Είστε εδώ

Τεχνολογία

2025: "Φτηνά" υδρογονοκίνητα από τους Γερμανούς

του Σωτήριου Χάλλα

Μέχρι το 2025 τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο θα κοστίζουν όσο και τα συμβατικά που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Ντρ. Γιούργκεν Γκάλντνερ, αντιπρόεδρο της BMW και υπεύθυνο για τα υδρογονοκίνητα.

Στο πλαίσιο δηλώσεων, ο Γκάλντνερ είπε ότι μόλις σε πέντε χρόνια από σήμερα θα μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα υδρογονοκίνητο όχημα, με τα ίδια χρήματα που θα κοστίζει και ένα με βενζίνη ή πετρέλαιο. Σύμφωνα με τον ίδιο η έρευνα της γερμανικής μάρκας πάνω στην υδρογονοκίνηση έχει προχωρήσει και πλέον εργάζονται πάνω στην τρίτη γενιά της σχετικής τεχνολογίας.

Ο αντιπρόεδρος συνέχισε λέγοντας ότι μαζί με την Toyota, με την οποία έχουν συνεργασία από το 2015 πάνω στον τομέα, στοχεύουν να εξελίξουν τα σχετικά συστήματα ώστε να μειωθεί το κόστος, προκειμένου να φτιάξουν μοντέλα τα οποία θα μπορούν να σταθούν στην αγορά. Θέλοντας να ενισχύει τον ισχυρισμό του για το 2025, είπε ότι αυτό είναι το πιο αισιόδοξο σενάριο, όμως σε κάθε περίπτωση η χρονολογία δε θα είναι πολύ διαφορετική. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι οι Κορέα και Ιαπωνία που έχουν δημοσιεύσει τα σχέδιά τους σχετικά με το υδρογόνο, αναφέρουν ότι το “παράθυρο” εξίσωσης με τα συμβατικά καύσιμα είναι μεταξύ 2025 και 2030.

Η μεγάλη πρόκληση σύμφωνα με το στέλεχος της BMW είναι η μείωση της ποσότητας λευκόχρυσου (πλατίνας) που απαιτείται για τη δημιουργία των μικρών κελιών που υπάρχουν σε κάθε κυψέλη υδρογόνου.

Αυτή τη στιγμή τα μοντέλα που δοκιμάζονται μπορούν να καλύψουν αποστάσεις μεταξύ 400 και 500 χλμ., όμως ο Γκάλντνερ αναφέρει ότι σύντομα αυτά τα νούμερα θα φτάσουν ή και θα ξεπεράσουν τα 550 χλμ.

Τα πρώτα μοντέλα που θα δούμε από τους Βαυαρούς και θα κινούνται με υδρογόνο είναι η X5 FCEV, με τις αντίστοιχες εκδόσεις των X6 και X7 να ακολουθούν.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Σα να μην πέρασε μια μέρα από το τελευταίο Γκραν Πρι του 2019 στο Αμπού Ντάμπι, η Mercedes βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων στην πρώτη περίοδο των χειμερινών δοκιμών που ξεκίνησαν σήμερα, 19 Φεβρουαρίου, στην πίστα της Βαρκελώνης.

Κάθε χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο 13,5 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα, ένας τεράστιος αριθμός που κλονίζει τη Volvo, καθώς βασική της φιλοσοφία είναι η ασφάλεια.

Η Alfa Romeo ήταν η τελευταία ομάδα που παρουσίασε το μονοθέσιό της, με την αποκάλυψη της C39 να γίνεται στην πίστα της Βαρκελώνης, εκεί όπου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές για το 2020.

Συνέντευξη Τύπου παρέθεσε ο Μάριος Ηλιόπουλος ανακοινώνοντας την υποψηφιότητά του για τις επερχόμενες εκλογές της ΟΜΑΕ που είναι προγραμματισμένες για το διάστημα 22-23 Φεβρουαρίου.

Στο pit lαne της πίστας της Βαρκελώνης, όπου ξεκινούν σήμερα, 19 Φεβρουαρίου, οι χειμερινές δοκιμές η Haas παρουσίασε επίσημα το μονοθέσιό της για το 2020 με ονομασία VF-20.

Αθλητής της χρονιάς 2019 ο Λιούις Χάμιλτον σύμφωνα με τα βραβεία Laureus World Sports Awards.  Έξι παγκόσμιοι τίτλοι στη σειρά για τον Βρετανό οδηγό, που φιγουράρει στη δεύτερη θέση πίσω από τον Σουμάχερ με τους επτά τίτλους.

Η φετινή σεζόν ξεκινάει από την πίστα της Βαρκελώνης 19 Φεβρουαρίου, με την πρώτη μέρα των επίσημων δοκιμών.

Για ποιο λόγο η Opel θα μεταφέρει το τιμόνι των παραπάνω μοντέλων της από την αριστερή στη δεξιά πλευρά;

Αν δεις στο χάρτη την Αθήνα και τη Σπάρτη νομίζεις ότι η απόστασή τους είναι μεγάλη, όμως στην πραγματικότητα ο επισκέπτης της λακωνικής πρωτεύουσας θα «γράψει» στο κοντέρ μόλις 2 χλμ. περισσότερα σε σχέση με την Πάτρα, 213 έναντι 211.

Βλέποντας ένα αστέρι να πέφτει συνήθως ευχόμαστε να πραγματοποιηθεί μια επιθυμία μας, όπως για παράδειγμα να γνωρίσουμε από κοντά το νέο Ford Puma.