Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Τραμ : Η Λισσαβώνα, η Αθήνα, η κατάργηση, η επαναλειτουργία του

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στην Λισσαβώνα της Πορτογαλίας, που για μια ακόμα φορά την επισκεφθήκαμε στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Volkswagen T-Roc, τα παλιά τραμ εξακολουθούν να αποτελούν τουριστική ατραξιόν, προσθέτοντας ένα μοναδικό χρώμα ανάμεσα στα κτήρια και στη σκουρόχρωμη άσφαλτο. 

Όχι σύγχρονα σχεδιαστικά τραμ, αλλά τα παλιά, τα ξύλινα που εξακολουθούν να αποτελούν ένα από τα βασικά μεταφορικά μέσα της πορτογαλικής πρωτεύουσας. 

Για μια ακόμα φορά παρατηρήσαμε ότι κόσμος ανέβαινε για μια βόλτα με αυτό το μέσο σταθερής τροχιάς και μάλιστα με ένα πλατύ χαμόγελο καθώς στην εποχή της τεχνολογίας και των gadget αυτή η ξύλινη φιγούρα αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερο κέφι. 

Ένα βαγόνι συνήθως, ξύλινες πόρτες, μικρά καθισματάκια και η βόλτα συνεχίζεται…

Στη θέα λοιπόν αυτών των τραμ (που εκτός της Λισσαβώνας υπάρχουν και σε άλλες πόλεις της Πορτογαλίας όπως το Πόρτο) αναρωτηθήκαμε τι «βρήκαν» οι Πορτογάλοι και διατήρησαν αυτό το μέσον μεταφοράς, ενώ εμείς στη χώρα μας το καταργήσαμε το 1960 όταν άρχισαν να εμφανίζονται τα τρόλλεϋ.

Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα τραμ εμφανίστηκαν στην Αθήνα το 1908. Ήταν βελγικής κατασκευής με χωρητικότητα 16 καθημένων και 14 ορθίων επιβατών. Αργότερα ήρθαν ιταλικής κατασκευής και σταδιακά το δίκτυο έφτασε τις 21 γραμμές πριν καταργηθεί το 1960 επί Κωνσταντίνου Καραμανλή. 

Όμως το τραμ επανήλθε στη ζωή μας το 2004 επι Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά χωρίς την  ομορφιά του παλιού, καθώς το λόγο έχουν τα σύγχρονα αεροδυναμικά βαγόνια. 

Στη Πορτογαλία τα παλιά τραμ εξακολουθούν να δίνουν χρώμα στις πόλεις, να θυμίζουν άλλες εποχές και να αποτελούν ένα ξεχωριστό σουβενίρ για τους τουρίστες καθώς το τραμ το προβάλλουν παντού και με κάθε τρόπο.  

Σχετικά άρθρα

ERC

Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι για το 2019 αρχίζει στις Αζόρες μεταξύ 21-23 Μαρτίου.

Ο αγώνας είναι χωμάτινος και περιλαμβάνει 15 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 219.04 χλμ.

Κάλε και Ήρο

Τι σχέση έχει η γνωστή «αττική σύνταξη» με τους δύο Φινλανδούς που τους αρέσει η ταχύτητα, αλλά σε διαφορετικά εδάφη.

Ο ένας είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, ο πιτσιρικάς ετών 19 που έχει καταπλήξει με τις επιδόσεις στο μαγικό χώρο των ράλι και ο άλλος ο Ήρο Ετάλα, γνωστός snowboarder.

Liberty Media

Η Liberty Media ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους να κάνει την παρακολούθηση των αγώνων της Formula 1 πιο ενδιαφέρουσα και μία από τις ιδέες που “έχουν πέσει στο τραπέζι” είναι η τοποθέτηση κάμερας πάνω ή μέσα στο κράνος των οδηγών.

Mercedes GLC Coupe

Αγωνία τέλος για την ανανεωμένη GLC Coupe, καθώς η Mercedes προέβη στην αποκάλυψη της, πριν από το επίσημο ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης.

Fiat 500X Cross 1.3 FireFly DCT

Η ελαφρώς ανανεωμένη εικόνα του Fiat 500X το φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι δυο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Εμείς στην προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε τον ισχυρότερο.

Γκραν Πρι Μπαχρέιν

Το δεύτερο ραντεβού του φετινού πρωταθλήματος είναι στην έρημο του Μπαχρέιν και στην πίστα «Σακίρ» στις 31 Μαρτίου.

Ηνωμένες Πολιτείες

Στη Βόρεια Καρολίνα υπάρχει μία γέφυρα τρένου η οποία είναι ιδιαίτερα διάσημη στο internet αφού εξ’ αιτίας της έχουν καταστραφεί πολλά φορτηγά, τόσο πολλά ώστε υπάρχει πλέον και site στο οποίο ανεβαίνουν τα ανάλογα βίντεο.

Kia

Πριν ένα μήνα ακριβώς είχαμε δημοσιεύσει ένα σκίτσο, στο οποίο απεικονίζονταν η επερχόμενη crossover έκδοση του Kia Ceed. 

Porsche

Σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, η Taycan, όμως η γερμανική μάρκα δε θα περιοριστεί εκεί αφού επιβεβαίωσε επίσημα ότι ετοιμάζει και μία πιο εκδοχή του μοντέλου με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Bentley Continental GT coupe και convertible

Νέα είσοδο έχουμε κάτω από το καπό της Bentley Continental GT με coupe και convertible αμάξωμα, καθώς η πολυτελής βρετανική εταιρεία τοποθετεί πλέον εκεί το V8 twin-turbo κινητήρα βενζίνης των 4.0 λίτρων.