Είστε εδώ

Τεχνολογία

Αυτόνομα αυτοκίνητα: Τι θα γίνεται με την ασφάλισή τους;

του Σωτήριου Χάλλα

Κάθε μέρα που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους όμως κάτι τόσο ριζικά καινούριο φέρνει μαζί του και νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Μία από αυτές είναι το θέμα της ασφάλισης και τι θα γίνεται σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα. Στη Βρετανία έχει ψηφιστεί ήδη ένα πακέτο νόμων με την ονομασία Automated and Electric Vehicles (AEV) Act το οποίο καθορίζει μεταξύ άλλων και το πλαίσιο στο οποίο θα ασφαλίζονται τα αυτοκίνητα που θα κινούνται μόνα τους.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος της ασφαλιστικής AXA στη Βρετανία αναφέρει ότι όπως υπάρχει η υποχρέωση ασφάλισης για τα κανονικά αυτοκίνητα, το ίδιο θα συμβαίνει και με τα αυτόνομα. Ωστόσο, από τη στιγμή που ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ή να είναι απλός επιβάτης, το κάθε ατύχημα θα εξετάζεται ξεχωριστά.

Αν τη στιγμή του ατυχήματος το όχημα ελέγχεται από τον οδηγό του θα ακολουθείται η ίδια διαδικασία με σήμερα όμως αν το αυτοκίνητο βρίσκεται κινείται αυτόνομα και το ατύχημα προκύψει από λάθος του συστήματος, οι ασφαλιστικές θα αποζημιώσουν κανονικά τα εμπλεκόμενα μέρη και στη συνέχεια θα πάρουν πίσω μέρος της αποζημίωσης από την εταιρεία κατασκευής του αυτοκινήτου.

Οι ασφαλιστικές περιμένουν ότι με τα αυτόνομα αυτοκίνητα τα ατυχήματα θα μειωθούν δραματικά αφού στο 94% των περιπτώσεων η αιτία είναι κάποιο ανθρώπινο λάθος, το οποίο θα οδηγήσει σε μείωση των ασφαλίστρων αφού θα δίνονται λιγότερες αποζημιώσεις.

Ένα ακόμα θέμα που θα προκύψει στο μέλλον είναι ότι πολλοί οδηγοί θα επιλέγουν την κοινή χρήση αυτοκινήτων αντί για την αγορά τους, οπότε θα πρέπει και οι ασφαλιστικές να προσαρμοστούν ανάλογα. Το μοντέλο στο οποίο καταλήγουν είναι ότι το αυτοκίνητο θα ασφαλίζεται κανονικά και το κόστος θα επιμερίζεται σε όλους τους πιθανούς χρήστες.

Το ζήτημα της ασφάλισης των αυτόνομων οχημάτων και εκείνων που διαμοιράζονται δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πώς η πρόοδος της τεχνολογίας σε έναν τομέα δημιουργεί παράπλευρα ζητήματα τα οποία χρήζουν επίλυσης.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Με ρεσιτάλ οδήγησης οι Τάνακ-Γιερβόεγια, κερδίζοντας και τις 6 Ειδικές Διαδρομές του 2ου σκέλους στο ράλι ράλι Σαρδηνιας, πέρασαν με το Toyota Yaris  WRC στην πρώτη θέση αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Σόρδο-Ντελ Μπάριο με το Hyundai i20 WRC με διαφορά 25,9 δευτ.με τρίτους την έκπληξη του ιταλικο

Ferrari Passione Rossa

Μπορεί να βρισκόμαστε στην Πάτρα και να παρακολουθούμε ενα ξεχωριστό 2ημερο που έχει οργανώσει  η ΦΙΛΜΠΑ, που όμοιο σκηνικό μπορείς να το συναντήσεις μόνο στο Μαρανέλο ή στο Μόντε Κάρλο .
Ο λόγος, ότι τόσες Ferrari μαζεμένες που δεν είναι εύκολο να συναντήσεις

Mercedes

Με αφορμή την αυριανή Ημέρα των Σκύλων, που θεσπίστηκε από τη γερμανική ένωση κυνοτροφείων, η Mercedes παρουσιάζει μια νέα συλλογή από αξεσουάρ για τους αγαπημένους σας τετράποδους φίλους.

Ράλι Σαρδηνίας -2ο σκέλος

Το 2ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας είναι και το μεγαλύτερο.
Μπορεί να περιλαμβάνει 6 μόνο Ειδικές Διαδρομές αλλά με 142,42 χλμ.
Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη Ειδική Διαδρομή με τον Τάνακ ταχύτερο που πέρασε δεύτερος στην κατάταξη 4,7 πίσω από τον Σόρδο που εξακολουθεί να προηγείται

Renault

Στη γαλλική πρωτεύουσα βρέθηκαν οι πιλότοι της Renault Sport, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με μια ιδιαίτερη πρόκληση.

Ράλι Σαρδηνίας -1ο σκέλος

Σενάριο από δραματική ταινία ήταν το 1ο σκέλος του ράλι Σαρδηνίας όπου η μια ανατροπή ακολούθησε την άλλη και μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό οι Σόρδο -Ντελ Μπάριο οδηγούν την κατάταξη στο ράλι Σαρδηνίας.

Αττική Οδός

Aυξήσεις τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, ανακοίνωσε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα.  Αντίστοιχα, αυξήσεις θα ισχύσουν και στα εκπτωτικά προγράμματα, με τις νέες τιμές για κάθε εκπτωτικό πρόγραμμα και κατηγορί

Νέα Alpine A110S

Στο ερώτημα αν η A110 μπορεί να γίνει πιο σπορ η Alpine απάντησε καταφατικά παρουσιάζοντας τη νέα A110S. 

Ford

Κάθε καλοκαίρι η χρήση αντηλιακών αυξάνεται κατακόρυφα, καθώς όλοι θέλουμε  να προστατευτούμε από την επικίνδυνη ηλιακή ακτινοβολία όταν βρισκόμαστε στις παραλίες ή ακόμα και όταν περπατάμε στις πόλεις.

24 Ώρες του Λε Μαν

Η Toyota Hybrid TS 050 με τον αριθμό 7 θα ξεκινήσει από την pole position του φημισμένου 24ωρου γαλλικού αγώνα.
Κομπαγιάσι, Κονγούει και Χοσέ  Μαρία Λόπεθ είναι οι τρεις οδηγοί που θα μοιραστούν το bucket του ιαπωνικού αυτοκινήτου .