Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Τραμ : Η Λισσαβώνα, η Αθήνα, η κατάργηση, η επαναλειτουργία του

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στην Λισσαβώνα της Πορτογαλίας, που για μια ακόμα φορά την επισκεφθήκαμε στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Volkswagen T-Roc, τα παλιά τραμ εξακολουθούν να αποτελούν τουριστική ατραξιόν, προσθέτοντας ένα μοναδικό χρώμα ανάμεσα στα κτήρια και στη σκουρόχρωμη άσφαλτο. 

Όχι σύγχρονα σχεδιαστικά τραμ, αλλά τα παλιά, τα ξύλινα που εξακολουθούν να αποτελούν ένα από τα βασικά μεταφορικά μέσα της πορτογαλικής πρωτεύουσας. 

Για μια ακόμα φορά παρατηρήσαμε ότι κόσμος ανέβαινε για μια βόλτα με αυτό το μέσο σταθερής τροχιάς και μάλιστα με ένα πλατύ χαμόγελο καθώς στην εποχή της τεχνολογίας και των gadget αυτή η ξύλινη φιγούρα αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερο κέφι. 

Ένα βαγόνι συνήθως, ξύλινες πόρτες, μικρά καθισματάκια και η βόλτα συνεχίζεται…

Στη θέα λοιπόν αυτών των τραμ (που εκτός της Λισσαβώνας υπάρχουν και σε άλλες πόλεις της Πορτογαλίας όπως το Πόρτο) αναρωτηθήκαμε τι «βρήκαν» οι Πορτογάλοι και διατήρησαν αυτό το μέσον μεταφοράς, ενώ εμείς στη χώρα μας το καταργήσαμε το 1960 όταν άρχισαν να εμφανίζονται τα τρόλλεϋ.

Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα τραμ εμφανίστηκαν στην Αθήνα το 1908. Ήταν βελγικής κατασκευής με χωρητικότητα 16 καθημένων και 14 ορθίων επιβατών. Αργότερα ήρθαν ιταλικής κατασκευής και σταδιακά το δίκτυο έφτασε τις 21 γραμμές πριν καταργηθεί το 1960 επί Κωνσταντίνου Καραμανλή. 

Όμως το τραμ επανήλθε στη ζωή μας το 2004 επι Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά χωρίς την  ομορφιά του παλιού, καθώς το λόγο έχουν τα σύγχρονα αεροδυναμικά βαγόνια. 

Στη Πορτογαλία τα παλιά τραμ εξακολουθούν να δίνουν χρώμα στις πόλεις, να θυμίζουν άλλες εποχές και να αποτελούν ένα ξεχωριστό σουβενίρ για τους τουρίστες καθώς το τραμ το προβάλλουν παντού και με κάθε τρόπο.  

Σχετικά άρθρα

Ford Puma

Θέλοντας να ανταποκριθεί στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση των crossovers, η Ford δημιούργησε το νέο Puma το οποίο έχει στοιχεία περιπέτειας όπως αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και ξεκάθαρα αστικό χαρακτήρα.

Ράλι Μπαρούμ

Οι Τσέχοι τον τοπικό τους αγώνα που προσμετρά στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι τον διοργανώνουν με πολύ στυλ.

Τον αντιμετωπίζουν σαν γιορτή με πολλές εκδηλώσεις ενώ δεν απουσιάζουν οι αιθέριες υπάρξεις που ανεβάζουν ακόμα πιο ψηλά τον υδράργυρο.

Aston Martin

Μπορεί η Valkyrie να είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόγραμμα της Aston Martin όμως οι Βρετανοί εξελίσσουν παράλληλα και το μικρότερο αδερφάκι της, με την ονομασία Valhalla και χαρακτηριστικά που προκαλούν.

Dongfeng AX-7

Τις Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν τις «προλαβαίνεις» από το πόσο γρήγορα παρουσιάζουν νέα μοντέλα, τα οποία, τα περισσότερα είναι “copy” ευρωπαϊκών κυρίως μοντέλων.

Opel

Η Opel θα έχει έντονη παρουσία στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η οποία θα πραγματοποιηθεί στη γερμανική πόλη από τις 12 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου με μια σειρά από πρεμιέρες.

Ηλεκτροκίνηση

Τη στιγμή που στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τόσο λίγα που οι περισσότεροι δεν έχουν δει ούτε τυχαία κάποιο στο δρόμο, αλλού γίνεται τόσο μεγάλη προσπάθεια για την προώθησή τους, που οι σταθμοί φόρτισης ξεπέρασαν σε αριθμό τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Ha:mo

Η αυτοκίνηση αλλάζει και οι εταιρίες ψάχνουν λύσεις για εύκολη χρήση οχημάτων.

Ράλι Μπαρούμ

Η εικόνα στην πρώτη θέση του ράλι Μπαρούμ, 6ος γύρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, δεν άλλαξε κατά το 2ο σκέλος με τους Κοπέτσκι-Ντρέσλερ να χαρίζουν τη νίκη στο Skoda Fabia R5 Evo. 

Νέο Infiniti QX55

Από την Καλιφόρνια και το Pebble Beach όπου διοργανώνεται το Concours d'Elegance, η Infiniti που αποτελεί την εταιρια κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ένα από τα προσεχή μοντέλα της.

Σκύρος

Μετά από 18 ολόκληρα χρόνια, άνοιξε τον Ιούλιο ξανά τις πύλες του στο κοινό ο αρχαιολογικός χώρος της Καστροπολιτείας Σκύρου.