δίνονται λιγότερες αποζημιώσεις.

Ένα ακόμα θέμα που θα προκύψει στο μέλλον είναι ότι πολλοί οδηγοί θα επιλέγουν την κοινή χρήση αυτοκινήτων αντί για την αγορά τους, οπότε θα πρέπει και οι ασφαλιστικές να προσαρμοστούν ανάλογα. Το μοντέλο στο οποίο καταλήγουν είναι ότι το αυτοκίνητο θα ασφαλίζεται κανονικά και το κόστος θα επιμερίζεται σε όλους τους πιθανούς χρήστες.

Το ζήτημα της ασφάλισης των αυτόνομων οχημάτων και εκείνων που διαμοιράζονται δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πώς η πρόοδος της τεχνολογίας σε έναν τομέα δημιουργεί παράπλευρα ζητήματα τα οποία χρήζουν επίλυσης.

Σχετικά άρθρα

SEAT

Με μια πρώτη σκέψη ο κόσμος του βιβλίου και του αυτοκινήτου δε συναντιούνται πουθενά, ωστόσο η SEAT μας εξηγεί ότι υπάρχουν κοινοί παρονομαστές.

IAME Series Greece

Ο 2ος γύρος του IAME Series Greece διεξήχθη στην πίστα «Kartmania», στα Βραχναίικα της Πάτρας με οργανωτή τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Πατρών (ΑΟΠ).

Audi E-Tron

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον κατασκευάζουν λίγα τμήματα του αυτοκινήτου μόνες τους αφού για τα περισσότερα κάνουν μόνο τη σχεδίαση και τα αναθέτουν σε τρίτους προμηθευτές, τάση που θα ενισχυθεί με τα ηλεκτρικά που έρχονται.

Smart

Το μέλλον της Smart ως ανεξάρτητη εταιρεία έχει τεθεί αρκετές φορές σε αμφισβήτηση όμως η Mercedes – Benz, στην οποία ανήκει, έκανε μία συμφωνία με την Geely η οποία εξασφάλισε την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά για τα επόμενα χρόνια.

Jeep Gladiator

Απόβαση στη Γηραιά Ήπειρο θα κάνει το ερχόμενο καλοκαίρι το περίφημο Gladiator, το pickup που επιστρέφει την Jeep στην κατηγορία αυτή.

Koenigsegg Jesko

Η Koenigsegg στοχεύει να σπάσει το όριο των 300 μιλίων/ώρα (482,8 χλμ./ώρα) με μια ειδικά προετοιμασμένη εκδοχή του πιο πρόσφατου μοντέλου της, του Jesko, που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο.

Citroen

Τον προηγούμενο μήνα στο Σαλόνι της Γενεύης η Citroen μας παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο της το Ami One Concept.

Lamborghini

Ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν στο μουσείο της Lamborghini που βρίσκεται στην έδρα της, στην περιοχή Σαντ'Αγκάτα Μπολονέζ.

Aston Martin

Η Aston Martin έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει το πρώτο της SUV το οποίο θα ονομάζεται DBX και τώρα βρίσκεται σε φάση δοκιμών με τα τελευταία στάδια αυτών να γίνονται στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

Nissan

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan που αποτελεί μέρος της συμμαχίας Alliance (Renault, Mitsubishi) προσφέρει 100.000 ευρώ στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ζημιών στην Παναγία των Παρισίων (Notre-Dame de Paris) ύστερα από την καταστροφική πυρκαγιά που υπέστη.