Είστε εδώ

Τεχνολογία

2025: "Φτηνά" υδρογονοκίνητα από τους Γερμανούς

του Σωτήριου Χάλλα

Μέχρι το 2025 τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο θα κοστίζουν όσο και τα συμβατικά που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Ντρ. Γιούργκεν Γκάλντνερ, αντιπρόεδρο της BMW και υπεύθυνο για τα υδρογονοκίνητα.

Στο πλαίσιο δηλώσεων, ο Γκάλντνερ είπε ότι μόλις σε πέντε χρόνια από σήμερα θα μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα υδρογονοκίνητο όχημα, με τα ίδια χρήματα που θα κοστίζει και ένα με βενζίνη ή πετρέλαιο. Σύμφωνα με τον ίδιο η έρευνα της γερμανικής μάρκας πάνω στην υδρογονοκίνηση έχει προχωρήσει και πλέον εργάζονται πάνω στην τρίτη γενιά της σχετικής τεχνολογίας.

Ο αντιπρόεδρος συνέχισε λέγοντας ότι μαζί με την Toyota, με την οποία έχουν συνεργασία από το 2015 πάνω στον τομέα, στοχεύουν να εξελίξουν τα σχετικά συστήματα ώστε να μειωθεί το κόστος, προκειμένου να φτιάξουν μοντέλα τα οποία θα μπορούν να σταθούν στην αγορά. Θέλοντας να ενισχύει τον ισχυρισμό του για το 2025, είπε ότι αυτό είναι το πιο αισιόδοξο σενάριο, όμως σε κάθε περίπτωση η χρονολογία δε θα είναι πολύ διαφορετική. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι οι Κορέα και Ιαπωνία που έχουν δημοσιεύσει τα σχέδιά τους σχετικά με το υδρογόνο, αναφέρουν ότι το “παράθυρο” εξίσωσης με τα συμβατικά καύσιμα είναι μεταξύ 2025 και 2030.

Η μεγάλη πρόκληση σύμφωνα με το στέλεχος της BMW είναι η μείωση της ποσότητας λευκόχρυσου (πλατίνας) που απαιτείται για τη δημιουργία των μικρών κελιών που υπάρχουν σε κάθε κυψέλη υδρογόνου.

Αυτή τη στιγμή τα μοντέλα που δοκιμάζονται μπορούν να καλύψουν αποστάσεις μεταξύ 400 και 500 χλμ., όμως ο Γκάλντνερ αναφέρει ότι σύντομα αυτά τα νούμερα θα φτάσουν ή και θα ξεπεράσουν τα 550 χλμ.

Τα πρώτα μοντέλα που θα δούμε από τους Βαυαρούς και θα κινούνται με υδρογόνο είναι η X5 FCEV, με τις αντίστοιχες εκδόσεις των X6 και X7 να ακολουθούν.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Οι κυκλικοί κόμβοι θεωρούνται από τις πιο ενδεδειγμένες λύσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε κάποια διασταύρωση, καθώς κάνουν πολύ εύκολο το να μπει και να βγει κάποιος με ασφάλεια.

Σκληρή μονομαχία, όχι στο Ελ Πάσο, αλλά στο τερέν του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και στις ψήφους για την ανάδειξη του καλύτερου οδηγού από καταβολής του θεσμού. 

Συνήθως αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε υπερβολικές εκφράσεις, ειδικά όταν δε μιλάμε για κάποιο supercar, ωστόσο το Toyota RAV4 είναι ένα φαινόμενο της αυτοκίνησης.

Ο γνωστός ηθοποιός του Χόλυγουντ Γουίλ Σμιθ προκάλεσε πανικό στον παραλιακό δρόμο του Μαϊάμι, καθώς οδηγούσε άκρως επικίνδυνα μια μπλε Porsche 911 Carrera 4S.

Ο επικεφαλής δραστηριοτήτων της McLaren, Γιενς Λούντμαν, αποκάλυψε ότι η βρετανική εταιρεία θέλει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο το οποίο θα χρησιμοποιήσει για δοκιμές συνθετικών καυσίμων, ώστε να διαπιστώσει αν μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτική πρόταση απέναντι στα ηλεκτρικά που χρησιμοποιούν μ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Άντι Πάλμερ, δήλωσε ότι έχει μεγάλες φιλοδοξίες για το μέλλον της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς ο στόχος του είναι να την κάνει τη “βρετανική Ferrari”.

Η ιδέα ήταν του Ολιβιέ Φρανσουά, υπεύθυνος επικοινωνίας και μάρκετινγκ της FCA σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, θεωρεί ότι η Formula 1 πρέπει να εξετάσει την ιδέα να υπάρχει διαφορετικό budget cap για κάθε ομάδα, δηλαδή πλαφόν στο πόσα χρήματα μπορεί να ξοδέψει σε μια χρονιά.

Πέρα από άγχος και φοβία η πανδημία του Covid-19 προκαλεί και πλήξη, καθώς είμαστε αναγκασμένοι να παραμένουμε κλεισμένοι μέσα στο σπίτι μας, λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Πρόγραμμα ανάκλησης (με κωδικό R-29998) ανακοίνωσε η Volvo Car Hellas για συνολικά 1.925 οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας.